نحوه جمع بندی دروس در عید نوروز

نحوه جمع بندی دروس در عید نوروز

عید نوروز فرصتی مناسب است تا مرور و جمع بندی خوبی بر درس های خود داشته باشیم تفاوتی ندارد که در چه پایه تحصیلی مشغول هستید دهمی هستید یا کنکوری ، در دوره اول دبیرستان تحصیل می کنید یا پشت کنکوری هستید و یا حتی بعد از سال ها می خواهید مجددا در کنکور سراسری شرکت کنید در هر پایه و مقطعی که هستید باید در دوران عید نوروز جمع بندی خوبی روی مطالب درسی خود داشته باشید و نحوه جمع بندی دروس در عید را بدانید.در این مقاله سعی داریم که برای آن دسته از داوطلبان کوشا و پر تلاش که هدف و مقصدی در ذهن برای خود دارند توضیح دهیم که برای جمع بندی دروس در عید چه کاری باید انجام دهند و به چه نحوی دروس خود را جمع بندی کنند.

در عید نوروز همه درس ها را جمع بندی کنید !!!!!!

این یک تفکر کاملا اشتباه است جمع بندی تمامی دروس به چه قیمتی؟ به قیمت نابود کردن کیفیت مطالعه؟ به قیمت نابود کردن میزان تست و تسلط شما؟ مسلما خیر در نحوه جمع بندی دروس در عید نوروز در ابتدا باید هدف و زیر گروه شما مشخص شود و ببینید که اصلا کدام درس ها در کنکور نجات بخش شما است و روی چه درسی به عنوان درس شاخص باید تمرکز کنید؟  بعد برای هر درس باید بر اساس اهمیت و تعداد سوال الویت بندی شود همچنین میزان مطالعه قبلی و تسلط شما نیز در نحوه جمع بندی دروس شما در عید نوروز مهم است اما اینکه 0تا 100 همه مباحث و تست ها در دروان جمع بندی عید به پایان برسد کاری محال و وعده ای دروغین است برای همین موضوع در آموزش نحوه جمع بندی دروس در عید نوروز باید بگویم الویت بندی مباحث بر اساس تسلط و هدف بسیار بسیار مهم است و کاری بس زمان بر است برای همین نحوه جمع بندی درس ها در عید اهمیت بالایی دارد و فرصت عید نوروز دیگر تکرار نشدنی است.

نحوه جمع بندی دروس در عید نوروز

در جمع بندی دروس در عید نوروز برای هر درس چه میزان زمان بگذاریم؟

مسلما ساعت مطالعه بالا یکی از عوامل مهم در جمع بندی عید نوروز است اما اینکه برای هر درس چه میزان باید زمان گذاشته شود و در طول روز میزان مطالعه چه قدر باشد کاملا فردی است و برای هر دانش آموز باید مطابق خصوصیات اخلاقی و درسی او برنامه ریزی شود اما بیشتر ساعت مطالعه شما باید به درس شاخص شما اختصاص یابد فرض کنیم شما داوطلب و خواهان رشته داروسازی هستید حال میزان مطالعه درس ریاضی و شیمی و زمین شناسی باید خیلی بیشتر از درس زیست باشد چرا که ضریب شیمی در رشته داروسازی حتی از زیست بالاتر است برای همین موضوع زمان مطالعه هر درس در دوران جمع بندی دروس در عید نوروز بستگی به هدف هر دانش آموز دارد که در جلسات مشاوره کاملا خصوصی به صورت کامل برای هر دانش آموز انالیز می شود .

چرا جمع دروس در عید مهم است ؟

سوال مهم در این است که چرا همه روی دوران عید نوروز و جمع بندی درس ها در عید تاکید دارند و چه عاملی باعث شده جمع بندی دروس در عید نوروز اینقدر مهم باشد؟ دوران عید نوروز سر آغاز فصلی تازه و سال تازه است پس فرصت خوبی است برای شروع دوباره و انرژی و انگیزه بالایی در این زمان از سال وجود دارد. همچنین به دلیل فرصت کاملا آزاد در طول روز زمان مطالعه بسیار زیاد است که می تواند حجم زیادی از دروس را پوشش دهد دقت کنید که قرار نیست همه درس ها در عید نوروز جمع بندی شود اما فرصت خوبی است تا میزان خوبی از درس ها با خیال راحت بدون دغدغه معلم و امتحان و نمره پشت سر گذاشته شود و به جمع بندی خوبی برسد .

همچنین در دوران عید نوروز سرعت مطالعه بالا است و همین موضوع باعث می شود که نحوه جمع بندی درس ها در عید منظم تر باشد و با دسته بندی بهتری پیش برود. برای همین دوران طلایی جمع بندی درس های خود در نوروز را جدی بگیرید و به هیچ عنوان اچازه ندهید این فرصت خوب از دست شما برود .

برنامه ریزی عید

در جمع بندی دروس در عید نوروز چگونه درس ها را الویت بندی کنیم ؟

همانطور که گفتم لازم است که مباحث شما در عید نوروز برای جمع بندی دروس الویت بندی شود اما این الویت بندی چگونه باید انجام پذیرد؟ در اردو مطالعاتی نوروزی فرم های مخصوصی که در اختیار داوطلبان قرار می گیرد وضعیت مطالعه و تست و تمرین و درصد هر مبحث مشخص می شود و مشاور شما در جلسه مشاوره جمع بندی دروس در عید نوروز کاملا مباحث را برای شما الویت بندی می کند که این الویت بندی در ابتدا شامل مباحثی است که که در کنکور سراسری پر سوال هستند اما هنوز مطالعه نشده اند ، مرحله بعدی مباحث پر سوالی هستند که کامل مطالعه نشده اند ، الویت سوم دروس و مباحثی است که کم سوال هستند و کامل مطالعه نشده اند و الویت چهارم با درس ها و مباحثی است که کم سوال هستند و مطالعه نشده اند اما متاسفانه داوطلبان در نحوه جمع بندی دروس در عید نوروز کاملا برعکس و از آخر به اول پیش می روند که این موجب می شود در پایان جمع بندی درس های شما در عید نوروز هیچ مبحثی به تسلط بالا نرسیده باشد و هیچ نقطه قوتی نداشته باشید .

 

بیشتر بخوانید: روش صحیح برنامه ریزی عید برای کنکوری ها

 

در روش جمع بندی دروس در عید نوروز مطالعه کنیم یا تست بزنیم؟

یادتان باشد که هیچ زمانی مطالعه از تست جدا نیست و هر زمان در حال مطالعه هر درس و مبحثی هستید به خصوص در زمان عید دروس حتما به حل تمرین و تست های آموزشی هم بپردازید . اگر درسی که مشغول مطالعه آن هستید مطالعه محور است در یک بازه زمانی 90 دقیقه ای 60 دقیقه را به مطالعه و رد پاگذاری اختصاص دهید و 30 دقیقه حتما تست های خط به خط آموزشی آن مطلب را بزنید و برعکس اگر درس شما تمرین محور است از یک بازه مطالعه 90 دقیقه ای 30 دقیقه را به مطالعه جزوه یا درسنامه بپردازید و باقی زمان خود را به حل تمرین به روش تیپ بندی اختصاص دهید معجزه  تست و تمرین را در تسلط آموزشی دست کم نگیرید .

نحوه جمع بندی دروس در عید نوروز

در نحوه جمع بندی دروس در عید نوروز چه مهارت هایی را تقویت کنیم؟

همانطور که گفتیم دوران جمع بندی دروس در عید نوروز دوران طلایی و مهمی است برای همین موضوع فرصت خوبی است تا مهارت هایی را در مطالعه خود تقویت کنید که البته این کار نیاز به صرف وقت و زمان کافی دارد.

یکی از این مهارت ها که می تواند در موفقیت شما و رشد چشمگیر شما بعد از دوران جمع بندی دروس در نوروز مفید باشد محاسبات سریع ریاضی است که کمک می کند سوالات درس ریاضی ، فیزیک ، شیمی و برای داوطلبان رشته انسانی درس ریاضی و اقتصاد را در کمتر از 20 ثانیه حل کنند و به صحیح ترین پاسخ در کوتاه ترین زمان دست یابند . محاسبات سریع ریاضی یکی از مهم ترین آیتم هایی است که می تواند رشد چشمگیری در عید نوروز به شما ببخشد .

 

همین حالا در دوره محاسبات سریع ریاضی شرکت کنید.

مهارت بعدی مطالعه ای که نیاز هست در دوران جمع بندی عید نوروز آموزش ببنید مهارت تند خوانی است چرا که بعد از عید دیگر فرصتی برای اینکار ندارید و باید بر اساس جمع بندی که در عید نوروز انجام داده اید بعد از عید بارها و بارها به مرور مطالب مطالعه شده بپردازید تا در ذهن شما تثبیت شود و این کار نیاز به سرعت و دقت بالا در مطالعه دارد .

مهارت بعدی که نیاز است به صورت تخصصی روی آن کار شود و تبدیل به یکی از نقاط قوت شما شود مهارت هوش هیجانی است که در کنکور سراسری شما 60 % موثر است . هوش هیجانی مهم ترین بخش در روز کنکور سراسری شما است که باید در دوران جمع بندی دروس در عید آموخته شود و حتما در آزمون های آزمایشی به کار گرفته شود .

لطفا در کنار نحوه جمع بندی دروس در عید روی تقویت مهارت های سه گانه کنکور سراسری زمان بگذارید تا بتوانید استفاده کافی و لازم را از دوران عید داشته باشید .

3.2/5 - (4 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *