برنامه ریزی ماه پایانی کنکور

برنامه ریزی ماه پایانی کنکور

وقتی به یک مسابقه دو میدانی توجه کنید متوجه می شوید که برنده مسابقه در دور های پایانی مشخص می شود. وقتی که همه خسته و بی انرژی می شوند، برنده واقعی کسی است که هنوز علی رغم همه خستگی ها و تلاش ها با تمامی انرژی و قوای باقی مانده می دود. کنکور سراسری نیز مانند مسابقه دو و میدانی است. ماه های پایانی اهمیت بسیاری دارد. خیلی از دانش آموزان خسته و بی انگیزه می شوند و کنار می کشند. خیلی از دانش آموزان مطالعه را ها می کنند. و خیلی ها تازه می خواهند به صورت جدی شروع کنند. برنده کنکور سراسری فردی است که در همین ماه پایانی هم از تک تک لحظه ها به خوبی استفاده می کند و اصولی مطالعه می کند. برنامه ریزی ماه پایانی کنکور اهمیت بسیار بالایی دارد. و در قبولی در کنکور سراسری بسیار مهم است. به شرطی که این برنامه ریزی مناسب با هدف و سطح دانش آموز طراحی شود و بتواند تمامی مطالب را به خوبی جمع بندی کند.

برنامه ریزی درسی در ماه پایانی موجب می شود بتوانید جمع بندی خوبی از مباحث کنکور داشته باشید و مطالب کتاب درسی را مرور نمایید. از این رو می توانید با هزینه ای کاملا مناسب یک برنامه ریزی جامع و کامل برای ماه پایانی داشته باشید. که به صورت تخصصی و مناسب هدف درسی شما طراحی می شود. 

 

نکته مهم!!!!

خیلی از دانش اموزان وقتی به ماه پایانی نزدیک می شویم، تصور می کنند که دیگر فرصتی ندارند و تلاش فایده ای نخواهد داشت و به فکر کنکور سال آینده هستند. اما باید گفت که اگر به نحوی برنامه ریزی داشته باشید و مطالعه نمایید که بتوانید از هر روز خود معادل چند روز بهره ببرید؛ می توانی یک ماه را تبدیل به 3 ماه مطالعه کنید. و همان ارزش زمانی را ایجاد نمایید.

از این رو ماه آخر کنکور بسیار طلایی است. مسلما می توان با قرار گرفتن در مسیر درست جمع بندی خوبی داشت و نتیجه را تغییر داد. فر کنید که اگر شما فقط روزانه 1 درصد تغییر کنید و پیشرفت کنید در پایان این ماه می توانید حداقل 30% بهتر از قبل باشید و پیشرفت کنید و یعنی یک سوم رقبای خود را کنار بزنید و از آنها پیشی بگیرید. 

بنابراین نا امید نشوید و با یک برنامه ریزی اصولی و صحیح از ماه آخر کنکور به بهترین نحو استفاده کنید و با تمام وجود بجنگید. 

 

اهمیت برنامه ریزی در ماه پایانی

خیلی از دانش آموزان تصور می کنند که در ماه آخر و فرصت باقی مانده تا کنکور فقط باید مطالب مطالعه نشده را مطالعه کنند و به مرور بپردازند و در آزمون های جامع شرکت کنند. اما اهمیت این فرصت محدود خیلی بیشتر از این حرف ها می باشد. اهمیت برنامه ریزی در ماه پایانی کنکور در مدیریت زمان برای مرور مطالب مطالعه شده قبلی می باشد. نکته مهم این است که ماه پایانی فرصتی برای مطالعه مطالب جدید نیست و بهتر است تا به تثبیت مطالب قبلی بپردازید.

همچنین در این فرصت زمان باقی مانده باید دروس شاخص خود را تقویت کنید تا در میانگین درصد های خود انحراف معیاری ایجاد کنید تا بتواند رتبه شما را بهتر کند. مهندسی تراز و ایجاد درس شاخص در ماه های پایانی اهمیت بسیاری دارد.

یکی از اقداماتی که معمولا دانش آموزان فرصت نمی کنند تا به آن بپردازند، تست های مهم و علامتداری است که در طول سال با آن مواجه شده اند. این تست ها منبع مهمی برای مطالعه در ماه های پایانی کنکور سراسری می باشند. بهتر است که در هر درس تست هایی که علامتدار کرده اید را دوباره کار کنید تا تسلط شما در مطالب این مباحث افزایش یابد.

آزمون و مدیریت زمان در آزمون یک فرایند مهم می باشد. داوطلبی که مطالب زیادی را مطالعه کرده است اما نمی تواند در جلسه آزمون زمان خود را مدیریت کند و سبک آزمون او دارای مشکل است مسلما نمی تواند حق خود را از کنکور سراسری بگیرد. برای همین بهتر است که در این زمان باقی مانده تا کنکور روش و سبک آزمونی خود را همگام با کنکور تغییر دهید.

برنامه ریزی کنکور

نکته!!!!

برنامه ریزی در ماه پایانی کنکور از این رو اهمیت دارد که خیلی از رقبای شما میدان را خالی کرده اند. بنابراین فرصت مناسبی است تا با سرعت بیشتری از بقیه سبقت بگیرید. همچنین به دلیل تعطیلی مدارس در این ماه پایانی، فرصت مطالعه شما بیشتر از قبل خواهد بود و هر روز شما معادل 2 روز در روزهای عادی مدرسه محسوب می شود. همچنین استمرار در مطالعه می تواند بر نتیجه کنکور شما موثر باشد. برای همین خیلی از رتبه های برتر کنکور سال های قبل، موفقیت خود را مدیون تلاششان در زمان اندک باقی مانده تا کنکور هستند.

نحوه برنامه ریزی در 30 روز باقی مانده تا کنکور

زمانی که کنکور به پایان می رسد متوجه خواهید شد که حتی یک روز اضافه تر هم می توانست موجب شود تا تعداد بیشتری سوال را در کنکور صحیح پاسخ دهید چه برسد به 30 روز!!! ارزش این 30 روز به قدری زیاد است که با کل سال برابری می کند. برای همین در ادامه راجع به شیوه صحیح برنامه ریزی در ماه پایانی کنکور با هم صحبت می کنیم.

 

1)بهتر است تا در این زمان باقی مانده مباحثی که مطالعه نکرده اید را اگر کم اهمیت و سخت می باشند رها کنید و تمرکز خود را بر مباحث سوال خیز بگذارید. مثلا اگر مبحث گرما در درس فیزیک را هوز مطالعه نکرده اید بهتر است آن را رها کنید. چرا که مطالعه این مبحث سخت علاوه بر زمان بر بودن، تضمینی برای پاسخ گویی به سوالات هم ندارد. چرا که سوالات این مبحث در کنکور سراسری بسیارسخت می باشد.

اما یادتان باشد که برای حذف مطالب و مباحث از کنکور سراسری حتما میزان سختی و آسانی ان مطلب را به همراه تعداد سوالاتی که از آن موضوع مطرح می شود؛ در نظر بگیرید و حتما با مشاور خود مشورت نمایید.

2)بهتر است مطالب مطالعه شده را از روی خلاصه نویسی ها و ردپا گذاری های سالانه خود مرور کنید تا چسبندگی آنها در حافظه بلند مدت شما بیشتر شود. مرور مطالب باید به شکل خلاذهنی باشد. مسلما بدون خلا ذهنی نمی توhنید متوجه شوید که کدام مطالب در ذهن شما خاکستری شده است و نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

3) هر سه روز یکبار و یا هر دو روز یکبار از خودتان کنکور های سراسری سال های گذشته را آزمون بگیرید. با اینکار سوالات کنکور سال های قبل لا متوجه می شوید و با دید طراحان کنکور آشنا می شوید.

یک نکته مهم!!!

هر سال در کنکور سراسری با سوالات تکراری سال های قبل مواجه هستیم معمولا تعدادی از سوالات کنکور هرسال کاملا مشابه کنکور های سال های قبل می باشد. از این رو می توانید با حل سوالات کنکور سال های قبل به راحتی بر برخی از سوالات کنکور خودتان نیز مسلط شوید.

بهتر است این آزمون را به صورت شبیه ساز کنکور از خودتان آزمون بگیرید. یعنی موارد زیر را در آن رعایت کنید:

الف) حتما راس ساعت 8 شروع کنید

ب) طبق زمانبدی کنکور پیش بروید

ج) پشت میز و صندلی آزمون دهید

د) لباس مناسب برای روز کنکور را بپوشید

این اقدامات موجب می شود که شما با شرایط کنکور بیشتر آشنا شوید و استرس شما در روز آزمون سراسری کاهش پیدا کند.

  برنامه ریزی برای کنکور

4) بعد از هر آزمون بهتر است تا کمی استراحت کنید و سپس تحلیل آزمون خود را شروع کنید. با تحلیل آزمون سوالاتی که فراموش کرده اید و یا در آنها ضعف دارید مشخص می شود. بهتر است مشکلات خود را دسته بندی کنید تا در فرصتی مناسب به رفع اشکال بپردازید. حتما تک تک سوالات آزمون خود را بررسی کنید.

5) در فاصله بین دو آزمون بهتر است تا با کمک مشاور خود مباحث را الویت بندی کنید و به مرور و رفع اشکال بپردازید. این کار موجب می شود تا مشکلات شما در آزمون بعدی تکرار نشود و بتوانید درصد های خود را افزایش دهید.

6) در هفته پایانی کنکور بهترین راه این است که فقط مطالب مهم را به روش سرع مرور کنید تا مطالب در حافظه شما تثبیت شود.

 

منابع کمک آموزشی در ماه پایانی

اگر از کتاب های تست شما تعداد زیادی تست باقی مانده است، بهتر است آنها را رها کنید و فقط تست های مهم و علامتدار را دوباره حل کنید. بهترین منبع برای ماه پایانی کنکور استفاده از کتاب های دور دنیا گاج و یا کنکوریوم مهر و ماه می باشد تا بتوانید آزمون های سراسری سال های گذشته را از خودتان آزمون بگیرید.

دور دنیا گاج کنکوریوم

در برنامه ریزی ماه پایانی کنکور دروس ضعیف و قوی خودتان را بشناسید

یک راه برای افزایش درصد در ماه پایانی این است که در درس هایی که خیلی ضعیف هستید و یا خیلی قوی هستید؛ آزمون تک درس بدهید. مثلا اگر در درس زبان ضعیف هستید دیگر مطالعه نمی تواند درصد شما را افزایش دهد. اما نگران نباشید با این تکنیک به راحتی می توانید حداقل 50% افزایش درصد داشته باشید. یعنی حتی اگر درصد شما صفر هم باشد به درصد 50 می رسید.

کتاب های موج آزمون خیلی سبز می تواند کمک کند تا شما با آزمون در هر درس بتوانید با سوالات مختلفی آشنا شوید و با تحلیل و یادگیری و بررسی همان سوالات درصد خود را افزایش دهید و مطالب مهم را در کوتاه ترین زمان یاد بگیرید. این آزمون ها باید در برنامه ریزی ماه پایانی کنکور مورد توجه قرار بگیرند

همچنین درس هایی که در آن بسیار قوی هستید نیز دیگر نیازی به مطالعه ندارد و فقط با کتاب های تک آزمون می توانید به مرور بپردازید.

موج آزمون خیلی سبز موج آزمون دینی موج آزمون فیزیک

 

نحوه مدیریت زمان در کنکور سراسری

اگر تعداد زیادی از دانش آموزان در کنکور نتیجه نمی گیرند به دلیل ضعف علمی نیست. بلکه مدیریت زمان این افراد در روز کنکور مشکل دارد. یادتان باشد که حتما باید برای خودتان درصد هدف مشخص کنید با اینکار لازم نیست که به تمامی سوالات پاسخ دهید و می توانید زمان ذخیره کنید. همچنین باید دام های تستی را بشناسید و آنها را رها کنید.همچنین یادگیری مهارت هایی مثل تندخوانی و محاسبات سریع ریاضی در این فرصت اندک می تواند سرعت شما را بسیار افزایش دهد.

محاسبات سریع ریاضی

این تکنیک ها که در دو روز قابل آموزش می باشد، می تواند موجب شود تا تمامی مسائل خود را فقط در 10 الی 15 ثانیه حل کنید. با اینکار می توانید زمان بسیاری در کنکور ذخیره کنید و به سوالات سخت زمان بیشتری اختصاص دهید. یادگیری محاسبات سریع ریاضی از شما زمان زیادی نمی گیرد و حتی در ماه پایانی نیز می تواند مفید باشد اما در ذخیره سازی زمان شما در روز کنکور بسیار کاربردی است.

 

یکی از مهارت هایی که در ماه پایانی کنکور می تواند موجب افزایش درصد شما در دروس محاسباتی شود، دوره محاسبات سریع ریاضیات است. این دوره موجب می شود که شما بتوانید تمامی مسائل ریاضی، فیزیک، شیمی و اقتصاد را در 15ثانیه حل کنید و سرعت عمل خود را افزایش دهید. دوره محاسبات سریع ریاضیات یک دوره نجات بخش در ماه پایانی کنکور است که آموزش آن نیاز به زمان زیادی ندارد و می تواند بسیار در روز کنکور مفید باشد.

دوره محاسبات سریع ریاضی

دریافت مشاوره

تندخوانی

تندخوانی موجب می شود تا بتوانید سرعت مرور مطالب را در روزهای آخر افزایش دهید. زمانی که سرعت مطالعه شما 5 برابر شود یعنی هر روز شما معادل 5 روز ارزش زمانی دارد. یعنی اگر 30 روز فرصت تا کنکور سراسری داشته باشید، حال فرصت شما 5 برابر می شود و 150 روز معادل 4 ماه فرصت مطالعاتی خواهید داشت.

تکنیک های تندخوانی را می تولنید در یک هفته به خوبی آموزش ببینید و اصلا زمان زیادی از شما نمی گیرد. همچنین تندخوانی موجب می شود که بتوانید سوالات کنکور سراسری را با سرعت بیشتری مطالعه کنید و زمان بیشتری ذخیره کنید. در ضمن تندخوانی علی رغم تصور موجب افزایش دقت و تمرکز نیز می شود.

 

گل در دقیقه 90!!!!!

تندخوانی دقیقا مثل گل زدن در دقیقه 90 می باشد. مسلما در ماه پایانی کنکور نمی تواند زمان را افزایش داد . اما می توان از هر روز به اندازه ای استفاده کرد که ارزش زمانی چند روز را داشته باشد. سرعت مطالعه در عین حفظ کیفیت یکی از همان گل های دقیقه 90 می باشد. از این رو باید گفت که تندخوانی را جدی بگیرید تا بتوانید سرعت خود را حداقل 5 الی 7 برابر کنید. با این مهارت می توانید در روز های آخر چندین دوره هر کتاب درسی را مرور کنید که این یعنی تسلط بیشتر بر مباحث کتاب درسی!!!

تندخوانی

دریافت مشاوره

فواید یادگیری تندخوانی و محاسبات سریع ریاضی

1) آموزش آنها زمان بر نمی باشد

2) افزایش 5 برابرس سرعت حل مسئله و سرعت مطالعه

3) افزایش دقت

4) افزایش تمرکز

 

  دوران طلایی نوروز برای کنکوری ها

مباحث مهم برای مطالعه در برنامه ریزی ماه پایانی کنکور

شاید برای خیلی از دانش آموزان جای سوال باشد که در ماه های پایانی چه مباحثی را مطالعه کنند.از این رو جدول زیر نشان می دهد که در هر درس و در هر رشته چه مباحثی مهم تر است و چه مباحث می تواند حذف شود.

دروس عمومی
نام درس مباحث مهم مباحث حذفی
ادبیات لغت و املا / ارابه/ تاریخ ادبیات/ قرابت زبان فارسی
عربی ترجمه / تحلیل صرفی / مفعول/ حال/ جمله فعلیه و اسمیه سوالات درک مطلب/ فعل مجهول/ شکل
دینی دهم و یازدهم و دوازدهم ….
زبان لغات / ریدینگ کلوز تست / گرامر
دروس تخصصی رشته ریاضی
حسابان تابع/ مثلثات/حد/ مشتق/کاربرد دنباله/ لگاریتم
هندسه دوازدهم دهم و یازدهم
گسسته امار و احتمال/ گراف نظریه اعداد
فیزیک الکتریسیته ساکن و جاری/ مغناطیس و القا/ حرکت شناسی/ دینامیک / موج / نوسان / فیزیک اتمی/ فیزیک هسته ای/ اندازه گیری/ کار و انرژی فشار / گرما/ ترمودینامیک
شیمی دهم/ یازدهم / فصل 2و3و4 دوازدهم مسائل ph
دروس تخصصی رشته تجربی
ریاضی تابع/ مثلثات/حد/ مشتق/کاربرد/احتمال دنباله/ لگاریتم/هندسه
زیست دهم درس 2و3و4و5

یازدهم درس 1و2و3و4و5و6و7

دوازدهم درس 3و4و5و6و7و8

زیست گیاهی

درس 1و2 سال دوازدهم

فیزیک الکتریسیته ساکن و جاری/ مغناطیس و القا/ حرکت شناسی/ دینامیک / موج / نوسان / فیزیک اتمی/ فیزیک هسته ای/ اندازه گیری/ کار و انرژی فشار / گرما
شیمی دهم/ یازدهم / فصل 2و3و4 دوازدهم مسائل ph
دروس تخصصی رشته انسانی
ریاضی تابع/ احتمال/ دنباله باقی مباحث حذف
تاریخ و جغرافی پایه دوازدهم پایه دهم و یازدهم حذف شود

نکته!!!

باقی مباحث در دروس تخصصی رشته انسانی نیاز به حذف شدن ندارند و باید مطالعه و جمع بندی شوند. چرا که حذف مباحث می تواند موجب افت میانگین درصد در کنکور سراسری شود.

 

  اردوی نوروزی نهم (برنامه ریزی درسی نهم برای عید)

دریافت برنامه ریزی فردی

برای آنکه بتوانید در ماه پایانی یک برنامه ریزی حرفه ای داشته باشید، باید به صورت تخصصی برنامه ریزی دریافت نمایید. برنامه ریزی فردی یعنی بر مبنای هدف شما، مباحث مطالعه شده و باقی مانده، میزان تسلط شما و.. مشاور یک برنامه ریزی برای جمع بندی ماه پایانی برای شما داشته باشد. که می توانید با یک هزینه کاملا به صرفه با مشاوره تخصصی برنامه ریزی ماه پایانی کنکور را از گروه آموزشی دکتر پرتوی دریافت کنید.

نمونه برنامه ریزی نمونه برنامه 2
نمونه برنامه ریزی نمونه برنامه 4

تفاوت ما با دیگران در چیست؟

1) مشاوره توسط مشاوران ارشد با تجربه نه دانشجویان!!!

2) تخصص شرط اول برای موفقیت است. تجربه به برنامه ریزی دقیق تر و اصولی تر کمک می کند.

3) برنامه ریزی فردی

4) برنامه ریزی ها ساعت ها زمان می برد تا مخصوص شما طراحی شود و از قبل آماده شده نیست.

5) برنامه ریزی با جزییات

6) برنامه ریزی ها به صورت کلی نیست و هر واحد درسی جزییات دقیق دارد.

7) پیگیری حرفه ای

8) فقط برنامه ریزی مه نیست بلکه نظارت بر اجرای صحیح آن نیز برای موفقتی لازم است.

9) هزینه مناسب اما با کیفیت

10) بنابر کیفیت خدمات با کمترین هزینه می توانید یک برنامه ریزی برای آخرین فرصت قبولی در کنکور سراسری دریافت کنید.

برنامه ریزی اقتصادی ماه پایانی کنکور

 

5/5 - (42 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *