بهترین مشاور انتخاب رشته در تهران

داوطلبانی که در کنکور سراسری 1400 شرکت کرده اند و با توجه به کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته شدند میتوانند حداکثر 150 کد رشته را با توجه به گروه آزمایشی خود انتخاب کنند. برای مشاهده کارنامه کنکور خود باید وارد سایت سنجش شوید و کارنامه خود را که حاوی درصد دروس ، رتبه ، تراز و وضعیت مجاز بودن آن ها در دوره های روزانه و غیر روزانه می باشد دریافت نمایند .پس قبل از هر چیز در انتخاب رشته کنکور سراسری خود به این مورد توجه کنید .

اگر در مورد کارنامه کنکور سراسری و اعداد و ارقامم داخل آن چیزی نمیدانید میتوانید مقاله تحلیل کارنامه کنکور سرارسری را مطالعه کنید تا با رتبه و تراز و … آشنا شوید . چرا که این اطلاعات در انتخاب رشته سراسری مورد استفاده قرار میگیرد.

 

قبل از انتخاب رشته کنکور سراسری بخوانید.

میتوان گفت در سال کنکور ، انتخاب رشته یکی از حساس ترین مراحل است که یک اشتباه کوچک در آن سرنوشت دانش آموز را تغییر میدهد چون دانش آموز یک سال پر تلاش رو پشت سر گذاشته است و الان میخواهد نتیجه آن را به بهترین صورت ببیند ، به همین دلیل انتخاب رشته خود را به دست اقوام و دوستانتان نسپارید چرا که این کار نیازمند تخصص و تجربه چندین ساله است.

گروه آموزشی پرتوی با چندین سال سابقه انتخاب رشته سراسری با تمامی مراحل انتخاب رشته و دغدغه های دانش آموزان و والدین آشنا هستند و میتوانند با یک انتخاب رشته اصولی و همچنین شانس قبولی بالا شما را راهنمایی کنند .

دکتر پرتوی به همراه مشاورانش در جلسات انتخاب رشته کنکور سراسری در مورد بازار کار ، آینده شغلی به شما اطلاعات دقیق را میدهد همچنین استعداد و توانایی های دانش آموز در رشته های مختلف و درصد قبولی داوطلب را بررسی مینماید.

 

باید ها و نباید ها در انتخاب رشته سراسری

در انتخاب رشته کنکور سراسری باید ها و نباید هایی وجود دارد که باید حتما رعایت شود . آگاهی از این بایدها و نباید ها در کنکور سراسری مهم است .

چه کارهایی را باید در انتخاب رشته انجام دهیم ؟

علاوه بر انتخاب های هوشمندانه ، الویت بندی و انتخاب رشته براساس علاقه و استعداد باید به نکات ریز دیگری توجه نمایید که عبارتند از :

  • کنترل مجدد کد رشته های استخراج شده از دفترچه
  • الویت بندی دانشگاه ها بر اساس رتبه بندی دانشگاه در هر رشته
  • الویت رشته به نسبت الویت دانشگاه

اما در انتخاب رشته دانشگاه سراسری چه کارهایی نباید انجام دهیم ؟

  • انتخاب رشته بر اساس موفقیت دیگران : اینکه دیگران راهی را رفته اند و موفق شده اند یا برعکس به این معنا نیست که شما هم اگر در همان مسیر حرکت کنید به همان نتیجه می رسید انتخاب رشته یک موضوع شخصی و بر اساس علاقه و استعداد است .
  • انتخاب رشته بر اساس الویت بندی دانشگاه نه رشته : فقط دانشگاه تهران ، این جمله ای است که ما در زمان انتخاب رشته از خیلی از داوطلبان کنکور سراسری می شنویم . دانشگاه فقط 4ساله و تو می مونی و رشته تحصیلی ات که باید باهاش ادامه تحصیل بدی و رشته ای که باید باهاش به درآمد برسی .
  • تغییر الویت ها بعد از تایید نهایی انتخاب رشته : برخی از داوطلبان بعد از انتخاب رشته و تایید نهایی قبل از وارد کردن انتخاب ها در سایت سازمان سنجش الویت های خود را تغییر می دهند و همین موضوع باعث بی نظمی در انتخاب رشته می شود.
  • چیدمان بر اساس سلیقه شخصی : چیدمان دانشگاه نباید بر اساس علاقه شخصی باشد و باید طبق رتبه بندی یک دانشگاه انتخاب انجام داد .

 

رتبه ام خوب نشده ، انتخاب رشته نمی کنم !!

بعد از اعلام نتایج نهایی رتبه ها خیلی از داوطلبان کنکور سراسری با توجه به رتبه خود تصمیم می گیرند که انتخاب رشته انجام ندهند و این کار بسیار اشتباه است چرا که باعث می شود فردی که رتبه بدتری ازشما دارد می تواند در رشته بهتری قبول شود برای همین شانس خود را امتحان کنید یا به شکلی انتخاب رشته کنید که اگر قبول شدید و نرفتید محرومیتی ایجاد نشود اما حتما انتخاب رشته را تحت هر شرایطی انجام دهید حتی اگر مجاز به انتخاب رشته نشده بودید انتخاب رشته بدون آزمون رو حتما انجام بدید .

راهنمای تصویری نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

شما باید ابتدا وارد سایت سنجش شوید و بر روی لینک دفترچه و انتخاب رشته سامانه های آزمون سراسری سال 1399 ( رشته های با آزمون – صرفا براساس سوابق تحصیلی ) کلیک کنید .

انتخاب رشته سراسری

 

شما وارد صفحه ای جدید میشوید . در این قسمت روی لینک انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1399 کلیک کنید .

مراحل تصویری انتخاب رشته سراسری

نکاتی که در این صفحه نوشته شده را مطالعه کنید ، سپس تیک گزینه  اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 99 را مطالعه نموده ام را بزنید .

 

انتخاب رشته کنکور سراسری
شما در این قسمت میتوانید به 3 روش وارد مرحله بعد شوید . یکی از این 3 روش را انتخاب کنید و اطلاعات خود را وارد کنید . بر روی دکمه ورود به سیستم کلیک کنید.

انتخاب رشته سراسری
در این بخش یک فرم برای داوطلبان به نمایش در می آید که در آن می بایست نسبت به درج معدل دیپلم و سوابق تحصیلی اقدام نمایند و پس از تکمیل نمودن فرم مذکور بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنند .

 

انتخاب رشته کنکور سراسری

 

بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته و تایید آن ، سایت یک کد رهگیری 16 رقمی به داوطلب ارائه می دهد که به معنای ثبت نهایی انتخاب رشته داوطلب در سایت سازمان سنجش است .

توجه داشته باشید که در انتهای دفترچه انتخاب رشته فرم پیش نویس انتخاب رشته با 4 ستون که اسامی آن در زیر آمد است قرار گرفته است و توصیه می شود داوطلبان ابتدا آن را با توجه به کدرشته محل های مورد نظر تکمیل کرده و سپس نسبت به انتخاب رشته در سایت سنجش اقدام کنند .

  •  دوره تحصیلی
  •  کد رشته
  • نام رشته و گرایش
  • نام دانشگاه

 

نوع دانشگاهها برای انتخاب رشته کنکور 1400

دانشگاههای سراسری

دانشگاه های سراسری همان دانشگاه های دولنی هستند و شامل دور های روزانه ، شبانه ، مجازی ، نیمه حضوری و پردیس خودگردان میشود . این دوره ها با هم تفاوت هایی دارند . بری مثال دوره روزانه شهریه نمی پردازید ولی دوره های شبانه، نیمه حضوری، مجازی، ظرفیت مازاد و خودگردان باید شهریه بپردازید. دوره های روزانه و شبانه کلاسهای یکسان دارند ولی دوره های مجازی اصلا کلاس درسی نخواهند داشت.

پردیسهای خودگردان

همان طور که گفتیم یکی از دوره های دانشگاه های دولتی پردیس خودگردان است. این دوره ها به دلیل تقاضای زیاد داوطلبان برای بعضی از رشته ها ایجاد شده است .کلاس ها در دوره های پردیس خودگردان توسط همان اساید دانشگاه سراسری برگزار میشود ولی هزینه آن بسیار بالا است .

دانشگاههای پیام نور

در این دانشگاهها، بسته به نوع رشته و دروس کلاس تشکیل می شود. به عنوان مثال بعضی دروس کاملا کلاس محور و استاد محور تعبیر می شوند و بعضی از دروس، خودخوان تعریف می شوند و هیچ استادی ندارند. واحدهای عملی دارای ساعت و کلاس مشخص هستند و نیازمند حضور اجباری هستند. سطح امتحانات در این دانشگاهها در پایان ترم نسبت به سطح آموزش بسیار سخت تر می باشد. این دانشگاهها نیز برای تحصیل از شما شهریه دریافت می نمایند.

انتخاب رشته دانشگاه

دانشگاههای غیر انتفاعی

این دانشگاه ها از شما شهریه دریافت میکنند . امتحانات به این صورت است که توسط خود اساتیدی که شما داشتید سوال طرح میشود . برخلاف دانشگاه پیام نور که امتحانات به صورت سراسری و از طرف سازمان مرکزی پیام نور گرفته می شود.

روشهای پذیرش در انتخاب رشته کنکور1400

متمرکز: پذیرش در یک مرحله انجام می شود. پذیرش یا به صورت با آزمون و یا به صورت صرفا با سوابق تحصیلی می باشد. اگر عنوان شده باشد که در نوبت اول پذیرش می شوید، مهر ماه به سر کلاس خواهید رفت و اگر عنوان شود که نوبت دوم می باشید، از بهمن ماه به سر کلاس خواهید رفت.

نیمه متمرکز: در این نوع پذیرش نتایج به صورت قطعی و یکجا با سایر رشته ها اعلام نمی شود. یعنی پس از انجام مصاحبه ها و معاینات و سایر مراحل، ارزیابی انجام می شود و سپس قبولی شما در اوایل دی ماه و یا بهمن ماه اعلام می شود.

 

توضیحات بیشتر : متمرکز و نیمه متمرکز یعنی چه ؟

 

چگونه یک انتخاب رشته خوب داشته باشیم ؟

در چند قدم می خواهم آموزش دهم که چگونه یک انتخاب رشته خوب می تواند شکل بگیرد .

  • چیدمان تمامی رشته های مورد علاقه بدون ترتیب
  • رشته هایی که شبیه رشته مورد نظر شما هستند را شناسایی کنید و در لیست رشته های خود وارد نمایید . رشته های مشترک می تواند شانس قبولی شما را بالاتر ببرد که با یک رتبه پایین تر وارد رشته ای شوید که در نهایت در ادامه تحصیل و بازار کار به رشته مورد نظر شما برسد .
  • چیدمان دانشگاه ها بر اساس الویت بندی و رتبه بندی جهانی که می توانید به مقاله مربوط به آن مراجعه نمایید.(سطح بندی و رتبه بندی دانشگاه های کشور)
  • چیدمان شهرها بدون الویت بندی ( فقط شهرهایی که مد نظر دارید در انتخاب رشته خود وارد نمایید را انتخاب کنید و بنویسید )
  • چیدمان دورها اعم از روزانه وشبانه و پردیس و پیام نور و غیر انتفاعی
  • حال به تمامی این چیدمان ها از یک تا n نمره دهید
  • حال باید مشخص شود که رشته درجه 1 شما کدام است آیا حاضرید برای رشته درجه 1 خود تا چه دانشگاه ها و تا چه شهر هایی بروید آیا انتخاب رشته شما شهر محور است یا دانشگاه محور باید دقیق مشخص شود که بهتر است برای اینکار از یک مشاور کمک بگیرید .

تفاوت انتخاب رشته دانشگاه آزاد با انتخاب رشته سراسری در چیست ؟

انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه سراسری تفاوت هایی دارد که در ادامه توضیح می دهم انتخاب رشته این دو دانشگاه در دو فرم جداگانه صورت می پذیرد هر چند که کنکور و کارنامه مشترک دارند و در سال 99 رشته های اصلی رشته تجربی مانند پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد از طریق فرم دانشگاه سراسری صورت می گرفت اما انتخاب رشته دانشگاه سراسری 150 انتخاب دارد اما دانشگاه آزاد 100 انتخاب دارد .دانشگاه سراسری تمامی دوره ها در یک فرم انجام می پذیرد اما برای تمام وقت و پاره وقت دانشگاه آزاد اسلامی 2 فرم جداگانه وجود دارد .

موضوع بعدی اینکه در انتخاب رشته دانشگاه سراسری می توان در فرم 150 تایی علاوه بر رشته تحصیلی خود از رشته های مشترک هم انتخاب رشته نمایید و انتخاب رشته هنر و زبان نیز در همان فرم انجام می شود اما در دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب رشته های مشترک نیستید و فقط باید با رشته دیپلم خود انتخاب رشته انجام دهید .

یک مشاور خوب برای انتخاب رشته چه ویژگی هایی دارد ؟

انتخاب رشته یک تصمیم سرنوشت ساز است و این را زمانی متوجه می شوید که نتایج نهایی اعلام می شود و می بیند که دوست شما که رتبه بدتری داشته دانشگاه و رشته بهتری قبول شده است یا زمانی که کارنامه سبز شما منتشر می شود وقتی می بینید که می توانستید در یک رشته و دانشگاه بهتر قبول شوید اما درست انتخاب رشته نکرده اید بسیار پشیمان می شوید برای همین انتخاب رشته را به نحوی و درکنار یک متخصصی باید انجام دهید که تا سال ها بعد هم معتقد باشید که بهترین چیزی که امکان داشته پذیرفته شده اید برای همین یک مشاور انتخاب رشته خوب دارای ویژگی های زیر است :

  • آگاهی به تمام اصول انتخاب رشته
  • عدم اغراق و ایجاد عنوان های سخت صرفا برای جذب دانش آموز
  • تسلط بر تمامی اصول و قانون های دفترچه
  • آشنایی با تمام رشته های دانشگاهی و بازار کار آنها
  • صبر و حوصله در تغییر انتخاب ها
  • داشتن تجربه و تخصص کافی در زمینه انتخاب رشته
  • تجربه بیش از 1000ساعت مشاوره انتخاب رشته
  • عدم اتلاف وقت ( ساعت های طولانی در پایگاه انتخاب رشته بودن فقط به سردرگمی شما دامن می زند و نتیجه دیگری در پی ندارد )
  • چیدمان منطقی برای تمامی انتخاب ها
  • اجرای کار توسط خود مدیریت انتخاب رشته نه دانشجویان و مشاوران بی تجربه

انتخاب رشته دانشگاه

تفاوت گروه آموزشی پرتوی با سایر مجموعه های اموزشی در انتخاب رشته سراسری :

  • در این مجموعه آموزشی شما ازدحام جمعیت نمی بینید چون هدف کسب درآمد های انچنانی نیست هدف آرامش شما است و اینکه برای شما زمان کافی قرار داده شود . زمان انتخاب رشته در این پایگاه کاملا معقول و استاندارد است و کیفیت انتخاب رشته به شدت بالاست .
  • در این مجموعه آموزشی شما مشاوران آموزش دیده یا دانشجو نمی بینید و انتخاب رشته یا توسط آقای دکتر پرتوی انجام می شود یا صرفا توسط روانشناس با تجربه مرکز و این بسته به انتخاب شما است .
  • ما تنها مجموعه آموزشی هستیم که در زمینه معرفی رشته های دانشگاهی برای شما 3 جلد کتاب کاملا تخصصی به چاپ رسانده ایم .
  • آرامش و دقت بالا در انتخاب رشته
  • اجرای تمامی اصول و قواعد انتخاب رشته
  • ما برای شما زمان کافی داریم و انتخاب رشته تا زمانی که شما رضایت 100 نداشته باشید ادامه می یابد .

در انتخاب رشته گروه آموزشی پرتوی چه خدماتی دریافت می کنیم ؟

  • 1جلسه مشاوره رایگان انتخاب رشته با آقای دکتر پرتوی به صورت فردی و خصوصی
  • جلسه تحلیل کارنامه و حدود احتمالی قبولی با آقای دکتر پرتوی به صورت فردی و خصوصی
  • برگزاری تخصصی ترین تست های شخصیت شناسی توسط روانشناس مجموعه با تحلیل دستی و دقیق به صورت رایگان
  • جلسه تخصصی معرفی رشته های دانشگاهی های دانشگاهی بر اساس نتیجه تست شخصیت شناسی توسط اقای دکتر پرتوی
  • جلسه 1 انتخاب رشته و چیدمان اولیه و صحبت کافی با دانش اموز و اولیا
  • جلسه نهایی چیدمان انتخاب رشته و نهایی شدن انتخاب ها
  • وارد کردن انتخاب ها در فرم نهایی پرینت گرفته شده
  • تایید نهایی انتخاب ها در یک جلسه مشاور کامل

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

گروه آموزشی پرتوی سعی دارد خاطره ای خوب را برای شما در انتخاب رشته 1400 بسازد به صورتی که شانس شما در رشته مورد علاقتان بالا رود . ما رشته ها را به 3 دسته انتخاب های خوش بینانه، انتخاب های معقولانه و انتخاب های بدبینانه تقسیم بندی  میکنیم. پس از تقسیم بندی 20 درصد از کل رشته ها را در لیست انتخاب های خوش بینانه قرار میدهیم و سپس 50 درصد را در لیست انتخاب های معقولانه و 30 درصد هم در لیست انتخاب های بدبینانه قرار میدهیم. بر اساس اولویت علاقه شخصی شما رشته های اضافی را از لیست حذف میکنیم.

تیم گروه آموزشی پرتوی از ابتدا تا انتهای مسیر شما را همراهی می کند ، رشته های دانشگاهی و بازار کار و دروسی که در دانشگاه باید بخوانید را به شما معرفی می کنیم این کار به شناختتان کمک بزرگی می کند.مخصوصا اینکه خود اقای پرتوی مولف کتاب انتخاب رشته هستن.

در مرحله بعدی از شما یه تست شخصیت شناسی رایگان گرفته می شه تا بر اساس علاقه مندی و استعدادتون بتونید بهترین انتخاب رشته رو در آزمون سراسری 99داشته باشید .

در اخر تمامی انتخاب های شما توسط مشاوران ما وشخص اقای پرتوی بررسی و نوشته می شود .  اگه براتون سخته که وارد سیستم بکنید مشاوران ما اینکار رو براتون انجام می دهند .

 

انتخاب رشته سراسری 98

 

 

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️