محاسبات شیمی در کنکور و تست زنی

محاسبات شیمی سریع کنکور

شیمی آخرین درس دفترچه اختصاصی کنکور سراسری است. و 35 سوال دارد که فقط 9تای آن از متن کتاب درسی است و باقی آن مسئله می باشد. مسائل شیمی دارای اعداد بزرگ اعشاری که قابل ساده شدن نیستند، می باشد. کسرهای متوالی معروف استوکیومتری چالش بزرگ درس شیمی است.

تازه اگر که داوطلب هوشمندی باشی و زمان کم نیاری و به موقع سراغ درس شیمی بری برای هر سوال فقط 60 ثانیه فرصت داری. که در این 60 ثانیه هم باید سوال رو بخونی، هم درک کنی، هم حل کنی و هم به جواب صحیح آخر برسی.

پس در دقایق پایانی کنکور کار سختی رو باید انجام بدی. اما تکنیک های محاسبات فوق سریع می تونه به تو کمک کنه که همین حل و به جواب رسیدن کسرهای متوالی رو خیلی سریع به نتیجه برسونی.

چرا تکنیک محاسبه سریع در شیمی؟

کاربرد محاسبات سریع شیمی:

1- زمان حل زیر چند ثانیه:

خیلی از مشاوران کنکور می گویند که تو باید در مطالعه و فهم سوال سریع باشی و اینقدر تست زده باشی که تا سوال رو می بینی متوجه شی از کدوم راه حل باید بری و بیشتر این 60 ثانیه رو بذاری روی حل سوال، اما به نظر من این کار بسیار بسیار اشتباهه و تو بیشترین زمانی که داری رو باید بذاری روی فهم و تحلیل سوال. 4تا ضرب و تقسیم ساده نباید زمان تو رو بگیره و باعث بشه مسئله رو خوب متوجه نشی.

برای همین حتما لازمه که از دوره محاسبات سریع ریاضی استفاده کنی. تا بتونی هر ضرب و تقسیم و عملیات ریاضی رو در حداکثر 15 ثانیه حل کنی!!!

2- بالا بردن دقت در محاسبات

کاربرد دیگر محاسبات سریع ریاضی در درس شیمی این هست که علاوه بر سرعت عمل دقت تو رو هم به شدت بالا می بره. اینکه در محدودیت زمان بتونی این همه عدد رو از روش های سنتی حل کنی و بی دقتی نکنی واقعا کار سختیه.

اما چون محاسبات سریع نیازی به حل کردن نداره و با یک نگاه و یا با یه ضرب خیلی ساده و یا از طریق گزینه ها می تونی به جواب برسی دیگه بی دقتی معنایی نداری و می تونی به گزینه ای که به دست آوردی اعتماد کنی.

3- چک نویس و محاسبه روی کاغذ تعطیل

محاسبات سریع ریاضی مشکل کمبود فضا برای حل مسائل رو حل می کنه. فضایی که توی کنکور داری تا سوالات رو حل کنی خیلی کمه و خیلی وقت ها تو در تو می شه و همین چرک نویس های کثیف باعث می شه تو بی دقتی کنی اما وقتی از راه محاسبات سریع می آی و مسئله رو حل می کنی چون فضایی برای حل نمی گیره یا نهایتا یک نیم خط فضا رو در اختیار بگیره دیگه مشکلی با کمبود جا برای نوشتن و یا  بی دقتی چرک نویسی نداری.

تنها دوره ای که برای بالا بردن سرعت محاسباتت نیاز داری همینجاست.    دوره جامع محاسبات سریع ریاضی

به این سوالات درس شیمی دقت کن که از طریق روش های سنتی حل شده می بینی که چه قدر مسیر طولانی رو باید طی کنی تا به جواب برسی به نظرت حتی اگرزمانی برای مطالعه و درک سوال نذاری 60 ثانیه برای این همه راه حل کافیه ؟؟؟؟

محاسبات سریع شیمی کنکور

سوال 244 کنکور سراسری 1400 رو در پیش رو داریم به ابتدای حل این سوال توجه کنید که ابتدا باید واکنش رو موازنه کنید یعنی حداقل 20 ثانیه برای یک موازنه صحیح باید زمان بذارید و بعد باید این اعداد رو در هم ضرب و تقسیم کنید و به جواب غیر رند 75/3 برسید. اما اگر تکنیک های محاسبات سریع ریاضی رو بدونید متوجه می شید که فقط با یک نگاه می تونی به جواب صحیح برسی.

 

یک باور غلط در رابطه با درس شیمی :

خیلی از مشاوران درسی می گویند که تو برای سوالات متن نباید 60 ثانیه زمان بگذاری و باید خیلی سریع از روی سوالات متن بگذری. تا زمان کافی برای حل سوالات مسئله داشته باشی. یعنی می گویند 9تا سوال متن رو باید در کمتر از 5 دقیقه پاسخ بدی تا 30 دقیق زمان برای 26 سوال داشته باشی.

یعنی فقط کمی بیشتر از یک دقیقه برای هر سوال!!!! اما به نظرت این راه حل خوبیه؟؟ تازه سوالات متن چند سال اخیر واقعا سخت و زمان بر شده و چند گزاره ای که لازمه دقیق مطالعه بشه . به این سوال دقت کن!

تست کنکور شیمی

سوال 237 و 238 بررسی 4تا گزاره رو دارند و سوال 237 یکی از سخت ترین سوالات هست چون هر گزاره باید کامل و دقیق بررسی بشه پس زمان یک دقیقه رو براش لازم داری اگر می خوای به جواب درست برسی و اشتباه نزنی. پس این روش اشتباه رو در درس شیمی به کار نگیر و به جای اون تکنیک های محاسباتی رو یاد بگیر.

خب موافقی بریم سراغ یک سوال دیگه ؟؟؟

تست شیمی

به اعدا این سوال دقت کن : چند تا عدد دارن در هم ضرب و تقسیم و جمع و تفریق می شن؟؟؟؟

می دونی که حل این سوال چه قدر زمان می بره؟؟؟

اگر محاسبات سریع را یاد نگیریم چه اتفاقی می افتد؟

محاسبات سریع همانطور که فواید زیادی دارد اگر آموخته نشود ضرر و زیان هایی هم وارد می کند که شامل:

  • اگر شما زمان کافی برای حل سوالات درس شیمی نداشته باشید مجبور می شوید که تعداد سوالات کمتری را پاسخ دهید و این درصد شما را کاهش می دهد.
  • اگر شما محاسبات سریع ریاضی ندانید ممکن است به جواب آخر برسید اما جواب آخر در گزینه ها نباشد و در این حالت یا باید دوباره سوال را حل کنید که در اصل دارید زمان را از دست می دهید یا باید سوال را رها کنید که مجددا ضرر می کنید چرا که یک سوال کمتر یعنی درصد کمتر و رتبه بدتر!!!
  • اگر محاسبات سریع را ندانید ممکن است به جوابی برسید که در گزینه ها موجود است اما جواب صحیح نیست و برای شما درصد منفی بیاورد. ودر دام طراح سوال بیفتید.

حل تست در زمان کم

فقط ضرب و تقسیم نیست که در درس شیمی شما را دچار چالش می کند. بلکه جمع و تفریق هایی که در ظاهر ساده هستنداما امکان بی دقتی در انها بسیار زیاد می باشد هم جز چالش های کنکور سراسری در درس شیمی است.

 

مسئله های شیمی را رد کن!

یک باور اشتباه دیگر هم در درس شیمی وجود دارد که می گویند خب تعداد کمتری از سوالات رو جواب بده مثلاشما اگر فقط به 20 سوال جواب بدی که 9تای اون مسئله باشه که حدودا 5 دقیقه وقتی می گیره و 11سوال می مونه که باید در 30 دقیقه جواب بدی که خب خیلی زمان خوبی می شه!!!

همه اینها تکنیک های مشاوره ای بود که در قرن های قبلی می گفتند و پوسیده شده. وقتی شیمی درس آخره و همه زمان کم می آرن و همه از این دیدگاه های قدیمی استفاده می کنند. تو هوشمند باش و با تکنیک های قوی محاسبات سریع بیا وهم زمان رو مدیریت کن، هم درست جواب بده و هم درصدت رو با تعداد سوالات بالا، بالاتر ببر.

یادت باشه هیچ وقت به کم قانع نشو و همیشه سعی کن خلاف جهت دیگران حرکت کنی تا هم سریع تر برسی هم متفاوت تر عمل کنی.

بهترین دوره محاسبات سریع ریاضی :

حالا که از فواید بسیار زیاد دوره محاسبات سریع ریاضی مطلع شدی. مسلما می خوای که یک دوره خوب برای آموزش محاسبات عددی داشته باشی.

توصیه من به تو دوره محاسبات سریع دکتر پرتوی هست چرا که:

دوره محاسبات سریع

همه اینها از مزایای دوره محاسبات سریع دکتر پرتوی هست که برای استفاده هر دانش آموزی لازمه

پس بزن بریم و سریع از این دوره استفاده کنیم

 

4.5/5 - (521 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *