مشاوره انتخاب رشته

مشاوره انتخاب رشته کنکور

برخلاف دهه قبل که شاید با مطالعه و تحصیلات دانشگاهی خیلی نمی شد جایگاه خوبی کسب کرد. اما الان و در دهه های بعدی تحصیلات دانشگاهی جایگاه پر اهمیتی پیدا می کند. چرا که به جای تمامی مشاغل خدماتی، ربات ها جایگزین انسان ها میشوند و تنها افرادی می توانند در جایگاه شغلی و مالی خوبی قرار بگیرند که دانش کافی داشته باشند. از این رو مطالعه و قبولی در کنکور سراسری اهمیتی بیش از قبل پیدا می کند. داشتن مشاور انتخاب رشته یکی از اقدامات ضروری در پایان سال دوازدهم است. که بدانید چه رشته ای را انتخاب کنید که هم با علایق شخصی و ثابت شما همگام باشد و هم در آن استعداد کافی برای موفقیت داشته باشید و هم بتواند بازار کار و آینده مالی خوبی را برای شما رقم بزند.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

 

انتخاب رشته کنکور سراسری با انتخاب رشته دانشگاه آزاد به جز 4 رشته پرطرفدار آن ( پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، دامپزشکی)  از هم جدا می باشند. همچنین فرم انتخاب رشته با کنکور و بدون کنکور در دانشگاه سراسری و آزاد یکی نیست از هم جدا هستند.

در انتخاب رشته کنکور سراسری داوطلب می تواند از میان تمامی رشته های ارائه شده در رشته دیپلم خود به همراه رشته های زیر گروه زبان و هنر اگر در کنکور آنها شرکت کرده باشد انتخاب رشته نماید.

حق انتخاب در کنکور سراسری با کنکور 150 کد رشته و در کنکور سراسری بدون کنکور 100 کد رشته محل میباشد. مهم ترین انتخاب رشته در سال کنکور، انتخاب رشته با کنکور دانشگاه سراسری است که بیشترین رقابت را دارا می باشد.

  بهترین مشاور انتخاب رشته در تهران کیست؟

اکثریت کد رشته های دوره های شبانه، روزانه، پردیس خودگردان و غیر انتفاعی و پیام نور در دفترچه با کنکور ارائه می شود.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری شامل راهنمایی اصولی خانواده ها و داوطلبان کنکوری است تا در نهایت دقت و تلاش داوطلب بتواند بهترین قبولی را با توجه به رتبه  ودرصد خود داشته باشد.

مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی

رشته داوطلبان با حدودا 500 هزار نفر شرکت کننده، بیشترین رقابت را دارا می باشد اما فقط رتبه های 1تا 5هزار شانس قبولی بالا در رشته های روزانه پرطرفدار را دارند. سخت ترین انتخاب رشته مخصوص رتبه های متوسط این کنکور است. چرا که تنوع بالایی در رشته های پیرا پزشکی قرار دارد و همچنین اکثریت متقاضیان این رشته تمایل دارند که برای رسیدن به هدف خود حتی در سایر شهر ها هم تحصیل کنند و حتی هزینه دوره پردیس خودگردان را نیز بپردازند.

از این رو گاهی اوقات تعداد انتخاب ها به بالای 150 عدد می رسد و اولویت بندی این کد رشته ها بر مبنای انکه به داوطلب آسیبی وارد نشود بسیار مهم است.

متخصص انتخاب رشته به راحتی می تواند رشته ها و دوره ها و دانشگاه ها را دسته بندی و الویت بندی نماید و سپس یک چیدمان منطقی با شانس قبولی بالا به داوطلب ارائه دهد.

مشاوره انتخاب رشته تجربی

یک نکته خیلی مهم!!!!

داوطلبان رشته تجربی بدانید که هیچ رشته و دانشگاه پنهانی در زیر گروه های شما وجود ندارد. نهایتا با رتبه در سهمیه 5000 بتوانید در شهر ستان های دور دانشگاه ازاد به پزشکی دست پیدا کنید. بنابراین احساسی تصمیم نگیرید. هیچ مشاوری توان معجزه کردن ندارد و فقط می توان با چیدمان اصولی شانس قبولی شما را با توجه به رتبه تان افزایش داد.

در انتخاب رشته تجربی باید خیلی دقیق و اگاه بود. چرا که کمی جابه جایی در انتخاب ها قبولی را تغییر می دهد و دیگر جای جبرانی وجود ندارد.

بهترین اتفاق ممکن در انتخاب رشته تجربی ایجاد باکس هایی برای رشته های مورد علاقه و سپس ایجاد باکس هایی برای دوره ها و شهر ها می باشد. سپس هر انتخاب باید با اتخاب قبلی و بعدی مقایسه شود تا جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

جملات غیر قابل اعتماد در زمان انتخاب رشته

1-ما از رشته های پنهان و دانشگاه های پنهان خبر داریم!!!!

2- با رتبه بالای 20 هزار پزشکی قبول شو

3-با هر رتبه ای به مصاحبه فرهنگیان دعوت می شوید اگر ما برای شما انتخاب رشته کنیم!!!!!

4-افراد  ما در سازمان سنجش اطلاعات محرمانه به ما می دهند!!!

5-انتخاب رشته توسط فلان فرد اما دانشجویان انتخاب رشته می کنند و آن فرد فقط چند ثانیه یک نگاه به انتخاب رشته شما می اندازد.

تمامی این جملات برای افزایش در آمد در زمان انتخاب رشته می باشد. اگر به آینده خودتان علاقه دارید به هیچ عنوان به این جملات اعتماد نکنید.

  انتخاب رشته رتبه های برتر کنکور

انتخاب رشته فقط پایبندی به اصول است

تفاوت مشاوران انتخاب رشته در اطلاعات پنهانی آنها نیست. بلکه در پایبندی انها و اطلاع از اصول واقعی انتخاب رشته است. این اصول مهم عبارتند از :

1- راهنمایی صحیح با اطلاعات به روز در مورد رشته ها، آینده شغلی هر رشته و بازار کار

2-اگاهی از قوانین انتخاب رشته مثلا محرومیت در دوره روزانه

3- آگاهی از چیدمان کد رشته های خاص

4- آگاهی از شرایط پذیرش در دانشگاه های خاص

5- آگاهی از دسته بندی شهرهای مناسب با بوم شما

6- اطلاع از آخرین وضعیت شهریه دانشگاه ها

7- آگاهی از واقعی ترین امار قبولی در سال های قبل در هر رشته

8- توانایی انتخاب رشته در تمامی سهمیه ها

9- قرار دادن زمان کافی برای انتخاب رشته

10- احترام به زمان خانواده ها و جلوگیری از معطلی خانواده ها

مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی

متاسفانه کمترین آمار شرکت کنندگان کنکور مخصوص داوطلبان رشته ریاضی است. اما هنوز هم قبولی در دانشگاه هایی که رتبه علمی بالا دارند کار سختی است. آنچه که در انتخاب رشته داوطلبان رشته ریاضی اهمیت دارد، دسته بندی دانشگاه ها است. چرا که داوطلب حق انتخاب رشته مورد علاقه خود در چندین دانشگاه در شهر خود دارد.

اولویت بندی انتخاب رشته ریاضی این است که رشته مورد علاقه داوطلب مثلا مهندسی عمران در دانشگاه درجه شما مثلا دانشگاه شاهد انتخاب شود و یا به رشته دوم یعنی مهندسی شهرسازی در دانشگاه تهران فکر کنیم؟؟

مشاوره انتخاب رشته کنکور دقیقا کمک به انتخاب همین بخش هایی از انتخاب رشته است که داوطلب را دچار سردرگمی می کند. در اصل وظیفه مشاور انتخاب رشته این است که مزایا و معایب هر انتخاب را بررسی کند و سپس برای اولویت بندی آنها اقدام نماید.

انتخاب رشته ریاضی

در اصل انتخاب رشته باید به نحوی انجام شود که هر چه از انتهای فرم انتخاب رشته به ابتدا نزدیک می شوید رضایت مندی بیشتری داشته باشید.

نکته خیلی خیلی مهم!!

به هیچ عنوان خودتان انتخاب رشته نکنید!!!

خیلی از داوطلبان تصور می کنند که انتخاب رشته قرار دادن کد رشته ها یکی پس از دیگری است و اگر بر اساس علاقه و دانشگاه بهتر چیدمان خود را انجام دهند؛ کفایت می کند. یا معمولا اعضای خانواده که تحصیلات خوبی دارند در این زمینه ادعا می کنند.

اما شما فقط یکبار فرصت انتخاب رشته دارید. مخصوصا اگر رتبه شما کاملا مرزی می باشد اصلا نباید ریسک کنید و در آخرین اقدام تحصیلی خود صرفه جویی کنید.

بنابراین حتما انتخاب رشته خود را به دست فرد مطمئن و متخصص بسپارید که با صبر و حوصله و در نظر گرفتن زمان کافی انتخاب رشته شما را انجام دهد.

چگونه مشاور خوب برای انتخاب رشته را تشخیص دهیم؟

چند موضوع وجود دارد که کمک می کند بتوانید با بررسی و تحقیق در آن زمینه مشاوران خوب را از شیادان انتخاب رشته تشخیص دهید:

1- مشاوران خوب هیچ گاه ادعا ندارند که با رتبه های خیلی پایین قبولی های عالی داشته اند. معمولا مشاوران کلاهبردار انتخاب رشته کارنامه های جعلی درست می کنند و حتی اعلام می کنند که این کارنامه قابل استعلام است. اما اصلا نباید اعتماد کرد و باید به حرف منطق خودتان گوش دهید.

2- مشاور مطمئن انتخاب رشته کنکور تعداد مشخصی داوطلب می پذیرد. پذیرش بیش از حد ظرفیت انتخاب رشته موجب می شود که دقت و کیفیت کار کم باشد. برای همین بهتر است قبل از انتخاب رشته سری به پایگاه ها بزنید و چمعیت را بررسی کتید. خانواده هایی که از ساعت ها انتظار کلافه شده اند و دیگر قدرت تصمیم گیری ندارند.

 

3- مشاور انتخاب رشته مطمئن برای شما زمان خصوصی و جداگانه در نظر می گیرد تا بتوانید با فراغ بال تصمیم بگیرید. مسلما در زمان انتخاب رشته در کلاس و یا اتاق انتخاب رشته فقط شما و خانواده شما باید حضور داشته بانشد. نه اینکه با چند داوطلب و خانواده دیگر همزمان برای شما انتخاب رشته شود.

4- مشاور انتخاب رشته مطمئن قبل از اعلام رتبه ها اعلام نمی کند که ظرفیت در حال تکمیل شدن است بلکه به شما زمان می دهد تا فکر کنید و تصمیم بگیرید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی

تعداد دواطلبان این رشته به طرز شگفت انگیزی در حال افزایش است. در سال های قبل این داوطلبان با رشته ریاضی در یک راستا بودند اما اکنون مرز 400 هزار نفر عبور کرده اند.

سختی انتخاب رشته داوطلبان انسانی بیشتر از قبل شده است چرا که رشته های دانشگاهی انسانی اکثرا به صورت مشترک ارائه می شوند. یعنی هم از طریق رشته انسانی و هم از طریق ریاضی و تجربی می توان وارد شد و این یعنی ظرفیت این رشته ها بین بچه های انسانی و تجربی و ریاضی تقسیم می شود.

  انتخاب رشته غرب تهران

همچنین دانشگاه های کمی این رشته ها را ارائه می دهند. سختی بیش از حد انتخاب رشته انسانی در این است که داوطلبان به یک دسته رشته خاص علاقه دارند. مثلا فردی که حقوق می خواهد علاقه ای به روانشناسی ندارد وبرعکس . این کار را برای انتخاب رشته سخت می کند. مگر آنکه با رشته های مشابه در فرم انتخاب رشته بازی کرد. مثلا برای علاقه مندان به حقوق رشته های فقه و حقوق و فقه و مبانی حقوق انتخاب کرد و یا برای علاقه مندان به روانشانسی رشته های مشاوره، علوم تربیتی و مددکاری که نیاز به رتبه های پایین تری دارند را در فرم وارد کرد.

مشاوره انتخاب رشته کنکور

تخصصی ترین مرکز انتخاب رشته کنکور و مشاوره انتخاب رشته گروه آموزشی دکتر پرتوی است که1- به دنبال در آمد های آنچنانی از انتخاب رشته نیستیم.2- تعداد محدودی را می پذیریم تا رضایت داوطلبان از انتخاب رشته را بالا ببریم وبرای هر داوطلب زمان کافی بگذاریم تا انتخاب رشته با کیفیت تر و دقیق تری داشته باشیم. 3-همچنین هیچ دانش آموزی در انتظار طولانی برای تکمیل انتخب رشته خود نمی ماند و 4-مستقیما با دکتر پرتوی انتخاب رشته می کند.

انتخاب رشته دکتر پرتوی

4.9/5 - (52 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *