تدریس خصوصی عربی

تدریس خصوصی عربی

درس عربی تا قبل از تغییرات سیستم آموزشی، یکی از سخت ترین درس ها برای کنکور بود و تقاضای معلم خصوصی عربی بسیار زیاد بود اما با تغییر نظام آموزشی اهمیت این درس به صورت تشریحی در امتحانات نهایی سال دوازدهم بیشتر شده است. از این رو تدریس خصوصی عربی را به دانش آموزان پایه دوازدهم توصیه می کنیم که باید در امتحانات نهایی که تاثیرات مستقیم بیش از 40% در کنکور دارند، نمره خوبی کسب کنند. در ادامه راجع به روند تدریس خصوصی و اهمیت تدریس خصوصی و حداقل نمره اکتسابی درس عربی در امتحانات نهایی دوازدهم بیشتر توضیح می دهیم.

 

 

تدریس خصوصی عربی دوازدهم

تفکر همه دانش آموزان در این است که عربی پایه دهم و یازدهم دیگر اهمیتی ندارد. بله نمرات عربی در پایه دهم و یازدهم دیگر مهم نیست و تاثیری در کنکور ندارد مگر آنکه امتحانات دهم و یازدهم در درس عربی به صورت استانی و یا کشوری برگزار شود. اما در امتحان نهایی پایه دوازدهم داشتن علم و آگاهی از پایه دهم و یازدهم مهم است و در کلاس های خصوصی عربی که در منزل برگزار می شود؛ معلم حتما باید اصول پایه ای را نیز تدریس کند چرا که چندین نمره از امتحانات پایان ترم دوازدهم به مباحث پایه نیز اختصاص می یابد.

ضرورت معلم خصوصی در سال های پایه

از آنجایی که هم اکنون درس عربی در کنکور سراسری حذف شده است و نمره تشریحی آن در نیمسال دوم دوازدهم ملاک قرار می گیرد، لزومی به مطالعه کنکوری عربی دهم و یازدهم نیست. تدریس خصوصی عربی در پایه دهم و یا تدریس خصوصی عربی در پایه یازدهم در صورتی  ضروری می باشد که دانش آموز در این درس بسیار ضعیف باشد و حتی برای کسب نمره قبولی در امتحان پایان ترم دوم دچار مشکل باشد. از این رو می توان برای تدریس خصوصی عربی در پایه اقدام کرد.

کلاس عربی

ضرورت دیگر تدریس خصوصی عربی پایه در این است که اگر درس عربی به صورت استانی و یا کشوری برگزار شود، نمره آن در محاسبه کنکور اهمیت دارد و حال باید به فکر تدریس خصوصی عربی برای کسب نمره مطلوب حتی در سال های پایه بود.

تدریس خصوصی عربی درسال نهم

علاوه بر اینکه درس عربی در دوره دوم دبیرستان حائز اهمیت می باشد، ما با این درس در پایه نهم نیز رو به رو هستیم که جز درس های سخت محسوب می شود  نمره امتحانات نهایی عربی نهم برای آن دسته از دانش آموزانی که می خواهند وارد رشته انسانی شوند، اهمیت بسیار بالایی دارد. بنابراین می توانید از دبیران برجسته برای تدریس خصوصی نهم نیز استفاده نمایید.

  مشاوره انتخاب رشته نهم ویژه در گروه پرتوی

 

حداقل نمره اکتسابی عربی در امتحانات نهایی

همانطور که گفته شد اهمیت درس عربی تاثیر نمره امتحانات تشریحی آن در کنکور می باشد. از این رو برای کسب درصد نمره عربی در آزمون سراسری باید حدود نمره ای که در امتحانات نهایی کسب می کنید بالاتر از 19 باشد که بتوان با اطمینان به یک ضریب قابل قبول در کنکور سراسری دست پیدا کرد.

 

  تدریس خصوصی ترمیم معدل

تدریس خصوصی در منزل

گروه آموزشی دکتر پرتوی با سابقه درخشان در انتخاب دبیران کارآمد و با تجربه و متخصص، تیمی از دبیران به نام تهران را دور هم جمع کرده است که همگی در زمینه تدریس دروس دارای تجربه کافی می باشد. این دبیران توانایی برقراری ارتباط خوبی با دانش آموز دارند و مفاهیم را به خوبی انتقال می دهند. همچنین دبیر رسمی آموزش و پرورش هستند و به هیچ عنوان دانشجو و یا تازه کار نیستند. همچنین تدریس خصوصی عربی و سایر دروس در مرکز مشاوره دکتر پرتوی دارای تضمین کیفیت می باشد. یعنی شما می توانید یک جلسه از معلم خصوصی استفاده نمایید و در صورتی که تمایل داشتید ادامه کلاس ها را رزور کنید و نیازی به پرداخت هزینه 10 جلسه به صورت یکجا نمی باشد. فقط کافی است با ما در ارتباط باشید و مقطع داوطلب را اعلام نمایید. دبیران در راس زمان مقرر در منزل شما حضور می یابد و دو جلسه آموزشی شامل 100 دقیقه کلاس خصوصی را برای شما برگزار می نمایند. همپنین با توجه به تجربه و تخصص دبیران هزینه کلاس های خصوصی دکتر پرتوی کاملا مقرون به صرفه می باشد.

رزرو و ثبت نام تدریس خصوصی

شیوه مطالعه درس عربی

در کنار استفاده از معلم خصوصی داوطلب در ابتدا باید نحوه صحیح مطالعه این درس را بداند و سپس در صورتی که نیاز بود برای معلم خصوصی اقدام نماید . در درس عربی ابتدا داوطلب باید روی معانی لغات عربی به فارسی و فارسی به عربی مسلط باشد. سپس معنی درس را خط به خط مطالعه کند و بعد از روی قواعد عربی خلاصه نویسی با دسته بندی ذهنی ایجاد کند و تک تک تمرینات کتاب درسی را از نظر قواعد حل کند و همه تمرینات را معنی کند. سپس به حل نمونه سوال تشریحی حداقل 50 تمرین برای هر درس بپردازد و در صورتی که مطالب را متوجه نشد و نیاز به آموزش تکمیلی تر داشت برای تدریس خصوصی اقدام نماید.

 

 

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *