پشت کار ماندن

پشت کنکور ماندن برای همه خوبه؟

چه افرادی برای پشت کنکور ماندن مناسب نیستند؟

در پشت کنکور با چه برنامه ای درس بخوانیم؟

آیا سال بعد نتیجه بهتری می گیریم؟

چه افرادی برای پشت کنکور ماندن مناسب نیستند؟

مسلما سال پشت کنکور خیلی سخت تر از سال کنکوره و احساس بی انگیزگی و خستگی بیشتر خودش رو نشون می ده گاها برخورد می کنیم با دانش آموزانی که حتی به افسردگی مبتلا می شن و رها می کنن برای همین اگر روحیه جنگنده نداری بهتره یک سال دیگه از عمرت رو برای کنکور نذاری.

اگر قراره مشکلات سال قبل ات رو دوباره تکرار کنی و یا با هر مشکلی ناراحتی کنی و گریه کنی مثلا اگر توی آزمون ها نتیجه خوبی نگرفتی یه هفته ناراحت باشی و نتونی هیجانات و احساساتت رو مدیریت کنی بهت توصیه می کنم که تو اصلا برای پشت کنکور ماندن مناسب نیستی. اگر قراره که دانش آموز پشت کنکوری بشی باید روحیه جنگنده داشته باشی.

شرایط لازم برای پشت کنکور ماندن

اگر بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری تصمیم به این داری که پشت کنکور بمانی و یک سال دیگر هم شانس ات رو امتحان کنی باید بهت بگم که برای پشت کنکوری بودن باید یکسری شرایط لازم رو داشته باشی چون داری روی یک سال از زندگی ات سرمایه گذاری می کنی پس نباید بی گدار به آب بزنی.

مسلما سال پشت کنکور با سال کنکور تفاوت های زیادی دارد در سال پشت کنکور نیاز به یک هدف بسیار بسیار قوی هست . در سال پشت کنکور دیگه معلم و امتحان و همکلاسی نیست که به تو احساس رقابت و انگیزه بده در سال پشت کنکورت خودتی و خودت.

پس باید عاشق هدفت باشی تا بتونی توی این یک سال دوام بیاری . نباید احساسی تصمیم بگیری چون در وسط های راه کم می آری باید یه تصمیم منطقی بگیری که اصلا جای پشیمانی نداشته باشی .

 

 

عاشق هدف بودن :

یکی از شرایطی که لازم داری تا بتونی پشت کنکور بمونی این هست که نه تنها باید یک هدف دقیق داشته باشی بلکه باید عاشق هدفت باشی اینکه فقط بگی من پزشکی دوست دارم کافی نیست باید برای رسیدن به این پزشکی حاضر باشی از خیلی چیزها بگذری و فقط دوست داشتن هدف و یا داشتن هدف کافی نیست بلکه باید با دل و جون برای رسیدن به هدفت بجنگی

حسادت ممنوع :

اگر تصمیم گرفتی که یک سال دیگه بمونی و پشت کنکوری باشی پس مسلما باید از مرداد و بعد از اعلام نتایج شروع کنی پس توی شهریور که دیدی خیلی از دوستات رفتن دانشگاه و تو تنها شدی نباید حسادت کنی و به هم بریزی . نباید بی انگیزه بشی و خسته بشی چون تو یه هدف محکم داری که باید برای اون بجنگی خودت انتخاب کردی که یک سال پشت کنکور بمونی .

 

  انتخاب رشته شرایط خاص

با برنامه درس خواندن در سال پشت کنکور :

اینکه یک سال کنکور رو از سر گذروندی بهانه خوبی نیست که در این زمینه با تجربه شده باشی تو هنوز هم نیاز داری که یک برنامه ریزی خوب داشته باشی و یک مشاور و همراه در کنارت باشه تا هر لحظه برنامه تو رو چک کنه و مشکلاتت رو برطرف کنه چون دیگه امسال سال اشتباه کردن نیست پس در سال پشت کنکور وجود یک برنامه منظم هفتگی بسیار بسیار لازم است برنامه ریزی که متناسب با هدف تو باشه و بتونی یک جمع بندی خوبی داشته باشی و سرعت مطالعه تو رو بالاتر ببره .

برنامه ریزی ویژه پشت کنکور باید جزیی و دقیق باشه نه یک برنامه ریزی ساده معمولی در سال پشت کنکور باید برای تمامی اقداماتی که انجام می دی برنامه ریزی داشته باشی حتی خواب ، تفریح و استراحت برنامه ریزی پشت کنکوری ها باید حرفه ای باشه و به شکلی طراحی بشه که تا بهمن ماه همه دروس جمع بندی بشه و از بهمن فقط دوره کنی و آزمون های سال های قبل رو کار کنی.

همین الان دانلود کن و شروع کن!     👈  دانلود دفتر برنامه ریزی رایگان   👉

 

اقدامات سال پشت کنکور

اقدامات ضروری در سال پشت کنکور

در سال قبل کنکور باید یک سری اقدامات رو حتما انجام بدی و روی آنها پافشاری کنی چند کاری که می تونه به تو کمک کنه که یک رتبه دلخواه کسب کنی و ببینی که پشت کنکور ماندن و به جان خریدن سختی هایش ارزشش را دارد .داوطلبی که در سال پشت کنکور این کارها را انجام ندهد و مثل سال قبل درس بخواند مسلما پیشرفتی نمی کند  پس باهم لیست کاملی از این کار ها را بررسی می کنیم

 

 

 

 

  • 1- مشخص کردن درس شاخص :

اگر برای خودت درس شاخص نداشته باشی انحراف معیاری در درصدهای تو ایجاد نمی شه قرار نیست همه درس ها رو بالای 70 بزنی این کار اتفاقا کاملا اشتباهه تو باید 2درس در عمومی و یک درس اختصاصی که جز زیر گروه تو هستن یا توی انها قوی تر هستی رو انتخاب کنی و روی آنها تمرکز بیشتری داشته باشی درس شاخص بهت کمک می کنه که بتونی به رتبه دلخواهت برسی .

 

  • 2- تحلیل آزمون های آزمایشی :

یکی از مهم ترین اقدامات در سال کنکور تحلیل کردن آزمون هایی هست که شرکت می کنی چون باید بدونی که نقطه ضعف های تو چی هست که تا آزمون بعدی اون رو برطرف کنی علاوه بر این باید حتی نقاط قوتت رو هم بشناسی تا اونها رو از دست ندی و مرتب مرورشون کنی و تست بزنی تحلیل آزمون از خود آزمون مهم تره و این رو نباید دست کم بگیری همچنین تحلیل آزمون روش خودش رو داره و هر تحلیلی نمی تونه اون دستاورد رو برای تو داشته باشه برای همین تحلیل آزمون رو دست کم نگیر

  • 3- استمرار در مطالعه :

یکی از بزرگترین آفت های سال پشت کنکور این هست که داوطلب در این سال مداومت و استمراری در مطالعه نداشته باشد یک روز مطالعه یک روز کم خواندن و یک روز مهمانی و تفریح یا مثلا از کم شروع کنم حالا یواش یواش زیادش می کنم این اقدامات کاملا اشتباه هست کلید موفقیت تو در این هست که هر روز و مداوم و پیوسته مطالعه کنی و رشته این استمرار پاره نکنی.

هدفگذاری روزانه

  • 4- فکر کردن روزانه به هدف :

در سال کنکور معلم ها ، دوستات ، امتحانات نهایی و …. عواملی بودن که به تو انگیزه می دادن تا درس بخونی و عقب نیفتی اما در سال پشت کنکور بودن دیگه هیچ کدوم از این عوامل وجود ندارن پس تنها چیزی که می تونه به تو انگیزه بده و تو رو به جلو حرکت کنی هدفت هست پس هر روز صبح که از خواب بیدار میشی به هدفت فکر کن و سناریو زندگی ات رو تعریف کن . یک فیلم یک دقیقه ای توی ذهن ات بساز و هر روز اون رو مرور کن .

 

  از الان شروع کنم میشه؟!!
  • 5- عدم توجه به انرژی های منفی :

سال پشت کنکور پر از انرژی های منفی دوستان و فامیل و اطرافیان هست باید سعی کنی که هر چیزی که به تو انرژی منفی می ده و انگیزه تو رو از بین می ره دوری کن  تو فقط یک سال به خودت فرصت دادی تا آینده ات رو تغییر بدی پس از همه این انرژی های منفی دوری کن .

  • 6- تست های زماندار و آزمون های شبیه ساز :

توی سال پشت کنکور دیگه نباید مثل سال کنکور تا خرداد درس بخونی و یک ماه اخر رو مرور کنی بلکه باید در این سال سرعت مطالعه ات  رو افزایش بدی و تست های زماندار بیشتری بزنی و ازبهمن ماه فقط وفقط آزمون بدی و مرور کنی که این اتفاق با یک برنامه ریزی خوب مسیر خواهد شد .

  • 7- کسب مهارت های جدید :

اگر قرار باشه در سال پشت کنکور قبول بشی و نتیجه بگیری نباید معمولی پیش بری باید سعی کنی خیلی از مهارت هایی که برای موفقیت در کنکور لازم هست رو یاد بگیری هر چه مهارت های بیشتری بلد باشی شانس موفقیتت رو بالاتر می بری که این مهارت ها شامل مدیریت هوش هیجانی و عواطف و احساسات که واقعا برای کسب یک رتبه مطلوب لازم و واجب هست . افزایش سرعت مطالعه با استفاده از روش های تندخوانی ، یادگیری مهارت محاسبات سریع ریاضی برای افزایش سرعت و عملکرد در حل مسائل کنکور ، مدیریت زمان و…..

اینها بخش کوچکی از مهارت های واجب در سال پشت کنکور هست .

سال پشت کنکور سال بسیار بسیار حساسی هست اگر اشتباه کنی نتیجه بدتری نسبت به سال قبل می گیری اما اگر دریک مسیر درست قدم برداری مسلما می تونی به هدفت برسی و میبینی که جنگیدن برای هدفت ارزشش رو داره.

5/5 - (5 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *