انتخاب رشته کنکور هنر-رتبه شو

انتخاب رشته هنر

آنچه خواهید خواند

داوطلبان کنکور هنرشامل دو دسته می باشند ،هنرستانی ها و رشته های نظری که به صورت شناور یعنی هم در رشته خود و هم کنکور هنر شرکت کرده اند.در این بخش می خواهیم برای هر دو گروه در رابطه با انتخاب رشته هنر صحبت کنیم .

چگونه برای کنکور هنر باید انتخاب رشته کنیم ؟

از دو سال گذشته شیوه ی برگزاری کنکور تغییر کرده و داوطلب در دو آزمون سراسری اردیبهشت ماه و تیر ماه شرکت می کند.این میان بهترین تراز جهت کارنامه نهایی انتخاب می شود و البته نمرات امتحانات نهایی تاثیر 26 درصدی خود را میگذارد و در نهایت رتبه ی داوطلب با احتساب سهمیه در کارنامه ثبت می شود.
بررسی کارنامه کار بسیار حساس و تخصصی می باشد که مشاوران کنکور با تجربه می توانند راهنمایی لازم را به شما بدهند.

مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور هنر

برای یک انتخاب رشته دقیق و اصولی که بتواند نتیجه بخش نیز باشد باید تمام جزییات رشته ها و دانشگاهها بررسی شود و بر اساس رتبه و تراز شما گزینه درست انتخاب شود این میان شناخت انواع رشته ها در دفترچه و تعداد ظرفیت های هر دانشگاه بسیار دارای  اهمیت است تعداد پذیرش دانشجو دوره ی روزانه برای رشته هنر 4095 نفر دوره شبانه 882 نفر می باشد داوطلب با کوچکترین اشتباه فرصت تحصیل در دانشگاههای رده بالا را از دست می دهد پس لازم است مسیر انتخاب رشته را اصولی طی کنید.

فرم انتخاب رشته کنکور هنر

برای وارد کردن کد رشته های دانشگاه های هنر باید در همان فرم 150 تایی انتخاب رشته دانشگاه سراسری اقدام کرد برای انتخاب رشته هنر اولویت ها بسیار دارای اهمیت است و بنا بر رتبه و رشته ی مورد علاقه  می توان کد رشته ها رو وارد کرد .اما موضوع قابل تامل است که بر خلاف رشته های دیگرشما باید رشته های دارای آزمون عملی را با اولویت بندی درست در همان فرم قرار دهید.

رشته های دارای آزمون عملی کنکور هنر

رشته های دارای آزمون عملی که برای قبولی قطعی در دانشگاه حتما باید رتبه خوبی در آزمون عملی هم کسب کنید.
پذيرش دانشجو در رشته هاي تحصيلي: دانشگاه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، بورسيه دانش و بورسيه صنعتي،دانشگاه غيرانتفاعي سوره و همچنين رشته هاي نقاشي، ارتباط تصويري، گرافيك، آموزش هنر، طراحي پارچه، طراحي صحنه، طراحي لباس، عكاسي، كتابت و نگارگري، مجسمه سازي، طراحي صنعتي، ادبيات نمايشي، سينما، بازيگري، نمايش عروسكي، آهنگسازي،نوازندگي موسيقي ايراني و نوازندگي موسيقي جهاني دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي در آزمون سراسري سال 1403 به صورت متمركز و با شرايط خاص صورت ميپذيرد.
روش متمركز:
روش گزينش متمركز، روشي است كه فقط نمره كل نهايي داوطلبان ملاك و مبناي پذيرش قرار ميگيرد و اسامي پذيرفته شدگان در يك مرحله و به طور يكجا اعلام ميشود. اگر رتبه کنکور شما بسیار خوب باشد اما در آزمون عملی موفق عمل نکنید عملا شانس قبولی خود را از دست می دهید . برای همین در کلاس های مربوط به رشته هنر برای آزمون عملی باید حتما شرکت نمایید .

انتخاب رشته هنر

چه رشته هایی در کنکور هنر دارای آزمون عملی هستند؟

1 – نمره درس طراحي،آموزش هنر، ارتباط تصويري، نقاشي، طراحي پارچه ، طراحي لباس و كتابت و نگارگري، با ضريب 12 محاسبه خواهد شد.
2- در گزينش  مجسمه سازي، درس پروژه عملي، با ضريب 12 محاسبه خواهد شد.
3- نمره درس عملي طراحي براي رشته طراحي صنعتي، با ضريب 12 محاسبه خواهد شد.
4- نمره آزمون عملي ادبيات نمايشي، بازيگري، نمايش عروسكي، طراحي صحنه، نوازندگي موسيقي ايراني، نوازندگي موسيقي جهاني، آهنگسازي و عكاسي، با ضريب 12 محاسبه خواهد شد.

در انتخاب رشته هنر چه اصولی را باید رعایت نماییم ؟

در انتخاب رشته هنر باید به رتبه بندی دانشگاه ها توجه کنیم تعداد دانشگاه های هنر زیاد نیست اما معمولا رتبه بندی در این دانشگاه ها بسیار مطرح است .

همچنین در انتخاب رشته هنر باید به آزمون های عملی توجه داشت. رشته هایی که زمان آزمون عملی آن گذشته است و شما در آن شرکت نکردید حتی اگر در فرم انتخاب رشته باشد تصحیح نمی شود .

در انتخاب رشته هنر توجه به هزینه های یک رشته بسیار مهم است رشته های هنر رشته های گران و هزینه برداری هستند برای همین داشتن اطلاعات در این زمینه بسیار مهم است .

انتخاب رشته هنر دانشگاه آزاد اسلامی

انتخاب رشته هنر در دانشگاه آزاد اسلامی مانند دانشگاه سراسری نیست و باید در فرم های جداگانه وارد شود برای انتخاب رشته هنر در دانشگاه آزاد نمی توانید در فرم اصلی که از دیپلم اصلی خود انتخاب رشته کرده اید انتخاب های هنر را نیز وارد نمایید اما می توانید یک فرم جداگانه برای انتخاب رشته در نظر بگیرید که باید یک کارت اعتباری جداگانه دریافت نمایید .

کارنامه کنکور هنر

اگر رشته ای در کنکور سراسری شرکت کرده اید فقط هنر بوده است کارنامه آن در سایت سنجش قابل مشاهده است اما اگر در کنار کنکور اصلی خود کنکور هنر را نیز به صورت آزمایشی شرکت کرده اید کارنامه جداگانه ای برای کنکور هنر شما منتشر نمی شود و در پایین کارنامه اصلی جدولی نیز برای رتبه و درصدهای رشته هنر وجود دارد .

 

بیشتر بخوانید : تحلیل کارنامه کنکور سراسری

 

شرایط و ضوابط انتخاب رشته کنکور هنر 

در انتخاب رشته کنکور هنر همانند رشته های تجربی و ریاضی و انسانی تمامی مراحل اتفاق می افتد و تمامی قوانین اعم از بومی گزینی ، اعمال سهیمه ها ، شرایط دور های  دانشگاهی ، شهریه و … اتفاق می افتد .

رتبه بندی دانشگاه های هنر ایران

  • دانشگاه تهران -هنرهای زیبا
  • دانشگاه هنر تهران
  • دانشگاه هنر اصفهان
  • دانشگاه هنر شیراز
  • دانشگاه هنر گیلان
  • دانشگاه هنر تبریز و …

شهریه دانشگاهها چقدر است؟

تحصيل در رشته هاي تحصيلي دوره روزانه رايگان بوده و دانشجويان دوره روزانه از تسهيلات، امتيازات و امكانات برخوردارند.
دوره شبانه در دانشگاه سراسری و در کنار دوره روزانه برگزار میشود اما دارای شهریه می باشد،هر دانشگاه جداول شهريه
مصوب هيأت امنا را در درگاه اطلاع رساني خود درج و به اطلاع داوطلبان می رسانند.
پذيرفته شدگان ملزم به رعايت تعهدات مالي در قبال دانشگاه مربوطه خواهند بود.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشه . اگه میخواین یه انتخاب رشته کنکور خوب و اصولی داشته باشین ، این کارو حتما به یه متخصص انتخاب رشته بسپرین. گروه آموزشی پرتوی با حضور شخص آقای دکتر پرتوی فرایند انتخاب رشته را به صورت کاملا تخصصی برای شما انجام میدهد . کافیست با ما تماس بگیرین.

تماس با ما

آدرس : تهران – فلکه دوم صادقیه – ضلع جنوب غربی میدان – پشت پاساژ طلا – کوچه تقدیری – پلاک 2 – واحد3
تلفن تماس

09207278684 – 44271916 – 22142018 – 22141820

4.9/5 - (116 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *