محاسبات سریع ششم

وقتی صحبت از محاسبات سریع ششم به میان می آید کتاب تکنیک های محاسباتی انتشارات مهر و ماه را می بینید که خب در نوع خود می تواند مفید باشد. اما هدف از آموزش محاسبات ریاضی به دانش آموزان پایه ششم در این است که بتوانیم سرعت مغز آنها را افزایش دهیم بنابراین با کمک کتاب و .. نمی توان به آموزش اصولی بسنده کرد. بلکه باید کلاس های حضوری و یا آنلاین محاسبات سریع ریاضی را یرای دانش آموزان این مقطع آماده کرد.

ضرورت یادگیری محاسبات سریع از سال ششم

معمولا خدمات آموزشی به دانش آموزان دوره دوم دبیرستان ارائه می شود. دانش آموزان کنکوری همیشه بیشترین تلاش را برای یادگیری دارند در صورتی که شاید زمان اجازه مانور یادگیری مهارت های زیادی را به آنان ندهد.

اما بر اساس نتایج به دست آمده دانش آموزان پایه ششم بهترین زمان برای یادگیری دوره محاسبات سریع را دارا می باشند. به این شکل که می توان با آموزش هوش محاسباتی سرعت ذهن این دانش آموزان را بالا برد و برای ریاضیات و علوم دوره اول متوسطه انها را آماده کرد.

  محاسبات سریع ریاضی

مزایای آموزش محاسبات برای مقطع ششم ابتدایی

شاید خیلی از خانواده ها تصور کنند که آموزش این اصول برای فرزندشان زود باشد و یا مدیران مدارس این ریسک را نیپذیرند اما باید گفت که دوره محاسبات سریع ریاضی کاملا سطح بندی دارد و مهارت هایی را به دانش آموزان ششم آموزش می دهد که کاملا برای آنها قابل درک باشد.

همچنین نحوه آموزش نیز بسیار مهم است. برای همین دکتر پرتوی معمولا در کلاس های محاسبات به نحوی مسائل را توضیح می دهند که داوطلب کاملا آموزش می بیند.

بنابراین با خیال راحت می توانید این مهارت سریع و قدرتمند را به دانش آموزان خود در مقطع ششم آموزش بدهید.

محاسبات

مباحث محاسبات ویژه ششمی ها

همانطور که گفتم محاسبات سریع ریاضی به گونه ای طراحی شده است که از ابتدایی تا کنکور دکتری کاربرد دارد. سطح بندی بر اساس سن و رشته دانش آموزان باعث شده تا هر دانش آموزی با هر سنی که در کلاس محاسبات حضور یابد؛ بسیار هیجان زده شود و بتواند مسائل را در کمترین زمان حل کند. اما این دستاورد اصلی محاسبات نیست.

بلکه هدف ما از آموزش محاسبات سریع و کلاس های محاسبات در مدارس این است که سرعت ذهن دانش آموزان را افزایش دهیم و به آنها هوش محاسباتی آموزش دهیم.

اما مباحثی که در کلاس محاسبات به دانش آموزان آموخته می شود شامل :

1- آموزش جمع سریع اعداد 3 و 4 رقمی

2- تفریق سریع اعداد مخصوصا تفریق اعداد کوچک تر از بزرگ تر

3- ضرب خانواده 5 و 25 در 10 ثانیه

4- ضرب عدد 11 و مشتقات آن شامل 22/33/44/111/1111

5- ضرب اعداد دورقمی در هم مثل 22×45

6- ضرب اعداد سه رقمی در هم شامل 568×345

7- آموزش تقسیم سریع عدد 2 و 3 و 4 و 5 و 6 و 8 و 9 و 15 و 25

8- آموزش تخمین و تقریب براساس فصل اخر ریاضی ششم

9- آموزش جذر اعداد برای آمادگی در دوره اول متوسطه

آموزش محاسبات سریع ریاضی به ششمی ها

معمولا مباحث زیر در کلاس های آموزشی سال ششم تدریس می شود که برخی ازتمرینات آن را برای شما قرار می دهیم

آموزش ضرب 5 و 25

ضرب 5 و ضرب 25 در مسائل درصد خیلی کاربرد داره و در کمتر از 2 ثانیه می تونی به جواب صحیح مسئله برسی برای انجام این ضرب ها نیاز به دلیل داری و اصلا از تکنیک هایی که نیاز به حفظ کردن داره در این جا خبری نیست پس با من همراه شو تا این تکنیک رو هم یاد بگیری

ضرب عدد 5

برای حل این تمرینات در ابتدا عدد 5 را عدد 10 بر روی 2 در نظر می گیریم یعنی اگر 10 را بر 2 تقسیم کنیم به عدد 5 می رسیم. بنابراین با تثبیت این مطلب در ذهن یاد می گیریم که برای ضرب هر عدد در عدد 5 در ابتدا عدد را نصف کنید و در عدد 10 ضرب کنید یعنی یک صفر در جلوی آن قرار دهید.

یعنی عدد 24×5 می شود نصف عدد 24 که برابر است با 12 و یک صفر در جلوی آن یعنی 120

ضرب 25

برای عدد 25 نیز از همان روش قبل پیش می رویم که عدد 25 برابر است با 100 بر روی 4. بنابراین باید در ضرب 25 هر عدد را دو بار بر 2 تقسیم کنیم و به تعداد صفر های 100 جلوی آن صفر قرار دهیم.

یعتی 32 ×25 می شود 32 تقسیم بر 2 که می شود 16 و دوباره 16 تقسیم بر 2 که می شود 8 و دو صفر در جلوی آن یعنی عدد 800

با کمی تمرین می توانید این ضرب ها را در 5ثانیه حل کنید. فقط کافی است در دوره محاسبات و یا در کلاس های محاسبات سریع ریاضی ششم به خوبی گوش کنید و یاد بگیرید.

آموزش ضرب خانواده 11

معمولا با ضرب خانواده 11 آشنا هستید که مجموع دو عدد را در وسط آن می نویسیم . اما ما یک سوال به شما می دهیم که جایزه ویژه ای دارد اگر بتوانید در 10 ثانیه ان را حل کنید:

63024×11

حال اگر عددشما بیش از دو رقم بود چه می کنید و چگونه این ضرب را در 15 ثانیه حل می کنید ؟؟؟

آموزش کامل آن در دوره محاسبات سریع ریاضی کاملا قابل مشاهده است. اما خیلی از دانش آموزان پایه ششم که در کلاس های آموزشی مدارس شرکت کرده اند توانسته اند این تکنیک های محاسبات سریع ششم را آموزش بیند.

  جزوه محاسبات سریع ریاضی (دانلود رایگان) + pdf

نحوه آموزش محاسبات سریع

معمولا به دو طریق می توان این مهارت را در این مقطع حساس آموزش گرفت که شامل :

1-کلاس های حضوری در مدارس

معمولا مدیران با تدبیر از همان دوران ابتدایی به فکر آموزش مهارت به دانش آموزان خود هستند. و این کلاس ها را در برنامه هفتگی دانش آموزان قرار می دهند. معمولا این کلاس ها در مدارس توسط دکتر بهروز پرتوی برگزار می شود چرا که تنها مدرسی در زمینه محاسبات سریع هستند که کاملا این مهارت را سطح بندی شده و کاربردی آموزش می دهند. به گونه ای که دانش آموز نیاز به حفظ کردن نداشته باشد و بتواند مطالب را به خوبی به ذهن بسپارد.

برای رزرو و هماهنگی برگزاری جلسات محاسبات سریع در مدارس لطفا روی لینک زیر کلیک بفرمایید.

2-شرکت در دوره آموزشی آنلاین

همچنین دانش آموزانی که می خواهند خودشان این مهارت را یاد بگیرند تا هم در ریاضی ششم خوش بدرخشند و هم در مدارس تیز هوشان بتوانند وارد شوند و یا هوش محاسبات ریاضی برای دوره دوم دبیرستان کسب می کنند می توانند در دوره آموزشی آنلاین دکتر پرتوی شرکت نمایند. که برای ثبت نام در این دوه می توانید وارد لینک زیر بشوید.

دوره محاسبات سریع

4.5/5 - (107 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *