تندخوانی کنکور ارشد

تندخوانی کنکور ارشد

متقاضیان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد نیاز به تمرکز و سرعت عمل بالا هم در زمان مطالعه و هم در جلسه آزمون دارند. کسب رتبه مطلوب زیر 100 وقبولی در دانشگاه های سراسری و روزانه نیازمند مهارت در شرکت در جلسه کنکور ارشد می باشد. مطالعه منابع به تنهایی کافی نیست. بلکه باید تندخوانی کنکور ارشد را برای افزایش دقت، تمرکز، سرعت عمل در مطالعه و سرعت عمل در جلسه کنکور بیاموزید.

تندخوانی

طبق تحقیات انجام گرفته، افرادی که سرعت عمل و تمرکز بالایی در جلسه آزمون داشته اند، توانسته اند هوشمندانه عمل کنند و حتی در آزمون های خیلی سخت نتیجه را به نفع خود تغیییر دهند. این دوره آموزشی و مهارت مطالعه ای برای تمامی رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد کاربرد دارد. و یادگیری آن برای اطمینان در قبولی آزمون ضروری می باشد.

مطالعه برای کنکور ارشد را از چه زمانی آغاز کنیم؟

کنکور کارشناسی ارشد به دو بخش وزارت علوم و وزارت بهداشت تقسیم بندی می شود. کنکور وزارت علوم معمولا در اردیبهشت و یا خرداد هر سال برگزار می شود. اما وزارت بهداشت در تیرماه برگزار می گردد. برای همین بهترین زمان برای مطالعه کنکور کارشناسی ارشد در مرداد ماه و یا شهریور ماه سال قبل است. تا فرصت کافی برای مطالعه داشته باشید.

  آموزش تندخوانی برای تمامی گروه های سنی

ضرورت یادگیری تندخوانی کنکور ارشد

شاید از خودتان بپرسید که برای قبولی در این آزمون آیا باید حتما تندخوان شد؟ مسلما در این رقابت بزرگ افرادی برنده خواهند بود که متفاوت عمل کنند. تندخوانی به تنهایی موجب قبولی در هیچ آزمونی نمی شود. اما می تواند کمک کننده باشد. مثلا مهارت افزایش سرعت مطالعه در کنکور ارشد به داوطلبان متقاضی این آزمون کمک می کند که بتوانند منابع درسی سنگین را با تمرکز و دقت بالاتر و سریع تر مطالعه نمایند. همچنین سرعت یادگیری مطالب را افزایش می دهد و موجب افزایش گنجایش حافظه افراد می شود.

مطالعه منابع کمک آموزشی با سرعت بالا

همانطور که گفته شد تندخوانی کنکور ارشد کمک می کند که کتاب های حجیم و سنگین دانشگاهی را بتوانید سریع تر مطالعه کنید. مسلما زمان در مطالعه حرف اول را می زند. اکثر متقاضیان کنکور فوق لیسانس افراد دانشجو و یا شاغل هستند که زمان زیادی نیز در اختیار ندارند. برای همین یادگیری یک مهارت که سرعت مطالعه انها را افزایش دهد بسیار کاربردی خواهد بود.

افزایش قدرت یادگیری

سرعت مطالعه یعنی سرعت پردازش سلول های مغز و سرعت هماهنگی چشم و مغز با هم. زمانی که سرعت مطالعه شما به صورت اصولی افزایش می یابد به دلیل این موضوع که سلول های مغز شما قدرتمند تر شده است، بنابراین قدرت یادگیری شما نیز افزایش می یابد.

هر چه سرعت مطالعه افراد بیشتر شود، قدرت یادگیری و درک افراد از مطالب کتاب درسی نیز بیشتر می شود. مخصوصا در دروس و مفاهیمی که نیاز به دقت و تمرکز بالاتر دارند.

تقویت حافظه در کنکور ارشد

تقویت حافظه

تمرین های تندخوانی کنکور ارشد موجب می شود که گنجایش حافظه کوتاه مدت و بلند مدت افراد بیشتر شود. یعنی مطالب را سریع تر به حافظه می سپارند و از همه مهم تر ظرفیت حافظه برای به یاد سپاری مطالب بیشتر می شود.

نکاتی که برای قبولی در آزمون کارشناسی ارشد باید مورد توجه قرار بگیرد.

قبولی در آزمون کارشناسی ارشد به دلیل تخصصی تر شدن مطالب و رقابت حرفه ای تر سخت تر است. همچنین ظرفیت کد رشته های دانشگاهی به نسبت کنکور کارشناسی خیلی کمتر است و برای قبولی در دانشگاه و رشته مورد قبول باید رتبه کمتر از 150 را کسب کنید. از این رو باید برای قبولی در آزمون کارشناسی ارشد به نکات زیر حتما توجه نمایید:

1- منابع کمک آموزشی معتبر و جامع تهیه نمایید.

2- حتما از یک برنامه ریزی تخصصی برای مطالعه استفاده نمایید.

3- یک نقشه ذهنی برای مرور مطالب از مفاهیم کتاب های دانشگاهی تهیه نمایید.

4- مهارت های مطالعه خود از جمله تندخوانی را افزایش دهید

  تندخوانی کتاب درسی

مهارت های اولیه تندخوانی

مسلما برای آموزش مهارت افزایش سرعت مطالعه خود باید در کلاس های تخصصی شرکت کنید اما قبل از هر چیز به دلیل اینکه مطالعه کتاب با مهم ترین عضو بدن یعنی چشم ها در ارتباط است وباید پیام های حسی از چشم به مغز فرستاده شود، تقویت عضلات چشم بسیار مهم است.

برای همین حتما تمرین های تقویت عضلات چشم را در روز به مدت 10 دقیقه انجام دهید تا بعد از 2 هفته بتوانید هماهنگی چشمان خود را تنظیم کنید.

1- اسم خودتان را با چشم روی دیوار بنویسید، مراقب باشید که گردن شما حرکت نکند و فقط با چشمان خود نگاه کنید.

2- گردن خود را ثابت نگه دارید و سپس چشم خود را تا جای امکان به بالا، پایین، چپ و راست بدوزید تا حوزه دید شما گسترده شود. و عضلات چشمانتان تقویت گردد.

بهترین زمان برای یادگیری تندخوانی در سال کنکور

هر زمان تصمیم به مطالعه و آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد؛ داشتید بهتر است دوره تندخوانی را شرکت کنید. واز همان ابتدا با سرعت مطالعه بالا و تمرکز کافی مطالعه کنید. اما اگر اکنون که در حال مطالعه این مطلب هستید و به تازکی با تندخوانی آشنا شده اید، همین الان نیز دیر نیست. حتی اگر تا کنکور کارشناسی ارشد فقط دو هفته زمان باقی مانده باشد.

تندخوانی رایگان

کاربرد تندخوانی در کنکور کارشناسی ارشد

افزایش سرعت مطالعه در دو بخش بسیار برای دانشجویانی که در آزمون فوق لیسانس ثبت نام کرده اند؛ کاربردی خواهد بود. در مرحله اول برای مطالعه سریع و دقیق کتاب های دانشگاهی و منابع کنکور که کمک می کند حداقل زمان خود را سه برابر کنید و همچنین در جلسه آزمون کارشناسی ارشد که به مطالعه سریع سوالات آزمون و بررسی گزینه ها کمک می کند.

همچنین تمرکز افراد تندخوان در جلسه کنکور سراسری بیشتر است و سرعت عمل بالاتری در مطالعه و پاسخ گویی به سوالات دارند.

چگونه تندخوانی را بری کنکور کارشناسی ارشد آموزش بینیم؟

اگر می خواهید شما نیز در راستای رقبای قوی خود قرار بگیرید و برای رتبه تک رقمی و یا دو رقمی در حال تلاش هستید، حتما در یک کلاس و یا دوره آموزشی کوتاه مدت شرکت کنید که در فاصله زمانی کوتاه با برنامه ریزی و پشتیبانی سرعت مطالعه شما را تا چند برابر افزایش دهند.

از این می توانید در مورد دوره های تندخوانی مختلف تحقیق کنید اما دوره تندخوانی دکتر پرتوی نیز با هزینه مناسب، پیگیری و پشتیبانی، برنامه ریزی برای اجرای دوره، آموزش کامل و محتوایی، تمرینات متعدد و متنوع و اصولی، بیان رسا و قابل درک گزینه مناسبی برای افزایش سرعت مطالعه می باشد که اگر مد نظر دارید می توانید ان را با سایر دوره ها مقایسه نمایید.

تندخوانی

4.9/5 - (63 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *