انتخاب رشته ریاضی

کنکور ریاضی در حال حاضر سومین گروه آزمایشی پر جمعیت در کنکور سراسری است و دارای رشته های فنی مهندسی و علوم پایه است که بسیار پر طرفدار می باشد . در میان این رشته ها ، رشته های مهندسی کامپیوتر، برق ، مکانیک و صنایع دارای بیشترین تقاضا میباشند.بسیاری از دانش آموزانی که در رشته ریاضی تحصیل کرده و میخواستند در کنکور ریاضی 1401 شرکت کنند، در سال کنکور و ماقبل  آن در کلاس های مختلف کنکور و تست زنی حضور داشتند و بابت این کلاس ها هزینه و همچنین زمان زیادی را صرف کردند. حالا که کنکور سال 1401 به پایان رسیده است نوبت انتخاب رشته ریاضی است . رشته ای که در سال کنکور فقط و فقط به آن فکر میکردید و آن را هدف خود قرار داده بودید. به همین دلیل فرایند انتخاب رشته در این زمان بسیار مهم و سرنوشت ساز است .

انتخاب رشته ریاضی برای داوطلبان کنکور سراسری که با دیپلم ریاضی در کنکور شرکت کرده اند، دارای قوانینی است که قبل از کامل کردن فرم 150 تایی انتخاب رشته کنکور باید با آنها آشنا شوید. انتخاب رشته ریاضی کنکور سراسری شامل کد رشته های فنی و مهندسی، رشته های علوم پایه مانند ریاضیات و کاربردها و فیزیک و همچنین رشته های مشترک مثل حسابداری و مدیریت و روانشناسی می باشد.

اما هدف ما از این مطلب آشنایی داوطلبان کنکور سراسری با نحوه انتخاب رشته، الویت بندی و دانشگاه های مرتبط با رشته ریاضی می باشد که به صورت کامل و دقیق برایتان توضیح می دهیم.

انتخاب رشته

در زمان انتخاب رشته فرصت کوچک ترین اشتباهی را ندارید. تعدد رشته های فنی و مهندسی همزمان با دانشگاه های متعدد و دوره روزانه و شبانه و پردیس خودگردان کار انتخاب رشته را سخت می کند.

در زمان انتخاب رشته باید به این موضوع توجه داشته باشید که در ابتدا رشته های خود را بر اساس اولویت دسته بندی کنید و حتما رشته های مشابه را نیز در لیست خود قرار دهید. سپس دانشگاه ها را بر اساس مسافت و رتبه علمی دسته بندی نمایید. چرا که معمولا در هر شهر 2 الی 3 عدد دانشگاه در زمینه رشته های فنی و مهندسی داریم که البته تعداد آنها در شهر تهران به بیش از 6 دانشگاه معتبر می رسد.

بنابراین شانس قبولی شما در رشته ریاضی اصلا کم نیست به شرط آنکه بتوانید با مشاوری متخصص انتخاب رشته ای کاملا اصولی انجام دهید.

کارنامه انتخاب رشته ریاضی

بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری از سوی سازمان سنجش و قبل از انتخاب رشته باید در ابتدا کارنامه کنکور خود را بررسی کنید. با توجه به وضعیت مجاز بودن در هر دوره می توانید برای انتخاب رشته اقدام نمایید.

داوطلبانی که در دوره روزانه مجاز شده باشند مسلما در تمامی دوره ها مجاز می باشند. البته علاقه مندان به دانشگاه فرهنگیان باید بخش دانشگاه فرهنگیان را نیز مورد توجه قرار دهند. سپس بعد از بررسی وضعیت کارنامه کنکور نوبت به انتخاب رشته اصلی و اولیوت ندی ها می رسد. مسلما بدون تحلیل کارنامه نباید انتخاب رشته انجام داد.

حتما در زمان انتخاب رشته یک نسخه از کارنامه کنکور خود را به همراه داشته باشید تا مشاور در ابتدا وضعیت مجاز بودن شما در دوره های مختلف، سهمیه کنکور شما، رتبه در هر زیر گروه  و… را مورد بررسی قرار دهد و سپس اقدام به انتخاب رشته نماید.

کارنامه کنکور ریاضی

داوطلبانی که در کنکور ریاضی سال 1401 شرکت کرده اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند در فرایند انتخاب رشته ریاضی حضور داشته باشند  و 150 کد رشته را انتخاب کنند. شما میتوانید در کارنامه خود از وضعیت مجاز شدن و یا نشدن خود در انتخاب رشته آگاه شوید .

هچنین دانش آموزانی که در دوره های روزانه و شبانه و پردیس خودگردان مجاز به انتخاب رشته کنکور ریاضی سراسری نشده اند می توانند شانس خود را در کد رشته های بدون آزمون دانشگاه سراسری و آزاد امتحان نمایند.

در کارنامه ریاضی کنکور سراسری که همان کارنامه اولیه است که در اختیار داوطلبان قرار می گیرد اطلاعاتی درج شده است که شامل مشخصات هویتی ، معدل ، نوع سهمیه و… است . قبل از انتخاب رشته ریاضی حتما باید درک درستی از بخش های کارنامه خود داشته باشید به همین دلیل به شما پیشنهاد میکنم مقاله تحلیل کارنامه کنکور سراسری را بخوانید.

سهمیه های انتخاب رشته ریاضی

برای بیشتر داوطلبان کنکور سراسری سهمیه مناطق وجود دارد که به سه بخش منطقه 1 ، منطقه 2 و منطه 3 تقسیم میشود. این دسته بندی بر اساس امکانات آموزشی این مناطق می باشد . در واقع اکثر داوطلبان کنکور ریاضی که از سهمیه های خاص مانند سهمیه ایثارگران و جانبازان ، در انتخاب رشته کنکور ریاضی استفاده نمی کنند ، متقاضی استفاده از سهمیه مناطق می باشند . داوطلبان بر اساس محل تحصیل سه سال آخر دبیرستان مشمول یکی از مناطق 1 یا 2 و یا 3 میشوند .

انتخاب رشته بر اساس سهمیه اهمیت بسیار بالایی دارد. مشاور انتخاب رشته باید حدود قبولی هر رشته در هر سهمیه را بداند و بتواند انتخاب رشته ای مناسب با شرایط دانش آموز را به انجام برساند.

سهمیه منطقه 1 در انتخاب رشته ریاضی

سهمیه منطقه یک انتخاب رشته ریاضی مخصوص مراکز شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز است. منطقه یک به عنوان مرفه ترین سهمیه مناطق در نظر گرفته می شود که حجم و فشردگی رقابت در آن بسیار بالاست و برای به دست آوردن رتبه های خوب باید درصدهای به مراتب بالاتری نسبت به منطقه 2 و 3 به دست آورد.

سهمیه منطقه 2 در انتخاب رشته ریاضی

بیشترین جمعیت شرکت کنندگان کنکور ریاضی مربوط به منطقه دو است و در نتیجه ترافیک رقابت در این منطقه از نظر تعدادی بسیار بالاتر است. از طرفی بیشترین مقدار ظرفیت نیز به منطقه دو می رسد.

سهمیه منطقه 3 در انتخاب رشته ریاضی

مزیت بزرگ منطقه سه این است که با درصدهای به مراتب پایین تر نسبت به منطقه یک و دو، رتبه های بسیار خوبی به دست می آید. مثلا اگر با میانگین 50 درصد، رتبه داوطلبی در منطقه یک 2000 و در منطقه دو 1800 بشود، در منطقه سه احتمال اینکه این رتبه تبدیل به یک رتبه سه رقمی بشود بسیار زیاد است.

  تاثیر سهمیه در انتخاب رشته کنکور سراسری

زیرگروه های انتخاب رشته ریاضی

زیرگروه 1 ریاضی : اصلی ترین و پرطرفدارترین رشته های ریاضی در انتخاب رشته در زیرگروه یک قرار دارند.

جدول رشته های  زیر گروه یک ریاضی مخصوص انتخاب رشته ریاضی 1401

دکترای پیوسته بیوتکنولوژی آموزش فیزیک امنیت بین الملل
دکترای پیوسته فیزیک آموزش کودکان استثنایی امنیت نرم
کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد ادیان و مذاهب ایمنی صنعتی
آمار اقتصاد پژوهشگری امنیت
آمار و سنجش آموزشی اقتصاد کشاورزی تاریخ اسلام
آموزش ابتدایی الکترونیک و مخابرات دریایی تربیت مروج سیاسی
آموزش تربیت بدنی امنیت اطلاعات حسابداری
آموزش ریاضی امنیت اقتصادی حفاظت اطلاعات
روانشناسی ریاضیات و کاربردها زبان و ادبیات عربی
شیعه شناسی ضد تروریسم علم اطلاعات و دانش شناسی
علوم تربیتی علوم فنی امنیت علوم قرآن و حدیث
علوم کامپیوتر علوم مهندسی علوم و مهندسی آب
علوم ورزشی فقه و حقوق اسلامی فقه و حقوق شافعی
فقه و حقوق امامی فقه و حقوق حنفی فقه و مبانی حقوق اسلامی
فلسفه و حکمت اسلامی فلسفه و عرفان اسلامی فلسفه و کلام اسلامی
فناوری اطلاعات و ارتباطات فیزیک فیزیک مهندسی
گردشگری مددکاری اجتماعی مدیریت امور بانکی
مدیریت امور گمرکی مدیریت بازرگانی مدیریت بیمه
مدیریت بیمه اکو مدیریت دولتی مدیریت صنعتی
مدیریت فرهنگی هنری مدیریت کسب و کارهای کوچک مدیریت مالی
مدیریت و بازرگانی دریایی مربیگری عقیدتی معارف اسلامی
معارف اسلامی-تبلیغ و ارتباطات معارف اسلامی و اخلاق معارف اسلامی و ادیان
معارف اسلامی و تاریخ معارف اسلامی و علوم تربیتی معارف اسلامی و علوم قرآنی
معارف اسلامی و کلام معارف اسلامی و مدیریت معماری داخلی
مهندسی اپتیک و لیزر مهندسی انرژی مهندسی برق
مهندسی بهره برداری راه آهن مهندسی پزشکی مهندسی حمل و نقل ریلی
مهندسی خط و سازه های ریلی مهندسی دریا مهندسی راه آهن
مهندسی ساخت و تولید مهندسی شهر سازی مهندسی صنایع
مهندسی عمران مهندسی کامپیوتر مهندسی ماشین آلات دریایی
مهندسی ماشین های ریلی مهندسی ماشین های صنایع غذایی مهندسی معماری
مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی مهندسی مکانیک مهندسی مکانیک بیوسیستم(کشاورزی)
مهندسی مواد و متالوژی مهندسی نساجی مهندسی نقشه برداری
مهندسی هوافضا هتلداری هنرهای چندرسانه ای
کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات کاردانی امور بانکی کاردانی امور دولتی
کاردانی امور فرهنگی کاردانی امور مالی ومالیاتی کاردانی آمار
کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی کاردانی بهینه سازی مصرف انرژی کاردانی بیمه
کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم کاردانی تربیت معلم قرآن کریم کاردانی تکنولوژی ماشین های کشاورزی
کاردانی حسابداری کاردانی علوم ورزشی کاردانی فناوری اطلاعات و ارتباطات
کاردانی فنی خط و ابنیه کاردانی گردشگری کاردانی مخابرات
کاردانی مدیریت بازرگانی کاردانی مدیریت صنعتی کاردانی معماری
کاردانی معماری سنتی کاردانی هتلداری

زیر گروه دو ریاضی : بهترین رشته زیرگروه دو، رشته مهندسی شیمی است.

جدول رشته های زیر گروه دو ریاضی مخصوص انتخاب رشته ریاضی 1401

شیمی کاربردی شیمی محض مهندسی ایمنی صنعتی
مهندسی ایمن و بازرسی  فنی مهندسی بهداشت حرفهای و ایمنی کار مهندسی پلیمر
مهندسی شیمی مهندسی صنایع غذایی مهندسی معدن
مهندسی نفت

زیر گروه سه ریاضی: این زیر گروه مخصوص دوره کاردانی است

جدول رشته های  زیر گروه سه ریاضی مخصوص انتخاب رشته ریاضی1401

کاردانی پالایش گاز کاردانی شهر سازی کاردانی فنی برق
کاردانی فنی جوشکاری کاردانی فنی صنایع کاردانی فنی عمران
کاردانی فنی عملیات پتروشیمی کاردانی فنی معدن کاردانی فنی مکانیک

انتخاب رشته ریاضی کنکور سراسری

چیدمان رشته های ریاضی سخت تر از تجربی و انسانی است. تنوع رشته و دوره و دانشگاه می تواند کار را سخت کند. اما اگر در ابتدا اولویت بندی های خود را به درستی انجام دهید مسلما دچار مشکل نمی شوید. اما مسلما وجود یک مشاور انتخاب رشته خوب بی اهمیت نیست.

اگر تمایل داشتید که انتخاب رشته خود را به دست افراد متخصص و حرفه ای بسپارید می توانید با تیم دکتر پرتوی در زمینه انتخاب رشته ریاضی در ارتباط باشید.

انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب رشته دانشگاه سراسری کمی آسان تر است چرا که تعداد کد رشته های آن کمتر است و تعداد انتخاب های شما نیز محدود تر است و شما تنها میتوانید 20 انتخاب داشته باشید.

توجه داشته باشید شما فقط و فقط حق انتخاب رشته کد رشته هایی را دارید که در کنکور آن شرکت کرده اید، یعنی حق ندارید کد رشته های با آزمون رشته های تجربی یا انسانی را نیز انتخاب کنید.

اولویت بندی رشته های دانشگاهی

تنوع رشته های دانشگاهی زیر گروه ریاضی از تمامی رشته ها بیشتر است. رشته های فنی و مهندسی، رشته های علوم پایه، رشته های مشترک همگی در زیر گروه ریاضی جای می گیرند. اما نکته حائز اهمیت در این است که نمی توانید تمامی این رشته ها و دانشگاه ها را در 150 انتخاب خلاصه کنید. انتخاب رشته اصولی هم باید بر اساس علاقه باشد و نه شانس قبولی. از این رو برای اولویت بندی رشته های دانشگاهی در ابتدا باید رشته های مورد علاقه خود را از میان رشته های ریاضی انتخاب نمایید.

  اولویت بندی انتخاب رشته

در این بخش مشاور انتخاب رشته وارد عمل می شود. چرا که لازم است شما آشنایی کاملی با رشته ها و بازار کار داشته باشید و از همه مهم تر رشته های جایگزین را برای بالا بردن اطمینان قبولی به شما پیشنهاد دهد.

رشته های جایگزین چیست؟

این رشته ها  عبارتند از رشته هایی که با رشته مورد علاقه شما شباهت بسیاری از نظر واحد های دانشگاهی، امکان ادامه تحصیل و بازار کار دارند. اما برای قبولی در این رشته ها نیاز به رتبه پایین تری وجود دارد.

در اینجا مشاوره انتخاب رشته موظف است که شما را با این رشته ها آشنا کند. مثلا اگر داوطلبی علاقه زیادی به رشته مهندسی مکانیک دارد اما رتبه مورد نظر برای قبولی در رشته مکانیک را کسب نکرده است و یا برای افزایش ضریب اطمینان قبولی بهتر است بعد از اولویت بندی کد رشته های مکانیک کد رشته های مهندسی شیمی نیز در فرم انتخاب رشته وارد شود. چرا که رشته مهندسی مکانیک در گرایش سیالات کاملا مشابه رشته مهندسی شیمی می شود.

استفاده از رشته های جایگزین در انتخاب رشته می تواند شانس قبولی شما را بسیار افزایش دهد. اما آشنایی کامل با آنها از الزامات انتخاب رشته ریاضی کنکور می باشد.

انتخاب رشته

معرفی رشته های جایگزین برای اولین بندی رشته ها

1-مهندسی برق با مهندسی فیزیک در یک رستا قرار می گیرد.

2-مهندسی مکانیک سیالات با مهندسی شیمی

3-مهندسی معماری با مهندسی عمران با مهندسی شهر سازی

4-مهندسی کامپیوتر با ریاضیات و کاربردها و علوم کامپیوتر

5-مهندسی مواد و متالوژی با مهندسی پلیمر

6-مهندسی صنایع با مدیریت صنعتی

7-مدیریت مالی با حسابداری

و..

اولویت بندی دوره های دانشگاهی در انتخاب رشته

در انتخاب رشته ریاضی شما می توانید از میان دوره های روزانه، شبانه و پردیس خودگردان و پیام نور وغیر انتفاعی دست به انتخاب بزنید. بر خلاف رشته تجربی که در رشته های اصلی نوبت شبانه ندارد اما اکثر دانشگاه های خوب در تهران و سایر شهر ها در رشته های فنی و مهندسی در دوره شبانه نیز دانشجو می پذیرند.

آشنایی با شهریه دوره شبانه در هر رشته لازم است اما به طور میانگین در هر ترم بین 4 الی 5 میلیون تومان می باشد. در بین دانشگاه های سراسری مدرک دانشگاه شبانه بیشترین اعتبار را بعد از دوره روزانه دارد و به نسبت دوره پردیس خودگردان و غیر انتفاعی هزینه معقول تری دارد.

بعد از دوره شبانه در دانشگاه صنعتی امیر کبیر و دانشگاه صنعتی شریف برخی از رشته ها دارای دوره پردس خودگردان نیز می باشند. در برخی از سال ها دانشگاه کیش نیز این دوره را ارائه می دهد. البته در کل بر خلاف رشته تجربی، رشته ریاضی کمترین کد رشته های دوره پردیس خودگردان را به خود اختصاص می دهد.

و در آخر نیز در دوره های غیر انتفاعی و پیام نور موسسات گوناگون می توانید تمامی رشته های زیر گروه ریاضی را انتخاب نمایید.

اولویت بندی انتخاب رشته

نکته!!!!

رشته ریاضی مزیتی که به نسبت سایر رشته های دارد در این می باشد که تمامی رشته های آن اعم از مهندسی و علوم پایه و مشترک را در تمامی دوره ها و دانشگاه های می توانید پیدا کنید و مانند رشته تجربی محدودیتی برای رشته های پرطرفدار ندارد.

یعنی حتی رشته مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر را در دوره های پیام نور و بدون کنکور نیز قابل دستیابی هستند.

اولویت بندی دانشگاه های رشته ریاضی

دانشگاه هایی که رشته های ریاضی را ارائه می دهند، بیشترین تعداد را دارند. در شهر تهران این دانشگاه ها شامل: دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صتعتی امیر کبیر، دانشگاه تهران، دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه علوم و صنعت، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شاهد و.. می باشد.

اطمینان خاطر داوطلبان رشته ریاضی برای قبولی بسیار بشتر است. چرا که خیلی از دانشگاه ها مثل شریف و امیر کبیر فقط رشته های مهندسی را ارائه می دهند. بنابراین داوطلبان رشته ریاضی با توجه به اینکه کمترین تعداد شرکت کننده را دارند و بیشترین میزان دانشگاه و رشته را بیشترین شانس قبولی در کنکور سراسری را دارا می باشند.

در سایر شهر ها نیز دانشگاه های زیادی برای رشته های فنی و مهندسی داریم که شانس قبولی داوطلبان بومی هر شهر را بالا می برد.

نکته!!!!

دانشگاه های صنعتی در زیر گروه ریاضی در انتخاب رشته ریاضی کنکور به نسبت دانشگاه های غیر صنعتی رتبه علمی بالاتری دارند. مثلا رتبه علمی دانشگاه صنعتی شیراز از رتبه علمی دانشگاه شیراز بسیار بالاتر است و در انتخل رشته باید دانشگاه صنعتی در اولویت قرار بگیرد.

اما نکته مهم تر در این است که در شهر قم کاملا برعکس است و دانشگاه قم بهتر از دانشگاه صنعتی قم می باشد. این یک استثنا در انتخاب رشته است.

در زمان اولیت بندی دانشگاه های زیر گروه ریای حتما رتبه علمی دانشگاه را مورد بررسی قرار دهید. مثلا در شهر تبریر اولیت با 1- دانشگاه صنعتی تبریز 2-دانشگاه تبریز 3- دانشگاه سهند تبریز می باشد.

چیدمان انتخاب رشته

چیدمان انتخاب رشته مهم ترین و حساس ترین مرحله انتخاب رشته می باشد. چرا که کوچکترین جابه جایی می تواند رشته و دانشگاه و شهر شما را تغییر دهد. از این رو برای چیدمان انتخاب رشته کنکور ریاضی باید به نکات زیر توجه کافی داشته باشید:

1-در ابتدا رشته های مورد نظر خود را مشخص کنید و با توجه به رشته های جایگزین سعی کید تعداد  انتخاب های خود را افزایش دهید

جدول اولویت بندی

2- حال که رشته های خود را اولویت بندی کردید و رشته های مشابه را نیز یادداشت کردید، نوبت  به چیدمان رشته ها می رسد. در اینجا اگر علاقه داوطلب به رشته منهدسی کامپیوتر خیلی زیاد بود و علاقه مهندسی عمران با مهندسی معماری خیلی کم بود بهتر است که حتما رشته ریاضی و علوم کامپیوتر در اولویت قرار بگیرد.

چرا که دروس مشترک و امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد در کامپیوتر را دارد. اما اگر علاقه کامپیوتر با معماری زیاد نبود بهتر است در ابتدا کامپیوتر و بعد معماری وارد شود و سپس وارد رشته های مشترک شویم

3- سپس بهتر است که در ابتدا دوره روزانه را انتخاب کنید و سپس به سراغ دوره شبانه بروید و بعد دوره پردیس خودگردان را انتخاب نمایید. اما نکته مهم در این است که حتما دوره غیر انتفاعی و پیام نور را نیز حتی اگر علاقه ندارید در انتخاب وارد نمایید. می توانید شانس قبولی خود را افزایش دهید و اگر پذیرفته شوید و ثبت نام نکنید هیچ محرومیتی در پی ندارد.

تضمین قبولی در انتخاب رشته

داوطلبان رشته ریاضی معمولا پشت کنکور ماندن را ناتخاب نمی کنند چرا که می توان در رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه های آزاد نیز به راحتی پذیرفته شد. اما هدف از انتخاب رشته این است که داوطلب بتواند بنا بر رتبه ای که کسب کرده است بهترین نتیجه را کسب کند. از این رو اگر مشاور انتخاب رشته کمی با تجربه باشد می تواند انتخاب رشته را بر اساس رشته های مشترک به نحوی انجام دهد که داوطلب به صورت تضمینی در دانشگاه های سراسری خوب پذیرفته شود.

انتخاب رشته سراسری فقط یکبار در زندگی شما اتفاق می افتد، بنابراین لازم است در انتخاب مشاور خود دقت لازم را داشته باشید.

  انتخاب رشته رتبه های برتر کنکور

بهترین مشاور انتخاب رشته ریاضی

وجود یک مشاور انتخاب رشته خوب میتواند به یک انتخاب رشته اصولی و خوب کمک کند . متاسفانه بسیاری از داوطلبان با رتبه خوب و یک انتخاب رشته بد ، در دانشگاه و رشته مورد علاقشان قبول نشدند و همه زحمات چندین ساله شان هدر رفت .  یک مشاور انتخاب رشته خوب به علاقه ، استعداد و رشته و دانشگاه مورد علاقه شما توجه میکند و انتخابی هوشمندانه دارد. در صورتی که فرد علائق خود را در  انتخاب رشته ریاضی فیزیک به روشنی نشناسد، مشاور او می تواند از طریق آزمون های تست روانشناسی، تیپ شخصیتی او را  تا حدود خوبی استخراج کند و با کمک آن رشته های مناسب را به او پیشنهاد دهد.

چرا گروه آموزشی دکتر پرتوی ؟؟؟

یکی از ویژگی های انتخاب رشته دکتر پرتوی که آن را تبدیل به پایگاه انتخاب رشته رتبه های برتر کرده است؛ این می باشد که به هیچ عنوان با مشاور متفرقه و تازه کار و تازه آموزش دیده در ارتباط نیستید. بلکه تمامی مراحل انتخاب رشته شما توسط دکتر پرتوی انجام می شود. موضوعی که به جرات می توان گفت در هیچ مرکز مشاوره ای در شهر تهران و یا حتی سایر شهر ها نمی توانید مانند آن را پیدا کنید.

جلسات مشاوره انتخاب رشته ریاضی شما کاملا خصوصی می باشد و از همه مهم تر اینکه به هیچ عنوان زمان شما برای انتظار در پایگاه انتخاب رشته از میان نمی رود و کاملا بر اساس زمان مشخص جلسات خصوصی شما برگزار می شود.

گروه آموزشی پرتوی متشکل از بهترین مشاوران انتخاب رشته ، در انتخاب رشته کنکور 1401 همراه شما هستند.

انتخاب رشته دکتر پرتوی

برخی از رتبه های برتر رشته ریاضی گروه آموزشی پرتوی

رتبه های برتر در مشاوره کنکور 1400

مهندسی پزشکی دانشگاه امیر کبیر

رتبه های برتر در مشاوره کنکور 1400

معماری دانشگاه علم و صنعت

رتبه های برتر در مشاوره کنکور 1400

مهندسی پزشکی دانشگاه تهران

مهندسی پزشکی تبریز

رتبه های برتر در مشاوره کنکور 1400

عمران امیرکبیر

رتبه های برتر در مشاوره کنکور 1400

آمار علامه طباطبایی

رتبه های برتر در مشاوره کنکور 1400

مدیریت بازرگانی شاهد

رتبه های برتر در مشاوره کنکور 1400

مهندسی صنایع گرمسار

رتبه های برتر در مشاوره کنکور 1400

کامپیوتر تهران

رتبه های برتر در مشاوره کنکور 1400

آمار علم و فرهنگ

بهترین مشاور انتخاب رشته ریاضی

وجود یک مشاور انتخاب رشته خوب میتواند به یک انتخاب رشته اصولی و خوب کمک کند . متاسفانه بسیاری از داوطلبان با رتبه خوب و یک انتخاب رشته بد ، در دانشگاه و رشته مورد علاقشان قبول نشدند و همه زحمات چندین ساله شان هدر رفت .  یک مشاور انتخاب رشته خوب به علاقه ، استعداد و رشته و دانشگاه مورد علاقه شما توجه میکند و انتخابی هوشمندانه دارد. در صورتی که فرد علائق خود را در  انتخاب رشته ریاضی فیزیک به روشنی نشناسد، مشاور او می تواند از طریق آزمون های تست روانشناسی، تیپ شخصیتی او را  تا حدود خوبی استخراج کند و با کمک آن رشته های مناسب را به او پیشنهاد دهد.

گروه آموزشی پرتوی متشکل از بهترین مشاوران انتخاب رشته ، در انتخاب رشته کنکور 1401 همراه شما هستند.

5/5 - (1 امتیاز)