پولساز ترین رشته های دانشگاهی کدامند؟

پولساز ترین رشته های دانشگاهی

 افراد از تلاش و کار به دنبال انگیزه ای برای کسب در آمد هستند و مسئله در آمد حرف اول را در دنیا می زند . حتی در روانشناسی هم آبراهام مزلو با ارائه هرم نیاز های انسان می گوید اگر نیاز ها در درجه اول تامین نشود انسان نمی تواند مراحل رشد و شکوفایی را طی کند . برای همین تامین نیاز ها به پول نیاز هست اولین مسئله در دنیا مسائل اقتصادی است تمامی مسائل سیاسی هم به مسائل اقتصادی ختم می شود برای همین همه افراد به ذنبال راهی برای پولدار شدن هستند .از کودک و نوجوان گرفته تا افرادی که از کار افتاده اند نیز به پول بیشتر فکر می کنند. برای همین بر آن شدیم تا رشته ها ی دانشگاهی و مشاغلی را معرفی کنیم که در دنیای امروز از بازار کار بهتری برخوردار هستند و می توان با تخصص و تجربه در این رشته ها به درآمد های خوبی رسید . البته تمامی اینها به این بستگی دارد که آیا فرد در آن رشته و شغل علاقه و مهارت دارد یا خیر ؟ این دو عامل بسیار مهم است و نکته بعدی این که علاوه بر علاقه و استعداد باید دید که در هر دوره ای چه مشاغلی روی بورس هستند به طور مثال مهندسی صنایع تا 10 سال پیش جز مهندسی های پر طرفدار بود اما الان بازار کار اشباعی دارد باید دید که در هر دوره بنا به اقتضا و شرایط چه رشته ها و مشاغلی روی بورس هستند . پس با ما همراه باشید تا به معرفی پولساز ترین رشته های دانشگاهی بپردازیم.

لیست مشاغل پرطرفدار

حواسمان باشد مشاغل پرطرفدار را با مشاغل پولساز اشتباه نکنیم گاهی یک رشته و یا شغل بسیار پرطرفدار است اما درآمد زیادی ندارد و برعکس .در ابتدا به رشته های پرطرفدار در سال های اخیر می پردازیم که عمده رتبه های برتر کنکور سراسری به سمت این رشته ها سوق پیدا کرده اند .

1-  مهندسی کامپیوتر : در سال های قبل مهندسی برق جایگاه اول را داشت اما امروزه مهندسی کامپیوتر مخصوصا در گرایش های ارشد بخش نرم افزار و ITطرفداران خود را دارد .

2-  روانشناسی : روانشناسی و حقوق نیز در سال های اخیر جای خود را با حقوق تغییر داده اند. به طوریکه در کنکور سال 99 حتی رتبه 59 روانشناسی دانشگاه تهران پذیرفته نشده بود !!!!!!! واین حاکی از آن است که روانشناسی به یکی از رشته های پرطرفدار تبدیل گشته است .

3-  مهندسی معماری و معماری داخلی : طرفداران این رشته به قدری زیاد هستند که کد رشته های معماری و معماری داخلی به صورت بدون آزمون حتی در دانشگاه های بسیار خوب در حال ارائه است .

4-  رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش: در سالهای اخیر شاهد رشد روز افزون گرایش داوطلبان به انتخاب رشته در مقاطع فنی و حرفه ای هستیم که یکی از دلایل آن ورود سریع به بازار کار و آمادگی فنی بالا است.

5-    رشته های پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی : این رشته اول رشته تجربی انگار قصد فراموش شدن ندارند و سال ها است که پیشتاز میدان هستند و بچه ها با رویای پزشکی وارد رشته تجربی می شوند که شاهد رشد روز افزون داوطلبان شرکت کننده در رشته تجربی هستیم .

6-  رشته های فرهنگیان : در سالهای اخیر به دلیل شرایط اقتصادی مردم بیشتر به دنبال امنیت شغلی و امنیت مالی هستند برای همین موضوع رشته های فرهنگیان به دلیل حقوق ماهانه و استخدام رسمی آموزش و پرورش توجه خیلی از داوطلبان کنکور سراسری را به خود جلب کرده است .

لیست پولساز ترین رشته های دانشگاهی و شغل ها

در ادامه رشته هایی را می گوییم که شاید خیلی طرفدار نداشته باشند اما پولساز و پر درامد هستند البته تاکید می کنم که در حال حاضر و اینکه کاملا به استعداد و علاقه فرد بستگی دارد و برای همه نمی توان یک نسخه پیچید اما رشته های پولساز عبارتند از :

1-   نرم افزار و رایانه و طراحی وب : با مجازی شدن دنیای روز و کسب و کار های اینترنتی شاهد رشد روز افزون مشاغلی که با نرم افزار و طراحی وب و طراحی اپلیکیشن هستند هستیم که درآمد های بالایی دارند برای ورود به این رشته ها داشتن یک ذهن منطقی و دوستدار ریاضیات بسیار مهم است .

2-    مدیریت و مدیریت مالی : دنیای امروز به رشته های مدیریتی نیازمند است و هر شرکتی نیاز به یک مدیر و متخصص دارد برای همین موضوع رشته های مدیریتی به خصوص مدیریت مالی می تواند جز مشاغل پر درآمد باشد

3-    حسابداری : نرم افزار های حسابداری و ورود سریع آن به بازار کار برای علاقه مندان به ریاضیات و محاسبات بسیار مناسب است .

4-    آمار : این رشته جز رشته های ناشناخته است اما امروزه وجود یک آنالیزور و آمار دان در هر مجموعه و اداره و شرکتی احساس می شود برای کسانی که با کامپیوتر کار میکنند و به آمار و ارقام علاقه مندند پیشنهاد می شوند که این رشته را در الویت قرار دهند این رشته در حال حاضر جز رشته های ناشناخته است اما آینده بسیار بسیار درخشانی دارد .

5-    پرستاری : علاقه به رشته پرستاری از زمان های قبل بیشتر شده است چرا که افرادی که وارد رشته پرستاری می شوند به راحتی می توانند برای مهاجرت اقدام نمایند پرستاری یکی از شغل های پرطرفدار و پر در آمد در دنیا است که حقوق و مرتبه بالایی دارد . البته مقام این رشته بیشتر در کشور های خارجی مشخص است .

6-   طراحی لباس : رشته های هنری امروزه طرفداران مخصوص به خود را دارد طراحی لباس یکی از پر درآمد ترین مشاغل در دنیا است .

7-    ژنتیک : این رشته شاید خیلی باب میل دانش اموزان رشته تجربی نباشد اما رشدهای ژنتیکی در ایران و در دنیا باعث شده این رشته آینده درخشانی داشته باشد و شاید یک فردی که دکتری ژنتیک دارد از یک پزشک در آمد بالاتری دارد .

8-    شیمی : علی رغم تصور بچه ها یک داروساز دارو نمی سازد !!!! بلکه یک داروساز یا ناظر دارو است یا مجوز تاسیس داروخانه دریافت می کند داروهای شیمیایی ، شامپو ها ، عطر ها ، سم ها مواد آرایشی و بهداشتی همه اینها توسط فردی که دکتری شیمی دارد ساخته می شود که این تصور کم کم در جامعه در حال شکل گیری است و جز رشته های پردرآمد است .

9-    بازار یابی : که یکی از گرایش ها و زیر شاخه های ارشد مدیریت است یکی از بورس ترین رشته ها و شغل های دنیا است و بیشترین در آمد از آن بازاریاب های آنلاین است .

10-   روانشناسی : علی رغم اینکه یکی از مشاغل پرطرفدار هست یکی ازمشاغل پولساز نیز هست شاید در دهه های گذشته مراجعه به روانشناس کارشایسته ای نبود و بر چسب دیوانه بودن به فرد می خورد اما الان وجود یک روانشناس برای هر فرد لازم است و این موضوع در جامعه ما به خوبی روشن شده است برای همین روانشناسی را تبدیل به یکی از مشاغل پولساز کرده است.

پولساز ترین رشته های دانشگاهی

چه عواملی در پولدار شدن موثر هستند ؟

–    یکی از مهم ترین عوامل در پولدار شدن این است که شما در جایگاه درست خود قرار گیرید و شغلی که مشغول به کار در آن هستید واقعا در حیطه علاقه شما باشد و با انگیزه کار کنید.

–    عامل بعدی کسب مهارت و تخصص کافی است باید در زمینه دانش خود و رشته تحصیلی یا شغل خود سرمایه گذاری کنید و علم تخصصی آن را بیاموزید داشتن مهارت و تخصص شما را تبدیل به پولساز ترین ها می کند.

–    تلاش و استمرار درکاری تنها عامل موفقیت است از شاخه ای به شاخه دیگر پریدن یا یک شبه ره صد ساله رفتن هیچ وقت شما را به نتیجه نمی رساند برای همین موضوع باید تلاش مستمر را جدی بگیرید .

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و با پولساز ترین رشته های دانشگاهی آشنا شده باشید.برای دریافت مشاوره شغلی می توانید فرم زیر را پر نمایید تا ما با اجرای به روز ترین تست های روانشناسی به شما بگوییم که چه رشته و شغلی برای شما مناسب است . این تست ها تضمین شده و با اجرای استاندارد توسط روانشناس می باشد . چرا که ما به خود می بالیم که تنها مجموعه ای هستیم که در زمینه انتخاب رشته و مشاوره شغلی سه جلد کتاب تخصصی به چاپ رسانده ایم .

فرم مشاوره رایگان

 

 

 

5/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *