محاسبات سریع فیزیک

درس فیزیک با اعداد و ارقام سر و کار دارد. سوالات فیزیک دارای مسائلی است که باید با عملیات های ریاضی و اعداد و ارقام به جواب آخر رسید. در زمانی که دانش آموز عجله برای حل کردن سوالات دارد. مثلا در آزمون های آزمایشی، المپبادها، کنکور سراسری و… مسلما حل کردن یک مسئله خیلی زمان بر می شود و تضمینی هم برای نداشتن بی دقتی در حل مسئله وجود ندارد. و طراح سوال هم خیلی خوب می داند که دانش اموز در کدام بخش می تواند بی دقتی محاسباتی انجام دهد و همان جواب اشتباه را نیز در گزینه ها قرار می دهد. اما با تکنیک های محاسبات سریع فیزیک دانش آموز می تواند بدون حل کردن مسئله و انجام ضرب و تقسیم و یا جمع و تفریق های طولانی به کمک تکنیک ها و گزینه های سوال جواب صحیح را پیدا کند.

روش محاسبات سریع در حل مسائل ریاضی و فیزیک و شیمی تضمین می کند که شما در زمان حل مسئله و در محدودیت زمان دچار کمبود زمان و یا بی دقتی نشوید.

آموزش محاسبات سریع در فیزیک

برای یادگیری تکنیک های محاسبات سریع نیاز به آموزش توسط مدرس محاسبات سریع دارید. استفاده از کتاب و جزوه به تنهایی موجب یادگیری اصولی نمی شود. اگر قرار باشد شما راه حل ها و روش ها را حفظ کنید، مسلما در جلسه آزمون دچار فراموشی می شوید و همین امر زمان زیادی از شما می گیر.

محاسبات باید موجب ذخیره زمان در آزمون شود. از این رو تکنیک های ان باید به شیوه ای آموزش داده شود که در حافظه شما قرار بگیرد و نیازی به حفظ کردن نباشد.

محاسبات ریاضی در فیزیک

از این رو شرکت در کلاس های آموزشی و یا دوره های آنلاین محاسباتی برای یادگیری این مهارت ریاضی ضروری است. در آموزش محاسبات سریع در فیزیک شما روش های جمع و تفریق سریع برای حل مسائل فصل اول و دوم یازدهم را آموزش می بیند. همچنین تکنیک های ضرب و تقسیم، در مسائل حرکت شناسی و دینامیک اهمیت زیادی دارد. جذر سریع اعداد در مسائل کار و انرژی می تواند بسیار سریع صورت بگیرید.

از این رو برای آموزش محاسبات سریع ریاضی دوره کامل و جامع محاسبات دکتر پرتوی را به شما پیشنهاد می کنیم که در مدت زمان مناسب تمامی تکنیک ها را به صورت اصولی به شما آموزش می دهد.

محاسبات فیزیک در کنکور و امتحانات تشریحی

زمان در رقابت با دیگران در حوزه تحصیل حرف اول را می زند. دانش آموزانی که می توانند بخش محاسبه مسائل را سریع تر حل کنند، فرصت بیشتری بر تمرکز بر سوالات سخت و مفهومی دارند. از این رو این تکنیک ها علاوه بر آنکه برای پاسخ گویی سوالات فیزیک بسیار کارآمد است و داوطلب می تواند در 15 ثانیه تمامی بخش محاسباتی را حل کند، در امتحانات نهایی و امتحانات تشریحی مدرسه نیز کاربردی خواهد بود.

  محاسبات سریع ضرب اعداد چند رقمی

از این رو ترفندهای جمع و تفریق سریع و یا ضرب و تقسیم اعداد در حل مسائل تشریحی کتاب درسی و امتحانات مدرسه نیز موجب افزایش نمره و معدل دانش آموزان شده است. بنابراین آموزش این مهارت ریاضی هم برای دانش آموزان سال هفتم تل نهم در حل مسائل فیزیک درس غلوم، هم برای دانش آموزان دهم تا دوازدهم رشته ریاضی و تجربی در درس فیزیک کاربردی است.

روش سریع حل مسائل فیزیک

در ادامه با هم برخی از تمرینات کتاب درسی فیزیک و تست های کنکور سراسری را با هم بررسی می کنیم و شیوه حل آنها به روش سنتی و قدیمی و سبک محاسباتی جدید را با هم به اشتراک می گذاریم تا متوجه اهمیت این مهارت ریاضی در حل مسائل فیزیک بشوید و بدانید آموزش محاسبات سریع فیزیک برای دانش آموزان ضروری می باشد.

مثال 1:

سوال فیزیک

در این مثال اگر داوطلب جمع و تفریق و ضرب سریع نداند، نمی تواند این مسئله را سریعا حل کند. در محاسبات سریع فیزیک، اگر داوطلب نتواند جمع و تفریق های ساده را در کمتر از 5 ثانیه حل کند، مسلما این مسئله به این راحتی خیلی زمان بر می شود. اما با تکنیک های ضرب سریع و جمع و تفریق سریع این مسئله را در 15 ثانیه حل می کنید.

مثال2:

سوال فیزیک 2

 

این مسئله از قبلی هم بیشتر ضرورت یادگیری محاسبات سریع ریاضی در حل مسائل کنکور و آزمون ها را نشان می دهد.در این مسئله طولانی نیز محاسبات می تواند در 15 ثانیه به داد دانش آموز برسد. شاید ضرب 36در 4 در نگاه اول سخت نباشد اما زمان دانش آموز را از بین می برد. همچنین تکنیک های میان بر نیز به افزایش سرعت حل مسئله کمک می کند.

برای آنکه بدانید هر کدام از این مسائل چگونه می تواند در 15 ثانیه به گزینه صحیح برسد، لازم است در دوره جامع و کامل محاسبات سریع دکتر پرتوی شرکت کنید.

ویدئو های آموزشی حل مسائل فیزیک کنکور

در ویدئو آموزشی زیر دکتر پرتوی سوالات کنکور سراسری 1400 را در درس فیزیک برای شما به روش سریع حل کرده اند. مبحثی در درس اول فیزیک سال یازدهم که با بارهای الکتریکی و ضرب و تقسیم اعداد سر و کار دارد. که در شیوه عادی بین 45 الی 60 ثانیه حل مسئله زمان می برد. در صورتی که دانش آموز به نسبت رقبای خود سرعت عمل بهتری داشته باشد و بتواند به پاسخ صحیح نیز برسد. اما با استفاده از تکنیک های محاسبات سریع ریاضی می توانید همین مسئله را در 15 ثانیه حل کنید و با اطمینان پاسخ صحیح را علامت بزنید.

 

 

افزایش درصد فیزیک در کنکور تا 70%

معمولا درس فیزیک و پاسخ گویی به سوالات آن برای دانش اموزان کار دشواری است و معمولا به علت زمان بر بودن حل کردن سوالات و رسیدن به جواب آخر دانش آموزان فرصت کافی نداردن تا تمامی سوالات کنکور را مطالعه کنند چه برسد که بخواهند تمامی سوالات را حل کنند.

از این رو محاسبات سریع به دلیل آنکه کمک می کند که شما هر مسئله را در 10 الی 15 ثانیه حل کنید، فرصت کافی برای فکر کردن به مسائل سخت را داشته باشید و از همه مهم تر بتوانید درصد بالاتری در این درس  کسب کنید و از انجایی که کسب درصد بالا در فیزیک دشوار است، می تواند موجب افزایش میانگین درصد شما و مهندسی تراز شما شود و روی کسب رتبه بهتر در کنکور سراسری تاثیر بسیار بیشتری بگذارد.

  محاسبات سریع کنکور چالش حل تست زیر 15 ثانیه!

نحوه شرکت در دوره آنلاین محاسبات سریع ریاضی

محاسبات سریع ریاضی در کشور امروزه در حال آموزش است اما با تحقیق در مورد نحوه آموزش متوجه شدیم که متاسفانه یا روش ها به صورت حفظی است و یا تمامی تکنیک ها آموزش داده نمی شود.  و اگر در حل مسائل هوش محاسباتی نداشته باشید و فقط طبق فرمول های حفظی پیش بروید مسلما در دام طراح سوال قرار می گیرید.

این رو کامل ترین و جامع ترین و به روز ترین دوره در سراسر کشور محاسبات سریع دکتر بهروز پزتوی است که برای شرکت در این دوره می توانید وارد لینک دوره شوید و با اگر می خواهید مشاوره دریافت کنید روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مزیت محاسبات سریع در این است که با یک بار خرید آن برای همیشه در دسترس شما قرار می گیرد و از همه مهم تر اینکه هر مرتبه دوره به روز رسانی شود، نسخه جدید نیز در پروفایل شما قرار داده می شود.

دوره محاسبات سریع ریاضی

 

 

1.8/5 - (45 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *