چیدمان انتخاب رشته

چیدمان انتخاب رشته کنکور

مهم ترین اصل در انتخاب رشته و تکمیل کردن فرم انتخاب رشته، چیدمان انتخاب رشته می باشد. نحوه چیدمان رشته های دانشگاهی در دانشگاه های مختلف به همراه دوره های آموزشی موجود، امری است که انتخاب رشته را بسیار حساس و خطیر می کند. چرا که برای تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد تنها در نظر گرفتن یک بعد صحیح نیست. علاوه بر ترجیح رشته بر دانشگاه، گاهی دوره دانشگاهی بر یک رشته ارحج تر می شود مثلا داوطلب رشته پرستاری را که علاقه کمتری به آن دارد را در دوره روزانه به رشته پزشکی در دانشگاه پردیس خودگردان که شهریه بالایی دارد؛ ترجیح می دهد و حتی گاهی دانشگاه بر دوره و رشته اولویت پیدا می کند. مهم ترین اقدام یک مشاور انتخاب رشته در این است که 150 انتخاب داوطلب را به درستی چیدمان کند که بهترین نتیجه بر اساس رتبه داوطلب حاصل شود. حال نحوه این چیدمان انتخاب رشته کنکور امری است که در این مطلب می خواهیم مفصلا با هم صحبت کنیم.

انتخاب رشته چیست ؟

انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد اولویت بندی انتخاب های داوطلبی است که در جلسه کنکور حضور داشته است یا می خواهد بر اساس معدل خود دست به انتخاب بزند. در اصل لیستی از علاقه مندی ها و اولویت های داوطلب که به سازمان سنجش ارسال می شود تا بر اساس رتبه وضعیت هر داوطلب کنکور مشخص شود. نوشتن لیست 150 انتخاب در فرم سازمان سنجش فرایند انتخاب رشته می باشد که بر اساس تجربه و تخصص باید صورت پذیرد.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور

سوال اصلی این است که برای انتخاب رشته آیا نیاز می باشد که به  مشاور تحصیلی انتخاب رشته مراجعه کرد یا خیر؟ مسلما برای انجام دادن هر کار تخصصی باید به متخصص آن کار مراجعه کرد و انتخاب رشته کنکور نیز از این قضیه مستثنی نیست. چرا که مشاوران تحصیلی به دلیل تجربه کاری می دانند که با چه حدود رتبه ای امکان قبولی وجود دارد، از بازار کار هر رشته اطلاع دارند و می توانند بر اساس تیپ شخصیتی داوطلب مشخص کنند که چه رشته ای برای او می تواند بهتر باشد و از همه مهم تر اینکه چگونه فرم 150 انتخاب به درستی چیده شود که امکان قبولی قطعی بالاتر برود. خیلی از مواقع داوطلبان کاملا خوشبینانه انتخاب می کنند که موجب می شود در نهایت با نتیجه مردودی مواجه شوند و خیلی از مواقع دیده شده است که داوطلبی که رتبه بهتری داشته است قبولی بدتری به نسبت داوطلب با رتبه بدتر کسب کرده است که نتیجه چیدمان اشتباه در انتخاب رشته می باشد.

  مشاوره انتخاب رشته

وجود مشاور انتخاب رشته به چیدمان انتخاب رشته اصولی کمک می کند و ترتیب رشته، دانشگاه و دوره های آموزشی را به درستی قرار می دهد که با توجه به رتبه داوطلب بهترین قبولی حاصل شود.

چگونه یک انتخاب رشته خوب داشته باشیم ؟

انتخاب رشته آزمون کارشناسی تنها یکبار در زندگی هر فرد اتفاق می افتد و اگر به درستی انجام نشود و نتیجه مطلوب در بر نداشته باشد دانشجو راه چاره ای نخواهد داشت. تغییر رشته در دانشگاه و یا برای کنکور کارشناسی ارشد اصلا ساده و عاقلانه نیست. از این رو مهم ترین اقدام در پایان دوران تحصیل دوازده ساله یک فرد انتخاب رشته کنکور می باشد که تمامی آن به چیدمان فرم انتخاب رشته بر می گردد.

برای همین برای داشتن یک انتخاب رشته خوب که پشیمانی به همراه نداشته باشد باید از یک مشاور متخصص استفاده نمایید که ویژگی های زیر را دارا باشد:

1) تسلط بر تمامی رشته ها به همراه آشنایی کامل با رشته های دانشگاهی

2) آشنایی با بازار کار هررشته

3) انجام مصاحبه شغلی با داوطلب در جهت شناخت مناسب ترین رشته برای داوطلب

4) آشنایی کامل با رتبه بندی علمی دانشگاه ها

5) آشنایی کامل با شهریه های دوره های دانشگاهی به روز شده

6) چیدمان اصولی برای کسب بهترین نتیجه

7) صبوری و دقت در انتخاب رشته

8) آرامش و زمان کافی برای انتخاب رشته

9) ارائه مشاوره کامل و دقیق جهت انتخاب رشته بهتر

10) هزینه مناسب و ارائه خدمات با کیفیت

مسلما اگر یک مشاور متخصص که تمامی ویژگی های زیر را دارا باشد انتخاب کنید می توانید به یک انتخاب درخشان امیدوار باشید .در انتخاب رشته قرار نیست به کارنامه های جعلی سال های قبل توجه کنیم بلکه این موضوع که فرم انتخاب رشته شما در کدام انتخاب متوقف می شود توسط سازمان سنجش بررسی می شود و هیچ فردی نمی تواند اطمینان قبولی در یک رشته و دانشگاه خاص را بدهد اما آنچه مشاوران انتخاب رشته را از هم متمایز می کند این است که وعده های دروغین ارائه ندهند و زمان کافی برای داوطلب قرار دهند. متاسفانه به دلیل درآمد های بالا در انتخاب رشته در اکثر مراکز انتخاب رشته شاهد شلوغی، ازدحام جمعیت، عدم تمرکز و موارد مشابه هستیم که موجب می شود چیدمان انتخاب رشته کنکور با دقت کافی انجام نشود.

در زمان انتخاب رشته مراقب باشید که مشاوری با سواد انتخاب کنید نه صرفا مشاوری که با کلمه ها بازی کند و شما را فریب دهد تنها یک چیدمان اصولی بر مبنای علاقه و استعداد و اولویت بندی است که می تواند نتیجه مطلوبی در بر داشته باشد.

 

  با چه رتبه ای انتخاب رشته کنیم؟

چیدمان اصولی انتخاب رشته در گروه آموزشی دکتر پرتوی

موسسه آموزشی مشاوره ای دکتر پرتوی با 14 سال سابقه در تهران تنها مرکز انتخاب رشته ای در کل کشور می باشد که انتخاب رشته آن توسط مدیریت یعنی دکتر پرتوی انجام می شود. متاسفانه خیلی از مشاوران در زمان انتخاب رشته صرفا یک نظارت کلی بر انتخاب ها دارند که مسلما در چند دقیقه نمی توان به بررسی دقیق آن اطمینان حاصل کرد. اما چیدمان انتخاب رشته در گروه آموزشی دکتر پرتوی از مرحله اول تا اخر تنها توسط دکتر پرتوی صورت می گیرد.

 

نحوه چیدمان فرم انتخاب رشته

در ابتدا در جلسات کاملا خصوصی در جهت حفظ آرامش و اطمینان داوطلب و خانواده او تمامی رشته های دانشگاهی برای دانش آموزان بنا بر شرایط و بازار کار و آینده آنها توضیح داده می شود و سپس چیدمان رشته ها صورت می گیرد. در ابتدا رشته های اولویت بندی شده و رشته های مشابه و مشترک در کنار هم قرار می گیرند.

سپس رتبه بندی دانشگاه ها توسط دکتر پرتوی به خانواده ها ارائه می شود که شامل لیست کاملی از دانشگاه های ارائه شده در دفترچه شماره 2 سازمان سنجش می باشد که دانش آموز به همراه خانواده می تواند دانشگاه ها وشهر های مورد نظر خود را انتخاب کند تا سپس بر اساس اهمیت در انتخاب رشته توسط دکتر پرتوی چیده شود.

در مرحله بعدی در مورد دوره های دانشگاهی و شرایط هر کدام به صورت کامل و دقیق توضیح داده می شود و بنا بر شرایط خانواده و بر اساس صحبت های صورت گرفته اولویت ها شروع به نوشتن می شود. یعنی در ابتدا رشته اول داوطلب در دانشگاه محل اقامت و سپس در دانشگاه ها و شهر های مهم اما در این بخش انتخاب رشته به چند دسته تقسیم می شود :

1) چیدمان رشته محور

2) چیدمان شهر محور

3) چیدمان دوره محور

4) چیدمان ترکیبی

چیدمان رشته محور مخصوص آن دسته از داوطلبانی است که علاقه وافری به یک رشته دارند مثلا پزشکی که داوطلب تمامی رشته های پزشکی را در تمامی شهر ها و دانشگاه ها انتخاب می کند که در این جا باید ترتیب شهر و دوره مورد توجه قرار بگیرد.

در چیدمان شهر محور داوطلب از محدود سکونت خود نمی تواند خارج شود که باید رشته های براساس علاقه از بیشترین به کمترین چیده شود و چیدمان دوره محور که بحث هزینه به میان می آید و معمولا تمامی رشته ها و دانشگاه ها در دوره روزانه انتخاب می شوند و سپس به سراغ دوره های شهریه پرداز می رویم .

  انتخاب رشته غرب تهران

اما در چیدمان ترکیبی که مخصوص گروه آموزشی دکتر پرتوی می باشد ترکیبی از 3 چیدمان در فرم 150 تایی انتخاب رشته کنکور انجام می شود که هم رشته هم دانشگاه و شهر و هم دوره بر حسب اهمیت چیده شود تا شانس قبولی بالاتر برود. این نحوه چیدمان استثنایی موجب شده است تا دکتر پرتوی نیازی به تبلیغات رتبه های برتر نداشته باشد یا نیازی به نشان دادن کارنامه های داوطلبان سال های قبل نباشد چرا که مهم ترین تبلیغ ما رضایت داوطلبان سال های قبل است که توانسته اند بر اساط رتبه خود به آن چیزی که می خواهند دست پیدا کنند.

1) جلسات کاملا خصوصی 2) معرفی کامل رشته های دانشگاهی
3) اختصاص زمان کافی برای انتخاب رشته 4) صبوری و آرامش در انتخاب رشته
5) تضمین کیفیت بهترین قبولی بر اساس رتبه 6) ظرفیت محدود برای ارائه خدمات بهتر

بنر انتخاب رشته کنکور

 

2/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *