چگونه تندخوان شویم

تندخوانی به معنای این است که در زمان کمتری بتوانید کلمات بیشتری را مطالعه کنید و این مطالعه حتما باید با یادگیری و فهم بیشتر از 80 درصد باشد. اما تندخوانی مهارتی است که نیاز به یادگیری دارد و آموزش آن از طریق تمرین های مخصوص صورت می گیرد. یعنی اگر سوال شما این است که چگونه تندخوان شویم باید بگویم که نیاز به یادگیری دوره تندخوانی دارید که با تمرینات ویژه بتوانید در ابتدا سرعت ذهن در سپس سرعت مطالعه خود را بالا ببرید.

سرعت مطالعه فرایندی است که هم به یادگیری بهتر مطالب کمک می کند چرا که تندخوانی فقط به معنای سریع مطالعه کردن نیست. بلکه تندخوانی یعنی افزایش سرعت در عین افزایش میزان فهم و یادگیری مطالب و جالب است بدانید که هر چه میزان سرعت مطالعه کمتر باشد عوامل حواس پرتی فرصت می کنند که در ذهن جا باز کنند و همین امر موجب می شود که یادگیری کمتر باشد.

همچنین سرعت مطالعه بیشتر علاوه بر افزایش یادگیری، به صرفه جویی در زمان کمک می کند و موجب می شود که فرد چه بخواهد مطالعه درسی داشته باشد و چه مطالعه آزاد با فرصت بیشتری به این کار بپردازد.

آموزش تندخوانی

تندخوانی در چند سال اخیر بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته است و جالب است بدانید که مدرسان زیادی نیز در این زمینه فعالیت دارند. اما آموزش تندخوانی باید از طریق افرادی صورت بگیرد که خودشان سرعت مطالعه بالایی دارند. آموزش تندخوانی باید توسط فیلم آموزشی، تصویر و کتاب باشد تا بتواند تمامی حواس 5گانه فرد را درگیر کند. اینکه چگونه تندخوان شویم به دو صورت می تواند صورت بگیرد که عبارتند از :

 

1)آموزش تندخوانی حضوری

خیلی از دوره های آموزشی تندخوانی به صورت حضوری به صورت کلاس و همایش برگزار می شود. مسلما یادگیری حضوری بسیار می تواند موثر باشد  اما مقوله تندخوانی فرایندی است که فرد آموزش گیرنده باید خیلی خوب خوابیده باشد، از نظر تغذیه در شرایط خوبی باشد، شرایط محیطی کاملا آماده باشد و همچنین تمرینات تندخوانی کوتاه هستند و نیاز به این دارند که فرد هر روز با آنها سر و کار داشته باشد. در کلاس حضوری دبیر باید چند تمرین و تکنیک را پشت سر هم آموزش دهد که در چند جلسه آموزش را پایان بدهد چرا که نمی توان هر روز 30 دقیقه افراد را به صورت حضوری فراخواند.

بنابراین علی رغم تاثیر گذاری بیشتر کلاس های حضوری برای آن دسته از افراد که می گویند چگونه تندخوان شویم باید بگویم که کلاس تندخوانی حضوری نمی تواند خیلی موثر واقع شود.

2)آموزش تندخوانی آنلاین

همانطور که گفته شد شرایط جسمی و محیطی در زمان فراگیری تمرینات تندخوانی باید کاملا محیا باشد از این رو تندخوانی بهتر است به صورت دوره های آنلاین و یا آفلاین باشد که فرد بتواند بر اساس یک برنامه ریزی مشخص آن را پیش ببرد. در دوره غیر حضوری دانشجوی دوره می تواند هر روز بخشی از تمرینات را انجام دهد  که اثر بخشی یادگیری را چند ده برابر افزایش می دهد.

 

  تندخوانی

چگونه تندخوان شویم ؟

برای کسب مهارت تندخوانی باید آموزش بییند و این آموزش باید از طریق کلاس و دوره آموزشی باشد. یکی از بهترین دوره های آموزشی تندخوانی در کشور دوره آموزشی دکتر پرتوی است که خود ایشان دانش آموخته تونی بازان ( پدر تندخوانی دنیا) بوده اند. و جالب است بدانید که سرعت مطالعه دکتر پرتوی حدودا 1280 کلمه در دقیقه می باشد که از هر 1000نفر تنها یک نفر می تواند به این سرعت مطالعه دست پیدا کند. از این رو دکتر بهروز پرتوی که خود مولف کتاب تندخوانی هستند و تندخوانی را توسط پدر تندخوانی دنیا آموزش دیده اند، بهترین گزینه برای آموزش تندخوانی می باشند.

  آموزش تندخوانی برای تمامی گروه های سنی

آموزش تندخوانی توسط دانش آموخته پدر تندخوانی دنیا

مبدع تندخوانی در دنیا فردی که پدر تندخوانی دنیا لقب گرفته است؛ آقای تونی بازان می باشد دکتر بهروز پرتوی نیز تندخوانی را توسط تونی بازان آموزش دیده اند که موجب شده است بتوانند خود سرعت مطالعه بسیار خوبی داشته باشند و این علم را توسط کتاب تندخوانی خود و دوره آموزشی تندخوانی به دیگر افراد در مدت زمان کوتاهی و با تضمین کیفیت آموزش می دهند.

 

 

فواید شرکت در دوره تندخوانی

افرادی که در دوره تندخوانی دکتر پرتوی شرکت می کنند می توانند مهارت های زیر را کسب کنند و به فواید مفید تندخوانی دست پیدا کنند:

1) افزایش 5تا 7 برابری سرعت مطالعه

2) افزایش میزان و عمق یادگیری 80% به بالا

3) افزایش سرعت مغز و پردازش اطلاعات

4) تقویت حافظه و افزایش تمرکز

5) افزایش دقت در انجام تمامی امور

6) افزایش سرعت عمل در اجرای کارهای روزانه

7) تقویت حوزه دید

8) مدیریت زمان

و….

 

  تندخوانی در شیراز

انواع دوره تندخوانی دکتر پرتوی

دوره تندخوانی دکتر پرتوی به و صورت ارائه می شود که دوره تندخوانی فشرده در 7 روز می تواند سرعت مطالعه را دو برابر کند که این موضوع تضمینی است به شرکت کنندگان دوره که با دوره 7 روزه می توانید سرعت مطالعه خود را 2 برابر کنید و سپس می توانید در دوره جامع تندخوانی شرکت کنید که در 30 روز سرعت مطالعه را حداقل 5الی 7 برابر افزایش دهید. ویژگی این دوره های تندخوانی عبارتند از :

 

 

معرفی دوره تندخوانی فشرده  معرفی دوره تندخوانی جامع

 

 

 

 

 

 

1.2/5 - (23 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *