روش مطالعه درس دین و زندگی

دینی درس سوم دفترچه عمومی با ضریب 3 هست که اگر درست مطالعه بشه می تونی یه درصد خوب توی کنکور بزنی اما متاسفانه بچه ها آیات این درس رو خیلی سخت تصور می کنند و فکر می کنند که تست های این درس خیلی سخته اما با این راهکار هایی که برای مطالعه بهت می دم بهت قول می دم که دینی قوی ترین درس عمومی تو توی کنکور بشه به شرطی که رعایتش بکنی البته 1 روز یا دو روز رعایت کردنش کافی نیست و باید حداقل برای کسب یه عادت جدید 3 هفته پشت سر هم تلاش کنی  .پس تا اخر مقاله همراه ما باش تا روش مطالعه درس دین و زندگی رو بهت بگم.

چگونگی مطالعه دین و زندگی

1-  روش مطالعه گلوله برفی : در این روش مطالعه بعد از مطالعه هر پاراگراف باید برگردی و نکات مهم پاراگراف های قبلی رو مرور کنی این کار شاید زمان بر باشه اما به شدت معجزه می کنه این روش به این دلیل روش گلوله برفی اسم گرفته که گلوله برف رو هر چی روی برف غلط بدی بزرگ و بزرگ تر می شه این روش هم همینه هر چی جلو می ری تعداد پاراگراف ها بزرگ و بزرگ تر می شه و باید جملات مرتبط رو به هم ربط بدی .

2-  رد پا گذاری : این جمله رو از همه بچه ها شنیدیم که دینی همه اش نکته است . بله دینی همش نکته است ولی نباید به اشتباه بیفتیم و تمام نکات رو یادداشت کنیم از نکات مهم یک رد پا ایجاد کنید تا در زمان های مرور همان رد پاها رو مرور کنید

3-  خلاصه نویسی ممنوع : هیچ وقت برای درس دینی خلاصه نویسی نکنید دینی پر از نکته است و نوشتن آن فقط شما را دچار وسواس می کند که تمامی نکات را بنویسید و زمان زیادی از شما می گیرد برای همین موضوع در درس دینی حتما رد پا گذاری کنید .

4-  مطالعه درسنامه ممنوع : همین جوری ایات زیاد و متن های شبیه به هم درس دینی رو برای داوطلبان کنکوری سخت کرده چه برسه که بخواد درسنامه رو هم بخونی و آیات اضافه تر درسنامه رو هم یاد بگیری اگر تو کتاب درسی ات رو با دقت مطالعه کنی و به روش هایی که بهت می گیم تست بزنی هم بهتر یاد می گیری هم نیازی نیست که کلی زمان برای مطالعه درسنامه بذاری .

5-  کد گذاری آیات درسی : لازم نیست همه ایات رو حفظ کنی برای آیات کافیه یه کد مرتبط به متن درس قرار بدی مثلا اگر در آیات کلمه حق رو دیدی باید بدونی به درس 1 دهم مرتبط میشه و مرتبط با هدفمندی و حق بودن دنیا و حکیم بودن خداست . ببین توی همه این کلمه ها تو حرف ح یا ه رو دیدی پس می تونی که کد بزنی و به راحتی دیگه نیازی به حفظ کردن نیست .

روش مطالعه درس دین و زندگی

روش تست زنی درس دین و زندگی

تست زدن در درس دینی بسیار مهم است اگر می خوای که روی متن درس مسلط بشی باید با این روشی که بهت می گم تست بزنی باید با کتاب تست باز تست بزنی و سعی کنی که متن سوال و گزینه ها رو توی کتاب درسی ات پیدا کنی و به حافظه تصویری ات بسپاری . برای همین موضوع تست آموزشی با تحلیل گزینه به گزینه بسیار برای این درس مناسب است . علت اشتباه بودن هر گزینه رو باید رو باید جلوی اون بنویسی و تست های علامتدارت رو مشخص کنی . برای همین باید تست های آموزشی و خط به خط کتاب درسی رو بزنی .

تعداد تست هفتگی برای درس دینی

برای این درس در هفته به ازاری هر درسی که مطالعه می کنی باید بین 50 تا 70 تا تست بزنی تا به تسلط برسی .

کتاب کمک آموزشی مناسب در درس دینی

در سال های قدیم انتشارات گاج کتاب خوبی برای درس دینی بود اما الان و مطابق با نظام جدید من تنها کتاب را که برای درس دینی به شما معرفی می کنم کتاب انتشارات سفیر خرد نوشته مسلم بهمن آبادی است که طبقه بندی بسیار خوبی دارد. این کتاب یک بخش را به تست های خط به خط کتاب درسی اختصاص داده است ، بخشی به تست های آزمون های آزمایشی و بخشی دیگر به تست های ترکیبی ، تست های کنکور های سراسری سال های قبل و تست های مفهومی را در خود جای داده است .

روش مطالعه رس دین و زندگی

بیشتر بخوانید: رتبه های برتر کنکور از چه منابعی استفاده میکنند؟

تعداد سوالات درس دینی در کنکور و مدت زمان پاسخ گویی

درس دین و زندگی دارای 25 سوال در کنکور سراسری است که مدت 17 دقیقه زمان پاسخ گویی دارد .

تعداد درس های دین و زندگی در کنکور

کتاب دین و زندگی بچه های تجربی و ریاضی با بچه های انسانی متفاوت است کتاب بچه های ریاضی و تجربی در سال دهم و یازدهم دارای 12 درس و در سال دوازدهم دارای 10 درس است که به نسبت نظام قدیم بسیار سبک تر است . اما کتاب دین و زندگی داوطلبان رشته انسانی دارای 14 درس در سال دهم و دارای 18 درس در سال یازدهم و دارای 13 درس در سال دوازدهم هست اما تعداد سوالات آن در کنکور 25 عدد نیست و مدت زمان ان 17 دقیقه است .

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و شما روش مطالعه درس دین و زندگی را یادگرفته باشید . برای اطلاعات بیشتر در مورد مطالعه درس دین و زندگی میتوانید توی جلسات مشاوره و برنامه ریزی درسی ما شرکت کنید.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *