کارنامه سبز کنکور چیست؟

کارنامه سبز کنکور

سوال خیلی از داوطلبان کنکور سراسری این است که کارنامه سبز کنکور چیست و چه استفاده ای از آن می شود داشت ؟برای همین بر آن شدیم تا در رابطه با کارنامه سبز اطلاعات جامع و کاملی را از مشاوران ما دریافت نمایید .

 

 

 

بعد از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری در آبان ماه کارنامه ای منتشر می شود به نام کارنامه سبز که در این برگه به شما توضیح داده می شود که اگر رشته ای که هم اکنون پذیرفته شده اید را قبول نمی شدید امکان قبولی در چه کد رشته دیگری را داشتید.

بگذارید با ذکر یک مثال مطالب بالا را برایتان روشن تر کنم .

فرض کنید که پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری شما در کد رشته انتخابی شماره 12 پذیرفته شده اید بعد از اعلام نتایج و ثبت نام نهایی در کارنامه سبز شما اعلام می دارد که به طور مثال اگر در کد رشته 12 پذیرفته نمی شدید انتخاب نهایی شما انتخاب 22 و 34 و … بود .

کارنامه سبز کنکور

به عکس بالا توجه کنید . ستون اول شماره انتخاب های شما است که شما 150 انتخاب داشته اید . ستون دوم کد رشته های انتخابی شما در انتخاب رشته کنکور سراسری است . ستون سوم رتبه شما در تعداد پذیرش آن کد رشته است و ستون چهارم آخرین فرد قبولی است . ببینید در انتخاب اول رتبه این فرد 703 شده است در صورتی که آخرین فرد قبولی با رتبه 45 در آن رشته پذیرفته شده است . یا مثلا در ردیف 18 رتبه فرد 514 بوده است اما آخرین فرد پذیرفته شده رتبه ای معادل 104 داشته است اگر شما در یک کد رشته محل در انتخاب رشته پذیرفته شوید در ستون نتیجه یک ستاره برای شما قرار داده می شود .

 

  هزینه مشاور کنکور چه قدر است؟

آیا انتشار کارنامه سبز به این معنا است که می توان رشته خود را تغییر داد و در رشته دیگری ثبت نام کرد ؟

انتشار کارنامه سبز به معنا این نیست که شما می توانید رشته خود را تغییر دهید بلکه این کارنامه فقط برای افزایش آگاهی شما منتشر می شود.

اهمیت کارنامه سبز در چیست ؟

اهمیت کارنامه سبز در انتخاب رشته کنکور سراسری مشخص می شود . این که شما انتخاب رشته خود را به درستی انجام دهید . انتخاب رشته فرایندی مهم و اساسی است و کوچکترین اشتباهی می تواند سرنوشت شما را تغییر دهد  . انتخاب رشته زمانی به درستی انجام شده است که وقتی شما کارنامه سبز خود را می بینید افسوس نخورید که ای کاش به جای انتخاب 12 انتخاب 22 را قبول می شدم . الویت بندی درست و چیدمان اصولی یکی از فرایند های مهم در انتخاب رشته است . برای همین باید دقت بکنید که در زمان انتخاب رشته هر چه از انتخاب های آخر به سمت انتخاب های اول می آیید خوشحال تر باشید .

برای ثبت نام در انتخاب رشته بی نظیر گروه آموزشی پرتوی همین حالا تماس بگیرید

22141820 -09207278684

4.6/5 - (222 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *