اخرین رتبه قبولی دندان پزشکی

آخریت رتبه قبولی دندان پزشکی

رشته دندان پزشکی یکی از پرطرفدار ترین رشته ها در رشته تجربی می باشد. قبولی در رشته دندان پزشکی از رشته پزشکی نیز سخت تر است و رتبه بهتری برای پذیرش نیاز دارد. از این رو برای اطلاع از آخرین رتبه قبولی دندان پزشکی و همچنین راهکارهای قبولی در این رشته می توانید با مطالعه این مطلب به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید.

برای انتخاب کد رشته های دندان پزشکی در فرم انتخاب رشته سراسری، باید به رتبه داوطلب در زیر گروه 1 تجربی توجه کرد. و همچنین سهمیه داوطلب کنکور سراسری که جز سهمیه مناطق 1 تا 3 می باشد یا سهمیه های خاص در انتخاب رشته و قبولی تاثیر دارد. از این رو آخرین رتبه قبولی دندان پزشکی را درسهمیه هر منطقه مورد بررسی قرار می دهیم.

رشته دندان پزشکی

آخرین رتبه قبولی دندان پزشکی

این موضوع برای داوطلبان کنکور سراسری هر ساله بسیار مورد توجه می باشد. چرا که علاقه مند هستند که داوطلبان کنکور سراسری سال های قبل، با چه درصد و رتبه هایی در دانشگاه های دندان پزشکی قبول شده اند.

از این رو در جدول های زیر به تفکیک سهمیه آخرین رتبه قبولی هر فرد در رشته دندان پزشکی را اعلام می کنیم تا بتوانید محدوده قبولی خود را در کنکوری که شرکت کرده اید؛ تخمین بزنید.

آخرین رتبه قبولی دندان پزشکی در سهمیه منطقه 1

سهمیه منطقه 1 جز مناطق مرفه می باشد که منطقه 1 تا 19 شهر تهران و شهر های بزرگ و کلان شهرها مثل اصفهان و … محسوب می شود. معمولا قبولی در این سهمیه با رتبه های بهتری اتفاق می افتد و تعداد شرکت کنندگان سهمیه منطقه 1 معمولا زیاد هستند.

در جدول زیر حدود رتبه قبولی رشته دندان پزشکی در دانشگاه های سراسری روزانه را با هم بررسی می کنیم.

نام دانشگاه  رتبه در سهمیه منطقه 1 
علوم پزشکی شهید بهشتی  199
علوم پزشکی تهران  249
علوم  پزشکی شیراز  176
علوم پزشکی اراک  411
علوم پزشکی ارومیه  774
علوم پزشکی شهرکرد  1033
علوم پزشکی ایلام  1310

آخرین رتبه قبولی دندان پزشکی در سهمیه منطقه 2

سهمیه منطقه 2 یکی از بهترین قبولی ها را در بین مناطق 1 تا 3 دارد. شهرهای کوچک جز سهمیه منطقه 2 محسوب می شوند و از همه مهم تر اینکه درصد قبولی در بین سهمیه منطقه 2 خیلی بیشتر و راحت تر است. اگر دقت کنید با رتبه های بالاتری در سهمین منطقه 2 می توان در رشته دندان پزشکی پذیرفته شد.

نام دانشگاه  رتبه در سهمیه منطقه 2 
دانشگاه شهید بهشتی  226
دانشگاه تهران  411
دانشگاه اراک  632
دانشگاه ایلام  801
دانشگاه شهرکرد  1114
دانشگاه بابل  1651

آخرین رتبه قبولی دندان پزشکی در سهمیه منطقه 3

این سهمیه تبدیل رتبه کشوری به رتبه سهمیه را بسیار استثنایی انجام می دهد. مثلا اگر رتبه فردی در کشور، 7000شده باشد در تبدیل آن به سهمیه منطقه 3 با رتبه دورقمی مواجه هستیم . اما ظرفیت آن در دانشگاه بسیار کم است و رتبه های خیلی عالی برای قبولی می خواهد. مثلا اگر برای قبولی رشته ای در سهمیه منطقه 2 به رتبه 1200نیاز باشد، در سهمیه منطقه 3 باید رتبه بین 200 الی 300 شود.

این سهمیه شامل مناطق محروم و روستا ها و شهرهای خیلی کوچک با امکانات کم می باشد. اما رتبه قبولی خوبی برای ورود به رشته دندان پزشکی نیاز است.

نام دانشگاه  رتبه در سهمیه منطقه 3 
علوم پزشکی شهید بهشتی  191
علوم پزشکی تهران  203
علوم پزشکی اراک  314
علوم پزشکی ایلام  714
علوم پزشکی شهر کرد  1021
علوم پزشکی ارومیه  1201

آخرین رتبه قبولی دندان پزشکی در سهمیه ایثارگران

سهمیه ایثارگران به دو بخش 25% و جانبازان و 5% ایثارگران با حداقا 6 ماه حضور در جبهه تقسیم می شود. علی رغم تصور خیلی از افراد که تصور می کنند با داشتن سهمیه ایثارگران قبولی در کنکور راحت تر است. اما قبولی جالب است بدانید که قبولی در این سهمیه فقط در رتبه های خیلی خوب به راحتی می باشد. مثلا رتبه 600 در سهمیه ایثارگران با رتبه 1800 در سهمیه عادی برابری می کند.

برای همین آخرین رتبه قبولی این سهمیه را نیز مورد بررسی قرار می دهیم، تا متوجه شوید که قبولی با این سهمیه نیز کار آسانی نیست و نیاز به رتبه های خوب برای رشته دندان پزشکی دارد.

نام دانشگاه  رتبه در سهمیه  نوع سهمیه 
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  89 25% ایثارگران 
دانشگاه علوم پزشکی تهران  129 25% ایثارگران 
دانشگاه علوم پزشکی اراک  203  25% ایثارگران 
دانشگاه علوم پزشکی اردبیل  906  25% ایثارگران 
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  432 25% ایثارگران 
دانشگاه علوم پزشکی تهران  23 5% ایثارگران 
دانشگاه علوم پزشکی زنجان  142 5% ایثارگران 
دانشگاه علوم پزشکی ایلام  826 5% ایثارگران
دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد  1350 5% ایثارگران 

معرفی رشته دندان پزشکی

رشته دندان پزشکی به دندان و بیماری های دهانی مربوط می شود. فردی که می خواهد در این رشته تحصیل کند باید علاقه فراوان به این رشته داشته باشد و علاوه بر آن باید بتواند در مبحث زبان انگلیسی و فیزیک قوی عمل کند.

همچنین این رشته نیاز به قدرت بدنی و سرمایه بالا برای کار نیاز دارد. معمولا اگر فردی مطب شخصی خودش را داشته باشد؛ درآمد خوبی می تواند کسب کند و ولی کار در درمانگاه و بیمارستان ها و .. درآمد های خیلی بالایی برای فرد به همراه ندارد.

مدت زمان تحصیل در رشته دندان پزشکی حدودا 5 سال می باشد و بعد از آن افراد می توانند در تخصص هایی مثل ایمپلنت و ارتودنسی و.. مشغول به تحصیل شوند.

  بهترین مسیر برای مشاوره کنکور تجربی تا پزشکی

رشته دندان پزشکی بسیار سخت و نیاز به صبوری دارد. اگر علاقه زیادی به قبولی در رشته دندان پزشکی دارید اما رتبه کنکور شما با رتبه آخرین فرد قبولی دندان پزشکی بسیار متفاوت می باشد. می توانید در رشته پروتز های دندانی که مشابه دندان پزشکی است؛ انتخاب رشته نمایید.

البته رشته پروتز های دندانی بیشتر به ساخت دندان و دندان مصنوعی و .. مربوط می شود تعداد دانشگاه های ارائه دهنده آن بسیار کم است و خیلی از سال ها اصلا از سمت سازمان سنجش برای پذیرش دانشجو اعلام نمی شود.

معرفی رشته دندان پزشکی

قبولی در رشته دندان پزشکی به چه عواملی بستگی دارد؟

قبولی در رشته دندان پزشکی در انتخاب رشته سراسری هر سال بستگی به ظرفیت این رشته در آن سال تحصیلی در دانشگاه های کشور دارد.

همچنین هر سال یک رشته تحصیلی بسیار مورد توجه قرار می گیرد و یک رشته دیگر خیلی مقبول دانش آموزان نیست. برای همین در رشته پر طرفدار قبولی سخت تر می شود. آخرین رتبه قبولی در رشته دندان پزشکی در هر سال بستگی به میزان علاقه دانش آموزان به این رشته در آن سال تحصیلی دارد.

همچنین تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری نیز در انتخاب رشته و قبولی در دانشگاه بی تاثیر نیست و همچنین تعداد نفراتی که در آن سال اقدام به انتخاب رشته می کنند نیز در ظرفیت پذیرش هر رشته تاثیر گذار است.

  معرفی رشته دندان پزشکی

انتخاب رشته دندان پزشکی

رشته دندان پزشکی هم در دانشگاه آزاد و هم در دانشگاه سراسری وجود دارد و انتخاب رشته سراسری و آزاد هر دو در یک فرم انجام می شود.از این رو انجام دادن یک انتخاب رشته خوب بسیار تاثیر گذار است. الویت بندی اصولی تنها به کمک یک مشاور خوب امکان پذیر است. از این رو قبولی در رشته دندان پزشکی به یک انتخاب رشته خوب هم بستگی دارد.

رتبه قبولی برای دندان پزشکی

همانطور که در جداول بالا مشاهده کردید برای قبولی در رشته دندان پزشکی به رتبه زیر 2000 برای دوره روزانه و سراسری نیاز دارید. همچنین برای دانشگاه های تهران به رتبه زیر 500نیاز می باشد. اما اگر بخواهید در انتخاب رشته خود دوره پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی را نیز وارد نمایید؛ تا رتبه 3000هم می توان امید به قبولی در رشته دندان پزشکی داشت.

هر چند که هر سال بر اساس عوامل گفته شده متغیر و متفاوت خواهد بود. اما با انجام دادن یک انتخاب رشته خوب و اصولی می توان تا رتبه 3000 شانس قبولی در رشته دندان پزشکی ایجاد کرد.

انتخاب رشته دکتر پرتوی

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *