بهترین مدارس منطقه 2

بهترین مدارس منطقه2

معمولا بعد از امتحانات ترم دوم خانواده ها به دنبال مدارس خوب برای فرزند خود خواهند بود. این جست و جو در زمان تغییر مقطع از ابتدایی به دوره اول دبیرستان و از دوره اول به دوره دوم بسیار بیشتر و سخت گیرانه تر نیز خواهد بود. اما متاسفانه علی رغم اینکه لیست کامل مدارس هر منطقه به راحتی قابل دستیابی است اما بهترین مدارس منطقه 2 تهران مشخص نشده اند. و اطلاعات کاملی در زمینه مدارس خوب و ویژگی مدارس خوب در دسترس نیست.

از این رو بر آن شدیم تا ویژگی های یک مدرسه نمونه را بیان کنیم و بهترین مدارس در منطقه 2 تهران را به خانواده ها و دانش آموزان معرفی کنیم. اینکار می تواند خیال خانواده ها را از لحاظ ثبت نام فرزندشان در یک مدرسه خوب راحت کند.

چرا بهترین مدارس منطقه دو؟

شهر تهران دارای 22 منطقه از لحاظ شهرداری محل سکونت می باشد. اما تعدد مدارس در منطقه 2 از سایر مناطق بیشتر است و همچنین منطقه 2 تهران که شامل نوار مرزی ستارخان، مرزداران،جلال آل احمد ،گیشا، شهرک غرب و سعادت آباد و بخش شمالی پونک می باشد، جمعین زیادی را در بر می گیرد که نیاز به انتخاب مدرسه را بیشتر می کند.

همین تعدد مدرسه و جمعیت بالای ساکنین منطقه 2 تهران موجب می شود که انتخاب برای دانش آموزان و خانواده ها سخت تر شود. برای همین در ابتدا ویژگی بهترین مدارس را در این محدوده بیان می کنیم و همچنین می توانید از مشاوره های رایگان دکتر پرتوی برای انتخاب مدرسه استفاده نمایید.

مدرسه خوب

یک مدرسه ایده آل چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مدارس غیر انتفاعی در این زمینه تبلیغات زیادی دارند و همین انتخاب یک مدرسه ایده آل از یک ندرسه معمولی را سخت می کند. مسلما یک مدرسه برای آنکه بتواند دانش آموزان خوبی را پرورش دهد و در نهایت از لحاظ علمی موجب رشد داوطلب گردد باید دارای ویژگی های زیر باشد:

1- استفاده از کادر دبیران با تجربه و با سابقه

در یک مدرسه دبیر حرف اول را می زند. چرا که بیشترین سهم یادگیری مطالب کتاب درسی در کلاس درس وتوسط دبیر اتفاق می افتد. مسلما یک مدرسه ایده ال از دبیران با تجربه و علمی استفاده می کند.

همچنین نحوه بیان دبیر، شیوه ارتباط او با دانش آموز و شیوه تدریس او بسیار می تواند موثر باشد و در انتخاب مدیر مدرسه و خانواده ها تاثیر بگذارد. بنابراین زمانی که می خواهید وارد یک مدرسه جدید در منطقه 2 تهران بشوید در ابتدا حتما نام دبیران آن مدرسه را بررسی نمایید.

2- داشتن برنامه دقیق و مدون شده

بهتر است که حتما در زمان ثبت نام از مدیر مدرسه و یا معاون آموزشی برنامه ریزی سالانه مدرسه را دریافت کنید. یک مدرسه خوب و کارآمد باید بتواند یک برنامه ریزی بلند مدت برای سال تحصیلی خود در تمامی زمینه ها داشته باشد و در اختیار اولیا و دانش آموزان قرار دهد.

3- برگزاری کلاس های تقویتی

مدارس نمونه منطقه 2 تهران علاوه بر کلاس های درس هفتگی برای رشد و پرورش دانش آموزان کلاس های علمی مفیدی را برگزار می کند. مثلا در کنار دروس اصلی مدرسه مهارت هایی ازجمله تست زنی، محاسبات سریع ریاضی، تندخوانی حرفه ای و …را به دانش آموزان آموزش می دهد.

4- برنامه ریزی از سال های پایه

مسلما کنکور یک هدف یک ساله نیست و باید از سال های پایه روی دانش آموز سرمایه گذاری شود. بهترین مدازس منطقه 2 از همان سال های پایه برای آزمون مدارس خاص و همچنین کنکور سراسری برنامه ویژه دارند به گونه ای که دانش آموز خسته نشود و موجب رشد علمی او نیز شود.

5- نظم در اجرای برنامه های مدرسه

متاسفانه خیلی از مدارس در لحظه های آخر برنامه ریزی خود را مداوم تغییر می دهند و دانش آموز را دچار سرگردانی می کنند. برای همین بهترین مدارس منطقه 2، یک برنامه ریزی دقیق و غیر قابل تغییر دارند. و تمامی کلاس ها و برنامه ریزی ها طبق نظم انجام می شود

 6- فضای مناسب در مدرسه

با توجه به مجازی شدن مدارس شاید فضای مدرسه اهمیت قبل را نداشته باشد اما شرایط همیشه یکسان نیست و یک مدرسه خوب باید فضای مناسب برای مطالعه، آزمایشگاه، استراحت و.. دانش آموزان داشته باشد.

7- عملکرد سال گذشته مدرسه

اهمیت بالایی دارد که مدرسه در سال های قبل چه افتخاراتی در هر زمینه افریده است و تا چه میزان بر روی علم دانش آموزان سرمایه گذاری می شود. حتما در زمان انتخاب مدرسه به عملکرد مدرسه در آزمون ها، المپیادها، کنکور سراسری، ازمون مدارس خاص، نتیجه امتحانات نهایی و .. توجه نمایید.

8- محیط اخلاقی مدرسه

یکی از موارد مهم در انتخاب مدرسه این است که تا چه اندازه فیلتر اخلاقی برای ثبت نام دانش آموزان صورت می گیرد. این آیتم را می توان از نوع مصاحبه ای که با دانش آموز در زمان ثبت نام انجام می شود، متوجه شد. چرا که یک محیط سالم آموزشی می تواند موجب رشد و پیشرفت درسی شود. و محیط های پر حاشیه برای دانش آموزان هدفمند اصلا مناسب نیست.

9- شهریه مناسب

یکی از مواردی که در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه مورد تامل می باشد، هزینه شهریه مدرسه و نحوه پرداخت آن به صورت اقساط می باشد. متاسفانه خیلی از مدارس غیر انتفاعی علاوه بر شهریه مصوب اداره آموزش و پرورش، هزین های اضافه تری برای خدمات فوق برنامه دریافت می کنند. در صورتی که بهترین مدارس منطقه 2 تهران هزینه شهریه مدرسه را با تمامی خدمات رفاهی متقبل می شوند.

10- تعدد دانش آموزان در کلاس درس

مدارش خوب شهر تهران کلاس های خود را حداقل 10 و حداکثر 15 دانش آموز تشکیل می دهند.معمولا تعداد دانش آموزان در مدارس دولتی بسیار بالا می باشد که میزان یادگیری و توجه کعلک در کلاس به هر دانش آموز را کاهش می دهد اما مدارس غیرانتفاعی خوب در منطقه 2 کلاس های خود را با 10الی 15 دانش آموز تشکیل می دهند.

11- مشاور تحصیلی خوب

حتما در زمان انتخاب مدرسه توجه نمایید که علاوه بر دبیران نام آشنا مشاور مدرسه کیست و چه روزمه ای دارد. معمولا مدارسی که از دانشجو به عنوان مشاور استفاده می کنند و برنامه ای برای تحلیل و آنالیز داوطلب ندارند، جز بهترین مدارس طبقه بندی نمی شوند.

12- در نظر گرفتن استعداد های دانش آموز

مسلما قبل از انجام هر کاری باید مدرسه از دانش آموز تست های استعداد یابی بگیرد تا بتواند مهارت ها و استعداد های افراد را بشناسند. ومناسب با استعداد افراد به آموزش و پرورش دانش آموز بپردازند.

13- ارتباط صحیح معملمان و اولیا مدرسه با دانش آموزان

متاسفانه در خیلی از مدارس شان داوطلب حفظ نمی شود. برای همین ویژگی بهترین مدارس منطقه 2 این است که در مدرسه ای ثبت نام کنید تا با اولیل و دانش آموز به بهترین شکل رفتار شود. تا عزت نفش دانش آموزان خدشه دار نشود.

14- مدیر شایسته

مورد بعدی در انتخاب مدرسه این است که مدیر مدرسه از تحصیلات بالایی برخوردار باشد. مدیر مدرسه خوب باید منطقی باشد و برای افزایش سطح علمی مدرسه و دانش آموزان تلاش کند. مدیر مدرسه شایسته باید به دنبال رشد و پیشرفت باشد نه افزایش در آمد. همچنین سابقه کاری در اداره یک مدرسه نیز اهمیت بالایی دارد.

ویژگی های مدرسه

چگونه بهترین مدارس منطقه 2 را بشناسیم؟

گاهی یک مدرسه برای یک دانش آموز با تیپ اخلاقی و شخصیتی مناسب است و گاهی خیر. برای همین نمی توان به همه دانش آموزان یک مدرسه را معرفی کرد. برای شناخت مدارس خوب مناسب با ویژگی های دانش آموز در ابتدا می توانید از طریق واتس آپ با دکتر پرتوی در ارتباط باشید و پس از شناخت دانش آموز و اهداف او توسط دکتر پرتوی از میان بهترین مدارس منطقه 2 که به شما معرفی می شود؛ مدرسه مورد علاقه خود و فرزندتان را انتخاب کنید.

مشاوره در واتس آپ

 

1/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *