برنامه ریزی درسی عید برای یازدهم

برنامه ریزی درسی عید برای یازدهم

اگر فکر می کنی که سال یازدهم هستی و نیازی نیست تعطیلات عید رو به درس خوندن بگذرونی و کلی برنامه تفریحی برای خودت قرار دادی؛ باید بهت بگم که طلایی ترین فرصت جمع بندی و مطالعه و سبقت گرفتن از رقیب های درسی ات رو داری از دست می دی! برنامه ریزی درسی برای تمامی دانش اموزان سال یازدهم در عید از واجبات مطالعه است. و بهترین فرصت برای مطالعه و جمع بندی و تثبیت دروس سال یازدهم و مروری بر مباحث مهم سال دهم می باشد. برای همین حتی اگر در اردوهای مطالعاتی شرکت نمی کنید،حتما برنامه ریزی اصولی ویژه جمع بندی دروس یازدهم رو دریافت کنید و همگام با برنامه و پیگیری های مشاور شروع به مطالعه کنید. حال در ادامه ببینیم که برنامه ریزی درسی عید برای یازدهمی ها باید چه ویژگی هایی داشته باشد

ویژگی های برنامه ریزی سال یازدهم در دوران نوروز:

برنامه ریزی در سال یازدهم با هدف یادگیری عادت ها و روش های صحیح مطالعه انجام می گیرد. اگر داوطلب بتواند در این پایه تحصیلی یاد بگیرد که همزمان با برنامه مطالعه کند، ساعت مطالعه استاندارد را رعایت کند و به جای اینکه فقط به معلم و مدرسه وابسته باشد؛ فراتر مطالعه کند و به جمع بندی بپردازد می تواند در سال دوازدهم از رقبای خود سبقت بگیرد. چرا که کسب عادات مطالعه و همگامی با برنامه ریزی نیاز به زمان دارد. برای همین بهتر است این زمان در سال یازدهم اختصاص یابد تا دوازدهم که فرصت محدود تر و حجم مطالبی که باید مطالعه شود، بیشتر است.

دانش آموزان پایه یازدهم ریاضی در عید با چه برنامه ای درس بخوانند؟

تسلط بر دروس تخصصی ریاضی و حسابان نقطه عطف بزرگی در قبولی کنکور سراسری خواهد بود . پیوستگی مطالب از سال دهم تا دوازدهم در درس ریاضی و حسابان 1وحسابان 2 کاربرد خوبی دارد. چرا که می توانید با مطالعه جامع یک مبحث پایه دهم و یازدهم و دوازدهم را جمع بندی کنید. برای همین بهتر است که عمده برنامه ریزی دوران نوروز دانش آموزان پایه یازدهم رشته ریاضی و فیزیک، مباحث حسابان  و ریاضی باشد که از بین مباحث موجود در کتاب درسی اهمیت مباحث، تابع، مثلثات از همه بیشتر می باشد.

چرا که مباحث تابع و فرمول های مثلثاتی پایه تمامی ریاضیات است و بهتر است آن را به صورت جامع جمع بندی کنید. یعنی هم مباحث سال دهم و هم یازدهم را مطالعه کنید و هم به وسیله جزوه های مناسب و یا فیلم های آموزشی به یادگیری مباحث سال دوازدهم بپردازید. چرا که کسب درصد 70الی 75 برای رشته های پر طرفدار مهندسی در دانشگاه های سراسری برای درس حسابان و ریاضیات لازم است.

در کنار تمرکز و تسلط بر مباحث ریاضی و حسابان پایه تقویت دروس عمومی که یادگیری آنها به سال تحصیلی ارتباطی ندارد نیز در برنامه ریزی عید یازدهمی ها لازم است. این مباحث عبارتنداز: قرابت و آرایه ادبیات که سبک تست زنی مخصوص به خود را دارند و بهتر است که از کتاب های موضوعی نشر الگو استفاده کنید. همچنین تکنیک ها و اصول ترجمه عربی و ریدینگ و کلوز تست زبان انگلیسی. حتی توصیه ما به دانش آموزان پایه یازدهم این است که کتاب سال دوازدهم در درس زبان انگلیسی را نیز فراتر از کلاس درس مدرسه مطالعه کنند.

البته از آنجایی که فیزیک سال یازدهم مباحث مستقل دارد. نیازی به مطالعه و جمع بندی سال دهم و دوازدهم نیست و فقط کافی است فصول سال یازدهم به صورت تستی جمع بندی شود. و در درس شیمی نیز آموزش جدول تناوبی و مسائل از واجبات جمع بندی عید می باشد. اما نیازی به مطالعه و جمع بندی مباحث آمار و احتمال نیست چرا که در گسسته سال دوازدهم به صورت تخصصی این کتاب را مطالعه می کنید و آموزش می بینید و درس هندسه هم در الویت های بعدی قرار می گیرد.

برنامه ریزی عید ویژه یازدهم تجربی :

دانش آموزان تجربی اگر سال اولی می باشد که برای عید می خواهند مطالعه کنند و سال دهم را از دست داده اند، کار سخت و بزرگی پیش رو دارند و باید از زمانی که در اختیار دارند، بهترین استفاده را ببرند. ساعت مطالعه کافی یکی از عواملی است که کمک می کند بتوانید درس های بیشتری را جمع بندی کنید. بهتر است در عید نوروز قید مطالعه تشریحی را بزنید و فقط روی تست کار کنید.

حدودا 60درصد از برنامه ریزی عید خود را به جمع بندی درس زیست شناسی اختصاص دهید و حتما علاوه کتاب زیست یازدهم و تست های سال یازدهم به مرور و جمع بندی سال دهم هم بپردازید. چرا که مباحث جانوری سال دهم بسیار کاربردی و پیش نیاز مطالعه در سال های بعدی است. همچنین دانش اموزان رشته تجربی هم مانند داوطلبان رشته ریاضی باید مباحث تابع و مثلثات را جدی بگیرند و تمرکز مطالعه درس ریاضی را بر روی جمع بندی این دو مبحث قرار دهند.

درس شیمی نیاز به تسلط کافی بر جدول تناوبی و مبحث هیدرو کربن ها از شیمی فصل اول دارد. اما در دوره عید اصراری بر واحد های درسی فیزیک برای جمع بندی نست و بهتر است اول دروس زیست و ریاضی و شیمی را در الویت قراردهیم.

برنامه ریزی عید ویژه یازدهم انسانی:

کار برای داوطلبان یازدهم انسانی کمی سخت است. تعدد دروس و حجم محدود هر کتاب درسی کار را برای جمع بندی کلی مباحث سخت می کند. برای همین در هر روز برنامه ریزی داوطلبان انسانی باید شامل 4الی 5 کتاب درسی باشد. تقریبا تمامی کتاب ها و مباحث مهم و در الویت هستند و پیشنهاد ویژه این است که در نیمه اول عید نوروز یعنی از 2فروردین تا 6 فروردین به مطالعه و جمع بندی دروس پایه یازدهم بپردازند و در نیمه دوم یعنی از 8فروردین تا 12فررودین دروس سال دهم را مرور و جمع بندی کنند.

به نحوی در نیمه دوم به جای درس روانشناسی، درس فلسفه و اقتصاد را جمع بندی کنند. بر عکس دانوطلبان رشته ریاضی و تجربی که الویت مطالعه دروس عمومی و مباحث جامع را داشتند، داوطلبان رشته انسانی باید بیشتر بر دروس تخصصی تمرکز کنند و در دروس عمومی فقط درس زبان را در واحد های روزانه قرار دهند.

 

برنامه ریزی ثبت نام کنم یا خودم برنامه بنویسم؟؟

اعتقاد خیلی از دانش آموزان بر این است که همگام با برنامه ریزی نمی توان پیش رفت و یا خودم اگر برنامه ریزی کنم بهتر نتیجه می گیرم اما تحقیقات نشان داده اند که اگر یک برنامه ریزی اصولی داشته باشید، انگیزه بیشتری برای مطالعه خواهید داشت. همچنین برنامه ریزی مشاور با تجربه کمک می کند که زمان شما بهتر مدیریت شود و مباحث کامل تر جمع بندی شوند. چرا که مشاور می داند برای مطالعه یک مبحث چه قدر زمان استاندارد لازم است و به شما کمک می کند که به این زمان مشخص برسید. اما زمانی که خودتان برنامه ریزی می کنید، ساعت ها ممکن است برای مطالعه یک موضوع درسی زمان بگذارید. برای همین دوران جمع بندی عید نوروز دوران ریسک پذیری است و بهتر است که حتما یک مشاور مطمئن انتخاب کنید و طبق برنامه ریزی آن پیش بروید.

مزایای استفاده از برنامه ریزی در عید:

زمانی که در عید مشاور برای شما برنامه ریزی می کند، می توانید از مزایای مفید برنامه ریزی درسی بهره مند بشوید. برنامه ریزی موجب می شود که دچار بی نظمی نشوید وبتوانید هر روز صبح به موقع از خواب بیدار شوید. با داشتن یک برنامه ریزی خوب ملزم به اجرای برنامه می شوید و کارهای غیر ضروری در الویت شما قرار نمی گیرد. همچنین برنامه ریزی کمک می کند که برای هر درس زمان مناسب قراردهید. برنامه ریزی موجب تنظیم ساعت خواب شما در فصل بهار می شود. و برنامه ریزی عید کمک می کند که بتوانید حجم زیادی از کتاب های درسی خودتان را جمع بندی کنید.

ساعت مطالعه استاندارد در عید ویژه یازدهمی ها :

لزومی ندارد که مانند داوطلبان کنکوری به میزان 12الی 13 ساعت در روز مطالعه کنید اما حداقل مطالعه 8الی 9 ساعته در روز از الزامات اجرای برنامه ریزی است. و بهتر است که از ساعت 8:30 صبح شروع به مطالعه کنید و تا ساعت 19الی 20 شب مطالعه کنید البته که در بین بازه های مطالعه 15الی 20 دقیقه به استراحت بپردازید.

لطفا در دوران نوروز تشریحی کار نکن!!

اگر قرار باشد که برای کسب یک معدل خوب در عید درس بخوانی با روزی 3الی 4 ساعت هم می توانی به هدف خودت نزدیک بشی اما دوران عید فرصت استفاده برای جمع بندی کنکور است و بهتر است تا زمان آزاد در اختیار داری و از تکالیف و امتحان های مدرسه در امان هستی؛ روی مهارت تست زنی خودت تمرکز کنی. برای همین بهتره مطالعه تشریحی رو محدود کنی و اگر در طول روز داری 8ساعت مطالعه می کنی، 3 ساعت رو به مرور مباحث و تهیه نقشه ذهنی بپردازی و 5ساعت رو به سبک آموزشی و تحلیلی تست بزنی .

 

دریافت برنامه ریزی عید ویژه داوطلبان پایه یازدهم :

4.8/5 - (258 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *