تغذیه روز قبل کنکور

کنکوری های عزیزی که الان استرس دارید و نگران اید و جزوات و خلاصه نویسی هاتون رو دستتون گرفتید و دارید دوره می کنید ، ببینید بچه ها مرور و مطالعه در روز قبل از کنکور خیلی فایده ای ندارد اما نکته ای که وجود دارد تغذیه شما در روز قبل از کنکور می تواند بر حال جسمی شما در روز کنکور و حتی به صورت غیر مستقیم بر تمرکز شما در روز کنکور سراسری و در جلسه کنکور سراسری مفید باشد ، برای همین موضوع تغذیه روز قبل کنکور بسیار مهم است و حتی اینکه شما در روز کنکور چه صبحانه ای میل کنید نیز بسیار اهمیت دارد .  اگر خودتان کنکور دارید و الان مشغول مطالعه این مطلب هستید حتما این مقاله را به خانواده خود نیز نشان دهید تا از مواد غذایی روز قبل از کنکور شما مطلع باشند .

صبحانه روز قبل از کنکور 

صبح قبل از کنکور حتما صبح زود بیدار شوید و بهتر است خودتان نان تازه تهیه کنید امروز روز شما است و می توانید مانند پادشاهان دستور دهید که چه صبحانه ای میل دارید سرورم .

بهتر است صبحانه مورد علاقه شما باشد حتی اگر صبحانه ای باشد که ارزش غذایی ندارد اما بهتر است حتما صبحانه میل شود مخصوصا برای افرادی که عادت به صبحانه ندارند . اگر عادت به صبحانه ندارید و روز کنکور فقط صبحانه میل کنید دچار حالت تهوع می شوید پس بهتر است که حتما روز قبل این عادت را کسب کنید .

تغذیه روز قبل کنکور

نهار روز قبل از کنکور 

بهتر است نهار را همراه خانواده خود در یک رستوران صرف کنید و حتما زود میل شود به هیچ عنوان بعد از ساعت 13 در روز قبل از کنکور نهار نخورید . بهتر نهار شما شامل برنج باشد و غذای مورد علاقه شما باشد بهتر است غذای روز قبل از کنکور از مواد مقوی مثل کباب و ماهیچه و … باشد . اما نکته مهم تر این است که حتما غذایی باشد که دوست دارید یک سوپ مقوی که از آن متنفر هستید اصلا غذای مناسبی نیست .

 

تغذیه روز قبل کنکور

میان وعده های روز قبل از کنکور 

بهتر است روز قبل از کنکور خیلی پر خوری نکنید مخصوصا در نزدیک ظهر و بعد از ظهر چرا که باعث خواب آلودگی شما می شود و خواب بعد از ظهر بسیار بد است برای همین بهترین میان وعده ها برای روز قبل از کنکور 2الی 3 واحد میوه ، یک لیوان شیر یا یک عدد بستنی است .

 

تغذیه روز قبل کنکور

شام قبل از کنکور :

شام قبل از ساعت 20 میل شود از خوردن غذای سنگین در شب قبل از کنکور پرهیز کنید غذای سنگین باعث ترشح  بیش از اندازه اسید معده شده و در مواقعی که بدن شما به خاطر استرس کورتیزول زیادی ترشح می کند باعث ترش کردن و حالت تهوع می شود . به هیچ عنوان شام را دیر نخورید تا بتوانید زود بخوابید بهترین شام برای شب قبل از کنکور یک سیخ جوجه کباب بدون برنج و چربی است .

تغذیه روز قبل کنکور

قبل از خواب :

خوردن یک لیوان دمنوش یا یک لیوان شیر گرم با عسل یا یک عدد سیب 30 دقیقه قبل از خواب باعث ترشح هورمون ملاتونین در مغز شما می شود و به خواب آرام شما کمک می کند.

 

 

بیشتر بخوانید : نباید های روز قبل کنکور

 

صبحانه روز کنکور :

صبحانه روز کنکور بسیار بسیار مهم است و بر مزاج شما بسیار اثر می گذارد .اگر تمایلی به صبحانه ندارید صرفا به خاطر اینکه کنکور دارید زیاد صبحانه نخورید در حد میل و توان خود صبحانه بخورید . در صبحانه خود از نوشیدنی های مختلف استفاده نکنید شیر و آب میوه در صبحانه ممنوع است فقط یک استکان کوچک چای کمرنگ یا یک فنجان قهوه یا نسکافه البته اگر تپش قلب ندارید .

همچنین خوردن مواد غذایی با طبع سرد ممنوع اگر پنیر میل می کنید با زیره یا گردو باشد.

خوردن تخم مرغ ممنوع!

بهترین نان برای صبحانه نان سنگگ به اندازه یک ششم یک نان می باشد . حتما در صبحانه خود عسل و گردو و خرما میل کنید . حلوا شکری و شیره انگور یا کره بادام زمینی بسیار مقوی و نگه دارنده است .

از خوردن شکر و مربا پرهیز کنید چرا که قند غیر طبیعی است می توانید چای خود را با عسل یا نبات میل کنید .

همچنین از خوردن شکلات صبحانه نیز پرهیز کنید خوردن شکلات قند خون را به یکباره کاهش می دهد همچنین کیک و بیسکوییک یا شیر کاکائو نیز ممنوع است . صبحانه روز قبل از کنکور را بسیار بسیار جدی بگیرید .

تغذیه روز قبل کنکور

میان وعده مناسب درجلسه کنکور سراسری

استفاده از مواد قندی غیر طبیعی مثل شکلات ، کیک ، بیسکوئیت ، ابمیوه و … ممنوع… بهترین خوراکی خرما ، کشمش ، مویز و گردو یا میئه هایی مثل سیب و موز است . یک بطری آب معندی خنک یا کمی شیرین شده به همراه عسل بسیار مناسب است

 

خوردن چه مواد غذایی در روز قبل از کنکور و در صبح کنکور ممنوع است :

  • مواد غذایی چرب
  • مواد غذایی شور
  • نوشیدنی زیاد
  • غذاهای سنگین
  • نوشابه
  • فست فود
  • کیک و بیسکوئیت
  • قرص بدون تجویز پزشک
  • مواد قندی غیر طبیعی
  • مواد حساسیت زا مثل بادمجان، تخم مرغ و …
  • خوردن نوشابه های انرژی زا
  • مواد غذایی ترش

 

تغذیه روز قبل کنکور بسیار بسیار مهم است و حتما نکات تغذیه ای را جدی بگیرید و رعایت کنید .

4.9/5 - (50 امتیاز)