انتخاب رشته داروسازی

انتخاب رشته داروسازی

رشته داروسازی یکی از پرطرفدار ترین رشته ها در رشته تجربی است و معمولا متقاضی زیادی در زمان انتخاب رشته دارد. از این رو در این مطلب می خواهیم راجع به نحوه انتخاب رشته داروسازی در دانشگاه سراسری و آزاد و دانشگاه های ارائه دهنده و همچنین ظرفیت پذیرش رشته داروسازی صحبت کنیم.

انتخاب دارو سازی بر اساس رتبه در زیر گروه

اگر در زمان انتخاب رشته سراسری بر اساس رتبه کل در سهمیه اقدام به انتخاب رشته نمایید، مسلما شانس قبولی خود در این رشته را از دست می دهید. داروسازی جز زیر گروه  2  رشته تجربی محسوب می شود که درس زمین شناسی و شیمی و ریاضی در آن ضریب بسیار بالایی دارد.

رشته داروسازی

برای همین چه خودتان انتخاب رشته کردید و چه مشاوری را برای انتخاب رشته سراسری انتخاب کردید، مراقب باشید که برای وارد کردن و الویت بندی کد رشته ها و دانشگاه ها بر اساس رتبه در سهمیه زیر گروه 2 خود اقدام به انتخاب رشته نمایید.

به طور مثال فردی در زیر گروه 1 رتبه 300 را کسب کرده است و در زیر گروه 2 به دلیل درصد کم زمین شناسی و ریاضی به رتبه 1200 رسیده است و رتبه کل او در سهمیه نهایی 800 شده است. حال برای انتخاب رشته داروسازی نباید بر اساس رتبه 800 انتخاب رشته کند و خوشحال باشد که شانس قبولی او بالا است. بلکه باید بر اساس رتبه 1200 اقدام به انتخاب رشته نماید و حال شانس قبولی در دانشگاه های تهران را از دست می دهد.

زیر گروه 2 تجربی

نحوه پذیرش رشته داروسازی در دانشگاه

دوره هایی که برای پذیرش رشته داروسازی ارائه می شود، شامل دوره های روزانه دانشگاه سراسری، دوره پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد و دوره مازاد دانشگاه آزاد اسلامی است و دوره های شبانه و غیرانتفاعی و .. برای رشته داروسازی پذیرش ندارند.

ظرفیت پذیرش رشته داروسازی در انتخاب رشته

البته که نمی توان بر اساس ظرفیت اقدام به انتخاب رشته کرد. چرا که عوامل زیادی در تقسیم ظرفیت یک دانشگاه تاثیر گذار است. از سهمیه ها گرفته تا بومی گزینی و انتخاب های نفر قبلی و…

اما در کل اگر می خواهید بدانید که ظرفیت پذیرش رشته داروسازی در هر دوره به چه صورت می باشد، به جدول زیر توجه نمایید.

دوره روزانه  دوره پردیس خودگردان  دانشگاه آزاد  ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد
899 309 847 407

دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در زمان انتخاب رشته

در سال های قبل خیلی از دانشگاه ها رشته داروسازی را ارائه نمی داد و ظرفیت پذیرش این رشته بسیار کم بود. اما در چند سال اخیر می توان گفت که اکثر دانشگاه های سراسری و آزاد در دوره روزانه و پردیس خودگردان و مازاد این رشته را ارائه می دهند.

و علاقه مندان به این رشته می توانند انتخاب رشته داروسازی خود را با خیال راحت انجام دهند. در جدول زیر لیست کاملی از دانشگاه های سراسری که رشته داروسازی را ارائه می دهند در اختیار شما قرار داده ایم. البته هر سال بر اساس دفترچه جدیدی که سازمان سنجش منتشر می کند، می تواند کد رشته ها و دانشگاه ها تغییر کند.

اردبیل  بندر عباس اهواز شیراز ساری
اردبیل پردیس بندرعباس پردیس اهواز پردیس شیراز پ رامسر پردیس
ارومیه بیرجند زابل کرمان مشهد
ارومیه پردیس تبریز زابل پردیس کرمان پردیس مشهد پردیس
اصفهان تبریز 2 زنجان کرمانشاه همدان
اصفهان پردیس تبریز پردیس 1 زنجان پردیس کرمانشاه پ همدان پردیس
کرج تبریز پردیس 2 شهید بهشتی خرم آباد یزد
کرچ پردیس تهران شهید بهشتی پ خرم آباد پردیس یزد پردیس
بقیه الله 1 مرد  بقیه الله 2مرد  گیلان  گیلان پردیس 

جایگزین رشته داروسازی!!!

اگر شدیدا به این رشته علاقه مند هستید اما متاسفانه شانس قبولی کمی در این رشته را دارا می باشید، رشته شیمی می تواند جایگزین خوبی در زمان انتخاب رشته داروسازی باشد.

رشته شیمی در مقطع ارشد و دکتری در کارخانه های داروسازی می تواند جایگزین رشته داروسازی شود با این تفاوت که به افرادی که در رشته شیمی تحصیل کرده اند، مجوز احداث داروخانه داده نمی شود.

اما اگر در زمینه ساخت و تولید دارو علاقه مند هستید و یا می خواهید در کارخانه های داروسازی و لوازم بهداشتی مشغول به کار شوید، رشته شیمی بهترین جایگزین در زمان انتخاب رشته می باشد.

جایگزین داروسازی

نحوه انتخاب رشته داروسازی

در فرم انتخاب رشته دانشگاه سراسری بهتر است که در ابتدا تمامی دانشگاه های روزانه در شهر خود را انتخاب نمایید و سپس می تونید بین پردیس خودگردان شهر خود و یا دوره روزانه شهر های دیگر الویت بندی کنید. اگر از لحاظ پرداخت شهریه مشکلی ندارید، بهترین راه این است که بعد از دوره روزانه شهر خود اقدام به انتخاب رشته از دوره پردیس خودگردان همان دانشگاه های کنید و سپس به سراغ سایر شهرها بروید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد داروسازی در فرم سراسری

در دو سال اخیر 4 رشته پزشکی و دندان پزشکی و داورسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در فرم 150 تایی انتخاب رشته سراسری انجام می شود. که کار را برای داوطلبان سخت می کند چرا که شانس قبولی انها را کم می کند.

تا قبل از آن فرد می توانست یک قبولی از دانشگاه سراسری داشته باشد و یک قبولی از دانشگاه آزاد وبین این دو انتخاب کند اما الان از رشته داروسازی در دانشگاه سراسری و آزاد فقط یک قبولی دارد.

برای همین الویت بندی بین پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد سخت تر می شود.

  معرفی رشته داروسازی

الویت بندی داروسازی در انتخاب رشته

در ادامه به دو مدل الویت بندی بر مبنای شهریه دانشگاه و وضعیت مالی داوطلبان اشاره می کنم که می توانید در زمان انتخاب رشته به یکی از آن دو مراجعه کنید و چیدمان خود را بر آن اساس انجام دهید.

مدل اول انتخاب رشته ( بدون در نظر گرفتن شرایط مالی) مدل دوم انتخاب رشته (با در نظر گرفتن شرایط مالی)
1- انتخاب دوره روزانه شهر خودتان  1- دوره روزانه شهر خودتان 
2- دوره پردیس خودگردان شهر خودتان  2- دوره روزانه سایر شهرها 
3- دانشگاه آزاد شهر خودتان  3- دانشگاه آزاد 
4- انتخاب سایر شهرها  4- دوره پردیس خودگردان 

چه افرادی داروسازی را انتخاب کنند؟

همه دانش آموزان نمی توانند در رشته داروسازی موفق عمل کنند. برای همین در زمان انتخاب رشته باید به توانایی های لازم برای رشته داروسازی و همچنین ویژگی های شخصیتی خو توجه کنید.

افرادی در تحصیل در رشته داروسازی موفق خواهند بود که علاقه زیادی به شیمی و کار با مواد شیمیایی و کار در آزمایشگاه داتشه باشند.

همچنین مباحث سخت و طولانی آن ها را خسته نکند و بتوانند به صورت مداوم در داروخانه و یا شرکت های داروسازی مشغول به کار باشند. اگر روحیه تنوع طلبی دارید این رشته برای شما مناسب نیست. همچنین اگر روحیه شما جست و جو گر نیست مجددا توصیه می کنم به هیچ عنوان وارد این رشته نشوید.

در زمان انتخاب رشته شرکت در تست های شخصیت شناسی معتبر می تواند به انتخاب مناسب تر و دقیق تر شما کمک کند.

انتخاب رشته دکتر پرتوی

 

 

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *