تدریس خصوصی زیست

تدریس خصوصی زیست

درس زیست شناسی علی رغم ظاهر خواندنی آن بسیار حساس و دارای نکات کلیدی و ریز می باشد. از این رو برای آن دسته از داوطلبانی که می خواهند بر تمامی جزییات کتاب درسی زیست شناسی مسلط باشند، استفاده از تدریس خصوصی زیست توصیه می شود.

مشخصا برای درس زیست شناسی در ابتدا باید دانش آموز خود یک مطالعه کامل و دقیق از کتاب درسی و یا درسنامه کتاب کمک آموزشی داشته باشد. و سپس دبیر خصوصی برای ارائه نکات مهم و کلیذی پنهان در کتاب درسی اتخاذ گردد.

یعنی لازم نیست از همان ابتدا داوطلب برای یادگیری اولیه درس زیست شناسی پایه و یا کنکور به معلم خصوصی خوب مراجعه کند. بلکه در ابتدا باید یادگیری 70% توسط روش های مطالعه اصولی و صحیح داشته باشد و سپس اقدام به گرفتن معلم خصوصی نماید.

معلم خصوصی زیست

ضرورت استفاده از معلم خصوصی زیست

اگر دانش آموز پایه هستید و یا می خواهید برای کنکور تجربی آماده شوید؛ مسلما درس زیست شناسی در زیر گروه 1 بسیار برای شما رتبه ساز است.

کسب درصد 30 تا 40 به وسیله مطالعه و تست زنی اتفاق می افتد. اما اگر می خواهید بتوانید تست های ترکیبی و نکات مهم را پاسخ دهید؛ حتما از یک معلم خصوصی خوب در درس زیست شناسی استفاده کنید. تا نکات مهم کتاب درسی را به شما آموزش دهد و همچنین یک دید خلاقانه برای مطالعه به شما آموزش دهد.

تدریس خصوصی زیست در پایه دهم و یازدهم

دانش آموزان پایه حتی اگر در سال های دهم و یازدهم قصد مطالعه برای کنکور را نداشته باشند، تدریس خصوصی زیست شناسی به یادگیری و تسلط بیشتر آنها در امتحانات درسه و پایانی کمک می کند.

همچنین تقویت پایه درسی بسیار اهمیت دارد. مخصوصا در زیست شناسی سال دهم که مطالب بسیار کلیدی و حساس است و یادگیری آنها موجب تسلط بر سایر مباحث می شود.

تدریس خصوصی در سال دوازدهم

برای موفقیت در کنکور سراسری و امتحانات نهایی درس زیست بسیار سونوشت ساز است. ومتاسفانه خیلی از دبیران مدرسه نکات مهم کتاب درسی را که در دل مطالب آن پنها شده است به دانش آموز آموزش نمی دهند. از این رو لازم است که داوطلب بعد از مطالعه چندین فصل از کتاب درسی یک جلسه تدریس خصوصی زیست داشته باشد. تا دبیر خصوصی نکات مهم فصول مطالعه شده را به او آموزش دهد.

تدریس خصوصی دوازدهم

تعداد جلسات معلم خصوصی زیست

یکی از سوالات متداول خانواده ها این است که برای یادگیری درس زیست شناسی به چند جلسه کلاس خصوصی نیاز داریم؟ این امر کاملا بستگی به نظر معلم شما و سطح آمادگی دانش آموز دارد. اما بهترین راه برای افزایش یادگیری و مدیریت هزینه ها این است که دبیر خصوصی در پایان هر ماه برای آموزش نکات کلی و جامع فصول مطالعه شده اتخاذ شود.

از آنجایی که درس زیست شناسی ماهیتی خواندنی دارد. لازم نیست 0 تا 100 آموزش نکات مهم توسط دبیر اتفاق بیفتد. ماهیت این درس با درس فیزیک و ریاضی متفاوت می باشد. از این رو بهترین روش استفاده از روش های نوین مطالعه و سپس استفاده از تدریس خصوصی زیست برای تسلط بیشتر بر نکات مهم است.

  تدریس خصوصی شیمی

ویژگی های معلم خصوصی خوب در درس زیست شناسی

در زمان انتخاب معلم خصوصی باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم تا بتوانیم در این درس رتبه و درصد خوبی کسب کنیم؟ معلم خوب برای تدریس درس زیست شناسی باید :

1- تخصص کافی در درس زیست شناسی داشته باشد

2- تجربه کافی برای تدریس داشته باشد

3- صبور و با حوصله باشد

4- تسلط کافی بر تمامی نکات داشته باشد

5- دارای یک جزوه کامل و دقیق همراه با تست های طبقه بندی شده

6- نحوه بیان و انتقال مفاهیم عالی

  ویژگی های معلم خصوصی خوب

روش مطالعه درس زیست شناسی

در کنار استفاده از معلم خصوصی زیست، رعایت روش های صحیح و اصولی مطالعه نیز بسیار اهمیت دارد. خیلی از مشکلات دانش آموزان به این دلیل است که آن درس را صحیح مطالعه نمی کنند.مسلما اگر روش های اصولی مطالعه در هر درس را رعایت کنیم نیاز اکثریت دانش آموزان به استفاده از معلم خصوصی کاهش می یابد.

برای همین موضوع روش اصولی مطالعه درس زیست شناسی عبارتست از :

1- مطالعه مطالب کتاب درسی با ردپا گذاری نکات مهم و طبقه بندی مطالب

2- مطالعه از یک منبع کمک آموزشی مناسب( ترچیحا کتاب خیلی سبز و یا فاگو زیست)

3- یکسان کردن نکات مهم کتاب درسی و درسنامه و انتاقال تمامی نکات مهم به یک منبع مطالعاتی

4- توجه به قید های همیشه، اغلب، گاهی در درس زیست شناسی و جداسازی آنها

5- توجه به شکل ها و ایجاد دفتر مخصوص برای مطالعه شکل های کتاب درسی

6- تست های آموزشی همگام با مطالعه با کتاب باز

7- بررسی گزینه به گزینه هر تست

8- مشخص کردن نکات مهم هر تست در کتاب درسی و یا درسنامه

9- مطالعه روزانه 1الی 2 ساعته درس زیتس شناسی در برنامه هفتگی

10- تعداد تست 300الی 350 عدد در هفته برای هر مبحث

11- توجه و تمرکز کامل در کلاس درس مدرسه در زمان تدریس دبیر

12- مطالعه درس روز برای افزایش یادگیری

13- مرور های شبانه از نکات مهم ردپا گذاری شده

14- ارتباط مطالب مهم با یکدیگر

مسلما اگر این روش های مطالعه به خوبی رعایت شود، احساس نیاز به تدریس خصوصی زیست شناسی کاهش می یابد. برای همین اگر قصد شرکت در کلاس های خصوصی و یا گروهی زیست شناسی را دارید، در ابتدا روش های فوق را اجرا کنید و سپس برای معلم خصوصی اقدام نمایید.

روش مطالعه زیست شناسی

کلاس های گروهی زیست شناسی

خیلی از دانش اموزان در کلاس های گروهی درس زیست در آموزشگاه ها شرکت می کنند. این موضوع بسیار حساس است. چرا که کلاس های گروهی به دلیل تعداد بالای شرکت کنندگان فرصتی برای پرسش و پاسخ و رفع اشکال به صورت انفرادی به دانش آموز نمی دهد.

همچنین این کلاس ها به دلیل تدریس کامل و جزیی مطالب کتاب درسی زمان زیادی از دانش آموز می گیرد. مثلا برای تدریس زیست کل سال حداقل هفته 5 الی 6 ساعت دانش آموز درگیر شرکت در کلاس ها می باشد. همچنین زمان رفت و آمد نیز می تواند بسیار لطمه زننده باشد.

برای همین بهتر است به جای شرکت در کلاس های گروهی و هزینه مالی و زمانی بسیار از کلاس های خصوصی زیست به صورت ماهانه استفاده نمایید.

در این کلاس ها می توانید، بعد از مطالعه 2 الی 3 فصل از کتاب درسی در یک الی 2 جلسه با معلم خصوصی رفع اشکال کنید و نکات مهم را آموزش بینید.

اسفاده از فیلم های آموزشی

یکی دیگر از اقدامات دانش آموزان در زمان مطالعه استفاده از فیلم های آموزشی زیست شناسی است. این ویدئوها برای آن دسته از افرادی که فرصت کافی برای مطالعه دارند، مناسب است و همچنین برای آن دسته از دانش اموزانی که امکان استفاده از کلاس های گروهی و یا معلم خصوصی را ندارند.

اما در کل مشاهده فیلم های آموزشی زیست شناسی نیز بسیار زمان بر است. چرا که برای هر فصل بین 6 الی 7 ساعت دانش آموز باید فیلم مشاهده کند و سپس زمانی جداگانه به مطالعه و تست اختصاص دهد.

ویدئو آموزشی زیست شناسی

ویژگی تدریس خصوصی در گروه آموزشی دکتر پرتوی

موسسه آموزشی دکتر پرتوی با 14 سال سابقه در امر تدریس و مشاوره و انتخاب رشته، موفق به جمع آوری تیم تخصصی دبیران به نام و متخصص در هر درس شده است.

یکی از ویژگی های بارز این مجموعه، استفاده از دبیران متخصص است و به هیچ عنوان دانشجو در این مجموعه مشاهده نمی کنید.

همچنین برای انتخاب معلم خصوصی دکتر پرتوی شخصا ویژگی های دانش اموز را مورد بررسی قرار می دهد و سپس معلمی مناسب با ویژگی های درسی و اخلاقی دانش آموز انتخاب و ارسال می کند.

همچنین هزینه مناسب برای دبیران متخصص و باتجربه در نظر گرفته شده است که امکان استفاده برای تمامی خانواده ها با هر سلیقه و بودجه ای فراهم شود.

همچنین کلاس های تدریس خصوصی هم به صورت حضوری در منزل دانش آموز و هم به صورت آنلاین با کیفیت عالی برگزار می شود.

و در آخر به دلیل تضمین کیفیت به صورت تک جلسه تک جلسه قرار داد ها تنظیم می گردد. یعنی به صورت یکجا هزینه 5 یا 10 جلسه از خانواده دریافت نمی شود.

مرکز مشاوره درسی دکترپرتوی

 

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *