هزینه انتخاب رشته کنکور

دربحث هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد بخشی به مشاوره انتخاب رشته بر می گردد که هزینه های متفاوتی را بنا به شرایط متفاوت در بر می گیرد. و بخشی به وارد کردن اطلاعات در سایت سازمان سنجش و یا سایت دانشگاه آزاد مربوط می شود. در این بخش می خواهیم هر مرحله انتخاب رشته سراسری و آزاد را از لحاط بحث هزینه انتخاب رشته کنکور مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم و متوجه شویم که بهترین هزینه برای مشاوره انتخاب رشته کنکور چه میزان می باشد. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا قیمت انتخاب رشته کنکور و همچنین قیمت مشاور انتخاب رشته را بر اساس معیار های مختلف با هم بررسی کنیم. 

انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد فرایندی است که هر ساله توسط مراکز مشاوره برگزار می شود. و تقریبا اکثریت داوطلبان کنکور سراسری تمایل دارند تا در انتخاب رشته یک موسسه ثبت نام کنند و انتخاب رشته آنها توسط مشاور انجام شود. موضوعی که موجب انتخاب مشاوران انتخاب رشته می شود، خدمات و تفاوت ها و قیمت انتخاب رشته کنکور می باشد

هزینه انتخاب رشته

داوطلبانی که می خواهند وارد دانشگاه شوند، مرحله مهم انتخاب رشته را پشت سر می گذرانند. اما هزینه های بالا در ارتباط با مشاوره انتخاب رشته و یا خرید کارت های اعتباری انتخاب رشته سوالی است که همیشه از مشاوران کنکور پرسیده می شود. بنا براین تصمیم گرفتیم تا تمامی هزینه های انتخاب رشته کنکور را مورد تحلیل و بررسی قراردهیم . هزینه مشاور انتخاب رشته یک موضوع است و هزینه وارد کردن کد رشته ها در سایت نیز یک موضوع دیگر است. در ابتدا راجع به قیمت انتخاب رشته در سایت سنجش و سایت دانشگاه آزاد صحبت می کنیم و سپس به سراغ قیمت مشاور انتخاب رشته کنکور می رویم. 

هزینه انتخاب رشته سراسری

زمانی که شما انتخاب رشته خود را برای دانشگاه های سراسری انجام داده اید و حال فرم 150تایی انتخاب رشته خود را می خواهید در سایت سازمان سنجش وارد نمایید. برای ورود این اطلاعات و کد رشته ها نیازی به پرداخت هزینه و یا خرید کارت اعتباری ندارید. همچنین برای انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری نیز نیازی به پرداخت هزینه نیست.  چرا که در زمان ثبت نام کنکور هزینه آن را پرداخت کرده اید. در زمان ثبت نام کنکور سراسری یک کارت اعتباری برای گروه اصلی خودتان تهیه کرده اید و برای دوره های پیام نور و غیر انتفاعی هر کدام یک کارت اعتباری جداگانه تهیه کرده اید.  بنابراین هزینه انتخاب رشته کنکور در سایت سازمان سنجش رایگان می باشد.

هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

برخلاف انتخاب رشته سراسری اگر بخواهید کد رشته های خود را در سایت دانشگاه آزاد وارد نمایید، چه در رشته های با کنکور و چه بدون کنکور برای هر انتخاب رشته خود باید یک کارت اعتباری جداگانه تهیه نمایید تا اجازه وارد کردن کد رشته ها و ثبت آنها را در سیستم داشته باشید. این دقیقا برعکس دانشگاه سراسری می باشد. در زمان ثبت نام کنکور شما در اصل هم کنکور سراسری را ثبت نام کرده اید و هم کنکور دانشگاه آزاد را. بنابراین برای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد هزینه ای پرداخت نکرده اید. 

هزینه خرید کارت اعتباری دانشگاه آزاد هر ساله متغیر می باشد اما در مجموع شما یک انتخاب رشته با کنکور دانشگاه آزاد دارید و هم می توانید 5 انتخاب رشته بدون کنکور نیز داشته باشید که به تعداد انتخاب رشته هایی که انجام داده اید، باید هزینه کارت اعتباری را پرداخت نمایید. 

نکته !!!!

 اگر در زمان ثبت نام کنکور گزینه علاقه مندی به شرکت در دوره پیام نور و غیر انتفاعی را انتخاب نکرده اید، در زمان انتخاب رشته می توانید برای خرید کارت اعتباری آن از طریق سایت سنجش اقدام نمایید و کد رشته های پیام نور و غیر انتفاعی را نیز در انتاخب رشته خود قرار دهید.

هزینه مشاور انتخاب رشته کنکور

صحبت های بالا در مورد خرید کارت اعتباری برای انتخاب رشته و وارد کردن کد رشته ها در سایت سنجش و دانشگاه آزاد بود. اما برای انجام دادن یک انتخاب رشته نیاز به جلسه مشاوره می باشد که مشاور های زیادی و مراکز مشاوره متعددی برای انجام انتخاب رشته با هزینه های متفاوتی وجود دارد. هزینه مشاور انتخاب رشته کنکور بستگی به خدماتی که دریافت می کنید دارد. هر چه خدمات دریافتی شما اختصاصی تر باشد؛ مسلما قیمت مشاور انتخاب رشته کنکور نیز بیشتر می شود. اما توصیه من به شما این است که انتخاب رشته یک مرتبه در کل دوران تحصیل شما اتفاق می افتد و واقعا مهم و سرنوشت ساز است. بنابراین برای هزینه کمتر به سراغ مشاور بی تجربه نروید. 

هدف ما شناخت هزینه های مشاور انتخاب رشته کنکور و بررسی خدمات مناسب برای انتخاب رشته می باشد. از این رو در کنار هزینه های انتخاب رشته مراکز مشاوره انتخاب رشته به بررسی خدماتی که شما در زمان انتخاب رشته دریافت می کنید هم می پردازیم.

جدای از بحث ویژگی های مشاور انتخاب رشته، در این اوضاع اقتصادی موضوع مالی نیز اهمیت زیادی دارد. هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد در مراکز مختلف متفاوت است که بستگی به سابقه کاری موسسه، تعداد جلسات انتخاب رشته و خدماتی که ارائه می شود دارد. اما متاسفانه برخی از مراکز مشاوره تحصیلی هزینه های بسیار بالایی برای انتخاب رشته در نظر می گیرند که این انتخاب رشته نیز توسط مشاوران دانشجو و تازه کار انجام می شود. همچنین جلسات گروهی و نیمه گروهی می باشد و خدمات منحصر به فردی نیز برای ارائه ندارند. معمولا مراکز مشاوره با سابقه تحصیلی به نسبت خوب هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری را از 2/500/000 شروع می کنند و این ارقام بالاتر نیز می رود. اما جالب است بدانید جلسات گروهی و نیمه گروهی است، مشاوران سابقه کاری ندارند و همچنین ازدحام زیادی از جمعیت وجود دارد. بنابراین بهتر است در زمان انتخاب مشاور انتخاب رشته کنکور اول به سایر ویژگی های توجه کنید و سپس هزینه را در نظر بگیرید.

 

  بهترین مشاور درسی در کیش

هزینه های نجومی انتخاب رشته

خیلی از مراکز مشاوره تحصیلی به دلیل ضرورت انتخاب رشته و حساسیت بالایی که دارد، هزینه های هنگفتی را از خانواده ها دریافت می کنند که به دلیل تبلیغات های بسیار و شعار هایی است که خیلی مصداق ندارد و همگام با واقعیت نیست. برای همین اگر می خواهید در زمینه انتخاب رشته هزینه ای پرداخت کنید، باید به موارد زیر توجه کافی داشته باشید. هزینه های نجومی انتخاب رشته در صورتی معقول است که خدمات منحصر به فرد نیز دریافت کنید و فقط برای یک انتخاب رشته کاملا خصوصی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

هزینه نجومی انتخاب رشته

1- انتخاب رشته خود را به دست افراد ناشناس ندهید

زمانی که به مراکز مشاوره مراجعه می کنید، به اعتبار نام موسس وارد آن مجموعه می شوید و هزینه پرداخت می کنید اما در زمان انتخاب رشته با افرادی رو به رو می شوید که آشنایی با آنها ندارید و توسط آموزش های کوتاه مدت انتخاب رشته را آموزش دیده اند. برای همین موضوع این افراد به هیچ عنوان حتی با هزینه های کم هم برای انتخاب رشته کنکور قابل اعتماد نیستند.بنابراین به هیچ عنوان انتخاب رشته خود را به دست افراد ناشناس ندهید. 

2- انتخاب رشته توسط دانشجویان

خیلی از افرادی که در رشته های خوب و دانشگاه های معتبر تدریس می کنند، دست به کار انتخاب رشته می زنند. وشاید هزینه های بالایی نیز دریافت نکنند اما دانش آموزان تصور می کنند چون خود آن فرد دانشجو پزشکی است پس دلیلی است تا او هم پزشکی قبول شود. اما اصلا چنین نیست.بنابراین انتخاب رشته توسط دانشجویان حتی با هزینه های معقول را توصیه نمی کنم. 

انتخاب رشته نیاز به تجربه کافی دارد تا بتوان به نحوی آن را انجام داد که قبولی فرد قطعی باشد و در زمان اعلام نتایج با عنوان مردودی مواجه نشد. برای همین دانشجویان افراد مناسبی برای انتخاب رشته کنکور نیستند. همانطور که قبلا نیز اشاره کردم؛ در زمان انتخاب رشته هزینه و قیمت اهمیتی ندارد. بلکه تجربه مهم است. بنابراین در اولین معیار انتخاب خود برای انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد به هیچ عنوان هزینه را در نظر نگیرید و اول به تجربه و تخصص و میزان رضایت داوطلبان سال های قبل توجه کنید. 

3- انتخاب رشته در مراکز شلوغ

خیلی از مراکز انتخاب رشته ساعت ها فرد را معطل می کنند تا کار او را انجام دهند. اما شلوغی بیش از حد مراکز مشاوره که این روزها جز تبلیغات شده است؛ می تواند موجب شود تا دقت و تمرکز در زمان انتخاب آینده فرد به شدت کاهش یابد. انتخاب رشته در مراکز شلوغ در اصل یعنی نابود کردن زمان و هزینه و آینده خودتان. 

بنابراین بهتر است با توجه به هزینه ای که برای انتخاب رشته کنکور پرداخت می کنید؛ به مشاوری مراجعه کنید که در کنار تجربه و تخصص و سابقه کاری کافی، زمان مناسب و اختصاصی برای انتخاب رشته شما قرار دهد.

4- عدم توجه به شعار های تبلیغاتی

قبولی در هر رشته توسط رتبه و بررسی های سازمان سنجش صورت می گیرد و هیچ مشاوری نمی تواند کاری کند تا شما با رتبه 40هزار بتوانید رشته پزشکی قبول شوید و تمامی اینها تله های تبلیغاتی می باشد. در زمان انتخاب مشاور عدم توجه به شعار های تبلیغاتی داشته باشید و معیار خود را تجربه و تخصص قرار دهید. 

برای همین مشاور مطمئن مشاوری است که به شما اطمینان دهد که با توجه به رتبه ای که دارید، بهترین رشته ای که می توانید را پذیرفته شوید و اشتباهات در انتخاب رشته شما را از بین ببرد.

5- هزینه های بالا انتخاب رشته دلیل بر کیفیت نیست

خیلی از افراد برای انجام دادن کار انتخاب رشته حدودا هزینه هایی دریافت می کنند که متناسب با خدمات نیست مثلا هزینه یک مشاوره خصوصی را دریافت می کنند اما به صورت گروهی و نیمه گروهی مشاوره می دهند و تعداد زیادی داوطلب را ثبت نام می کنند که دقت و تمرکز از میان می رود. هزینه های بالا فقط در صورتی باید پرداخت شود که انتخاب رشته کاملا ویژه انجام شود. 

انتخاب رشته مطمئن با هزینه مناسب

در زمان انتخاب رشته هزینه های مشاوره محدودیتی ندارد و هر فردی بنا به سلیقه خود برای انتخاب رشته قیمت گذاری می کند، اما در کنار انتخاب مشاور انتخاب رشته علاوه بر تجربه و کیفیت باید به هزینه مناسب انتخاب رشته کنکور نیز توجه داشت. در اصل یک انتخاب رشته مطمئن با هزینه مناسب و فردی مطمئن که آینده داوطلب برای او مهم باشد و زمان و انرژی کافی بگذارد نه اینکه صرفا یک نظارت پایانی داشته باشد و فقط با شور و هیجان شعار های تبلیغاتی و دروغین ارائه دهد. 

 

  بهترین مشاور درسی کرج

ویژگی های مشاور انتخاب رشته

خانواده ها و داوطلبانی که به دنبال انتخاب مشاور انتخاب رشته هستند با بررسی هایی که انجام می دهند، بیشتر ممکن است سردرگم شوند از این رو ویژگی هایی مشاور انتخاب رشته را مطرح می کنیم تا بدانید که برای انتخاب مشاور انتخاب رشته باید چه ویژگی ها و ملاک هایی را در نطر بگیرید. که این ویزگی ها عبارتنداز :

مشاور انتخاب رشته کنکور باید اطلاعات کاملی از فرایند و قوانین انتخاب رشته داشته باشد.این اطلاعات باید از تجربه کاری مداوم در زمینه انتخاب رشته و همچنین تحصیلات اکادمیک حاصل شود. در زمان انتخاب رشته مشاور انتخاب رشته باید بتواند مشاوره شغلی به دانش آموز بدهد؛ مسیر شغلی او را مشخص کند و آینده هر رشته را مورد بررسی قرار دهد. مشاور انتخاب رشته باید با داوطلب و خانواده او همفکری کند و مسیری مشخص برای داوطلب در نظر بگیرد. از این رو بدون تجربه کافی و علم تخصصی اینکار امکان پذیر نیست. برای همین حتما در زمان انتخاب رشته از فردی که مسئول انتخاب رشته شما می باشد، بپرسید که چند سال در این زمینه سابقه کار دارید و همچنین رشته تحصیلی و مدارک علمی او را بررسی نمایید.

مشاوره انتخاب رشته باید برای داوطلب ارزش قائل باشد. برگزاری به موقع جلسات مشاوره، جلسات مشاوره خصوصی با محیطی آرام ودقت زیاد در انتخاب رشته حداقل ترین موضوعی است که باید رعایت شود. اما متاسفانه شلوغی بیش از حد، جمعیت بالا، جلسات گروهی و نیمه گروهی و .. همگی شرایط است که برای داوطلبان در زمان انتخاب رشته فراهم می شود. از این رو سعی کرده ایم تا در انتخاب رشته خودمان به صورت کاملا خصوصی و به دور از ازدحام و شلوغی و با تمرکز بالا خدمات انتخاب رشته تخصصی گروه آموزشی پرتوی را ارائه دهیم.

 

دلسوزانه انتخاب رشته کردن موضوع مهم دیگری است. زمانی که قرار است برای 500نفر در مدت 5الی 7 روز انتخاب رشته انجام داد. یعنی در طول یک روز بین 70 الی 100 نفر مراجعه کننده انتخاب رشته وجود دارد. این تعداد یعنی انتخاب رشته فقط با خستگی انجام می شود و دلسوزی و دقت دیگر معنایی پیدا نمی کند.

 

 

هزینه مشاوره انتخاب رشته دکتر پرتوی

با کمی تحقیق متوجه تفاوت ما به نسبت مراکز انتخاب رشته می شوید. اگر برای انتخاب رشته و آینده خود گروه آموزشی دکتر پرتوی را انتخاب کرده اید؛ خدمات مشاوره ای انتخاب رشته ای زیر را از ما دریافت خواهید کرد.هزینه مشاوره انتخاب رشته دکتر پرتوی در ادامه برای شما ارائه شده است. اما نکته قابل توجه در این است که متفاوت ترین انتخاب رشته توسط دکتر پرتوی صورت می پذیرد. برای همین است که بالاترین میزان رضایت و قبولی را در ساله به همراه داشته است. 

بهترین مشاور انتخاب رشته

 

1- انتخاب رشته توسط دکتر پرتوی نه دانشجویان

دکتر پرتوی به هیچ عنوان آینده مهم یک فرد را به دست افراد غیر متخصص نمی سپارد و مهم ترین ویژگی انتخاب رشته در موسسه آموزشی ایشان این است که فقط نظارت پایانی را بر عهده ندارند، بلکه تمامی خدمات انتخاب رشته به صورت کامل توسط ایشان و در جلسات کاملا خصوصی ارائه می گردد.در این مجموعه انتخاب رشته توسط دکتر پرتوی انجام می شود و نه دانشجویان. 

 

نکته!!

یک نکته بسیار مهم این است که برای اولین بار در ایران گروه آموزشی دکتر پرتوی تنها موسسه آموزشی در زمینه کنکور و انتخاب رشته می باشد که 0تا100انتخاب رشته توسط شخص دکتر پرتوی اتفاق می افتد و ایشان فقط نظارت پایانی را برعهده ندارند.

 

 

2- تضمین انتخاب رشته مطمئن

ما جادوگر نیستیم و قرار هم نیست معجزه کنیم تا با رتبه های خیلی بد رشته ها و دانشگاه های خوب قبولی بدهیم. صداقت شرط اول یک مشاور حرفه ای در انتخاب رشته می باشد. برای همین ما به شما تضمین می دهیم با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید، بهترین انتخابی که می شود را در دانشگاه پذیرفته شوید.این یعنی تضمین انتخاب رشته مطمئن. 

3- احترام به زمان اولیا و دانش آموزان

برای کسب درآمدهای آنچنانی تعداد زیادی دانش آموز در زمان انتخاب رشته نمی پذیریم. بلکه برای هر دانش آموز به صورت جداگانه و خصوصی زمان می گذاریم تا کیفیت انتخاب رشته افزایش یابد. این کار موجب افزایش تمرکز و کیفیت در زمان انتخاب رشته می شود.در اصل دکتر پرتوی احترام به زمان اولیا و دانش آموزان می گذارند. 

4- هزینه مناسب انتخاب رشته

با توجه به آنکه 0تا100جلسات شما به صورت خصوصی و توسط دکتر پرتوی انجام می شود، هزینه ای که پرداخت می کنید به نسبت خیلی از مشاوران و دانشجویانی که کار انتخاب رشته انجام می دهند، کمتر و به صرفه تر می باشد که جدول هزینه مناسب انتخاب رشته و قیمت انتخاب رشته کنکور امسال به شرح زیر می باشد.

انتخاب رشته سراسری 0تا 100 توسط دکتر پرتوی ( با کنکور و بدون کنکور ) 6/000/000 تومان 
انتخاب رشته آزاد 0 تا 100 توسط دکتر پرتوی ( با کنکور و بدون کنکور)  2/500/000 تومان 
انتخاب رشته سراسری و آزاد دکتر پرتوی ( 8 انتخاب رشته)  7/500/000 تومان 
انتخاب رشته سراسری خانم رنگ آمیزی روانشناس ارشد  3/500/000 تومان 

 

 

 

5/5 - (24 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *