برنامه ریزی کنکور دی

برنامه ریزی کنکور دی

بر اساس مصوبه سازمان سنجش و سیستم آموزشی کشور کنکور سراسری از سال 1402 در نوبت برگزار می شود که یکی از این نوبت ها در دی ماه هر سال و دیگری در تیر ماه بر طبق روال گذشته می باشد. از این رو کنکور دی برای دانش آموزان پایه دوازدهم و داوطلبانی که مجددا می خواهند در آزمون سراسری شرکت کنند؛ اهمیت و ضرورت زیادی پیدا می کند و به دلیل محدودیت زمانی برای شرکت در کنکور دی ماه، برنامه ریزی درسی اهمیت پیدا می کند که داوطلب آزمون سراسری بتواند در مدت زمان کوتاه به جمع بندی بپردازد و خود را برای کسب رتبه مطلوب آماده کند. از این رو برنامه ریزی کنکور دی در مرکز مشاوره دکتر پرتوی با دقت و توجه بالا انجام می شود تا بتوان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد. در ادامه در مورد شرایط کنکور دی ماه و همچنین روند کنکور و شیوه برنامه ریزی کنکور دی توسط مشاوران با تجربه توضیح خواهیم داد.

شرایط شرکت در کنکور دی

داوطلبان پایه دوازدهم و تمامی افرادی که دارای مدرک دیپلم آموزشی نظام جدید و یا دیپلم نظری نظام قدیم به جز فنی و حرفه ای نظام قدیم می باشند؛ می توانند در کنکور دی ماه شرکت کنند. شیوه برگزاری این کنکور به سبک قدیم بوده است با این تفاوت که در حال حاضر دروس عمومی به صورت تستی مطرح نمی شوند و داوطلب فقط برای دروس تخصصی باید به صورت تستی مطالعه کند. همچنین تاثیر امتحانات نهایی سال دوازدهم هم دروس عمومی و هم دروس اختصاصی به صورت تاثیر قطعی اعمال می شود که در سال 1402 با تاثیر 40% و در سال های بعدی با تاثیر 60 درصد به بالا می باشد. در اصل اهمیت دروس عمومی برای آزمون های نهایی دو چندان شده است.

تاریخ برگزاری کنکور دی

کنکور دی ماه در تاریخ 29 دی ماه برای رشته های تجربی و زبان می باشد که داوطلبان تجربی در روز 5 شنبه 29 دی ماه ساعت 8 صبح باید در جلسه مرحله اول آزمون سراسری شرکت کنند و داوطلبان متقاضی کنکور زبان در عصر روز 5 شنبه باید برای کنکور خود اماده باشند.

همچنین کنکور داوطلبان رشته ریاضی و انسانی در روز جمعه 30 دی ماه راس ساعت 8 صبح و کنکور داوطلبان رشته هنر در عصر روز جمعه می باشد. که بر اساس آخرین اخبار این تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور قطعی می باشد.

برنامه ریزی کنکور دی

در کنکور سراسری که در نوبت اول دی ماه برگزار می شود؛ تمامی دروس تخصصی سال دهم و یازدهم و دوازدهم باید مطالعه شوند و حتی داوطلبان سال دوازدهم نیز باید مباحث سال دوازدهم را کامل مطالعه کنند. یکی از ناهماهنگی ها در کنکور دی همین مسئله مطالعه دروس سال دوازدهم است که تا دی ماه دانش آموزان تنها مباحث نیم سال اول سال دوازدهم را در مدرسه آموزش می بینند که ضرورت برنامه ریزی درسی منظم و دقیق برای کنکور دی را می رساند که دانش آموز بتواند فراتر از مدرسه مطالب را مطالعه کند و برای کنکور کسب آمادگی انجام دهد. حال برنامه ریزی کنکور دی به دو بخش تقسیم می شود که شامل برنامه ریزی و مطالعه برای دروس سال دهم و یازدهم و برنامه ریزی برای دروس سال دوازدهم می باشد:

1)برنامه ریزی دروس پایه دهم و یازدهم

مسلما اگر دانش آموزی می خواهد که به رتبه زیر 1000 یا زیر 500 دست پیدا کند و جز رتبه های برتر کنکور باشد مسلما باید از سال دهم مطالعه خود را شروع کند. اما اگر همین الان در حال مطالعه این مطلب هستید و زمان زیادی تا کنکور برای شما باقی نمانده است بهتر است بگویم که نگران نباشید با یک برنامه ریزی زمان بندی شده و تخصصی می توانید مباحث سال دهم و یازدهم را اولویت بندی کنید و بر اساس نظر مشاور با تجربه برخی از مباحث کم اهمیت و کم سوال را حذف کنید و سپس مباحث سال دوازدهم را جدی تر بگیرید.

  اشتباهات در برنامه ریزی درسی و کنکور

مهم ترین اصل در برنامه ریزی برای مطالعه و جمع بندی درس های پایه این است که مباحث پر سوال مشخص شود و سپس با استفاده از منابع مشخص و کامل بتوان برای آنها برنامه ریزی انجام داد. مشکل خیلی از داوطلبان کنکور سراسری در این که هر کتابی را از ابتدا شروع به مطالعه می کنند و زمان زیادی را بر مطالعه مباحث کم اهمیت اختصاص می دهند. در صورتی که برنامه ریزی برای کنکور دی ماه باید به صورت گزینشی باشد و سپس مطالب کم سوال و کم اهمیت بعد از دی ماه از بهمن تا پایان اسفند مطالعه شود و از دروان عید به بعد فقط تمرکز و توجه برنامه ریزی دانش آموزان کنکوری بر روی مرور و آزمون های تک درس و جامع باید باشد.

2) برنامه ریزی دروس پایه دوازدهم

دانش آموزان فارغ التحصیل که می خواهند مجددا در کنکور سراسری شرکت کنند؛ مشکلی از جهت مطالعه و یادگیری دروس سال دوازدهم ندارند. اما دانش آموزان پایه دوازدهم بر اساس بودجه بندی که در مدارس تدریس می شود فقط تا نیمه اول مطالب را فرصت می کنند که مطالعه کنند. برای همین اگر شما دانش آموز دهم و یازدهم هستید و یا می خواهید از تابستان شروع به مطالعه و برنامه ریزی کنید باید بدانید که باید دروس دوازدهم را با سرعت بالاتری مطالعه کنید و حتما از مشاوره و برنامه ریزی کنکور دی ماه استفاده کنید. اما اگر زمان شما تا کنکور اندک است و می خواهید که کنکور را نیز از دست ندهید بهتر است که مباحث دشوار را رها کنید و تمرکز خود را بر مطالعه دروس و مباحث آسان تر بگذارید.

برنامه ریزی پایه دوازدهم برای کنکور دی باید همیشه چند قدم جلوتر از مدرسه و معلم ها باشد و امتحانات دی ماه نیز زمان مناسبی برای جمع بندی مباحث ترم اول دوازدهم می باشد.

برنامه ریزی دوازدهم

برنامه ریزی کنکور دی برای رشته تجربی

داوطلبان کنکور تجربی اگر می خواند در کنکور دی ماه شرکت کنند باید حداقل به میانگین درصد 70 به بالا برای کسب رتبه خوب اقدام کنند. کسب چنین درصدی نیاز به تمرکز بر مطالعه مباحث کلیدی دارد که توجه عمده برنامه ریزی درسی هفتگی بر این مباحث باشد. اولویت بندی دروس برای کنکور دی ماه در دروس تخصصی رشته تجربی به تفکیک درس بر اساس جدول زیر می باشد:

نام درس مبحث
ریاضی تابع / مثلثات/ حد و پیوستگی/ مشتق/ کاربرد مشتق
زیست فصل 2تا 5 دهم / فصل 1تا7 یازدهم / فصل 1تا5 دوازدهم
شیمی متن کتاب سال دهم / جدول تناوبی / مسائل استوکیومتری/ متن کتاب سال یازدهم و دوازدهم
فیزیک فیزیک یازدهم هر سه فصل و فیزیک دوازدهم هر 4 فصل

 

نکته مهم در این است که مباحثی مانند هندسه، دنباله ها، لگاریتم، مجموعه ها، آمار واحتمال از مباحث حاشیه ای درس ریاضی می باشد و با مباحث اصلی که اعلام شد اگر داوطلب به خوبی برنامه ریزی کند و روی مطالعه این مباحث آمادگی کامل داشته باشد می تواند درصد خوبی در درس ریاضی کسب کند. باقی مباحث غیر اصلی نیز باید بعد از دی ماه و تا پایان اسفند مطالعه شود. جالب است بدانید که در درس ریاضی مطالعه پایه و دوازدهم مطرح نیست و داوطلب باید به صورت جامع به مطالعه مباحث بپردازد.

در درس زیست شناسی درس اول سال دهم و مباحث گیاهی سال یازدهم و دهم در اولویت نیستند و زیست سال دوازدهم نیز می تواند تا درس 5 مطالعه شود. البته اگر دانش آموزی سریع تر مطالعه خود را شروع کرده است بهتر است زیست دوازدهم را نیز کامل مطالعه کند و برای کنکور در این درس با آمادگی کامل شرکت کند. با توجه به حذف زیر گروه ها از کنکور سراسری بنابراین درس زیست شناسی برای تمامی رشته ها در اولویت مطالعه کامل می باشد.

درس شیمی باید به صورت تفکیکی مورد مطالعه قرار بگیرد. مبحث استوکیومتری و مسائل سال دهم و یازدهم و دوازدهم و متن کتاب درسی. دانش آموزان بهتر است توجه کنند که درس اول و دوم شیمی دوازدهم مباحث بسیار سنگینی دارد که یادگیری آن بسیار دشوار است بنابراین بهتر است زمان مطالعه و برنامه ریزی درس شیمی روی این مباحث نباشد و دانش آموز بتواند روی جدول تناوبی از پایه، مشائل استوکیومتری و متن کتاب دهم و یازدهم مساط باشدو یعنی برنامه ریزی که توسط مشاور با تجربه انجام می شود، باید به دو بخش در درس شیمی تقسیم شود.

  بهترین مسیر برای مشاوره کنکور تجربی تا پزشکی

برای فیزیک اشتباه ترین اقدام یک دانش آموز کنکوری این است که زمان خود را صرف مطالعه فیزیک دهم کند. مباحث سخت و سوالات کنکور این مباحث نیز تقریبا غیر قابل حل می باشند. تنها مبحث پایه ای که باید در فیزیک دهم مورد مطالعه قرار گیرد که جز دانش پایه ای محسوب می شود؛ تبدیل واحد و بردار ها می باشد. مهم ترین اصل در فیزیک پایه یازدهم و دوازدهم می باشد که هر 7 فصل مخصوص به رشته تجربی باید مورد مطالعه قرار بگیرد.

برنامه ریزی کنکور دی برای رشته ریاضی

داوطلبان رشته ریاضی نیز باید برای کنکور دی اولویت بندی مباحث خود را داشته باشند. در درس حسابان مطالب حسابان 2 در اولویت مطالعه قرار می گیرد. دانش آموز پایه دوازدهم تا دی ماه طبق بودجه بندی رسمی مدارس باید تا مبحث حد و پیوستگی مطالعه کند اما اگر می خواهید در کنکور به درصد مطلوب دست پیدا کنید باید کل مباحث حسابان دوازدهم تا دی ماه بر اساس یک برنامه ریزی حرفه ای جمع بندی شود.

درس شیمی و فیزیک همانند رشته تجربی می باشد و مباحث استوکیومتری و متن سال دهم و یازدهم باید مورد توجه قرار گیرد و تمامی فصول فیزیک یازدهم و دوازدهم باید جمع بندی شود. در رشته ریاضی نیز مانند رشته تجربی فیزیک دهم در اولیت مطالعه برای کنکور دی ماه نیست.

درس هندسه بیشتر تمرکز برنامه ریزی و مطالعه باید بر روی هندسه تحلیلی سال دوازدهم باشد و کتاب آمار و احتمال یازدهم می تواند حذف شود و فقط کتاب گسسته مطالعه شود. البته باید توجه داشت که هندسه و گسسته در سال دوازدهم تا دی ماه باید کل کتاب جمع بندی شود.

برنامه ریزی کنکور دی رشته ریاضی

برنامه ریزی کنکور دی برای رشته انسانی

رشته انسانی برنامه ریزی متفاوتی داردو به دلیل اینکه مباحث سال دهم و یازدهم و دوازدهم از هم جدا می باشند امکان حذف مبحث و اولویت بندی مطالب وجود ندارد و داوطلب رشته انسانی باید تمامی بودجه بندی کنکور خود را تا دی ماه به اتمام برساند که الته حجم کمی نیسو مشخصا نیاز به برنامه ریزی کامل و دقیق دارد که بتوان این حجم از مباحث را جمع بندی کرد. همچنین با توجه به افزایش تعداد شرکت کنندگان رشته انسانی در آزمون سراسری رتبه سازی در این رشته به نسبت سال های قبل سخت تر شده است چرا که ظرفیت رشته ها تغییری نداشته اما داوطلبان رشته انسانی مداوم در حال افزایش هستند. از این رو اگر تا کنکور مشاوره و برنامه ریزی درسی نداشته اید بهتر است همین الان اقدام کنید تا در اولین فرصت با برنامه ریزی زمان بندی شده بتوانید مباحث را جمع بندی کنید.

کنکور دی شوخی نیست از مشاور بی تجربه استفاده نکنید

صرفا مطالعه مباحث و تست زنی از درس ها رمز موفقیت در کنکور نیست. علاوه برآن هم اکنون محدودیت زمانی در کنکور موجب شده است تا برنامه ریزی سخت تر و ضروری تر شود. از این رو اصلا نمی توان برای کنکور دی ماه به مشاوران دانشجو اعتماد کرد چرا که زمانبندی دقیق و مناسب، قرار دادن مباحث مهم بر اساس اولویت بندی، استفاده از منابع کمک آموزشی و ابزار های مناسب و.. همه و همه باید توسط مشاوری انجام شود که سال هاست تجربه کار در زمینه مشاور کنکور را دا می باشد. از این رو اگر می خواهید در کنکور دی ماه نتیجه مطلوب بگیرید، حتما از مشاوران با تجره و متخصص استفاده کنید و مراکزی که از مشاوران دانشجو و تازه کار استفاده می کنند، دوری کنید. همچنین دانشجویان رشته های پزشکی و دندان پزشکی نیز گزینه مناسبی برای مطالعه و برنامه ریزی کنکور دی نیستند چرا که تجربه زمانبدی مطالعه در زمان محدود را ندارند و همچنین ممکن است حذف برخی از مباحث از روی بی تجربه بودن به ضرر دانش آموز کنکوری تمام شود.

 

مشاوره و برنامه ریزی کنکور دی در گروه آموزشی پرتوی

گروه آموزشی دکتر پرتوی با 14 سال سابقه مفید در امر مشاوره و برنامه ریزی کنکور به صورت حضوری و آنلاین به کل کشور خدمات آموزشی ارائه می دهد. آنچه موجب شده است که گروه آموزشی دکتر پرتوی جز مراکز مشاوره معروف به حساب بیاید که سال ها است هنوز در صدر کار مشاوره و کنکور می باشد کیفیت کاری بالا است. چرا که شما در این مجموعه با تعدد مشاوران دانشجو وتازه کار مواجه نیستید و تیمی از بهترین ها در کنار هم جمع شده اند که در صدر انها دکتر پرتوی تنها مشاور کنکور در ایران می باشد که با توجه به سابقه و رزومه کاری خود، به برنامه ریزی درسی و جلسات مشاوره درسی و برنامه ریزی هفتگی دانش آموزان رسیدگی می کند. اقدامی که به جرات در هیچ مرکز مشاوره با سابقه ای توسط مدیریت اتفاق نمی افتد.

مزیت دگیری که این مجموعه آموزشی دارد انتخاب دانش اموزان است. به هیچ عنوان گروه آموزشی دکتر پرتوی به دنبال تعداد بالای دانش اموزان نیست و بتعداد محدودی را ثبت نام می کند که فرصت کافی برای رسیدگی به هر دانش آموز وجود داشته باشد.

در گروه آموزشی دکتر پرتوی طرح های مشاوره ای متفاوتی وجود دارد که شامل پکیج های زیر می باشد:

مشاوره و برنامه ریزی اقتصادی  مشاوره و برنامه ریزی VIP
1) برنامه ریزی توسط مشاوران ارشد با تجربه  1) جلسات مشاوره تصویری هفتگی توسط دکتر پرتوی
2) برنامه ریزی هر دو هفته یکبار با جزییات وشخصی سازی شده 2) برنامه رثیزی هفتگی با جزییات دقیق و شخصی سازی شده 
3) پیگیری و پشتبانی ( به صورت روزانه و هفتگی) 3) پیگیری و پشتیبانی توسط دکتر پرتوی 
4) ارائه دوره آموزشی مشاوره ای ( 54نکته حرفه ای مشاوره)  4) آنالیز درسی/ دوره تندخوانی/ دوره محاسبات سریع 
5) ارائه جزوه و نمونه سوال  5) فیلم آموزشی و آزمون ماهانه 
6) تضمین کیفیت ماهانه  6) تضمین کیفیت ماهانه و جلسات انگیزشی

 

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *