انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان زیر مجموعه دانشگاه سراسری است که به دلیل موقعیت شغلی و امنیت شغلی که دارد، جز الویت دانش آموزان زیادی به خصوص داوطلبان کنکور سراسری می باشد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد دانشگاه فرهنگیان و نحوه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و چیدمان کد رشته های آن و شرایط ورود به دانشگاه توضیحات لازم را به علاقه مندان به این رشته ارائه دهیم.

0 تا 100 انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

علاقه مندان به قبولی در دانشگاه فرهنگیان کم نیستند و بیشتر این افراد را داوطلبان رشته انسانی تشکیل می دهند. مسلما یک انتخاب رشته خوب می تواند شانس قبولی شما را در این دانشگاه افزایش دهد. در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان باید حتما به موارد زیر توجه کنید و در فرم انتخاب رشته خود با مشورت مشاور انتخاب رشته وارد نمایید.

 توجه به تراز کسب شده در کنکور سراسری

در ابتدا باید توجه داشته باشید که آیا تراز کنکور سراسری شما در محدوده قوانین پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان می باشد و یا خیر. نکته جالب توجه این است که صرفا به وضعیت مجاز شدن خود توجه نکنید. چرا که خیلی از افرادی که در دانشگاه فرهنگیان غیر مجاز شده اند، به دلیل آن است که در زمان ثبت نام کنکور سراسری در این بخش اعلام علاقه مندی نکرده اند که در زمان انتخاب رشته نیز می توان کارت اعتباری آن را تهیه کرد و کد رشته های آن را وارد فرم انتخاب رشته کرد. بنابراین باید وضعیت تراز شما بالای 6500 باشد.

 

توجه به معدل دیپلم

متاسفانه خیلی از دانش اموزان ومشاوران بدون توجه به معدل و تراز داوطلب اقدام به انتخاب رشته فرهنگیان می کنند و سپس از آنکه دعوت به مصاحبه نشده اند، ناراحت می شوند. بهتر است از قبل این دو شرط مهم دانشگاه فرهنگیان به همراه شرط سنی را ملاحظه و بررسی نمایند و سپس انتخابهای خود را به کد رشته های این دانشگاه اختصاص دهند. در غیر این صورت انتخاب های خود را در رشته ها و دانشگاه های دیگری اولویت بندی نمایند.

 

توجه به بومی گزینی در انتخاب رشته

مراقب باشید که انتخاب رشته خود را بر اساس بوم خود در این رشته و دانشگاه انجام دهید. برخی از دانش آموزان در جلسات مشاوره می گویند برای دانشگاه فرهنگیان حاضرم تا دورترین شهر ها را انتخاب کنم. در صورتی که داوطلب فقط از بوم خود می تواند اقدام به انتخاب رشته نماید. یعنی در دفترچه باید استان محل زندگی خود را انتخاب نمایید و سپس کد رشته های اعلام شده در استان و بوم خود را فقط وارد فرم انتخاب رشته خود نمایید.

 

بررسی محل خدمت کد رشته انتخابی

دانشجوان دانشگاه فرهنگیان بعد از اتمام دوران تحصیل خود در سهمیه منطقه 1و2 یک برابر مدت تحصیل و در سهمیه منطقه 3 دو برابر مدت تحصیل، بابد در مناطق محروم که در جلوی هر کد رشته ذکر شده است؛ خدمت کنند. این محل خدمت ها معمولا دارای امکانات پایینی است و فاصله زیادی با محل زندگی فرد دارد. البته برخی از کد رشته ها با ظرفیت محدود در مرکز استان نیز ارائه می شود اما شانس قبولی آن برای افرادی که رتبه بهرت دارند و در مصاحبه عملکرد بهتری داشته اند؛ بالا می باشد. بنابراین لطفا بدون توجه به محل خدمت یک رشته آن را در فرم انتخاب رشته خود وارد نکنید

بررسی رشته های ارائه شده بر اساس آینده شغلی و بازار کار

موضوعی که خیلی از افراد در زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به آن توجهی ندارند، رشته ای است که انتخاب می کنند. برای اولویت بندی رشته ها باید با یک متخصص مشورت کنید که به خوبی بتواند مسیر آن رشته را به شما نشان دهد و از همه مهم تر اینکه مسیر در آمد زایی هر رشته را به خوبی بداند. افرادی که وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند، قرار نیست که فقط در مدارس به صورت رسمی کار کنند. بلکه تالیف کتاب کمک درسی و کمک آموزشی، تدریس در آموزشگاه های مختلف کنکور و تیزهوشان و … و یا تدریس خصوصی از دیگر وظایف این افراد خواهد بود. برای همین مسلما دبیر عربی از دبیر جغرافی فرصت های شغلی بیشتری دارد. بنابراین مشاوره شغلی در زمان انتخاب رشته فرهنگیان از موارد ضروری است که باید به آن توجه  ویژه داشت.

توجه به رشته های آزاد و دارای تعهد خدمت

این یک دام در انتخاب رشته توسط افراد غیر متخصص است. چرا که خیلی از رشته های دانشگاه شهید رجایی تهران و یا حتی در شهرهای دیگر به صورت آزاد می باشد. یعنی دارای تعهد خدمت نیستند و از طرفی داوطلب دبیر رسمی آموزش و پرورش نخواهد بود و حقوق ثابت در دوران دانشجویی دریافت نمی کند. از این رو باید گفت که در زمان پر کردن فرم انتخاب رشته کنکور حتما به اینکه کد رشته شما جز رشته های دارای تعهد خدمت است و یا رشته های آزاد توجه نمایید.

مشاور انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

حال که با مطالعه موارد بالا متوجه شدید که چگونه باید برای انتخاب رشته فرهنگیان اقدام کنید؛ نیاز به مشاوری دارید تا چیدمان انتخاب رشته شما را انجام دهد و از همه مهم تر بتواند مشاوره شغلی خوبی در این زمینه به شما ارائه دهد. از این رو در این بخش به شما جلسات انتخاب رشته دکتر پرتوی را پیشنهاد می کنم که به دلایل زیر می تواند قبولی شما را در دانشگاه فرهنگیان تضمین نماید. بنابراین کاملا به این موارد توجه نمایید.

بنر انتخاب رشته کنکور

1) انتخاب رشته توسط دکتر پرتوی انجام می شود و این یعنی شما می توانید با خیال راحت به تجربه و تخصص ایشان اعتماد کنید. چرا که انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به خودی خود سخت است چه برسد به اینکه توسط دانشجویان و یا افراد بی تجربه نیز صورت بگیرد. بنابراین با خیال راحت می توانید انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان خود را به دکتر پرتوی بسپارید . 

2) دریافت مشاوره شغلی یکی از موارد مهم در انتخاب رشته است. زمانی که رشته های مورد نظر شما نوشته و دسته بندی می شود دکتر پرتوی به صورت کامل و دقیق در مورد مسیر های شغلی هر رشته توضیحات کامل و دقیقی ارائه می دهند. از این رو می توانید با اطمینان خاطر به آینده شغلی خود مطمئن باشید. 

3) جست و جو و انتخاب کد رشته های فرهنگیان بسیار زمان براست . چه برسد در جلسات گروهی و نیمه گروهی و زمان محدود بخواهد این اتفاق بیفتد. مسلما امکان بی دقتی بسیار بالامی رود. مزیت انتخاب رشته گروه آموزشی پرتوی در این است که داوطلب می تواند در جلسات خصوصی و با هزینه کاملا مناسب به انتخاب رشته بپردازد. یعنی دکتر پرتوی برای هر دانش اموز زمانی کاملا کافی و مناسب قرار می دهند. به شکلی که خود داوطلب رضایت داشته باشد که چیدمان انتخاب رشته او به بهترین نحو ممکن انجام شده است. 

هزینه انتخاب رشته در گروه آموزشی دکتر پرتوی

یکی از شعارهای ما این است که لطفا لطفا لطفا ما را با دیگران مقابسه کنید. تنها مرکز انتخاب رشته در کل کشور که تمامی خدمات انتخاب رشته از 0 تا 100 توسط دکتر پرتوی ارائه می شود و جلسات مشاوره کاملا خصوصی و در زمان بندی مشخص است. با کمی تحقیق متوجه می شوید که هزینه انتخاب رشته بنا بر خدماتی که دریافت می کنید؛ کاملا به صرفه و مناسب می باشد. 

پکیج انتخاب رشته  هزینه 
انتخاب رشته دانشگاه سراسری 0 تا 100 توسط دکتر پرتوی  2/900/000 تومان 
انتخاب رشته دانشگاه سراسری 0 تا 100 توسط روانشناس مجموعه  1/200/000 تومان 

نحوه ثبت نام در انتخاب رشته فرهنگیان گروه آموزشی پرتوی

برای ثبت نام در انتخاب رشته فوق تخصصی دکتر بهروز پرتوی به صورت حضوری و آنلاین می توانید با دریافت مشاوره رایگان پکیج مناسب خود را انتخاب نماییدو رزرو مشاوره انتخاب رشته خود را انجام دهید. پس از ثبت نام مشاوران ثبت نام مشخصات شما را ثبت می کنند که بتوانید از خدمات انتخاب رشته بهره مند شوید

آشنایی با دانشگاه فرهنگیان

آشنایی با دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنیگان جز دانشگاه های سراسری و بدون پرداخت شهریه می باشد که در زمان های قدیم با نام تربیت دبیر شناخته شده بود. این دانشگاه موقعیت شغلی و شرایط ورودی ویژه ای را دارا می باشد که قبل از انتخاب آن در فرم انتخاب رشته باید این شرایط را بدانید.چ

موقعیت شغلی دانشگاه فرهنگیان

دانشجویان رشته های فرهنگیان بعد از پایان مدت تحصیل خود باید به مدت یک برابر مدت تحصیل در سهمیه منطقه 1و2 و دوبرابر مدت تحصیل در سهمیه منطقه 3 طرح کاری بگذرانند. یعنی در مناطق محرورمی که توسط سازمان سنجش و دانشگاه انتخاب می شود به تدریس بپردازند.

پس از پایان طرح فرد به عنوان دبیر رسمی آموزش و پرورش استخدام می شود و در مدارس دولتی و نمونه دولتی می تواند مشغول به کار شود.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در هر ترم تحصیلی نه تنها شهریه پرداخت نمی کنند، بلکه یک حقوق مصوبه رسمی ماهانه نیز از دانشگاه دریافت می کنند. اما موظف به گذراندن دوره طرح و خدمت 30 ساله به آموزش و پرورش می باشند.

این رشته ها و دانشگاه ها برای آن دسته از افرادی که می خواهند امنیت شغلی و مالی داشته باشند بسیار مناسب می باشد.

شرایط لازم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان

شرایط دانشگاه فرهنگیان

برای آنکه بتوانید کد رشته های دانشگاه فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایید باید شرایط زیر را دارا باشید و گرنه حق انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را نخواهید داشت. این شرایط عبارتند از:

1- دارا بودت تراز حداقل 6500در کارنامه آزمون سراسری

2- محدودیت سن حداکثر 24 سال سن

3- معدل کل دیپلم ( دهم و یازدهم و دوازدهم) حداقل نمره 14 باشد.

این شرایط باید در کارنامه داوطلب و شرکت در آزمون سراسری وجود داشته باشد. اگر این شرایط را دارا باشید می توانید انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته خود انجام دهید. اما دارا بودن این شرایط به معنای قبولی قطعی نیست. چرا که علاوه بر معدل و نمره علمی در کنکور سراسری داوطلب باید 2 شرط دیگر را نیز دارا باشد:

1- برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی که برای هر کدام معاینه های جداکانه صورت می گیرد.

2- قبولی در مصاحبه عقیدتی دانشگاه فرهنگیان

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شامل چه مواردی است؟

شما اگر تمامی شرایط را دارا باشید و کد رشته های مورد علاقه خود را در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان وارد کرده باشید اما در مصاحبه آن قبول نشوید؛ شرط ورود به این دانشگاه را به طور کامل از دست می دهید.

خیلی از داوطلبان می خواهند بدانند که مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شامل چه مواردی می باشد. در این مصاحبه از موارد عقیدتی و مذهبی مانند انواع نماز، مراسم های مذهبی و .. سوال پرسیده می شود.

علاوه بر آن در مورد مسائل سیاسی کشور اطلاعات داوطلب بررسی می گردد. در زمان مصاحبه هدف داوطلب از انتخاب رشته فرهنگیان مورد بررسی قرار می گیرد. نحوه بیان و اعتماد به نفس فرد نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

اگر فرد  تمامی مراحل  را با موفقیت پشت سر بگذارد در مصاحبه پذیرفته می شود و حال باید انتخاب های او والویت بندی او در فرم انتخاب رشته فرهنگیان توسط سازمان سنجش مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان بسیار مهم است و مسلما یک مشاور با تجربه در زمینه انتخاب رشته باید تمامی موارد را بررسی کند و سپس اقدام به انتخاب رشته نماید. در ادامه مطلب که تا کنون با دانشگاه فرهنگیان و شرایط آن آشنا شدید حال نوبت به بخش اصلی و مهم آن یعنی نحوه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان می رسیم.

توجه به ویژگی های شخصیتی در انتخاب رشته فرهنگیان

مسلما در زمان انتخاب رشته باید به این موضوع توجه شود که روحیه داوطلب با این رشته و دانشگاه هماهنگ باشد. در غیر این صورت در زمان دانشجویی نمی تواند فرد موفقی باشد. داوطلبانی که به این رشته علاقه دارند، باید روحیه سرختی داشته باشند. علاوه بر آن به تدریس علاقه داشته باشند و بتوانند 4سال طرح شغلی آ نرا بپذیرند. در غیر این صورت فرد نمی تواند تحصیلات خود را به اتمام برساند و یا معلم موفقی نخواهد بود.

توجه به کارنامه داوطلب

مشاور انتخاب رشته قبل از وارد کردن کد رشته های فرهنگیان در فرم انتخاب رشته باید کارنامه فرد را مورد بررسی قرار دهد تا ببیند آیا در دانشگاه فرهنگیان مجاز شده است یا خیر. برای آن دسته از افرادی که سال ها است چشت کنکوری می باشند، شرط سنی حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد.

کارنامه آزمون

توجه به بومی گزینی در انتخاب رشته فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی گزینی دانشجو می پذیرد. یعنی اگر شما ساکن شهر اصفهان هستید نمی توانید وارد دانشگاه فرهنگیان تهران شوید و فقط از کد رشته هایی که در بوم شما ارائه شده است باید انتخاب رشته نمایید.

توجه به جنسیت در انتخاب کد رشته ها

برخی از رشته ها فقط برای خانم ها و برخی برای آقایان و برخی در هر دو جنس ارائه شده است. برای همین در زمان انتخاب رشته سعی کنید که حتما به نوع جنسیت در وارد کردن کد رشته ها دقت نمایید.

توجه به محل خدمت در زمان انتخاب رشته

در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری در جلوی هر کد رشته محل خدمت آن رشته و دانشگاه مشخص شده است که می توانید به آن توجه کنید و سپس اقدام به انتخاب نمایید.

محل خدمت دانشگاه فرهنگیان

جند نکته بسیار مهم!!!

در طول تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و مدت گذراندن طرح امکان مهاجرت و بورسیه تحصیلی وجود ندارد.

در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اهمیتی ندارد که کد رشته های آن در کدام قسمت و الویت فرم قرار بگیرد و کاملا بستگی به سلیقه و علاقه داوطلب دارد.

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان از طریق فرم 150تایی کنکور سراسری و سازمان سنجش انجام می شود.

برای ثبت نام کنکور دانشگاه فرهنگیان همان ثبت نام دانشگاه سراسری کافی است و کنکور آن با دانشگاه سراسری یکی می باشد.

زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

مهلت انتخاب رشته و زمان اتنتخاب رشته این دانشگاه همزمان با سایر دانشگاه های سراسری می باشد. و برای ورود به این دانشگاه ها در نیمسال اول است و پذیرش نیمسال دوم ندارند. کد رشته های فرهنگیان تکمیل ظرفیت ندارند. و فقط جز دوره روزانه محسوب می شوند و دوره های غیر انتفاعی و پیام نور و شبانه ندارند.

پردیس دانشگاه فرهنگیان

درست است که دوره دانشگاه فرهنگیان فقط مشمول دوره روزانه می شود اما برخی از دانشگاه های تربین دبیر به صورت پردیس آزاد نیز دانشجو می پذیرندو البته این به معنای دریافت شهریه نمی باشد و آن هم دوره روزانه به حساب می آید. اما خدمات دانشگاه فرهنگیان را نیز ندارد. یعنی دانشجویان پردیس فرهنگیان در مدت زمان تحصیل خود حقوق دریافت نمی کنند و همچنین نیازی به گذراندن طرح ندارند و استخدام رسمی آموزش و پرورش هم نمی شوند.

نحوه قبولی در دانشگاه فرهنگیان

بعد از انتخاب رشته و وارد کردن کد رشته های انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به مدت 10 روز بعد فرم انتخاب رشته شما توسط سازمان سنجش بررسی می شود و سپس اگر مشمول شرایط بودید برای مصاحبه دعوت می شوید. معمولا 3برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت می شوند برای همین دعوت به مصاحبه به معنای قبولی قطعی نیست.

اگر در مصاحبه نیز پذیرفته شوید مجددا فرم انتخاب رشته شما توسط سازمان سنجش بررسی می گردد. و اگر از نظر علمی و گنجایش ظرفیت دانشگاه در الویت قرار داشتید قبولی شما در یکی از کد رشته های فرهنگیان که با نمره علمی شما همگام می باشد؛ قطعی می گردد. اما اگر متاسفانه واجد شرایط نبودید باقی انتخاب های شما بررسی می گردد . تمامی کد رشته های فرهنگیان شما از فرم انتخاب رشته حذف می شود.

 

4.3/5 - (15 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *