مشاوره و برنامه ریزی نهم

دیگه زمان انتخاب شاخه تحصیلی و انتخاب رشته رسیده …دانش آموزای نهمی این مقطع خیلی مهمه! چون اگه انتخابت درست باشه آینده تو رو عوض میکنه ولی اگه اشتباه باشه میتونه آینده تو رو خراب کنه! پس مشاوره و برنامه ریزی نهم خیلی خیلی مهمه؛ اگر نهمی هستی بهت قول میدم که بعد از خوندن این مطلب و مشاهده ویدئو ها کلی اتفاق های خوب برات بیفته؛ شاید خیلی از نهمی ها بگن که اصلا کی از سال نهم به مشاور احتیاج داره؟ اما اگر اهمیت پایه نهم رو بدونی کلی اتفاق های خوب در انتظارته!

پایه تحصیلی نهم جز پایه های بسیار حساسی هستش و کسب عادت ها توی این دوران شکل می گیره؛ اگر دانش آموزی با سبک خاصی به پایه دهم ورود پیدا کنه، اونوقت تغییر این عادت کار بسیار سختی میشه برای همین آموزش در این پایه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستش. برنامه ریزی درسی در این پایه اصولی داره که آموزش اون بسیار کلیدی و حساسه!

پس دوست گلم قبل از اینکه تصمیمی بگیری برای انتخاب رشته نهم به دهم سعی کن حتما با یه متخصص و مشاور  در این باره صحبت کنی؛ تو باید برای انتخاب شاخه و رشته تحصیلی خودت فاکتور های زیادی رو در نظر بگیری و کاملا درباره رشته ها تحقیق کنی.

در حالت کلی ما 3 شاخه داریم که از بین اونا شما میتونید انتخابای زیر رو داشته باشید:

شاخه

 

اهمیت پایه نهم

پایه نهم با توجه به اینکه آخرین پایه در دوره اول دبیرستان است دروس کلیدی و حساس تری دارد .از همه مهم تر تاثیر معدل در انتخاب رشته است برای همین باید با سبکی کاملا متفاوت با سال های هفتم و هشتم مطالعه کرد .

اهمیت داشتن مشاور و مطالعه در سال نهم

اگر از سال نهم یاد بگیرید که هر درسی چه روش و سبکی برای مطالعه دارد و از همه مهم تر چگونه باید مطالعه کرد و چه جوری می شه یه معدل عالی کسب کرد برای همین مطالعه سال نهم به اندازه مطالعه سال کنکور اهمیت دارد در اصل به اعتقاد من نهمی ها کنکوری های کوچک و نوجوانی هستند که باید بسیار جدی پیش بروند .

 

روش ها و سبک های مطالعه در سال نهم

برای هر درس یه سبک متفاوت برای مطالعه وجود دارد . اگر قرار است که روش های مطالعه رو یاد بگیری باید در ابتدا بدونی که کدام درس ها در یک دسته بندی قرار می گیرند و کدوم درس ها باید مطالعه شود .

در سال نهم مهمترین درس های شما که بسیار در سال های دهم و یازدهم شما را نجات می دهد مبحث ریاضی و فارسی است. وارد هر رشته ای که بشوید این درس ها با ضریب بالا در کنار شما هستند برای همین موضوع باید بتونی توی این دو تا درس خیلی قوی بشی .

روش مطالعه درس ریاضی در سال نهم

داشتن یک منبع کمک آموزشی خوب برای این درس حتما لازم است شما باید مفاهیم درس رو خوب متوجه بشید. درس ریاضی بسیار تمرین محور هست و باید هر شب حداقل 10 تمرین از ریاضی در برنامه وجود داشته باشد اگر این درس هر روز تمرین شود و تبدیل به یکی از قوی ترین دروس شما شود در سال های بعد نیز با این درس مشکلی نخواهید داشت .

خلاصه نویسی و تیپ بندی فرمول ها

خلاصه نویسی وقت گیر است ! می ترسم همه نکات رو یادداشت نکنم ! همه چی رو در خلاصه هام می نویسم !! هر دانش آموزی راجع به خلاصه نویسی نظری دارد و کمتر دانش آموزی را در سال نهم دیده ام که با خلاصه نویسی ارتباط بگیرد یا به صورت صحیح و اصولی این کار را انجام دهد. برای همین موضوع نباید فراموش کرد که در روانشناسی هر1 بار نوشتن معادل 8 مرتبه خواندن است اگر شما با یک دسته بندی خوب مطالب را حافظه منتقل کنید در جلسه های امتحان هم به راحتی می توانید فرمول ها رو یاداوری کنید برای همین موضوع حتما خلاصه نویسی در درس ریاضی و یا علوم را جدی بگیرید

خلاصه نویسی چه ویژگی هایی دارد ؟

هر خلاصه نویسی مفید نیست ، خلاصه نویسی باید مفید باشد تا استفاده شود در خلاصه نویسی باید اصولی را رعایت کرد که موجب شود شما با علاقه و انگیزه از روی خلاصه هامرور کنید و خلاصه نویسی تبدیل به اجبار نشود .

ویژگی های یک خلاصه نویسی خوب
  • کوتاه و بدون جزئیات است
  • تمامی نکات مهم را در بر می گیرد
  • نوشتن آن زمان بر نیست
  • به صورت کلمه ای نوشته می شود نه به صورت جمله ای
  • دسته بندی دارد
  • از 3 رنگ در خلاصه نویسی استفاده شود
  • استفاده از طرح و نقش و شکل در خلاصه نویسی

 

نباید های یک خلاصه نویسی :
  • طولانی باشد
  • کلمات غیر ضروری در آن وارد شود
  • جزوه نویسی باشد یعنی دسته بندی نداشته باشد
  • مثال در آن یادداشت شود
  • مرور آن زمان بر باشد
  • تک رنگ باشد یا بیش از ندازه رنگی باشد
  • متن باشد و هیچ شکل و تصویری نداشته باشد

همچنین برای مطالعه درس ریاضی باید تیپ بندی کرد یعنی باید دید که از هر فرمولی به چه شکل هایی سوال می اید و اگر هر سوال چه داده ایی داشت باید از چه راه حلی پیش رفت .

تفاوت تیپ بندی با خلاصه نویسی در درس ریاضی چیست ؟

خلاصه نویسی ثبت نکات مهم است اما تیپ بندی به صورت ذهنی است و انواع مختلفی است که می تواند از یک مبحث سوال بیاید .

چه میزان ریاضی باید درهفته مطالعه شود؟

درس ریاضی باید به صورت 3الی 4 واحد 90 دقیقه ای در برنامه باشد همچنین هر شب با خودتون قرار بذارید که در یک زمان استاتیک مثلا 30 دقیقه قبل از شام یا 30 دقیقه قبل از خواب 10 عدد تمرین ریاضی حل کنید اینکار معجزه می کند .

 

یک دانش آموز نهمی در طول روز چه میزان باید مطالعه کند ؟

ساعت مطالعه هم موضوع کاملا فردی است و با هدف ارتباط دارد اگر قصد داری که در آزمون تیز هوشان نهم شرکت کنی باید مثل قهرمان کنکوری مطالعه کنی اما اگر هدفت صرفا کسب یک معدل خوب است حداکثر میزان مطالعه در روز 4 ساعت و حداقل 2 ساعت است اما کاملا بستگی به ویژگی های فردی و شرایط مطالعه ای هر دانش اموز دارد که در جلسات مشاوره فردی به صورت ویژه بررسی می گردد .

 

اهمیت و روش مطالعه درس ادبیات

ادبیات جزو دروسی است که به صورت موضوعی باید مطالعه شود یعنی لغت و املا ، دستور زبان، تاریخ ادبیات ، آرایه و قرابت چیزی که درس ادبیات را سخت و مهم کرده است مبحث قرابت و ارایه است یک موضوعی که کاملا در سال های پایه دهم و ویازدهم و دوازدهم هم شما را درگیر می کند . برای همین موضوع باید از سال نهم روی این مانور دهید درس ادبیات با ضریب 4 مهم ترین درس عمومی است برای همین مطالعه شعر های شاعران بزرگ ، مطالعه بوستان و گلستان در زمان های آزاد درک ادبی رو شما افزایش می ده و بهتره که از سال نهم آرایه های ادبی رو خوب بشناسید و روی انها مسلط بشید تا بتونید یک نتیجه خوب کسب کنید .

 

اهمیت سایر دروس در سال نهم

باقی دروس و اهمیت آنها در سال نهم بستگی به رشته ای که می خواهید انتخاب کنید دارد . اگر داوطلبی هستی که می خواهی وارد رشته تجربی شوی باید روی درس علوم تمرکز کنی اما اگر می خواهی وارد رشته انسانی بشی حالا دروس هدیه های آسمانی و عربی و علوم اجتماعی خیلی برات مهم می شه برای همین موضوع باید با توجه به رشته ای که می خوای روی درس های شاخص ات مانور بدی .

 

روش مطالعه لغات زبان برای آمادگی سال نهم به دهم :

حتما از سال نهم که زمان آزاد تری دارید دایره لغات زبان خود را قوی تر کنید ومنبع شما می تواند کتاب های 504 یا حتی کتاب های درسی سال دهم و یازدهم باشد برای همین موضوع باید با روش های خاصی لغات زبان خود را تقویت کنید که یکی از بهترین روش ها برای مطالعه زبان روش های داستان سازی و کد گذاری است .

بیایید با یک مثالی کد گذاری را تمرین کنیم :

کلمه pril به معنای خطر هست این کلمه ما را به یاد مایع ظرفشویی پریل می اندازد من همیشه به داوطلبان خودم می گویم که خوردن مایع ظرفشویی پریل ، pril ( خطر ) داره .

این کد گذاری همیشه در ذهن شما باقی می مونه و حافظه شما رو تقویت می کنه و باعث می شه که بتونید لغات زیادی را به حافظه بسپارید .

کتاب های کمک درسی سال نهم

داشتن یک منبع آموزشی خوب از هر چیزی واجب تر و مهم تره اگر شما منابع خوبی نداشته باشید یادگیری بالایی هم ندارید برای همین یک منبع خوب بسیار لازم است و حتما هم نباید با کتاب درسی پیش رفت نیاز هست که حتما یک کتاب کمک آموزشی برای تمرین بیشتر و تسلط بیشتر در کنار خود داشته باشید .

حال این منابع کمک اموزشی خوب برای سال نهم عبارتند از :

  • تسلط بر جزئیات کتاب درسی

اگر به دنبال کتاب کمک آموزشی هستید که 0تا100 کتاب درسی رو برای شما توضیح داده باشد و حتی به دنبال توضیحات بیشتر هستید و درسنامه بیشتر مد نظر شما است کتاب های سیر تا پیاز گاج رو براتون توصیه می کنم کتاب های سیر تا پیاز به صورت درس به درس هست و برای هر درس یک کتاب جداگانه دارد .

مشاوره و برنامه ریزی نهم

 

  • حل تمرین و نمونه سوالات تشریحی

گاهی دانش آموزی هستی که دبیر خوبی داری و جزوه کاملی از درس هات داری و نیاز به درسنامه نداری اما هدفت داشتن نمونه سوال تشریحی است برای همین دو تا انتشارات رو بهت معرفی می کنم که در این زمینه کتاب های خوبی داره.

1- کتاب های ماجرای من و درسام انتشارات خیلی سبز: این کتاب نمونه سوالات تشریحی جامعی از متن کتاب درسی دارد . این کتاب درسنامه هم دارد اما درسنامه های آن طولانی نیست ماجرای من و درسام هم به صورت جامع موجود است وهم به صورت درس به درس تفاوت درس به درس آن با کتاب جامع در این است که این کتاب های درس به درس نمونه سوالات بیشتری دارد .

مشاوره و برنامه ریزی نهم مشاوره و برنامه ریزی نهم

2- کتاب های EQ گاج: این کتاب های هم به صورت تمرین های تشریحی و جامع وجود دارد که بعد از انتشارات خیلی سبز توصیه می شود .

مشاوره و برنامه ریزی نهم

 

  • کتاب های کمک آموزشی با منابع تستی

اگر هدف شما مشاوره و برنامه ریزی سال نهم برای آزمون تیزهوشان است باید گفت که به صورت تستی باید پیش بروید و منابع کمک آموزشی شما جنبه تست به خودش بگیرد که در این زمینه کتاب های IQ گاج به صورت تک درس وجود دارند و همچنین انتشارات خیلی سبز کتاب های مخصوص تیزهوشان را منتشر کرده است هر چند در مبحث تیزهوشان باید روی هوش هم کار شود که در این زمینه انتشارات های نام برده کتاب های خوبی دارند .

اگر هدف شما قبولی 100 % در آزمون تیز هوشان نهم به دهم است باید گفت که حتما هم کتاب های گاج و هم کتاب های خیلی سبز رو تهیه کنید و به صورت 2 منبعه به پیش بروید .

مشاوره و برنامه ریزی نهممشاوره و برنامه ریزی نهم

 

همچنین کتاب های IQ پلاس گاج به صورت جامع سوالات تیز هوشان را جمع اوری کرده است که سطح آن کمی بالاتر از خود کتاب های IQ  است .

 

  • کتاب های شب امتحانی

اگر می خوای شب امتحانت خیالت راحت راحت باشه از سوالات امتحانی و امتحان نهایی باید کتاب های شب امتحان رو تهیه کنی که هم در انتشارات خیلی سبز منتشر شده و هم در انتشارات گاج منتها  انتشارات خیلی سبز هم درس به درس داره و هم به صورت جامع منتشر شده است .

مشاوره و برنامه ریزی نهم مشاوره و برنامه ریزی نهم مشاوره و برنامه ریزی نهم مشاوره و برنامه ریزی نهم

 

  • رفع مشکلات محاسباتی

ببینم نکنه از ماشین حساب استفاده می کنی و نمی تونی که محاسبات رو سریع حساب کنی  و همین کار کلی سرعت مطالعه تو رو کند می کنه  ؟سال نهم سال تقویت مهارت های فردی است برای همین محاسبات سریع ریاضی یکی از این مهارت ها است که بتونی در کمتر از 30 ثانیه هر جمع و تفریق و ضربی رو انجام بدی.

 

برای افزایش مهارت محاسباتی باید چه کار کنم ؟

اگر دوست داری که بتونی محاسبات عددی و ذهنی قوی داشته باشی بهتره در کلاس های آنلاین آقای پرتوی شرکت کنی یا پکیج محاسبات رو تهیه کنی تفاوت این پکیج با سایر پکیج ها در این هست که به صورت تخصصی و با کوتاه ترین روش ها این مهارت ها آموزش داده می شود و تضمین کیفیت برای شما دارد .

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پکیج محاسبات سریع ریاضیات دکتر سید بهروز پرتوی با مجموعه ما در تماس باشید :

22141820- 09207278684

 

میزان خواب روزانه در سال نهم

اهمیت خواب به حدی است که فرقی نداره سال نهم یا در هر مقطع دیگه ای خواب برای هر بدنی لازمه و زمان خواب روی ترشح هورمون های بدن شما اثر می ذاره برای همین موضوع خواب مفید شب از ساعت 12 الی 7 صبح است و بدن در این زمان در بیشترین حالت آرامش قرار دارد و تمامی هورمون های ضروری بدن در این ساعت ترشح می شود .

خواب ظهر : برای خواب ظهر اجازه دارید که بین 45 الی 60 دقیقه بخوابید اما اگر از این زمان بیشتر شود وارد خواب عمیق می شوید هم سخت بیدار می شوید و هم خواب شب شما دچار مشکل می شود برای همین موضوع باید برای خواب خود هم برنامه جداگانه داشته باشی .

 

اختلالات خواب : اگر زیاد می خوابی و عصر ها اگر بخوانی رفتی و دیگه را برگشتی برات وجود نداره بهت توصیه می کنم که حتما یک آزمایش خون بدی چون میزان خواب با میزان آهن و ویتامین های بدن ارتباط داره .

راهکار های افزایش تمرکز در هنگام مطالعه :

تمرکز نداری ؟ موقع مطالعه ذهنت می پره و زمانت رو از دست می دی ؟ تمرکز در افزایش ضریب کیفیت یادگیری تو خیلی خیلی موثره برای اهمیتی که تمرکز در مطالعه تو داره می خوام بهت راهکار ها و تمرین های افزایش تمرکز رو بهت یاد بدم :

  • حتما از روش شکست زمان در مطالعه استفاده کنید اینکار کمک می کنه که اگر موضوعی حواس اتون رو پرت می کنه محدودیت زمانی موجب بشه که به درس برگردید .
  • استفاده از تکنیک کش : در این روش یک کش پول رو دور مچ دستتون ببندید و هر بار که حواستون پرت شد کش رو بگیرید و بکشید اینکار یک تلنگر به شما میزنه که دیگه بعد از یه مدت حواستون پرت نشه
  • شمارش معکوس اعداد : از عدد 1000 شروع کنید و به صورت معکوس با مضرب 3 به صورت ذهنی برید عقب اینکار بسیار در تقویت حافظه شما موثره و تمرکز اتون رو بالا می بره
  • تمرین آدم برفی : قبل از خواب یک آدم برفی رو توصر کنید و سعی کنید که آروم اروم این ادم برفی رو آب کنید اینکار هم به خواب خوب شما کمک می کنه و هم باعث افزایش تمرکز شما می شه .
  • تمرین نوشتن اسم : روبه روی یک دیوار بزرگ بنشینید و اسم خودتون رو با ذهن اتون و چشم اتون بنویسید که اسم شما کل دیوار رو در بر بگیره اینکار واقعا در افزایش تمرکز شما موثره .

 

مشاوره و برنامه ریزی نهم

خب حالا، زمان اون رسیده که با یک برنامه ریزی خوب برای امتحانات نهایی آماده بشید و بتونید با یک معدل خوب وارد هر رشته و دانشگاهی ای که دوست دارید بشید؛ برنامه ریزی برای امتحانات نهایی، برنامه ریزی برای جمع بندی دروس و برنامه ریزی برای مدیریت زمان جزو آیتم هایی هست که یک مشاور و برنامه ریز خوب برای نهمی ها باید داشته باشه.

همونطور که میدونید، برنامه ریزی نیاز به اصول و چیدمان مخصوصی داره؛ برنامه ریزی برای هر فرد و هر دانش آموزی متفاوت هستش؛ و توی برنامه ریزی ویژه پایه نهم باید تمامی درس ها ومطالب پوشش داده بشه!

 

اصول برنامه ریزی پایه نهم

در مشاوره و برنامه ریزی درسی برای پایه نهم باید اصول زیر رعایت شود :

1. درس روز

هر روز یک واحد از برنامه درسی شما باید به درس روز اختصاص داده شود شاید سوال پیش بیاید که اینقدر تکالیف روز بعد زیاد هست یا اینقدر درس های قبلی رو نخوندم که درس جدید رو یاد نمی گیرم تمامی این مطالب باید با مشاور در میان گذاشته شود تا طبق یک چیدمان تعادلی بین دروس شما و درس روز برگزار شود اما هرگز درس روز نباید از برنامه حذف شود که این به هنر مشاور درسی و برنامه ریزی پایه نهم و اجرا و عملکرد دانش آموز بستگی دارد. برای همین موضوع همیشه اولین اصل برنامه ریزی درس روز می باشد.

2. تکالیف مدرسه

بخشی از زمان روز یک دانش آموز پایه نهم باید به تکالیف مدرسه اختصاص پیدا کند که پیشنهاد ما آخر شب می باشد چون که اگر اول از همه شما تکالیف مدرسه خود را اجرا کنید زمان زیادی از شما می گیرد و بعد از اجرای تکالیف خسته می شود و دیگر حوصله مطالعه ندارید و چون خیال شما از بابت مشق ها و تکالیف راحت است دچار عارضه تنبلی می شوید . برای همین زمانی استاندارد باید به تکالیف در انتهای برنامه ریزی نهم به تکالیف اختصاص داده شود.

اصول مشاوره و برنامه ریزی نهم

3. روتوش مطالب

اکثر داوطلبان پایه نهم از برنامه ریزی همین زمان بندی برای مطالعه امتحان ها و اجرای تکالیف را انتظار دارند اما این موضوع کاملا اشتباه است و مطالبی که قبلا برای انها زمان گذاشته شده است و مطالعه شده است حیف است که به دست فراموشی سپرده شود هر چند که روتوش مطالب با مرور آنها تفاوت دارد؛ در روتوش مطلب نوع مطالعه اهمیت زیادی پیدا می کند و از همه مهم تر اینکه برای هر درس چه میزان باید زمان بگذاریم؟

4. اجرای ثابت برنامه

نقاط ضعف و نقاط قوت تو در چه درسی هست آیا می دونی توی هر درس چه جوری مطالعه کنی ؟ از روش های مطالعه لغات اطلاع داری ؟ می تونی هر جمله عربی رو معنی کنی و یا معنای لغات زبان رو به راحتی به حافظه می سپاری اگر در هر کدام بیش از اندازه خوبی و یا بیش از اندازه ضعف داری نیاز به ثابت برنامه داری که باید به سبک استاتیک اجرا کنی.

برنامه ریزی پایه نهم

5. مقابله با تنبلی

وقت هایی که بی حوصله میشی یا حال درس خوندن نداری چی؟ اون موقع ها چی کار می کنی با این حس می جنگی یا بیخیال می شی و می ری سراغ گوشی؟ ببین دوست من خوبی یک برنامه ریزی نهم در این هست که اجازه نده تو بی انگیزه شی برنامه ریزی نهم اگر خوب باشه تو رو تبدیل به یک فرد پر انرژی می کنه

برنامه ریزی اصولی پایه نهم

نمونه برنامه ریزی چند روزه گروه آموزشی پرتوی برای پایه نهم

در این برنامه ریزی نهم تمامی اصولی که یک دانش آموز برای موفقیت در امتحانات داخلی و نهایی مدرسه نیاز دارد را فراهم کرده ایم:

برنامه ریزی نهم گروه آموزشی پرتوی

 

پکیج اقتصادی برنامه ریزی نهم

برنامه ریزی اقتصادی

گروه آموزشی پرتوی برای رعایت شرایط مالی خانواده ها پکیجی برای برنامه ریزی پایه نهم به سبک اقتصادی طراحی کرده است که می تواند برای مطالعه و جمع بندی دروس نهایی بسیار مهم واقع شود. در این پکیج به صورت ماهانه یک برنامه ریزی جامع و دقیق که تمامی اصول را پوشش می دهد در پورتال شخصی شما قرار می گیرد که می توانید به راحتی از آن استفاده کنید و همچنین بانک سوالات سال نهم به صورت کاملا رایگان در سایت موجود می باشد که می توانید با هزینه اندک تنها ماهانه 90 هزار تومان به یک برنامه ریزی دقیق و اصولی دست پیدا کنید که به یک جمع بندی خوب برای امتحانات مدرسه و امتحانات نهایی برسید. این طرح مشاوره مورد استقبال بسیاری از دانش آموزان سال نهم در سراسرکشور قرار گرفته است و نتایج رشد درسی دانش آموزان و افزایش معدل آنها را کاملا مشاهده کرده ایم.

ویژگی برنامه ریزی دانش آموزان پایه نهم در رتبه شو

مشاوره و برنامه ریزی نهم باید با اصول و دقت خاصی پیش برود از این رو در این مقاله قصد داریم تا تکنیک هایی را آموزش بدهیم که برای دانش آموزان و اولیا آنها بسیار مهم و مفید باشد.

کسب عادت مطالعه درس روز :

اگر از همان ابتدا به دانش آموزان یاد بدهیم که در طول روز به جای اجرای دروس و تکالیف فردا بیشتر زمان خود را به تکالیف و دروس همان روز خود اختصاص دهند یادگیری آنان را 95 درصد افزایش داده ایم اما فقط اجرای آن برای یکی دو روز کافی نیست و مهم ترین بخش ماجرا استمرار آن است که در کنار مهارتهای مدیریت زمان به دانش آموزان پایه نهم آموزش داده می شود . پس اولین اصل اجرایی در برنامه ریزی دانش آموزان نهمی کسب عادت درس روز در برنامه ریزی ها واسمترار آن است .

مدیریت زمان در مشاوره و برنامه ریزی نهم

مدیریت زمان :

تا حالا دقت کردید که مطالعه یک درس می تونه ساعت ها از شما زمان ببره یا برعکس . بچه هایی که خیلی سریع می خونن خیلی هم بی دقتی می کنن . پس حالا راهکار چی هست؟

ببینید سرعت مطالعه کاملا نسبی است اگر سرعت مطالعه شما خیلی پایین باشه و یا اگر خیلی بالا باشه می تونه آسیب زا باشه پس حالا راه درست در این هست که سرعت مطالعه شما آهنگ مناسبی داشته باشه و داشتن این مدیریت زمان یک مهارتی است که خیلی از دانشجویان هم متاسفانه آن را نمی دانند پس اگر شما در پایه نهم بتوانید آن را به درستی اجرا کنید مطمئن باشید که نتیجه بسیار بسیار بسیار خوبی در انتظار شما است . نگران نباشید مدیریت زمان رو به راحتی آب خوردن می تونید از مشاوران ما آموزش ببینید .

کلمه خوانی ممنوع:

باید به دانش آموزان پایه نهم جمله خوانی یا پاراگراف خوانی را آموزش دهیم این تکنیک معجزه می کند متاسفانه سیستم آموزشی ما  توی بخش مشاوره و برنامه ریزی نهم ، دانش آموزان را با روش های حفظی به پیش می برد و بچه ها یاد می گیرند که مطالب را حفظ کنند اون هم کلمه به کلمه . یادتون باشه که بهترین روش درس خوندن جمله خوانی یا پاراگراف خوانیه.

مشاوره پایه نهم

نقشه کشی ذهنی :

بچه ها یادتون باشه با این روش می تونید به دوستاتون پز بدید و ازشون جلو بزنید .روش نقشه کشی ذهنی به شما یاد می ده که چطور مطالب کتاب درسیتون یا هر چیز دیگه ای رو بتونید در مدت زمان حداقل 15 دقیقه یاد بگیرید تازه یادتون هم نره این روش فوق العاده است خلاصه نویسی و نقشه کشی ذهنی معادل 8 بار درس خوندنه . با این روش می تونی شاگرد اول کلاس درس بشی و حسابی کیف کنی .

کد گذاری:

حفظ کردن درس ها ممنوع . می خوای یه حافظه داشته باشی در حد انیشتن ؟؟؟ باید بلد باشی که مطالب رو کد گذاری کنی خیلی راحت ما بهت آموزش می دیم که چه اتفاقی باید بیفته . قدرت حافظه ات ده برابر این چیزی که الان هست می شه می تونی همه درس هات رو راحت به حافظه ات بسپاری روش کد گذاری خیلی خیلی خیلی روش باحالیه.

آموزش سریع ریاضیات :

خیلی از بچه ها که توی ریاضی دهم تا دوازدهم به مشکل برمی خورن و کلی اذیت می شن به این خاطر هست که از سال نهم به ریاضی اهمیت نمی دن . اگر از سال نهم یک ریاضی خیلی خوب و قوی داشته باشی می تونی پایه ریاضی ات رو قوی کنی . ریاضی خوندن روش خاص خودش رو داره یادت باشه وقتی داری ریاضی کار می کنی حتما یه مداد و کاغذ باید کنار دستت باشه هیچ وقت ذهنی مسائل ریاضی رو حل نکن .  سعی کن هر شب حتی اگر شده 10 تا مسئله ریاضی کار کنیو بعد بخوابی .

برنامه ریزی نهم

مطالعه شعر و ادبیات :

حتما از سال نهم که زمان آزاد زیاد داری حافظ و سعدی بخون بذار قدرت شعر و ادبیات خودت رو قوی کنی یه مبحث خیلی سخت وطاقت فرسا توی سال های کنکور داریم به اسم قرابت اگر از الان شروع کنی و اشعار شاعران بزرگ رو مطالعه کنی اون موقع به راحتی می تونین از پس درست بربیای پس توصیه های ایمنی ما رو جدی بگیر .

آموزش روش های صحیح تست زنی:

برخلاف تصور خیلی ها اصلا نباید در سال نهم فقط تشریحی مطالعه کنی حتما حتما یاد بگیر که از سال نهم در دروس علوم و ریاضی تست بزنی . تست زنی هم باید تحلیل گزینه به گزینه داشته باشه تست زنی باید اصولی باشه و به تو مطالب جدید یاد بده یادت باشه اگر تستی رو درست زدی خوشحال نشو چون ممکنه که بعدا همون تست رو اشتباه بزنی اگر بلد نباشی تست رو درست و حسابی بررسی کنی اما اگر تستی رو غلط زدی حتما اشتباهت رو پیدا کن وسعی کن که اون رو برطرف کنی.

شرکت در آزمون آزمایشی

یکی از سوالاتی که در بحث مشاوره و برنامه ریزی نهم مطرح است اینکه آیا لازم است دانش آموزان در یک آزمون آزمایشی شرکت کنند یا نه ؟ هدف ما این است که دانش آموز از سال نهم با یک برنامه ریزی پیش برود که بتواند در دوره دوم دبیرستان با یک پایه قوی مطالعه کند برای همین شرکت در آزمون آزمایشی مانند آزمون قلم چی را به دانش آموزان سال نهم پیشنهاد می کنیم چرا که هدف ما شناسایی نقاط ضعف و قوت و رفع نقواط ضعف دانش آموز می باشد برای همین آزمون آزمایشی راپیشنهاد می کنیم و برنامه ریزی را معادل بودجه بندی آزمون آزمایشی به پیش می بریم یعنی در طرح برنامه ریزی اقتصادی برای داوطلبانی که در آزمون شرکت می کنند مطابق با بودجه بندی آزمون ها برنامه ریزی انجام می شود که هم به برنامه مدرسه و هم برنامه آزمون برسند.

در ادامه نمونه ای از برنامه ریزی چند روزه گروه آموزشی پرتوی مطابق با بودجه بندی آزمون قلم چی و همچنین برنامه ریزی مدرسه که تعادلی بین مدرسه و آزمون و امتحانات نهایی برگزار کرده است، برای شما آورده شده:

برنامه ریزی پایه نهم مطابق با آزمون قلم چی

خدمات گروه آموزشی پرتوی برای دانش آموزان سال نهم

جلسات مشاوره و برنامه ریزی گروه اموزشی پرتوی به چه صورت است ؟

  • برگزاری جلسات مشاوره با هدف آموزش نکات مطالعه ای
  • معرفی بهترین منابع کمک آموزشی
  • رفع نقاط ضعف
  • آنالیز درسی
  • معدل سازی
  • جلسات پیگیری و پشتیبانی
  • ارتباط مستقیم با مشاور
  • ارائه جزوه
  • ارائه نمونه سوال
  • برگزاری آزمون
  • افزایش ضریب یادگیری درسی
  • افزایش ضریب پاسخ دهی در امتحانات
  • برنامه ریزی فردی
  • همگامی با مدرسه
  • رشد درسی
  • تضمین کیفیت
  • مشاوره با افراد با تجربه

 

ما مشاور دانشجو یا بی تجربه نداریم ما فقط مشاوران ارشد و باسابقه داریم؛ تضمین کیفیت را در گروه آموزشی پرتوی تجربه کنید اول ما را بسنجید و از خدمات ما مطلع بشید بعد هزینه پرداخت کنید.

پکیج های مشاوره و برنامه ریزی مشاوره درسی نهم

پکیج شماره 1

مشاوره درسی

ارائه نکات درسی

ارائه نکات اموزشی- تستی

برنامه ریزی فردی و ویژه

آنالیز درسی

پیگیری و پشتیبانی

ارائه مشاوره توسط روانشناس مجموعه

 

هزینه هفتگی 150 هزار تومان

 

پکیج شماره 2

مشاوره درسی

ارائه نکات درسی

ارائه نکات اموزشی- تستی

برنامه ریزی فردی و ویژه

آنالیز درسی

پیگیری و پشتیبانی

ارائه مشاور توسط آقای دکتر پرتوی

 

هزینه هفتگی 250 هزار تومان

پکیج شماره 3

مشاوره درسی

ارائه نکات درسی

ارائه نکات اموزشی- تستی

برنامه ریزی فردی و ویژه

آنالیز درسی

پیگیری و پشتیبانی

جزوات و نمونه سوال

آموزش تند خوانی

آموزش محاسبات سریع ریاضی

آزمون ماهانه

فیلم آموزشی

جزوات آموزشی

نمونه سوال

ارائه مشاوره با اقای دکتر پرتوی

 

هزینه هفتگی 350 هزار تومان

 

سرمایه گذاری 90 هزار تومانی!

با 90 هزار تومان در دنیای اقتصادی امروز چه می شود کرد؟ جواب این سوال نزد ماست! با 90 هزار تومان در یک ماه یکی از بهترین برنامه ریزی ها برای پایه نهم را دریافت می کنید که می توانید تمامی دروس خود را جمع بندی کنید و تسلط زیادی روی درس های خود پیدا کنید؛ 90 هزار تومان در ماه یعنی هفتگی 22500 تومان برای سرمایه گذاری درسی خود!!!!! پس همین الان ثبت نام کنید!

برنامه ریزی تیزهوشانی

برنامه ریزی نهم تیزهوشان

یکی از مواردی که برای دانش آموزان نهم مهم است برنامه ریزی و آمادگی برای آزمون تیز هوشان است یا برنامه ریزی درسی برای آزمون مدارس نمونه دولتی. برای این موضوع هم ما چاره اندیشیدیم . برای دانش آموزان سال نهمی که قصد دارند در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان یا نمونه دولتی وارد شوند برنامه ریزی ویژه امادگی مدارس تیز هوشان را اماده کرده ایم که به صورت ماهانه با همان مبلغ 90هزار تومان در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد . پس اگر قصد شرکت در آزمون مدارس خاص را دارید و هنوز نتوانسته اید کامل مطالعه کنید برای قبولی تضمینی و یک برنامه ریزی کامل و دقیق با با در ارتباط باشید همچنین می توانید از یک دوره پکیج مشاوره ای رایگان نیز بهره مند شوید.

مشاوره و برنامه ریزی ویژه

اگر در کنار برنامه ریزی می خواهید جلسات مشاوره نیز داشته باشید و به صورت مستقیم با مشاوران ما و آقای پرتوی در ارتباط باشید ، آزمون ، نمونه سوال و فیلم آموزشی دریافت کنید و یک پکیج کامل مشاوره و برنامه ریزی داشته باشید می توانید از خدمات ویژه سال نهم استفاده نمایید؛ موفقیت شما بهترین تبلیغ برای ما است. برای ثبت نام و رزرو یک هفته مشاوره و برنامه ریزی نهم رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

فرم مشاوره رایگان

3.1/5 - (214 امتیاز)