تست رغبت سنجی میشل کوگلن

برای سنجش میزان علاقه و رغبت یکی از ساده ترین تست هایی که در این زمینه برگزار میشود تست رغبت سنج شغلی میشل کوگلن است . این تست 20 ردیف مشاغل گوناگون را در کنار هم قرارمی دهد و شما بدون تامل و فکر کردن باید یکی از این گزینه ها را انتخاب  کنید .

چرا تست میشل کوگلن ؟

این تست برای افرادی که می خواهند در کمترین زمان ممکن و با کمترین پیچیدگی از علاقه مندی های ناخوداگاه خود آگاه بشوند بسیار تست خوبی است و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان را نشان می دهد و می تواند کمک کوچکی برای شناخت استعداد تحصیلی دانش آموزان و انتخاب رشته پایه نهم باشد اما سادگی بیش از اندازه آن باعث شده که از میزان اعتباری دقیقی برخوردار نباشد و فقط برای شناخت و اگاهی بیشتر طراحی شده است .

تست رغبت سنج شغلی و استعداد یابی میشل کوگلن چه آیتم هایی را می سنجد ؟

  • درون گرایی : یکی از آیتم هایی که این تست می سنجد میزان درون گرایی دانش آموزان است این افراد از تنهایی لذت می برند و مشاغلی را دوست دارند که نیاز به ارتباط بالا با سایر افراد نیست مثل افرادی که با کامپیوتر کار می کنند مثل مشاغلی مانند حسابداری و مشاغل علمی و تحقیقاتی و… سرگرمی این افراد معما های علمی و حل پازل و کشف و اکتشاف است .
  • افراد هیجانی : اگر در تست استعداد یابی میشل کوگلن فرد هیجانی شناخته شوید به این معنا است که کارهای دفتری و سازمانی اصلا برای شما مناسب نیست . این افراد به کارهای هیجانی و ریسک پذیر معروف هستند اهل جنب و جوش و فعالیت هستند و مشاغل دارای فعالیت برای این افراد مناسب است . ورزش ، اتومبیل رانی و… از سرگرمی های این افراد است .
  • نمایش قدرت : یکی دیگر از تیپ های شخصیتی تست استعداد یابی میشل گوکلن سنجش قدرت افراد است افرادی که در این تست به عنوان قدرت طلب شناخته می شوند مدیریت و ریاست را دوست دارند دوست دارند سلطه کنند تا سلطه پذیر باشند دوست دارند مدیریت و رهبری افراد را به عهده گیرند برای همین اصلا برای مشاغلی که به عنوان زیر دست باشند مثل کارمندی و مشاغل دفتری برای این افراد مناسب نیست . این افراد شهرت و مقام را بسیار دوست دارند .
  • برون گرا : این افراد ارتباطات و مردم را دوست دارند جمع های خانوادگی و دوستانه زیادی دارند به راحتی ارتباط می گیرند برای همین موضوع مشاغلی مثل پزشکی ، روانشناسی ، دبیری بسیار بسیار برای این افراد مناسب است. اگر این افراد در جایگاه مشاغل درون گرا ها قرار بگیرند به زودی به مرز افسردگی می رسند برای همین است که شناخت رغبت و علاقه مندی و استعداد ها بسیار حائز اهمیت است و در سرنوشت و آینده دانش آموزان اثر زیادی دارد .
  • تضاد درون گرایی و هیجانی : این افرادبین آرامش و هیجان در نوسان اند همین باعث تند خویی در این افراد می شود که باید بین این دو ویژگی تعادل ایجاد کنند .
  • هیجان و قدرت طلبی : اگر هم نمره هیجان و هم نمره قدرت طلبی بالا باشد یک مدیر و رهبر کارآمد و ریسک پذیر و پرقدرت را به نمایش می گذارد که بهترین نوع رهبری سازمانی است .
  • برون گرایی و مدیریت : یکی دیگر از کارآمد ترین ویژگی ها این است که فرد هم در آیتم برون گرایی هم در آیتم مدیریتی نمره بالا کسب کند . این فرد به راحتی با مردم ارتباط می گیرد و نمونه یک مدیر مهربان و دوستدار منافع مردم است معمولا یک روان شناس باید دارای این ویژگی باشد .

مشاغل پیشنهادی براساس تیپ های شخصیتی میشل کوگلن :

 

درون گرایی ریسک پذیری قدرت طلبی برون گرایی تضاد درون گرایی و هیجانی هیجان و قدرت طلبی برونگرایی و مدیریت
حسابداری سفر های اکتشافی سیاست ادبیات و نویسندگی کارهای درمانی سازمان دهی تغذیه
تحقیقات علمی کارهای نظامی تجارت علوم اجتماعی کارهای فنی تجارت روانشناسی
فلسفه تربیت بدنی مدیریت یک مجموعه ارتش و نیروی انتظامی وکالت
کارهای جغرافیایی خبرنگاری

روش نمره گذاری تست رغبت سنج شغلی میشل کوگلن :

دراین تست 20 ردیف و 4 ستون سوال وجود دارد در هر ردیف 4 شغل ارائه شده است که باید بر حسب علاقه و بدون فکر به اینکه به کدام شغل بیشتر علاقه دارید پاسخ دهید هر پاسخ 1 امتیاز دارد . به صورت ستونی پاسخ ها با هم جمع می شود و بیشترین نمره در هر ستون نشانگر ویژگی شخصیتی شما است .

بیشترین جمع نمرات در ستون 1 : درون گرایی

بیشترین جمع نمرات در ستون 2: هیجان پذیری

بیشترین جمع نمرات در ستون3: قدرت طلبی

بیشترین جمع نمرات در ستون4: برون گرایی

بیشترین جمع نمرات در ستون 1و2 تضاد درون گرایی و هیجان پذیری

بیشترین جمع نمرات در ستون 2و3 هیجان و قدرت طلبی

بیشترین جمع نمرات در ستون 3و4 برون گرایی و مدیریت .

سوالات آزمون رغبت سنج شغلی و استعداد یابی تحصیلی میشل کوگلن :

ردیف ستون 1 ستون 2 ستون 3 ستون 4
1 دانشمند خلبان هنر پیشه مشاور
2 زیست شناس کاشف مدیر مددکار اجتماعی
3 کتابدار وابسته نظامی مسئول تبلیغات سخنران ادبی
4 ستاره شناس جراح وکیل مفسر
5 شیمی دان چترباز ناخداکشتی شاعر
6 منبت کار ورزشکار نماینده آوازخوان
7 دفتر دار کوهنورد تاجر مدیر هتل
8 صندوق دار بانک کشتی گیر بیمه گر مسئول اطلاعات
9 علوم طبیعی هنر های رزمی سیاست زبان های خارجی
10 تهیه کلکسیون ورزش اجرای نمایش تماشای نمایش
11 کارهای دقیق ریسک کردن سازمان دهی فعالیت اجتماعی
12 بررسی آثار علمی رانندگی اتومبیل مسابقه شرکت در مهمانی میزبانی دوستان
13 بازی شطرنج شکار حیوانات صحبت برای جمع بازی دست جمعی
14 خویشتن دار بودن فعال بودن مهم بودن شاد بودن
15 اقتصادی بودن قهرمان بودن ثروتمند بودن میانجی بودن
16 صادق هدایت تختی نادرشاه امیر کبیر
17 خیام سرمایه دار بزرگ میرزا کوچک خان مصدق
18 داروین رئیس جمهور امریکا ناپلئون رئیس سازمان ملل
19 پاستور رستم هیتلر رئدس سازمان اوپک
20 حسابداری خرید و فروش دلار مدیریت جمع خبرنگاری

 

 

[WpProQuiz 2]
4.1/5 - (34 امتیاز)