انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد و سراسری در دو سال اخیر با هم ادغام شده است و شانس قبولی در رشته پزشکی برای علاقه مندان به این رشته کم شده است. چرا که در سال های قبل دانش آموز می توانست یک بار شانس خود را در دانشگاه آزاد و یک بار در دانشگاه سراسری برای رشته پزشکی امتحان کند. و بین قبولی دانشگاه آزاد و سراسری یکی را انتخاب کند.

اما الان فقط یک قبولی از دانشگاه سراسری و پزشکی دانشگاه آزاد خواهد داشت. کد رشته های پزشکی دانشگاه آزاد در انتهای دفترچه کنکور سراسری قرار گرفته است و باید رشته های پزشکی، داروسازی، دندان پزشکی و دامپزشکی دانشگاه آزاد را بین 150 کد رشته سراسری وارد نمایید.

مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

رشته پزشکی دانشگاه آزاد جز رشته های با آزمون این دانشگاه می باشد. برای همین در کارنامه کنکور سراسری خود اگر در دوره با آزمون دانشگاه آزاد مجاز شده باشید، مسلما می توانید رشته های پرطرفدار تجربی را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایید.

مهلت زمان انتخاب رشته آزاد

نکته!!!

اگر در دوره های روزانه و شبانه مجاز نبودید و فقط دوره های پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد را مجاز شده باشید؛ مجددا می توانید از بین رشته های پردیس و پزشکی دانشگاه آزاد در فرم 150 تایی انتخاب رشته وارد نمایید.

 

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

معمولا انتخاب رشته دانشگاه آزاد به جز 4 رشته که با دانشگاه سراسری ادغام شده است، در اواخر مرداد ماه انجام می شود و بین 10 روز الی 2 هفته فرصت دارد که مسلما تمدید هم می شود. اما انتخاب رشته پزشکی و داروسازی و دندان پزشکی و دامپزکشی دانشگاه آزاد مانند دانشگاه سراسری فرصت دارد و در اواسط مرداد ماه شروع می شود و بین 5 الی 7 روز زمان دارد.

  مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد

شهریه پزشکی دانشگاه آزاد

پزشکی دانشگاه طرفداران زیادی دارد و معمولا تمامی واحد های علوم پزشکی آزاد اسلامی این رشته را هم به صورت عادی و هم به صورت دوره مازاد ارائه می دهند.

از آنجایی که بحث شهریه برای تصمیم گیری خانواده ها در زمان انتخاب رشته بسیار مهم می باشد؛ جدول شهریه دانشگاه آزاد در رشته پزشکی را می توانید مشاهده نمایید.

البته شهریه هر ترم در این دانشگاه به تعداد واحدهایی که انتخاب می کنید دارد اما شهریه رشته پزشکی به صورت عادی در هر ترم بین 15 الی 18 میلیون تومان می باشد و شهریه دوره مازاد دانشگاه آزاد اسلامی در هر ترم بین 25 الی 28 میلیون تومان می باشد و گران ترین  شهریه بین دوره های دانشگاهی را دارد.

یعنی برای رتبه بندی دانشگاه های دارای شهریه، در ابتدا دوره آزاد کمترین شهریه را دارد. سپس دانشگاه های پردیس خودگردان و سپس دوره مازاد دانشگاه آزاد دارای بیشترین میزان شهریه است.

شهریه دانشگاه آزاد

حدود رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد برای قبولی در رشته های پزشکی معمولا آسان تر از سایر دوره ها می باشد. البته به رتبه شما در سهمیه و عوامل بومی سازی بستگی دارد. اما آخرین رتبه قبولی در سهمیه منطقه 1 در دانشگاه آزاد با رتبه 3500 و در سهمیه منطقه 2 با رتبه 5000 و در سهمیه منطقه 3 با رتبه 2800بوده است.

  در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد تراز مهم است یا رتبه؟

الویت بندی در انتخاب رشته پزشکی

برای انتخاب رشته در رشته پزشکی شما ین دوره های روزانه دانشگاه شهر خودتان و سایر شهرها، دوره پردیس خودگردان، دوره آزاد و مازاد حق انتخاب دارید که حال می توانید با کمک خانواده برای تصمیم گیری در زمینه الویت بندی شهر، دوره ها برای پرداخت هزینه دانشگاه و مسیر رفت و آمد مشورت کنید و سپس چیدمان نهایی بر اساس الویت بندی بهتر برای شانس قبولی بالاتر را با یک مشاور مطمئن و با تجربه انجام دهید.

شهریه دانشگاه آزاد

انتخاب رشته بدون کنکور پزشکی دانشگاه آزاد

متاسفانه علی رغم برخی از عنوان هایی که برای جذب دانش اموزان وجود دارد؛ دانشگاه آزاد رشته پزشکی را فقط با آزمون سراسری پذیرش می کندو  هیج کدام از واحد های دانشگاه آزاد پذیرش بدون آزمون در رشته پزشکی ندارند.

پرسش و پاسخ متداول:

1- آیا انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد را در سایت دانشگاه آزاد باید وارد کنیم؟
پاسخ : خیر از آنجایی که انتخاب های شما در فرم 150 تایی سازمان سنجش انجام می شود، آنها را باید از طریق سایت سازمان سنجش ثبت نام نمایید.
2- جواب انتخاب رشته پزشکی چه زمانی اعلام می شود؟
پاسخ : هر زمان سازمان سنجش نتیجه نهایی انتخاب رشته را اعلام نماید، قبولی های پزشکی نیز اعلام می شود که معمولا در هفته آخر شهریور ماه هر سال می باشد.

 

انتخاب رشته دکتر پرتوی

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *