برنامه ریزی ارزان تابستان

برنامه ریزی ارزان تابستان

معمولا دانش آموزان کنکوری از تابستان به فکر مطالعه هستند و بعد از امتحانات پایان ترم سال یازدهم مطالعه برای کنکور را شروع می کنند. مسلما دوران تابستان برای داوطلبان کنکوری و پایه دوازدهم اهمیت بسیاری دارد که در همین مطلب نیز به آن اشاره می کنیم. اما جالب است بدانید که تفاوتی ندارد که پایه تحصیلی شما چیست بلکه در هر پایه ای که هستید دوران تابستان برای شما طلایی محسوب می شود و نباید عاری از مطالعه باشد. مطالعه در تابستان طبق زمانبندی های مشخص و ساعت مطالعه استاندارد می تواند به جمع بندی مباحث مهم سال قبل و همچنین یادگیری مباحث مهم و کلیدی سال تحصیلی جدید کمک کند. اهمیت برنامه ریزی درسی ارزان تابستان به قدری است که می خواهیم در این مطلب به صورت مفصل در مورد آن صحبت کنیم.

 

اهمیت و ضرورت برنامه ریزی در تابستان

دانش آموزان بعد از پشت سر گذراندن امتحانات ترم دوم تمایل دارند که از درس دور باشند و به تفریح و استراحت بپردازند. مسلما این زمان باید در اختیار آنها قرار بگیرد و زمانی را به استراحت بپردازند. اما بعد از دو الی سه هفته زمان خالی و بدون مطالعه حال فرصتی فراهم است تا دانش آموز بتواند پایه درسی خود را تقویت کند.

اهمیت برنامه ریزی در تابستان به دلیل زمان آزاد دانش آموزان است. نداشتن کلاس های روزانه مدرسه و تکالیف و امتحان فرصت خوبی فراهم می کند تا داوطلب به رفع نقاط ضعف خود بپردازد و از طرفی هم بخواهد مباحث سال جدید را مطالعه کند و از مدرسه جلوتر باشد.

مطالعه پیش از مدرسه بر تسلط درسی دانش آموزان تاثیر می گذارد و موجب می شود در طول سال تحصیلی فشار کمتری را متحمل شوند. چرا که مباحث سبک تر می شود و می توانند به جای مطالعه به تمرین و تست و تسلط بپردازند.

برنامه ریزی

برای همین مطالعه در تابستان با برنامه ریزی ارزان تابستان را به تمامی دانش آموزان دوره اول و دوره دوم دبیرستان توصیه می کنیم. و در ادامه در مورد نجوه برنامه ریزی کامل و دقیق توضیح می دهیم. اما به صورت کلی مطالعه طبق برنامه ریزی در تابستان فواید زیر را به همراه دارد:

1- فرصتی مناسب برای رفع نقاط ضعف درسی که در طول سال تحصیلی زمان کافی برای رفع اشکال نداشته ایم

2- افزایش تسلط بر دروس شاخص امتحانی

3- مطالعه مباحث مهم و پیش نیاز سال تحصیلی آینده برای آمادگی در دوران مدرسه

4- آموزش روش های تست های زنی و افزایش مهارت تست زنی

5- کاهش فشار های درسی در طول سال تحصیلی

بنابراین مطالعه و برنامه ریزی در تابستان را نباید دست کم گرفت. دانش آموزانی که قبل از شروع سال تحصیلی مطالعه داشته اند و با آمادگی در کلاس های درسی مهر ماه حاضر می شوند مسلما می توانند سال تحصیلی بهتری را تجربه کنند.

برنامه ریزی درسی تابستان ویژه دوازدهمی ها

بدون تاکید هم می توان از دانش آموزان کنکوری انتظار مطالعه در تابستان را داشت. چرا که بعد از امتحانات سال یازدهم مطالعه جدی برای کنکور آغاز می شود. برنامه ریزی تابستان دانش آموزان دوازدهم باید بر اساس ویژگی های زیر باشد:

1-مطالعه و تثبیت دروس سال یازدهم

از انجایی که دانش آموز به تازگی امتحانات پایه یازدهم را پشت سر گذاشته است، مسلما آمادگی او بر مباحث سال یازدهم بیشتر است. از این رو برنامه ریزی ارزان تابستان باید بر اساس تثبیت و تست دروس سال یازدهم باشد و به صورت کامل و دقیق مباحث سال یازدهم مرور شود.

2-مطالعه دروس پیش نیاز سال دوازدهم

در کنار تثبیت سال یازدهم برنامه ریزی باید مباحث مهم و پیش نیاز سال دوازدهم را نیز در بر بگیرد. دانش آموز باید با استفاده از کلاس های آموزشی و یا منبع های متفاوت برخی از مباحث مهم سال دوازدهم را حتی جلوتر از دبیر آموزش ببیند. که این مباحث کاملا بستگی به سطح دانش آموز، هدف او و وضعیت یادگیری او دارد که باید در جلسه مشاوره توسط مشاور درسی کاملا بررسی شود.

3-مرور مباحث سال دهم

مسلما زمان کافی برای مطالعه هر سه سال تحصیلی در طول مدت 8 الی 10 هفته تابستان نداریم. بنابراین فقط دانش آموزانی می توانند در تابستان به مرور مباحث سال دهم نیز بپردازند که در سال یازدهم به خوبی مطالب را برای کنکور جمع بندی کرده باشند. در غیر این صورت باید مطالعه سال دهم به نیمه اول سال تحصیلی منتقل شوند و اولویت برنامه ریزی با مباحث سال یازدهم و آموزش مطالب پیش نیاز دوازدهم باشد.

  راهنمای کامل برنامه ریزی تابستان

ساعت مطالعه استاندارد در تابستان

در برنامه ریزی تابستان باید به نحوی مطالعه کرد که هم از زمان به خوبی بهره برد و هم دانش آموز خسته نشود. از این رو بهترین مزان مطالعه در تابستان از ساعت 9 صبح تا 24 می باشد که در این میان هر بازه مطالعه شامل 90 الی 100 دقیقه و بین هر بازه بین 20 الی 30 دقیقه باید استراحت کرد. در کل ساعت مطالعه استاندارد در تابستان روزانه بین 8 الی 9 ساعت آموزشی می باشد که می توانید زمانبندی های خود را بر اساس جدول زیر تنظیم نمایید:

پارت اول : 9-10:30

پارت دوم : 11-12:30

پارت سوم:  12:45-14:15

پارت چهارم: 14:15-16 (نهار و استراحت)

پارت پنجم: 16-17:30

پارت ششم: 17:45-19:15

پارت هفتم : 19:30-21

پارت هشتم: 21-22(شام و استراحت)

پارت نهم : 22:30-24 (جبرانی)

این زمانبندی ها کاملا اختیاری است و بهتر است در زمان برنامه ریزی برای هر دانش آموز به صورت فردی زمان مشخص و جداگانه در نظر گرفته شود.

ساعت مطالعه در تابستان

برنامه ریزی تابستان مخصوص دهمی ها و یازدهمی ها

برخلاف تصور دانش آموزان پایه دهم و یازدهم نیز نیاز به مطالعه در تابستان دارند اما می توانند ساعت مطالعه خود را رو ی روزانه 5 الی 6 ساعت تنظیم نمایند.

اما این دانش آموزان نیز باید برنامه ریزی کاملا فردی و شخصی سازی شده در تابستان داشته باشند و از همه مهم تر به جمع بندی مباحث همان سال بپردازند به نحوی که از همان پایه دهم و یازدهم برای کنکور آماده شوند.

برنامه ریزی ارزان تابستان ویژه دانش آموران دهم و یازدهم به جمع بندی تستی و مطالعه منابع تستی برای آمادگی در کنکور سراسری می پردازد و مهم ترین فایده آن افزایش تسلط برای آمادگی در کنکور سراسری و کاهش حجم منابع مطالعاتی در سال کنکور می باشد.

  برنامه ریزی ارزان دهم تجربی - دهمی ها کنکور شما آغاز شده است!

نکته!!!!

در برنامه ریزی تابستان تفریح را جدی بگیرید. همانطور که برنامه ریزی اهمیت زیادی دارد اما باید به گونه ای باشد که موجب بی انگیزه شدن داوطلب نشود. اما به معنای تنبلی نیست. برای افزایش انگیزه در تابستان بهتر است در هفته 6 الی 7 ساعت به تفریح دانش آموز اختصاص داده شود.

برنامه ریزی دهمی ها و یازدهمی ها

برنامه ریزی تابستان برای نهمی ها

دانش آموزانی که می خواهند وارد پایه نهم شوند حتما باید از فرصت طلایی فصل تابستان استفاده نمایند. مخصوصا آن دسته از دانش آموزانی که می خواهند برای آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی آماده شوند. تقویت هوش و استعداد تحصیلی و مطالعه تستی مباحث سال هشتم از اقداماتی است که در تابستان سال هشتم به نهم باید به آن پرداخت .

  برنامه ریزی تیزهوشان و آمادگی آزمون تیزهوشان

نکته خیلی خیلی مهم!!!

مطالعه وبرنامه ریزی تابستان فرصتی مناسب برای رفع نقاط ضعف و کسب عادت های جدید مطالعه است. بهتر است که در این زمان تکنیک های مطالعه دروس، تست زنی، مدیریت زمان، تنظیم خواب و .. را حتما تمرین کنید تا در طول سال تحصیلی با سرعت بیشتری بتوانید مطالعه کنید.

برنامه ریزی ارزان تابستان

مسلما مطالعه بدون وجود مشاور درسی و برنامه ریزی اصولی کار ساده ای نیست. اینکه در زمان تابستان که با تفریح و استراحت همراه است؛ بتوان اراده ای قوی برای مطالعه داشت، بدون کمک یک مشاور امکان پذیر نیست. از این رو حتما با برنامه ریزی مطالعه کنید و سعی کنید یک برنامه ریزی شخصی سازی شده داشته باشید. اهمیت برنامه ریزی در این است که می توانید 1- زمان خود را مدیریت کنید 2- خود را ملزم به مطالعه کنید 3- مباحث را اولویت بندی کنید

بنابراین بدون برنامه ریزی نمی توان در تابستان به مطالعه و جمع بندی پرداخت اما مهم است که برنامه ریزی که دریافت می کنید استاندارد و اصولی باشد و بتوانید پبشرفت خود را مشاهده کنید. از این رو استفاده از طرح مشاوره و برنامه ریزی ارزان تابستان دکتر پرتوی را به شما پیشنهاد می کنیم که دارای ویژگی های زیر می باشد:

1-برنامه ریزی کاملا شخصی سازی شده و فردی مناسب با هدف دانش آموزان

مسلما می توانید در فضای مجازی با برنامه ریزی هایی مواجه شوید که رایگان هستند و یا هزینه خیلی خیلی کمی دارند اما توجه داشته باشید که این برنامه ریزی ها کلی هستند و مهم تر از همه اینکه این برنامه ریزی ها برای تعداد زیادی دانش آموز ارسال می شود. اما برنامه ریزی که بخواهد شما را به هدفتان برساند باید با جزییات باشد و از همه مهم تر مناسب خود شما و زمان بندی شما طراحی شود.

2-برنامه ریزی توسط مشاور متخصص

این روزها مشاوران دانشجو و تازه کار و پشتیبان های زیادی را می بینیم که بعد از اتمام درس و ورود به دانشگاه در شغل مشاوره درسی مشغول هستند. اما همانطور که در زمان بیماری به پزشک متخصص مراجعه می کنیم مشاور تحصیلی نیز باید متخصص و با تجربه باشد. یکی از مزیت های برنامه ریزی ارزان تابستان در این است که توسط مشاوران با سابقه که دارای تحصیلات آکادمیک مشاوره و برنامه ریزی هتند و تجربه بالا در این زمبنه دارند، نوشته می شود.

3-برنامه ریزی با جزییات

برنامه ریزی کلی موجب سردرگمی و کندی سرعت مطالعه می شود. در برنامه ریزی ارزان تابستان گروه آموزشی دکتر پرتوی، هر واحد برنامه ریزی خود را با جزییات دقیق روش مطالعه، میزان مطالعه و منبع مطالعه دریافت می کنید به شکلی که می دانید در هر بازه مطالعه تا چه میزان باید مطالعه کنید و از چه روش هایی استفاده نمایید.

4-معرفی منابع مطالعه

در پکیج برنامه ریزی تابستان مشاور به شما منابع مطالعاتی مناسب با هدقف و سطح درسی تان معرفی می کند. وجود یک منبع مناسب در کنار کتاب درسی موجب تسلط بر مفاهیم کتاب درسی می شود.

5-ارائه پکیج مشاوره و برنامه ریزی

در کنار برنامه ریزی باید بداند که هر درس را چگونه بخوانید، با چه روشی تست بزنید، تمرکز و دقت خود را چگونه افزایش دهید و چگونه زمان خود را مدیریت کنید. در کنار برنامه ریزی پکیج کامل مشاوره درسی شامل 54 نکته آموزشی را دریافت می کنید.

برنامه ریزی اقتصادی ماه پایانی کنکور

6-پشتیبانی

بررسی میزان مطالعه، مشکلات و ارائه راهکار از کارهایی است که در پشتیبانی هفتگی برای شما انجام می شود. هر هفته مشاور ارشد میزان مطالعه و تست شما، روش مطالعه و میزان اجرای برنامه ریزی راکنترل می کند، مشکلات شما را بررسی می کند و برای هر کدام به شما راهکار ارائه می دهد.

7-پرسش و پاسخ با دکتر پرتوی

علاوه بر پشتیبانی هفتگی می توانید هر هفته نیز مشکلات خود را با دکتر پرتوی در میان بگذارید تا پاسخ سوالات خود را به صورت کامل و دقیق دریافت کنید

8-دریافت جزوه و نمونه سوال

همچنین جزوات و نمونه سوال تمامی دروس و مباحث در اختیار شما قرار می گیرد. تا بتوانید بر مفاهیم کتاب درسی تسلط بیشتری پیدا کنید.

9-دریافت دوره تندخوانی

در کنار تمامی خدمات بالا دوره تندخوانی دکتر پرتوی را دریافت می کنید که می توانید در عرض یک هفته سرعت و دقت و کیفیت مطالعه خودتان را حداقل 2 برابر کنید

10-دو مرتبه در ماه جلسه مشاوره

هر دو هفته یکبار یک جلسه مشاوره و آنالیز درسی توسط مشاور ارشد خود خواهید داشت و برنامه ریزی های شما به صورت کاملا فردی به صورت دو هفته ای طراحی می شود

11-تضمین کیفیت ماهانه

در کنار تمامی خدمات بالا این طرح مشاوره و برنامه ریزی دارای تضمین کیفیت می باشد که می توانید به صورت ماهانه ثبت نام کنید .یعنی در پایان ماه اول باید به قدری از کیفیت خدمات ما رضایت داشته باشید که در ماه بعد نیز مجددا ثبت نام کنید و این مجموعه ما را ملزم می کند که خدمات ما همیشه مثل روز اول باشد.

12-هزینه ارزان و مناسب

در کنار ارائه تمامی خدمات بی نظیر و کامل مشاوره شما هزینه ای کاملا به صرفه پرداخت می کنید. مسلما می توانید در فضای مجازی با دانشجویان و با برنامه های از قبل اماده شده با هزینه خیلی خیلی کم و یا حتی رایگان مشاوره داشته باشید اما مسلما پیشرفتی در درس خود مشاهده نمی کنید. چرا که باید کار را به کاردان سپرد.

  برنامه ریزی درسی ارزان برای هنرستانی ها

از طرفی هم هزینه برنامه ریزی ارزان تابستان گروه آموزشی پرتوی کاملا به صرفه است که برای اطلاع از این خدمات می توانید وارد لینک زیر شوید و ثبت نام نمایید.

مشاوره رایگان در واتس اپ

چند نکته بسیار بسیار مهم!!!

استفاده از برنامه ریزی از قبل آماده شده و چند سطحی ممنوع ( برنامه ریزی باید کاملا برای شما طراحی شود)

مشاوره با دانشجو و مشاور تازه کار ممنوع (نبود تجربه می تواند شما را از مسیر درسی منحرف کند)

استفاده از برنامه ریزی بدون جزییات ممنوع ( برنامه ریزی باید کامل و دقیق برای هر پارت مطالعاتی توضیحات داشته باشد)

شرکت در آزمون های آزمایشی فقط با نظر مشاور تحصیلی باید باشد

4.2/5 - (64 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *