انتخاب رشته رایگان نهم

سلام بر تمام نهمی های پر تلاش….سال نهم یکی از سخت ترین و حساس ترین سال های زندگی شما هم از لحاظ درسی و هم از نظر اهمیت هستش؛ سال نهم درس های مهم و سختی داره و تو برای اینکه خیالت راحت باشه می تونی هر رشته ای که دوست داری رو انتخاب کنی اول از همه باید معدل خوبی داشته باشی که در انتخاب رشته ات محدودیت نداشته باشی؛ پس باید خیلی روی مطالعه و درس هات تمرکز کنی و سعی کنی یه معدل بالا به دست بیاری، توصیه می کنم که حتی اگر تصمیم ات رو گرفتی و می دونی که انتخابت چیه باز کارهایی که میگم رو انجام بدی که بعدا پشیمون نشی و احساسی تصمیم نگرفته باشی .حالا بریم سراغ یه انتخاب رشته رایگان نهم حرفه ای…

اگر می خوای بدونی که برای انتخاب رشته ات چه کاری باید انجام بدی و این که انتخاب رشته نهم به چه صورتی هست، با ما همراه باش…

انتخاب رشته نهم

هر کس بنا به دلایلی و بر اساس اصولی انتخاب رشته رو انجام می ده یا شما از بچگی از یک رشته ای خوشتون اومده و راجع بهش شنیدید و بهش علاقه مند شدید یا قراره راه یکی از اعضای خانواده رو ادامه بدید یا قراره که بر مبنای منطق و اصول اساسی انتخاب رشته رشته تحصیلی اتون رو انتخاب کنید . روی صحبت ما با افرادی هست که می خوان انتخاب رشته رایگان نهم رو بر اساس منطق داشته باشن و بعد ببینن که آیا اصول و قوانین هم با احساسات و خواسته انها در یک راستا قرار داره یا نه متفاوت هست .
;

شناخت خود

تا حلا چقدر سعی کردید که خودتون و ویژگی های شخصیتی اتون رو بشناسید ؟ چقدر راجع به خودتون توی موقعیت های مختلف شناخت دارید اگر شناخت ندارید پس دست نگه دارید و عجولانه انتخاب رشته نکنید . بهتره اول از مسیر هایی عبور کنید که شما رو به شناخت خودتون نزدیک کنه.

 

راه های شناخت خود 

  1. یکی از راه هایی که موجب می شه تا شما خودتون رو بهتر بشناسید نظر سنجی از خانواده و دوستان و آشنایان هست اما این راه علاوه بر اینکه به شما یک شناخت نسبی می ده می تونه خطرناک هم باشه چرا که دیگران برداشت ها و قضاوت های خودشون رو ممکنه بیان کنند و از ناخودآگاه شما شناخت نداشته باشند پس این یکی از راه های شناخت هست اما خیلی راه دقیقی نیست .
  2. راه دوم که شناختی از خودتون پیدا کنید ثبت رفتار های روزانه اتون در موقعیت های مختلف هست اینکار بهتون کمک می کنه که شما بتونید متوجه بشید که در هر موقعیتی چه رفتاری دارید و ویژگی های شخصیتی شما چیست این راه به نسبت قبلی معتبر تر هست اما خیلی زمان بر می باشد
  3. راه سوم شناخت خود استفاده از تست های روان شناسی است که از طریق ناخوداگاه شما تمام خصوصیات اخلاقی شما را نشان می دهد این تست ها می تواند اعتماد به نفس شما ، اضطراب شما ، علایق و استعداد ها را به صورت دقیق بسنجد اما اشکال تست ها در این است که باید حتما توسط یک متخصص روانشناس انجام شود و به درستی تفسیر و نمره گذاری شود . البته این تست ها برای افراد گروه های سنی متفاوت است و هر تستی برای انتخاب رشته نهم مناسب نمی باشد . اگر میخوای خودتو بهتر بشناسی و در مورد این تست ها بیشتر بدونی حتما مقاله استعداد یابی تحصیلی رو بخون تا با انواع تست ها آشنا بشی.

انتخاب رشته رایگان نهم

برای شناخت خود و انتخاب رشته سال نهم به دهم چه تست هایی معتبر هستند ؟

در این زمینه باید تست های ترکیبی مشاوره انتخاب رشته را پاسخ داد تست هایی که بتواند در کنار مهارت و استعداد و ناخودآگاه شما بتواند میزان اضطراب، نظم، مدیریت و رهبری و واقع گرایی، هوش و استعداد درس های ریاضی و زیست و…. را بسنجد و یک تصویر روشن از تمام ابغاد شخصیتی شما نشان بدهد .

 

 

یک هشدار مهم :

یکی از معروف ترین تست های روانشناسی که به اشتباه در زمینه مشاوره شغلی دانش آموزان استفاده می شود تست MBTI می باشد این تست در نسخه جهانی آن برای افراد بالای 30 سال طراحی شده و برای مشاوره شغلی در سنین بزرگسال است اما به اشتباه در سال نهم و درزمان انتخاب رشته استفاده می شود . تست های شخصیت شناسی انتخاب رشته نهم باید مفهومی ساده و جامع داشته باشند .

 

شناخت رشته های دانشگاهی و داشتن تصویری روشن از رشته ها

اگر می خواهید که یک انتخاب رشته خوب داشته باشید باید راجع به تمام رشته ها دبیرستان و رشته های دانشگاهی شناخت کافی داشته باشید این شناخت می تونه به انتخاب بهتر شما کمک کنه .

نه به بیکاری ؟

تا حالا یه سوال براتون ایجاد شده که چرا در کشور ما اینقدر بیکاری زیاده با اینکه ما بهترین منابع رو داریم؟ دلیل بیکاری در کشور ما انتخاب های اشتباه است معمولا هر سال یک رشته ای در جامعه بورس می شود و همه افراد به سمت اون سوق پیدا میکنند. اما نکته ای که وجود داره درا این هست که اگر هر فردی در جایگاه مناسب خودش قرار بگیره دیگه ما مشکل بی کاری نداریم و این جایگاه درست یعنی که ما بر اساس مهارت ها و علاقه مندی هامون انتخاب رشته کنیم؛

اما متاسفانه در کشور چشم و هم چشمی، رقابت، علاقه های زود گذر، تصمیم های احساسی همه و همه باعث می شه رشته ای رو انتخاب کنیم که وقتی وارد اون رشته می شیم یا مهارت کافی برای ادامه دادن اون رو نداریم یا علاقه ای بهش نداریم و شغل آینده امون با رشته تحصیلی امون مطابقت نمی کنه یا مجبور می شیم که در مقاطع بالاتر رشته تحصیلی خودمون رو تغییر بدیم. برای همین اگر یک انتخاب رشته اصولی داشته باشی مسلم بدون که می تونی بهترین درامد ها رو داشته باشی .

 

بیشتر بخوانید : همه چیز در مورد آزمون تیزهوشان نهم به دهم

 

ویژگی های مهم فردی برای انتخاب رشته رایگان نهم

در ادامه مطلب برای انتخاب رشته رایگان سال نهم و ورود به دهم باید بدانید که اگر چه ویژگی هایی داشته باشید برای چه رشته هایی مناسب هستید و با چه ویژگی هایی برای رشته هایی خاص مناسب نیستید .

افراد برون گرا و احساسی 

به این افراد توصیه می شود که وارد رشته هایی که نیاز به مهارت های دستی دارند و ابزار آلات در آن رشته ها مهم است و نیاز به تصمیم گیری های سریع و موثر دارد وارد نشوند . برای این افراد رشته های حوزه درمان ، آزمایشگاه یا رشته های فنی و مهندسی کارامد نیست اگر هدف شما ورود به این رشته هاست اما برای آن مناسب نیستید یا باید حوزه علاقه مندی خود را بخش های دیگر ارجاع دهید یا باید تمرین های هوش هیجانی را رعایت نمایید تا بتوانید عواطف و احساسات خود را کنترل کنید و کمی واقع بینانه به موضوعات نگاه کنید .

راه های افزایش هوش هیجانی :

هوش هیجانی یعنی مدیریت احساسات و با هوش کلی شما متفاوت است هوش هیجانی یا EQکه چند سالی است در همه جلسات مشاوره از آن سخن به میان می آید مدیریت هیجانات و عواطف است اگر فرد احساسی هستی و می خوای کمی واقع گرا تر بشی باید سعی کنی که اون رو کنترل کنی. 1001 راه وجود داره برای افزایش و مدیریت هوش هیجانی اما با چند تا ترفند ساده می تونی به خوبی از عهده این کار بر بیای :

  • نوشتن هیجانات تجربه شده :

    یکی از علت های هیجانی برخورد کردن ما اینه که با خودمون صادق نیستیم و خودمون هم گاهی نمی دونیم چی می خواهیم اول از همه باید تکلیف امون با احساساتمون روشن کنیم و ببینیم که چه چیزی رو می خواهیم داشته باشیم.

  • نوشتن احساسات:

    در هر حالت و موقعیت اگر خشمگینی این رو بنویس اگر داری حسودی میکنی با خودت رو راست باش اگر ناراحتی اگر خوشحالی همه احساساتت رو بدون رودروایسی با خودت یادداشت کن و اونها رو سرکوب نکن .

  • تمرین صبر :
  • حالا که احساسات خودت رو شناختی و اون رو تجربه کردی پس بهتره که صبور باشی یکی از علت های هوش هیجانی پایین اینه که صبر نمی کنی و در لحظه تصمیم می گیری .
  • قانون 10 -10-10 :
  • قبل از انجام هر کاری کمی مکث کن و ببین که این کار تو در 10 دقیقه بعدی ، در 10 روز بعدی و در 10 ماه یا 10 سال بعدی چه تاثیری می ذاره و بعد اون کار رو انجام بده .
  • صادق بودن :
  • یکی از راه های افزایش هوش هیجانی در این است که تو با خودت و در مورد احساسات خودت صادق باشی و بهترین نتیجه رو برای خودت رقم بزنی .

 

افراد هنری

اگر فرد هنری هستید و به کارهای هنری علاقه دارید حتما وارد رشته هایی شوید که رنگ و بویی از هنر دارند چرا که سایر رشته ها شما را خسته و کلافه می کنند و برای شما هیچ جذابیتی ندارند پس حواستون به این رشته ها باشه لازم نیست که فقط وارد رشته های فنی و حرفه ای بشید رشته هایی مثل مهندسی معماری و عمران یا باستان شناسی و روزنامه نگاری این ها هم رنگ و بوی هنری خودشون رو دارند .

انتخاب رشته رایگان نهم

افراد جست و جو گر

اگر اهل مطالعه هستید کشف و اکتشاف رو دوست دارید وارد رشته های دانشگاهی آزمایشگاهی بشید یا وارد رشته های علوم پایه بشید این رشته ها بسیار مناسب افراد جست و جو گر است .

 

افراد اجتماعی

این افراد رشته هایی مثل پزشکی و روان شناسی رو باید انتخاب کنند. افراد حقوق دان هم جز این دسته هستند این افراد به راحتی می توانند با مردم ارتباط برقرار کنند افراد برون گرایی هستند و در مشاغلی که نیاز به ارتباط بالا دارد واقعا موفق می شوند. این افراد بازار یاب های خوبی می شوند افراد اجتماعی اگر به درستی جایگاه خود را انتخاب نکنند معمولا به مشاغلی مانند راننده تاکسی یا منشی تلفنی روی می اورند .

افراد رهبر

اگر جز این دسته از افراد هستید فقط و فقط مدیریت را باید انتخاب کنید اگر قدرت نه شنیدن نداری یا نمی تونی اطاعت کنی در هر شغل کارمندی که وارد بشی موفق نمی شی پس باید مستقیما وارد شغل مدیریتی بشی یکی از راه هایی که می تونی متوجه بشی که ایا فرد رهبری هستی یا نه اینه که ببینی در خانواده رفتارت با سایر اعضا خانواده چجوریه.

انتخاب رشته رایگان نهم

افراد منظم

کارمند بانک ، اقتصاد دان ، مشاغل دولتی و کارمندی اگر فرد بی نظکی باشی هر روز صبح که داری می ری سر کار کلی غر می زنی اگر نظم بالایی نداری باید وارد کاری بشی که زمان اش دست خودت باشه اما اگر منظم هستی توی هر شغلی به جز شغل کارمندی وارد بشی بی نظمی ذهنت رو بهم می ریزه .

 

 

در انتخاب رشته دانشگاهی چه ویژگی هایی از رشته را باید در نظر بگیریم ؟

در بخش مشاوره انتخاب رشته رایگان نهم باید گفت که علاوه بر انتخاب رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی یا فنی و حرفه ای باید به رشته ای که می خواهی در دانشگاه هم برسی فکر کنی و برای اینکه بدونی چه رشته ای بیشتر مناسب تو هست علاوه بر شناخت 100 % از خودت باید از رشته هم شناخت داشته باشی آیتم هایی که شناخت از یک دانشگاهی رو مهم می کنه عبارتند از :

  • شناخت کلی رشته دانشگاهی
  • شناخت مهارت ها و توانایی های لازم برای هر رشته
  • امکان ادامه تحصیل رشته دانشگاهی
  • دروس دانشگاهی رشته
  • بازار کار رشته تحصیلی
  • محیط کاری

 

شناخت کلی رشته دانشگاهی :

در ابتدا شما باید بدانید که رشته ای که می خواهید وارد شوید شرط ورورد آن از کدام رشته دبیرستان است و اصلا محتوای کلی رشته در مورد چیست.

 

شناخت مهارت های و توانایی های لازم :

فرض کنیم شما علاقه مند به رشته روانشناسی باشی اما به شدت فرد درون گرا و خجالتی باشی مسلما نمی توانی به یک روانشناس ماهر و سرشناس تبدیل شوی برای همین باید ببینی که آیا توانایی های آن رشته با توانایی های که از نتیجه تست برای تو به دست آمده است برابری می کند یا نه.

 

امکان ادامه تحصیل در هر رشته دانشگاهی :

مهمه که بدونی رشته ای که داری در اون تحصیل می کنی چقدر امکان ادامه تحصیل داره به طور مثال خیلی ها هوشبری رو با دکترای تخصصی بیهوشی اشتباه می کنند در صورتی که هوشبری یعنی تکنسین بیهوشی و فقط تا لیسانس امکان ادامه تحصیل داره اما دکتری تخصصی بیهوشی گرایش تخصص بچه های پزشکی است.

 

دروس دانشگاهی رشته تحصیلی :

چند سال پیش یکی از دانش آموزانم می گفت من عاشق رشته مکانیک ام اما از فیزیک متنفرم !!!! واقعا تعجب کردم چون اکثر واحد های درسی رشته مکانیک درس فیزیک هست و اتفاقا فیزیک بسیار سختی هم داره پس باید حتما از درس هایی که قراره در دانشگاه بخونی خیلی خوب مطلع بشی .

انتخاب رشته رایگان نهم

بازار کار :

مهم ترین بخش در انتخاب رشته بازار کار اون رشته است به طور مثال مهندسی پزشکی یکی از رشته های پر طرفدار رشته مهندسی است اما بازار کار وسیعی در ایران ندارد و برای افرادی که قصد مهاجرت دارند بسیار مناسب تر است پس باید ببینی که آیا در کشور امکان وجود یک بازار کار خوب و حرفه ای برای رشته تو وجود دارد یا نه ؟

 

محیط کاری :

باید بدونی رشته ای که داری انتخاب می کنی بعد ها در کدام محیط ها کار داره اگر وکالت دوست داری باید بدونی که محیط کار تو دادگستری و دادگاه ها است و با افرادی که به اسم مجرم هستند سر و کار داری نمی تونی خیلی شیک توی دفتر کارت بشینی و فقط کار وکالت کنی مگر اینگه فقط مشاوره حقوقی بدی یا اگر مهندسی عمران دوست داری باید بدونی که یک محیط کاری بسیار مردانه داره و باید خارج از شهر برای پروژه های عمرانی خارج شوی یا اگر رشته های درمانی دوست داری باید ببینی محیط های بیمارستانی و شیفت های شب رو چقدر می تونی تحمل کنی ؟

ما در جلسات مشاوره نهم  به همه این موارد به صورت تخصصی تر اشاره میکنیم و خواسته ها و نیاز های شما را بررسی میکنیم تا ببینیم  کدام رشته برای شما بمناسب تر است.

برای یک انتخاب رشته رایگان اصولی در سال نهم باید چه کار کنی؟

خب حالا که تمام مطالب بالا رو خوندی می تونی خودت با دقت و تمرین زیاد یک رشته خوب رو انتخاب کنی اما اگر میخوای خیلی راحت تر تصمیم بگیری و به نتیجه که به دست می آد مطمئن تر باشی باید بهت بگم که باید یک متخصص مشورت کنی یک روانشناس ماهر و با تجربه می تونه توی این زمینه خیلی کمک ات کنه اما به شرطی که آزمون هایی رو از تو بگیرن که مناسب رده سنی خودت باشه .

انتخاب رشته رایگان نهم به دهم در گروه آموزشی پرتوی :

اما برای انتخاب رشته ات در سال نهم و این که بتونی یک انتخاب خوب داشته باشی بهت گروه آموزشی دکتر پرتوی رو پیشنهاد می کنم می تونی انتخاب رشته نهم این مجموعه رو با سایر مجموعه ها مقایسه کنی.

چرا گروه آموزشی پرتوی :

  • برگزاری یک جلسه رایگان مشاوره انتخاب رشته و آگاهی بخشی مناسب در رابطه با انتخاب رشته
  • برگزاری تست های شخصیت شناسی معتبر در زمینه انتخاب رشته نهم
  • تنها مجموعه آموزشی با تست های ترکیبی و معتبر جهانی
  • اجرای تست توسط روانشناس
  • تصحیح و تفسیر تست به صورت دستی برای افزایش اعتبار نتیجه تست توسط روانشناس
  • برگزاری جلسه تفسیر تست با دانش آموز و اولیا و روانشناس مجموعه و مشاوره شغلی
  • ارسال رایگان کتاب معرفی رشته های دانشگاهی تالیف دکتر سید بهروز پرتوی
  • تنها مجموعه آموزشی با تالیف 3 جلد کتاب تخصصی انتخاب رشته تحصیلی
  • برگزاری جلسات آشنایی با رشته های دانشگاهی
  • تضمین کیفیت ( در ابتدا از شما هیچ گونه هزینه ای دریافت نمی شود . )

 

نکته مهم :

برای اینکه بتونید محدودیتی در انتخاب رشته خود نداشته باشید و هر رشته ای که دوست دارید رو انتخاب کنید باید یک معدل بالا در سال نهم کسب کنید برای همین مطالعه و برنامه ریزی سال نهم را جدی بگیرید

یک خبر خوب :

اگر از مشاوره های انتخاب رشته گروه آموزشی پرتوی استفاده نمایید از یک هفته مشاوره و برنامه ریزی کاملا رایگان گروه آموزشی پرتوی استفاده می کنید .

 

جلسات مشاوره و برنامه ریزی گروه اموزشی پرتوی به چه صورت است ؟

  • برگزاری جلسات مشاوره با هدف آموزش نکات مطالعه ای
  • معرفی بهترین منابع کمک آموزشی
  • رفع نقاط ضعف
  • آنالیز درسی
  • معدل سازی
  • جلسات پیگیری و پشتیبانی
  • ارتباط مستقیم با مشاور
  • ارائه جزوه
  • ارائه نمونه سوال
  • برگزاری آزمون
  • افزایش ضریب یادگیری درسی
  • افزایش ضریب پاسخ دهی در امتحانات
  • برنامه ریزی فردی
  • همگامی با مدرسه
  • رشد درسی
  • تضمین کیفیت
  • مشاوره با افراد با تجربه

 

 

ما مشاور دانشجو یا بی تجربه نداریم ما فقط مشاوران ارشد و باسابقه داریم.

 

تضمین کیفیت را در گروه آموزشی پرتوی تجربه کنید اول ما را بسنجید و از خدمات امون مطلع بشید بعد هزینه پرداخت کنید .

 

 

پکیج های مشاوره و برنامه ریزی مشاوره درسی نهم :

 

پکیج شماره 1

 

  • مشاوره درسی
  • ارائه نکات درسی
  • ارائه نکات اموزشی- تستی
  • برنامه ریزی فردی و ویژه
  • آنالیز درسی
  • پیگیری و پشتیبانی
  • ارائه مشاوره توسط روانشناس مجموعه

 

هزینه هفتگی 150 هزار تومان

پکیج شماره 2

 

  • مشاوره درسی
  • ارائه نکات درسی
  • ارائه نکات اموزشی- تستی
  • برنامه ریزی فردی و ویژه
  • آنالیز درسی
  • پیگیری و پشتیبانی
  • ارائه مشاور توسط آقای دکتر پرتوی

 

هزینه هفتگی 250 هزار تومان

پکیج شماره 3

 

  • مشاوره درسی
  • ارائه نکات درسی
  • ارائه نکات اموزشی- تستی
  • برنامه ریزی فردی و ویژه
  • آنالیز درسی
  • پیگیری و پشتیبانی
  • جزوات و نمونه سوال
  • آموزش تند خوانی
  • آموزش محاسبات سریع ریاضی
  • آزمون ماهانه
  • فیلم آموزشی
  • جزوات آموزشی
  • نمونه سوال
  • ارائه مشاوره با اقای دکتر پرتوی

 

هزینه هفتگی 350 هزار تومان

 

برای ثبت نام و رزرو یک هفته مشاوره  و برنامه ریزی رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید .

 

فرم مشاوره رایگان

 

4.4/5 - (11 امتیاز)