محاسبات سریع تفریق

موضوع تفریق از سال اول و دوم ابتدایی به دانش آموزان آموزش داده می شود. اما جز سخت ترین بخش در محاسبات ریاضی می باشد. چرا که تفریق کردن اعداد از هم مخصوصا زمانی که یک عدد بزرگ تر را از یک عدد کوچک تر کسر می کنیم، توجه به جزییات بسیار مهم می شود. ودر جلسه آزمون های مهم وسرعتی می تواند بیشترین بی دقتی ها از تفریق سرچشمه بگیرد. از این رو محاسبات سریع تفریق به دانش آموزان کمک می کند که هم سرعت و هم دقت خود را در حل مسائل افزایش دهند. در ادامه با هم آموزش سریع تفریق را با هم بررسی می کنیم.

کاربرد تفریق در تکنیک های محاسباتی

تفریق اعداد در همه مسائل تقریبا دیده می شود. حتی در زندگی روزمره نیز تفریق کاربرد دارد. در حساب و کتاب های روزانه، خرید و همچنین در حل مسائل ریاضی، فیزیک، شیمی، اقتصاد و… تفریق می تواند کارآمد باشد. شاید به دلیل اینکه در طول روز با این فرایند ریاضی زیاد سرو کار داریم خیلی اهمیت آن را متوجه نشویم.

اما در تحلیل آزمون تمامی دانش آموزانم همیشه بی دقتی های محاسباتی آنان که منجر به رسیدن به پاسخ اشتباه شده و نمره منفی کسب کرده اند، از تفریق اعداد بوده است که یک عدد خیلی کوچک جا به جا شده و کل جواب مسئله را اشتباه کرده است.

تفریق سریع

اما با تکنیک های محاسبات سریع ریاضی در تفریق اعداد دیگر امکان اشتباه و بی دقتی وجود ندارد. و همچنین بدون استفاده از ماشین حساب و یا مداد و کاغذ می توانید جواب سخت ترین تفریق اعداد را نیز در 15 ثانیه محاسبه کنید. البته اگر به خوبی تمرین کنید و با تمامی ویدئو های محاسبات سریع ریاضی دکتر پرتوی همراهی کنید.

  محاسبات سریع ریاضی

آموزش تفریق سریع اعداد

برای آموزش تفریق به روش های محاسبات سریع با مثال پیش می رویم تا متوجه شوید که چگونه باید هر مرحله را پشت سر بگذارید. با کمی تمرین می توانید یک تفریق سخت را در کمتر از 15 ثانیه از پا در بیاورید.

مثال 1:

=479

در ابتدا با یک مثال ساده شروع می کنیم در اینجا عدد 9 از عدد 47 کسر می شود. مسلما این مدل تفریق اگر بخواهد در جلسه آزمون با محدودیت زمان حل شود امکان بی دقتی دارد. اما با این روش در سریع ترین حالت ممکن به جواب می رسید. در این جا می توان به جای عدد 9 از عدد 10 استفاده کنیم. یعنی 47 را منهای 10 کنیم یعنی عدد 1- را به آن اضافه کنیم.

=4791

=4710

که حاصل می شود عدد 37 و سپس چون یک رقم منفی اضافه کردیم حال باید یک رقم مثبت به آن اضافه کنیم تا منفی یک با مثبت یک خنثی شود و از هم کسر شود یعنی 1+37 که می شود 38

در اصل می توانید همان لحظه که عدد منفی یک را اضافه کردید، عدد مثبت یک را نیز اضافه کنید اما در آخر آن را محاسبه کنید.

=4791+1

=4710+1

=37+1

همانطور که دیدید با این روش بسیار راحت می شود یک تفریق را حل کرد. شاید حل تمرین بالا از روش های عادی و سنتی که در مدرسه آموزش داده ایم، هم قابل حل باشد. اما اگر از روش عادی بین 30 الی 40 ثانیه زمان ببرد، با تکنیک های محاسباتی در 10 الی 15 ثانیه قابل حل است. و همین ذخیره 20 ثانیه ای درهر سوال در پایان می تواند چندین دقیقه مفید برای ما به همراه داشته باشد تا بتوانیم به سراغ سوالات سخت تر برویم تا امتیاز آن سوالات را نیز به دست آوریم.

مثال2 :

=9448

در این مثال کسر این دو عدد از هم می تواندزمان بر باشد. برای همین باید عدد دوم را به یک عدد رند تبدیل کنیم. طبق آموزش بالا باید به این برایند برسیم.

=94482

که سریعا چون عدد منفی دو را اضافه کرده ایم باید عدد مثبت دو را نیز اضافه کنیم تا در پایان مسئله دچار مشکل نشویم.

=94482+2

که حاصل می شود:

=9550+2

که عدد 94 منهای 50 می شود عدد 44 و اگر با عدد 2 جمع شود می شود عدد 46

همانطور که دیدید با کمی تمرین به قدری می توانید سریع این مسائل را حل کنید که در 5 ثانیه به جواب صحیح برسید و بتوانید با خیال راحت به سراغ بخش های سخت تر و محاسباتی تر مسئله بروید. چرا که تفریق معمولا در بخش ابتدایی حل مسئله می باشد. و بخش اعظم حل سوال بعد از جواب تفریق باید به انجام رسد.

 

  محاسبات سریع رشته فنی و حرفه ای

مثال 3 :

حال با یک مثال دیگر این آموزش را کامل تر کنیم تا بتوانید تفریق سریع را به خوبی در حافظه خودتان حک کنید. و برای همیشه به خاطرتان بماند. چرا که تفریق همیشه و در تمامی کتاب های مسئله محور از ابتدایی تا دکتری کاربرد دارد.

=17298

مسلما حال که اعداد بزرگ تر می شود کار سخت تر نیز می شود. و حتما باید با تکنیک های محاسبات سریع تفریق پیش برویم تا بتوانیم مسئله را درست حل کنیم. چرا که اگر بخواهید از روش های عادی این مسئله را حل کنید باید اعداد را زیر هم بنویسید. و مسلما در آزمون و امتحان و کنکور و… فضای کافی هم برای حل این بخش از مسئله وجود ندارد.

عدد 98 به عدد رند 100 نزدیک می باشد و با دو واحد به عدد 100 می رسد. حال ظاهر مسئله باید تبدیل به زیر شود:

=172982+2

=172100+2

که عدد 172 مهنای 100 می شود 72 و اگر باعدد 2 جمع شود می شود 74

یعنی به سرعت می توانید یک مسئله را که ظاهر سختی دارد و می تواند زمان بر باشد در کمتر از 10 ثانیه حل کنید اما یادتان باشد اینکا نیاز به آموزش دارد.

آموزش ویدئویی محاسبات سریع تفریق

مسلما شرکت در کلاس های محاسبات سریع و یا آموزش ویدئویی محاسبات به یادگیری بیشتر کمک می کند و مخصوصا اگر بیان آن بسیار روان و شیوا باشد و بدون استفاده از روش های حفظی آموزش داده شود. ویدئوی زیر به یادگیری بیشتر شما کمک می کند.

 

نحوه آموزش کامل تکنیک های محاسبات سریع

تفریق فقط بخش کوچکی از ریاضیات می باشد. اگر می خواهید تمامی تکنیک های محاسبات سریع را آموزش ببیند به جای آموزش های مقطعی و بدون اثر بهتر است در یک دوره جامع شرکت کنید که بدون اتلاف وقت و یا اینکه زمان زیادی از شما بگیرد تمامی نکات را آموزش ببینید. و بتوانید تمامی مسائل را به سرعت حل کنید و به پاسخ صحیح برسید. برای آموزش کامل این دوره می توانید روی عکس زیر کلیک کنید تا وارد صفحه اثلی دوره محاسبات سریع شوید.

  محاسبات سریع ضرب اعداد چند رقمی

محاسبات سریع دکتر پرتوی را بیشتر بشناسید.

این دوره از جمع و تفریق تا انواع ضرب و تقسیم ها را با روش هایی که نیازی به حفظ کردن ندارد. به شما آموزش داده است. در آخر تمامی مثال ها و تمرینات کنکور سراسری و آزمون های مهم با همین روش ها برای شما حل شده است تا با کاربرد آن بیشتر آشنا شوید. تمرینات متنوع و گسترده به افزایش تسلط و مهارت شما بیشتر کمک می کند. همچنین این دوره از ابتدایی تا دکتری برای تمامی افراد کاربرد دارد. و کامل ترین دوره محاسباتی در کل کشور می باشد. که تمامی بخش های محاسبات را با روش های کاملا نوین توضیح داده است.

دوره محاسبات سریع ریاضی

دریافت مشاوره

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *