مشاوره انتخاب رشته از کارنامه تا قبولی در رشته دلخواه

مشاوره انتخاب رشته

انتخاب رشته فرآیندی است که نیاز به مشورت دارد. داشتن اطلاعات صحیح و به روز شده در این زمینه جز الزامات است. هیاهو انتخاب رشته موجب می شود در زمان اجرای فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری خیلی نگران و مضطرب باشیم اما بهترین عمل کمک از یک مشاور حاذق در زمینه انتخاب رشته سراسری است که با علم و آگاهی بتواند بهترین راهنمایی ها را برای دانش آموز داشته باشد.

تاثیرات انتخاب رشته :

مسلما انتخاب رشته کنکور بیش از دوران 12 ساله تحصیل بر زندگی تاثیر دارد. اما فقط تاثیر آن را در قبولی رشته و دانشگاه می دانیم . بهتر است بدانید که انتخاب رشته تاثیرات آشکار و نهانی دارد؛ که در جلسه مشاوره لازم است تمامی این تاثیرات بررسی شود.

تاثیر بر ارتباطات فردی فرد:

یک مشاور مطمئن باید در انتخاب دانشگاه شما دقت لازم را داشته باشد و رتبه بندی علمی دانشگاه ها را بداند و بر مبنای آن انتخاب رشته را انجام دهد . دانشگاهی که انتخاب می کنید تاثیر دارد بر ارتباطی که در دوران دانشجویی خواهید داشت، افرادی که با آنها آشنا می شوید و معاشرت می کنید. برای همین باید انتخاب دانشگاه بر مبنای ویژگی های شخصیتی شما باشد. اگر محیط دانشگاه مناسب شما نباشد مسلما دچار بی انگیزگی و افسردگی می شوید.

احساس غرور از انتخاب رشته :

شاید باور نکنید اما بعد از انتخاب رشته و بسته شدن سایت سازمان سنجش تماس های زیادی دریافت می کنم که سوالات خیلی ساده ای از انتخاب رشته می پرسند اما متاسفانه اطلاعاتی از ان ندارند و موجب شده که دست به انتخاب اشتباه بزنند و تعجب می کنم که مشاور در این زمینه توضیحی نداده است. باید به نحوی انتخاب رشته کنید که بعد از پایان فرایند انتخاب رشته خود احساس غرور کنید و نه احساس پشیمانی. و این مستلزم یک انتخاب خوب برای مشاوره انتخاب رشته دوازدهم است که یک آینده خوب را رقم می زند.

عدم محرومیت از کنکور سال بعد :

خیلی از داوطلبان هنوز نمی دانند که اگر رشته روزانه ای را انتخاب کنی و نروی از انتخاب کد رشته های روزانه برای کنکور سال بعد محرومی اما چرا مشاوران این را کامل توضیح نمی دهند؟ وهر ساله تعداد هزاران داوطلب کنکور سراسری دچار این مشکل عمده می شوند که راه جبرانی ندارد؟ هدف از جلسه مشاوره انتخاب رشته آگاهی بخشی از اصول و قوانین انتخاب رشته می باشد.

تاثیر انتخاب رشته بر درآمد:

فلان رشته بازار کار خوبی دارد! فلان رشته الان روی بورس هست ؟ تا حالا توی اطرافیانتون چه قدر دیده اید که این حرف ها را بزنند. آفت های انتخاب رشته همین چیز ها است. در جلسات مشاوره انتخاب رشته دکتر پرتوی معرفی رشته ها کامل انجام می گردد و مهم تر از همه به دانش آموز مشاوره شغلی داده می شود که چگونه هر فردی می تواند در هر رشته ای به در امد های خوب برسد و راه حل رسیدن به جایگاه خوب را در همین جلسات مشاوره انتخاب رشته توضیح می دهند.

فرآیند انتخاب رشته اصولی

فرایند مشاوره انتخاب رشته :

مشاوره انتخاب رشته سلسه مراتبی دارد که در باید اجرا شود تا انتخاب خوبی رقم بخورد. اینکه در جلسات مشاوره چه اتفاقاتی رخ می دهد ملاک انتخاب دانش آموز و خانواده هاست . ملاک انتخاب یک مشاور خوب انتخاب رشته کیفیت کاری است. برای همین فرایند اصولی انتخاب رشته کنکور سراسری را لازم است بدانید و بر مبنای آن پیش بروید.

بررسی کارنامه و تراز و رتبه قبولی زیر گروه ها :

مگر می شود بدون اطلاعات کارنامه اولیه کنکور و تحلیل دقیق آن دست به انتخاب زد. در درجه اول قبل از ارجاع دانش آموزو  اولیا کارنامه داطلب بررسی می شود و مشاوره تحلیل کارنامه صورت می گیرد و کاملا دقیق برای داوطلب توضیح داده می شود که شانس قبولی در چه رشته ها و دانشگاه هایی را دارد که بداند برای انتخاب رشته اقدام کند یا خیر.

مشاوره انتخاب رشته پرتوی

جلسه مشاوره معرفی رشته ها :

اگر از مرحله اول عبور کردید و دکتر پرتوی تشخیص دادند که بر مبنای تراز و رتبه خود می توانید انتخاب رشته خوب داشته باشید جلسه مشاوره های شما به صورت رسمی آغاز می شود.

که در این جلسه بر مبنای کتاب های معرفی رشته دکتر پرتوی تمامی رشته های دانشگاهی، بازار کار انها، امکان ادامه تحصیل، گرایش های ارشد، بازار مالی رشته و… برمبنای ویژگی های شخصیتی شما توسط دکتر پرتوی بررسی و توضیح داده می شود. که داوطلب با یک علم و آگاهی جدید نیاز به تفکر دارد. برای همین جلسه اول مشاوره انتخاب رشته به پایان می رسد تا داوطلب بتواند در زمان کافی راجع به رشته ها فکر کند.

تست mbti برای انتخاب رشته

جلسه آموزش اصول و قوانین انتخاب رشته :

مهم ترین بخش مشاوره انتخاب رشته اگاهی از قوانین و اصولی است که هر سال تغییر می کند. و قوانینی که اطلاعات کمی در مورد آن وجود دارد که همگی در مشاوره انتخاب رشته کنکور توضیح داده می شود. که البته بنا به شرایط هر فرد متغیر است. چرا که انتخاب ها و تصمیم های هر فرد متفاوت می باشد. ما در اینجا این اصول و قوانین و اطلاعات را برای شما نام می بریم :

  • سهمیه ها و تاثیر هر سهمیه در قبولی
  • بومی گزینی و شرایط گزینش هر رشته
  • رتبه بندی دانشگاه ها ی کشور در هر رشته
  • رشته های مشترک از نظر بازار کاری
  • دوره های روزانه و شبانه و پردیس خودگردان و پیام نور و غیر انتفاعی و مجازی
  • شهریه دانشگاه ها
  • مسافت دانشگاه ها
  • بررسی امکانات رفاهی ( خوابگاه )
  • وسائل حمل و نقل های بین شهری
  • ترتیب و چینش کد رشته ها
  • محرورمیت های روزانه
  • دانشگاه های شرایط خاص ( ارتش، بقیه الله، شاهد، رفاه، صدا و سیما، فرهنگیان)
  • اصول مصاحبه دانشگاه های خاص
  • انتخاب رشته بدون آزمون
  • انتخاب رشته زبان و هنر

 

جلسه مشاوره انتخاب رشته و چیدمان اولیه :

در این جلسه داوطلب مانند یک مشاور از همه زمینه های انتخاب رشته، اصول و قوانین، رشته های دانشگاهی و… اطلاعات کامل دارد و با ذهنی باز و آگاه در جلسه مشاوره شرکت می کند. برای همین چیدمان اولیه رشته ها و دانشگاه ها توسط دکتر پرتوی برای او انجام می شود تا بعد از این جلسه مجددا در منزل با فراغ بال همراه خانواده فرصت فکر کردن در رابطه با انتخاب ها را داشته باشد.

جلسه مشاوره انتخاب رشته

جلسه مشاوره چک و کنترل نهایی انتخاب رشته :

در این جلسه انتخاب های داوطلب نهایی شده و چیدمان کامل آن صورت می گیرد و کد رشته های داوطلب استخراج می شود. و زمانی جلسات انتخاب رشته دانش آموز به پایان می رسد که هم دانش آموز و هم خانواده او با آگاهی و رضایت کامل پایگاه انتخاب رشته را ترک نمایند. و از انتخاب رشته خود احساس شادمانی و رضایت داشته باشند.

جلسه چک انتخاب رشته

4.9/5 - (11 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *