اصول برنامه ریزی ارزان دهم ریاضی + منابع مطالعه رایگان

برنامه ریزی ارزان دهم ریاضی

دانش آموزان دهم ریاضی کار سختی را پیش رو دارند. ورود از دوره اول دبیرستان و مواجه با کتاب های تخصصی و همچنین داشتن یک کتاب تخصصی ریاضی محور به نام هندسه که مطالب سنگینی را نیز در خود جای داده است، کار را برای یک دانش آموز دهمی که رشته ریاضی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده است سخت می کند.

برای همین داشتم پایه قوی در درس ریاضیات و هندسه و فیزیک برای مواجه با کتاب های سال های یازدهم و دوازدهم بسیار ضروری است. بنابراین نمی توان سال دهم را بی توجه پشت سر گذاشت و وارد پایه یازدهم شد. بارها دیده شده دانش آموزانی که این شرایط را پیش رو دارند در سال یازدهم ریاضی با مشکلات متعددی رو به رو هستند. برای همین با برنامه ریزی ارزان دهم ریاضی به دنبال راهکاری هستیم تا کمک کند که دانش آموزان پایه دهم رشته ریاضی بتوانند عملکرد خوبی در این سال تحصیلی داشته باشند.

مقابله با استرس مهم ترین اقدام در سال دهم :

مسلما ورود به دوره جدید و مواجه با فضای جدید و کتاب های تخصصی تر و.. همگی موجب ایجاد موجی از نگرانی و استرس در دانش آموز می شود که اگر به روش صحیح آن را برطرف نکنیم موجب افت شدید تحصیلی در پایه دهم می شود و اگر دانش آموز در پایه دهم عملکرد خوبی نداشته باشد با یک پایه ضعیف از ریاضی و فیزیک وارد مقاطع بعدی می شود که جبران آن کار سخت تر و زمان بر تری هست. برای همین یکی از مزایای برنامه ریزی و مشاوره در سال دهم مقابله با استرس و اضطراب درس ها و مقطه جدید می باشد.

چرا برنامه ریزی به کاهش استرس کمک می کند؟

حجم درس ها در سال دهم به نسبت سال نهم به یکباره افزایش می باید و همین موجب می شود که دانش آموز مجبور باشد که به طور ناگهانی ساعت مطالعه خود را افزایش دهد و یا اگر مانند قبل مطالعه کند؛ کوهی از درس های تلمبار شده داشته باشد. برای همین برنامه ریزی درسی کمک می کند که دانش آموز بتواند به موقع هر درس را مطالعه کند و به صورت منطقی ساعت مطالعه خود را افزایش دهد و به تمامی برنامه ها و اقدامات درسی خود برسد. اینکار اطمینان خاطر را در دانش آموزان افزایش داده و موجب کاهش استرس و نگرانی های آنها می شود.

 

عوامل مهم در مطالعه و برنامه ریزی سال دهم ریاضی

برای اینکه بتوانید این سال تحصیلی را بدون چالش پشت سر بگذارید باید عوامل زیر را رعایت کنید چرا که دروس پایه دهم پیش نیاز پایه دوازدهم هستند. درست است که سال یازدهم رشته ریاضی کاملا جدا و متفاوت از سال دهم و دوازدهم است اما سال دهم کاملا به سال دوازدهم مرتبط است و اگر در این سال عملکرد خوبی نداشته باشید هم در امتحانات نهایی و هم در کنکور دچار چالش های جدی می شوید. حال با هم به بررسی برخی از این عوامل می پردازیم :

افزایش ساعت مطالعه :

مسلما در سال نهم مطالعه روزانه 3 ساعت هم می تواند نیاز یک دانش آموز را برطرف کند. اما زمانی که وارد سال دهم مخصوصا رشته ریاضی می شوید باید بگویم که میزان مطالعه شما باید به روزانه 5ساعت برسد و این مستلزم داشتن یک نظم و برنامه ریزی هفتگی خوب است که کمک کند بدون ایجاد خستگی ساعت مطالعه خود را افزایش دهید و از همه مهم تر ثابت نگه دارید.

 

روش های مطالعه هر درس رو یاد بگیرید:

ضرب المثل معروف خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج!!! دقیقا برای مطالعه در سال دهم کاربرد دارد. چرا که اگر مطالب با مفاهیم اشتباه وارد حافظه شما شود، اصلاح آن تقریبا غیر ممکن است . برای همین لازم است تا روش های مطالعه هر درس را به خوبی بدانید تا بتوانید کیفیت مطالعه و یادگیری آن را مباحث را بالا ببرید. برای همین است که مشاوره درسی می تواند به شما کمک کند چرا که در روند جلسات مشاوره می آموزید که هر درس را چگونه مطالعه کنید و چگونه مطالب را در حافظه خود ثبت کنید.

از الان تست بزنید:

اگر می خواهید برای کنکور خود سرمایه گذاری کنید حتما از سال دهم تست زدن را آموزش ببینید و روش های تست زنی را تمرین کنید. خیلی از دانش آموزان تصور می کنند که باید روی تمامی مطالب کتاب درسی و جزوه مسلط باشند تا بعد شروع به تست زدن کنند در صورتی که هیچ وقت با مطالعه به تنهایی نمی توانید روی تمامی مطالب مسلط شوید. بلکه باید با حل تست های آموزشی مطالب ریز و مهم کتاب را یاد بگیرید. پس همزمان با مطالعه تست بزنید نه به دلیل اینکه ببنیید چه قدر یاد گرفته اید بلکه بتوانید درس ها را بهتر یاد بگیرید.

جدول تعداد تست هفتگی برای هر درس در پایه دهم ریاضی :

در جدول پایین تعداد تستی که در سال دهم لازم است کار کنید را برای شما آورده ایم و این میزان برای یک هفته می باشد. مسلما در ابتدای سال نمی توانید به این میزان تست برسید و اگر هم این اتفاق بیفتد از کیفیت بالایی برخوردار نیست اما با کمک مشاور درسی و برنامه ریزی های هفتگی خود باید بتوانید کم کم این تعداد تست را در هفته تمرین کنید .

نام درس تعداد تست هفتگی نام درس تعداد تست هفتگی
ادبیات 100 ریاضی 200
عربی 70 هندسه 100
دینی 50 فیزیک 150
زبان 50 شیمی 100

 

منابع کمک آموزشی مناسب پایه دهم رشته ریاضی :

کتاب های کمک آموزشی زیادی با ناشران متفاوتی در بازار موجود است اما کتاب هایی که در جدول زیر به شما معرفی شده است بهترین کتاب ها از لحاظ تعداد تست، طبقه بندی تست ها، درسنامه کامل و دقیق و پاسخ نامه کامل و جامع می باشد که مناسب برای تمامی سطح های درسی است چرا که تست های طبقه شده دارد. برای همین بهتر است که از همان ابتدای سال دهم با منابع معتبری مطالعه کنید.

نام درس کتاب کمک آموزشی نام درس کتاب کمک آموزشی
ادبیات خیلی سبز – نشرالگو ریاضی میکرو طلایی گاج –خیلی سبز
عربی میکرو طلایی گاج هندسه میکرو نقره ای گاج
دینی مسلم بهمن ابادی فیزیک میکرو نقره ای گاج
زبان مبتکران – خیلی سبز شیمی خیلی سبز

حتما برنامه ریزی داشته باشید:

بدون برنامه ریزی مدیریت کردن زمان مطالعه و تست زدن در سال دهم بسیار کار سختی است. برنامه ریزی ارزان دهم ریاضی درسی، به شما کمک می کند که بتوانید برای هر درس زمان مشخصی قرار دهید، روش مطالعه اصولی آن درس را یاد بگیرید و در زمان مشخص به تمامی درس های خود رسیدگی کنید. برنامه ریزی به زندگی درسی شما نظم می بخشد. اما برنامه ریزی که استفاده می کنید هم باید کاربردی و اصولی باشد و مسلما با یک برنامه ریزی کلی و بد نمی توان به نتیجه رسید. برای همین حتما برنامه ریزی درسی شما باید ویژگی های استاندارد را دارا باشد.

ویژگی های یک برنامه ریزی درسی استاندارد:

1)برنامه ریزی مناسب شما انجام شود. یعنی قبل از نوشتن برنامه ریزی مشاور درسی با شما صحبت کند و ویژگی های درسی شما را بررسی کند. در این مورد باید میزان مطالعه شما، ساعت خواب و بیداری، ساعت کلاس های مدرسه و کلاس های فوق برنامه، آزمون ها و تکالیف و … همگی مورد بررسی قرار بگیرد و زمان های خام مطالعه شما به صورت کامل و دقیق بررسی شود.

 

در جلسه با مشاوران ارشد گروه آموزشی پرتوی، یک جلسه مشاوره دارید که مشاوران ارشد مجموعه تمامی آیتم های درسی شما را بررسی می کنند، نقاط قوت و ضعف درسی شما را شناسایی می کنند تا برنامه ریزی شما مناسب با ویژگی های درسی و شخصیتی شما طراحی گردد. که شامل بررسی میزان مطالعه، ساعت های مدرسه و سایر کلاس ها،مدت زمان مورد نیاز برای استراحت و خواب و نهار و شام و..، تکالیف دبیران و امتحان های مدرسه و آزمون های آزمایشی و وضعیت مطالعه هر درس و مباحث باقی مانده و…

 

2)برنامه ریزی به صورت جزیی و دقیق نوشته شود. برنامه ریزی کلی شما را سردرگم می کند و نمی توانید مدیریت زمان را آموزش بینید. برنامه ریزی استاندارد باید میزان دقیق مطالعه در هر واحد درسی شما را مشخص کند.

برنامه ریزی ارزان قیمت ویژه پایه دهم ریاضی به این شکل طراحی می شود که در هر بازه درسی که مناسب با ساعت های استاندارد تعریف می شود؛ میزان صفحاتی که باید مطالعه کنید، تعداد تست های مورد نظر، روش مطالعه و روش های تست زنی و منبع مطالعاتی شما را به صورت کامل و دقیق مشخص می کند. برنامه ریزی اصولی در هر واحد درسی یک خط توضیحات دارد. تا شما را کاملا متوجه کاری که در هر بازه باید انجام دهید بکند.

برنامه ریزی کلی

 

 

برنامه ریزی دقیق

همانطور که مشاهده می کنید، برنامه ریزی اول به صورت کاملا کلی و به صورت سر درگم کننده نوشته شده اما در برنامه ریزی اختصاصی ارزان که عکس دوم می باشد در هر واحد درسی تمامی جزییات مطالعه به صورت کامل و دقیق بیان شده است.

 

3)برنامه ریزی نیاز به پشتیبانی و پیگیری دارد. مسلما فقط داشتن یک برنامه ریزی کمکی به مطالعه نمی کند. بلکه باید یک راهنما و مشاور در کنار شما باشد تا اشتباهات درسی شما را گوشزد کند و روند اجرای برنامه ریزی شما را زیر نظر داشته باشد. برای همین پیگیری و پشتیبانی های هفتگی را در نظر گرفته ایم تا دانش آموز بتواند به صورت مستقیم با مشاور خود در ارتباط باشد و سوالات و مشکلات خود را مطرح کند و راهکار عملیاتی دریافت کند.

 

4)برنامه ریزی باید قابل اجرا باشد. فقط یک برنامه سنگین و زیبا نمی تواند برای دانش آموز کاربردی باشد. بلکه باید بخ نحوی طراحی شود که کاملا هماهنگ با زمان بندی های دانش آموز باشد تا بتواند در طول روز تمامی پارت های مطالعه را اجرا کند. مسلما اگر دانش آموز عادت به بیدار شدن در ساعت 5 صبح را نداشته باشد، نمی توان از ساعت 5 در برنامه ریزی او پارت مطالعه قرار داد .و همین موجب عقب ماندن از برنامه ریزی می شود و رغبت وانگیزه برای اجرای برنامه ریزی را از بین می برد.

پس بهتر است برنامه ریزی به صورتی باشد که اط نظر قابلیت اجرا کاملا هماهنگ با دانش آموز باشد و او بتواند به تمامی برنامه عمل کند و مطابق با آن مطالعه کند نه اینکه همیشه از برنامه ریزی خود یک گام عقب تر باشد .

 

5)یک برنامه ریزی باید آموزش محور باشد. یعنی در کنار برنامه ریزی برای درس ها روش های مطالعاتی، تکنیک های تمرکز و دقت و روش حل تست و سوال و ..را آموزش بدهد. برنامه ریزی کاربردی خواهد بود که در کنار آن دانش آموز از یک مشاوره کامل هم بهره مند شود و تمامی نکات مشاوره و مطالعه دروس را بنا به زمان مشخص آن یاد بگیرد.

برنامه کاربردی

6)هزینه مناسب یکی دیگر از ویژگی های یک برنامه ریزی استاندار می باشد. البته هزینه کم به تنهایی کافی نیست بلکه هزینه مناسب به همراه کیفیت یکی از عوامل مهم در انتخاب یک برنامه ریزی است. که در زمان ثبت نام مشاوره و برنامه ریزی درسی باید به آن توجه کافی داشته باشید.

یک نکته بسیار بسیار مهم !!!!!!!!!!

لطفا در هنگام دریافت برنامه ریزی درسی ماهانه دهم ریاضی به موارد زیر توجه کنید و ما را با دیگران حتما حتما حتما مقایسه کنید.(به صورت چشمک زن)

 

  • برنامه ریزی اختصاصی برای هر دانش آموز
  • پیگیری و پشتیبانی منظم هفتگی
  • برنامه ریزی توسط مشاور متخصص نه دانشجو و تازه کار
  • تضمین کیفیت ماهانه ( هزینه ماه به ماه دریافت می شود و نه یکجا)
  • ارائه پکیج کامل مشاوره درسی شامل 54 آیتم مشاوره ای که تا روز کنکور به آن نیاز دارید.
  • برنامه ریزی به صورت دقیق و کاملا جزیی
  • هزینه مناسب ماهانه فقط 200هزارتومان (پول یک پیتزا J)
  • ارائه جزوه و نمونه سوال آموزشی
  • رفع مشکلات مطالعه
  • ارائه راهکار برای افزایش تمرکز و دقت و مدیریت زمان
  • و ده ها خدمات دیگر

 

 

4.7/5 - (103 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *