روش مطالعه درس عربی

درس عربی درس دوم دفترچه عمومی و دارای ضریب 2 می باشد این درس در سال های قبل در تعیین تراز دروس عمومی خیلی موثر بود . اما در چند سال قبل عربی به یکی از درس های آسون تبدیل شده و زدن درصد بالا برای این درس کاری ندارد.پس اگر شما خوب مطالعه کنید میتوانید درصد قابل قبولی را کسب کنید ، برای این کار لازم است روش مطالعه درس عربی را به خوبی بلد باشید.پس همراه ما باشید تا شما را با جزئیات مطالعه این درس آشنا کنیم.

درس عربی به چند دسته تقسیم بندی می شود؟

برای مطالعه این درس سه دسته بندی وجود دارد و شما باید بدانید با چه سبکی باید این سه دسته بندی را مطالعه کرد.

  • ترجمه : این مبحث 10 سوال در کنکور سراسری دارد .که به سه سبک هم از این موضوع سوال طراحی می شود یکی از آنها ترجمه عربی به فارسی است ، یکی از این موضوعات ترجمه فارسی به عربی است و یکی هم قرابت معنایی در ترجمه است .
  • درک مطلب : سخت ترین سوالات درس عربی درک مطلب هست که کمی این درس رو سخت می کنه درک مطلب عربی به نسبت درک مطلب زبان سخت تر است و درصد پاسخگویی به آن کمتر است . در کنار سوالات درک مطلب تحلیل صرفی و شکل هم سوال مطرح می شود .
  • سوالات قواعد : این موضوع حدودا 10 سوال درس عربی دارد که معمولا از هر موضوع یک سوال طراحی می شود .

درس عربی جز کدام دروس تقسیم بندی می شود؟

درس عربی جز دروس تمرینی هست و برای آن بسیار باید تست آموزشی زد تیپ بندی یکی از راه های مطالعه درس عربی است .

روش مطالعه درس عربی

تعداد سوالات درس عربی در کنکور و مدت زمان پاسخ گویی به درس عربی

درس عربی دارای 25 سوال در کنکور است که مدت زمان پاسخ گویی به ان 20 دقیقه است که به دلیل وجود درک مطلب زمان آن به نسبت سایر دروس بیشتر است .

منابع کمک آموزشی مناسب برای درس عربی

داشتن یک درسنامه قوی برای عربی بسیار مناسب است در نظام قدیم کتاب ایاد فیلی مبتکران درسنامه خیلی خوبی داشت اما بسیار طولانی بود برای همین در نظام جدید کتاب میکرو طلایی گاج را پیشنهاد می کنم که هم درسنامه خوبی دارد و هم تست های طبقه بندی شده خوبی دارد .

روشمطالعه درس عربی

در طول هفته چند تست عربی باید بزنی ؟

برای درس عربی هر شب باید 10 تست ترجمه زد یعنی هفته ای 70 تا تست ترجمه در هفته . و همچنین برای قواعد باید در هفته بین 50 تا 70 تا تست زد حتما تعداد تست های اموزشی را هفته انجام دهید .

امیدوارم روش مطالعه درس عربی را یاد گرفته باشید و بتوانید نمره و درصد خوبی را کسب کنید. اگر در این درس ضعیف هستید میتوانید در کلاس های تدریس خصوصی شرکت کنید تا به طور تخصصی تر آموزش ببینید.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *