انتخاب رشته حضوری نهم

انتخاب رشته حضوری نهم

اهمیت سال نهم بر هیچ کس پوشیده نیست و دانش آموزان نهمی و خانواده هایشان می دانند که در پایان سال تحصیلی نهم باید به انتخاب یکی از رشته های نظری ( تجربی، ریاضی، انسانی) و یا رشته های فنی و حرفه ای بپردازند. حال برخی از دانش آموزان می دانند که باید وارد چه رشته ای شوند و برخی سردرگم هستند. مطالعه این مطلب به هر دو دسته توصیه می شود. چرا که با انتخاب رشته حضوری نهم می توانید هم انتخابی آگاهانه داشته باشید و هم از سر درگمی نجات پیدا کنید.

یک سوال؟؟؟

زمانی که دانش آموز یک رشته را برای ادامه تحصیل در دوره دوم دبیرستان انتخاب می کند، از چه راهی باید به انتخاب خودش اطمینان کامل داشته باشد و چه تضمینی برای پشیمانی نداشته باشد؟

 

مسلما انتخاب رشته بر آینده تحصیلی و شغلی یک فرد تاثیر بالایی دارد. رشته ای که در دانشگاه وارد می شویم و شغلی که انتخاب می کنیم و در آمدی که در آینده خواهیم داشت همگی بستگی به انتخابی دارد که در سال نهم انجام می دهیم. هدف از انتخاب رشته حضوری نهم ایجاد یک اطمینان خاطر برای آینده دانش آموزان است.

برای همین باید در زمان انتخاب رشته به این موضوع توجه داشته باشم که با اطمینان بالا دست به انتخاب بزنیم چرا که پشیمانی در سال های بعد فقط هزینه مالی و زمانی به همراه دارد. اما این انتخاب آگاهانه چگونه شکل می گیزد؟

چند باور اشتباه در مورد انتخاب رشته نهم

خیلی از دانش آموزان با دلایل اشتباه دست به انتخاب می زنند. این انتخاب اشتباه منجر به تغییر رشته در سال های بعد، تغییر رشته در دانشگاه، ادامه تحصیل در یک رشته کاملا متفاوت با رشته دانشگاهی، بیکاری و یا کار در رشته ای نامرتبط با رشته تحصیلی می شود.

دلیل بیکاری در جامعه ما انتخاب های نا آگاهانه دانش آموزان می باشد که قدم اول آن در سال نهم شکل می گیرد. اگر فرد بر اساس دو آیتم بسیار مهم (علاقه و استعداد) انتخاب رشته کند، مسلما می تواند در آن مسیر موفق شود.

چند باور اشتباه در مورد انتخاب رشته

خیلی از دانش آموزان بر اساس معیار های زیر انتخاب رشته می کنند که در نهایت به تغییر رشته، عدم علاقه مندی و بی انگیزه بودن  در درس، اشتغال در رشته نامرتبط و بیکاری می شود. این عوامل عبارتند از :

1- انتخاب رشته بر اساس رویاهای  بچگی مثلا من حتما باید پزشک بشوم

2- انتخاب رشته بر اساس نظرات اطرافیان و خانواده

3- انتخاب رشته بر اساس بازار کار و درآمد

  انتخاب رشته نهم

باور های بالا همگی می تواند آسیب زا باشد. انتخاب رشته فرد باید بر اساس علاقه خود دانش آموز باشد نه نظر دیگران چرا که خود دانش آموز می خواهد این مسیر را طی کند بنابراین علاقه مندی واقعی داوطلب در اولویت می باشد.

همچنین انتخاب رشته بر اساس بازار کار بسیار اشتباه است. چرا که زمانی که فرد دبیرستان را پشت سر بگذارد و وارد دانشگاه شود پس از پایان دوران تحصیلات دانشگاهی و …ممکن است رشته ای که الان بازار کار خوبی دارد در آینده از رونق بیفتد اما اگر انتخاب رشته بر اساس علاقه و استعداد باشد آن فرد همیشه می تواند ایده پردازی کند و کار آفرین باشد.

انتخاب رشته خوب در سال نهم باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

هر زمان که لازم است در زندگی دست به انتخابی بزنید مهم ترین موضوع آگاهی است. یک انتخاب رشته خوب در سال نهم باید بر اساس آگاهی باشد. انتخاب بر اساس احساسات و نظرات اطرافیان فقط زمان شما را از بین می برد.

همچنین در مسیر انتخاب یک هدف باید با فرد متخصص مشورت کرد و از توصیه های فرد متخصص و با تجربه نیز بهره برد. مسلما نمی توان بدون مشورت دست به انتخابی زد که قرار است آینده فرد را مشخص کند.

همچنین انتخاب رشته خوب در سال نهم باید بر اساس تجربه باشد. یعنی مشورت و آگاهی را از یک فرد متخصص و با تجربه دریافت کنید و به توصیه همگان گوش ندهید.

  سوالات متداول انتخاب رشته نهم همراه با پاسخ کاربردی

نحوه انتخاب رشته در سال نهم

مسلما تمامی دانش آموزان باید این مرحله را پشت سر بگذارند که لازم است وارد سایت همگام شوند که در مقاله ای که برای شما قرار داده ایم توضیحات کاملی ارائه داده ایم. اما یک انتخاب رشته خوب باید توسط مشاور انتخاب رشته انجام شود. لازم است که تمامی افراد در سال نهم این جلسات مشاوره حضوری انتخاب رشته نهم را داشته باشند. حتی دانش آموزانی که می دانند که چه رشته ای را برای دوره دوم دبیرستان انتخاب کنند؛ نیز باید از مشاوره انتخاب رشته بهره مند شوند.

سردرگمی در انتخاب

چرا که باید از تصمیم خود مطمئن شوند. خیلی از دانش آموزان با اطمینان دست به انتخاب زده اند اما در سال دهم و یازدهم پشیمان شده اند. بنابراین چه دانش آموزانی که سردرگم هستند و چه دانش آموزانی که از انتخاب خود مطمئن هستند، از جلسات تخصصی مشاوره انتخاب رشته نهم بهره مند شوند.

  ثبت نام انتخاب رشته نهم

مشاوره انتخاب رشته حضوری نهم چیست؟

تنها مرکز تخصصی انتخاب رشته نهم در تهران گروه آموزشی دکتر پرتوی است که توسط روانشناس تحصیلی برای شما برگزار می شود. در این جلسات از دانش آموزان تست های به روز شخصیت شناسی گرفته می شود که محوریت آن علاقه مندی های ناخودآگاه برای سنجش علاقه واقعی دانش آموز و کشف استعداد ها است.

 

تست هایی که توسط روانشناس تحصیلی برگزار می شود دارای درجه علمی بالا و کاملا معتبر است. بعد از پاسخ گویی به تست ها روانشناس نتیجه را تحلیل و بررسی می کند و سپس دز جلسه مشاوره ای که با حضور دانش آموز و اولیا او برگزار می شود؛ تمامی ویژگی های شخصیتی و رفتاری داوطلب بررسی می شود و سپس بر اساس نتیجه تست، ورود به رشته دبیرستان و دانشگاه به دانش آموز توصیه می شود.

در انتها نیز درباره رشته های دانشگاهی و مسیر های در آمد زایی هر رشته به صورت کامل و دقیق به دانش آموز توضیح داده می شود.

نحوه برگزاری جلسات انتخاب رشته

این جلسات به صورت کاملا حضوری برگزار می شود. البته برای داوطلبان شهرستان به صورت آنلاین نیز قابل اجرا است. اما دانش آموزانی که در شهر تهران سکونت دارند می توانند به صورت حضوری مراجعه کنند و در انتها نیز یک جلسه مشاوره تحصیلی با دکتر پرتوی مدیریت مجموعه داشته باشند.

خدمات انتخاب رشته حضوی نهم به صورت کامل و دقیق به شرح زیر می باشد:

1- برگزاری تست رغبت سنج شغلی

2- برگزاری تست استعداد یابی

3- تحلیل و تفسیر تست به صورت دستی توسط روانشناس

4- معرفی رشته مناسب دانش آموز در دبیرستان و دانشگاه

5- معرفی رشته های دانشگاهی

6- جلسه مشاوره و آنالیز درسی با دکتر پرتوی

چگونه می توان به تست های روانسنجی انتخاب رشته اطمینان کرد؟

مسلما در ابتدا باید بدانید که نتایج تست ها تا چه اندازه صحیح است. ما به شما تضمین کیفیت می دهیم چرا که تا قبل از تحلیل تست، روانشناس به هیچ عنوان با دانش آموز صحبت نمی کند تا شناختی راجع به او به دست نیاورد. تنها اقدام روانشناس برگزاری تست است که بعد از تحلیل شگفت زده خواهید شد که چه قدر دقیق تمامی ابعاد شخصیت دانش آموز مطرح می شود. و تک به تک ویژگی های او گفته می شود بنابراین می توان به نتیجه تست برای انتخاب رشته اعتماد کرد.

تست های استعداد یابی

همچنین تست های ما MBTI نمی باشد چرا که تحلیل این تست پیچیدگی خاصی ندارد و بیشتر برای افراد بزرگسال طراحی شده است و اصلا مناسب انتخاب رشته نهم و دانش آموزان نهمی نمی باشد. و صرفا به دلیل آنکه تحلیل آن پیچیدگی ندارد برخی این تست را از دانش آموزان سال نهم می گیرند.

نحوه ثبت نام انتخاب رشته حضوری نهم

اگر می خواهید در یک جلسه مشاوره با روانشناس و یک جلسه مشاوره درسی با دکتر پرتوی به صورت حضوری شرکت کنید، کافی است تا نام خود را در واتس آپ برای ما ارسال نمایید و پس از ثبت نام همکاران ما زمان جلسه مشاوره انتخاب رشته حضوری نهم را به شما اطلاع می دهند.

انتخاب رشته نهم

دریافت مشاوره

1.3/5 - (15 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *