زمان انتخاب رشته نهم به دهم

زمان انخاب رشته نهم

پایه نهم متوسطه اول، دوره تحصیلی سرنوشت سازی است، به این دلیل که دانش آموزان در این پایه تحصیلی، پس از دریافت کارنامه های امتحانی خود باید در آزمون های هدایت تحصیلی شرکت کرده و رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند؛ درواقع انتخاب رشته نهم به دهم مسئله ای اجباری برای دانش آموزان نهم متوسطه می باشد، چرا که بدون تعیین رشته اجازه ورود به دوره متوسطه دوم و ادامه تحصیل در دبیرستان را نخواهند داشت؛ برگزاری آزمون های هدایت تحصیلی و شرکت در آن ها به دانش آموزان نهم متوسطه اول کمک می کند که بتوانند بر اساس توانمندی ها و علایق خود رشته تحصیلی مناسبی را انتخاب نمایند؛ زمان انتخاب رشته نهم مشخص بوده و دانش آموزان در همان تاریخ باید اقدام به تعیین رشته نمایند.

برای این که دانش آموزان و والدین آن ها از جزئیات مربوط به انجام به موقع آزمون های هدایت تحصیلی و زمان انتخاب رشته نهم 99 – 1400 به طور دقیق اطلاع پیدا کنند در ادامه به بررسی و شرح موارد مرتبط با زمان انتخاب رشته دبیرستان می پردازیم.

 

انتخاب رشته نهم

سوال های متعددی در خصوص چگونگی انتخاب رشته، ملاک های قبولی، اصول و نحوه انتخاب رشته نهم به دهم پرسیده می شود. در پاسخ به این سوالات باید بگوییم در انتخاب رشته نهم به دهم سوابق تحصیلی هر سه پایه (هفتم، هشتم و نهم)، ملاک تعیین رشته قرار می گیرد و هر یک از دانش آموزان ضروری است امتیاز رشته انتخابی خود را به دست آورند.

جالب است بدانید سهمیه های خاص (جانبازی، ایثارگری، خانواده شهدا، رزمندگان و…) نیز در انتخاب رشته نهم به دهم تاثیر می گذارد و مدارس هر منطقه ظرفیتی برای جذب داوطلبان هر یک از رشته های (علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و فیزیک، علوم و معارف اسلامی، کاردانش و شاخه فنی و حرفه ای) دارند.

همانطور که اشاره کردیم، دانش آموزان در سال نهم تحصیلی لازم است در آزمون های هدایت تحصیلی شرکت نمایند؛ برای این منظور میتوانید از طریق لینک ورود به  سامانه همگام مدارس | hamgam.medu.ir در زمان تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش به تعیین رشته بپردازید؛ و در آزمون های رغبت سنجی و توانایی حضور به عمل آورید.

زمان انتخاب رشته نهم به دهم

انتخاب رشته پایه نهم پس از اتمام امتحانات نیمسال دوم تحصیلی و از طریق شرکت در آزمون های هدایت تحصیلی امکان پذیر می باشد. زمان تعیین شده برای شرکت در آزمون های رغبت و توانایی هدایت تحصیلی در سال تحصیلی 99 – 1400 از 24 آبان تا 15 اسفند ماه می باشد.

توجه داشته باشید که زمان تعیین شده برای شرکت در آزمون های انتخاب رشته پایه نهم قطعی بوده و قابل تمدید مجدد نخواهد بود. پس از اتمام زمان بندی ارائه شده برای شرکت در آزمون های رغبت و توانایی و اعلام نتایج هدایت تحصیلی دانش آموزان در تاریخ تعیین شده قادر به انتخاب رشته نهم متوسطه اول خواهند بود.

با وجود اینکه تاریخ احتمالی انتخاب رشته نهم به دهم در تابستان اعلام می گردد اما در حال حاضر زمان دقیقی برای انتخاب رشته پایه نهم اعلام نشده است، به محض اعلام تاریخ دقیق، اطلاع رسانی شده و جزئیات لازم در این مقاله منتشر خواهد شد.

نحوه شرکت در آزمون های مشاوره ای سایت همگام

  1.  ورود به سایت همگام به آدرس hamgam.mudu.ir
  2. انتخاب گزینه ورود
  3. وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور
  4. ورود به پورتال شخص و انتخاب گزینه آزمون های مشاوره ای

در صورت داشتن هر گونه سوال درباره زمان انتخاب رشته نهم به دهم​؛ می توانید از طریق خدمات تلفنی و صفحه تماس با ما مجموعه رتبه شو، با کارشناسان با تجربه ما ارتباط برقرار کنید

 

برای ثبت نام و رزرو مشاوره انتخاب رشته نهم فرم زیر را تکمیل نمایید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
5/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *