آموزش تندخوانی برای تمامی گروه های سنی

آموزش تندخوانی

آموزش و مهارت یکی از قدرتمند ترین ابزار ها در دنیای امروز شده است. اما چه قدر ما فرصت برای مطالعه و آموزش دیدن مطالب جدید داریم؟ از صبح که از خواب بیدار می شوید، تا شب که مجددا می خوابید،چند ساعت کتاب می خوانید؟ آموزش تندخوانی یعنی افزایش سرعت مطالعه و ایجاد فرصت برای مطالعه و آموزش دیدن. مطالعه سریع یک مهارت است که در خیلی از کشور ها از کودکی آموزش داده می شود. ومسلما هر چه میزان مشغله روزانه افراد بیشتر هم شود، تکنیک های تندخوانی به قدری شیرین و لذت بخش است که فرد تندخوان از فرصتی هرچند کوتاه برای مطالعه استفاده می کند.

تندخوانی یعنی تعداد کلماتی که شما در یک دقیقه می خوانید با درک بالا، افزایش یابد. اینکار کمک می کند که بتوانید زمان خود را بیشتر ذخیره کنید و سلول های مغزی خودتان را نیز تقویت کنید.

آموزش تندخوانی برای دانشجویان

تندخوانی برای دانشجویان

در زمان دانشگاه وقتی شب های امتحان فقط 2الی 3 ساعت زمان می گذاشتم و جزوه استاد و یا کتاب های درسی دانشگاه را مطالعه می کردم و نمره خوبی کسب می کردم. در مقابل همکلاسی هایی که تا صبح بیدار مانده بودند و هنوز نتوانسته بودند یک دور کامل بخوانند، احساس غرور می کردم.

دانشجویانی که باید در مدت زمان کوتاهی حجم زیادی از کتاب های دانشگاهی و یا جزوات ر ا مطالعه کنند، به آموزش تندخوانی بسیار نیاز دارند.

حتی اگر جز آن دسته از افرادی باشید که در طول ترم دانشگاه با مطالعه بیگانه باشید به هر حال در شب های امتحان باید هر چند کوتاه بخشی از مطالب را بخوانید، برای همین موضوع تندخوانی می تواند شما را بسیار راحت کند و فقط با 2 ساعت مطالعه به جمع بندی دروس بپردازید.

کتاب های دانشگاهی حجم بسیار سنگینی دارند و مسلما زمان برای مطالعه آنها بسیار کم است. به جز رشته هایی که کار عملی و دروس عملی بسیاری دارند، اکثریت رشته ها ماهیت خواندنی دارند.

برای همین تندخوانی برای تمامی دانشجویان از مهارت های مهم و ضروری است. تفاوتی ندارد که دانشجو وکالت باشی و یا مهندسی و.. یادگیری مهارت تندخوانی را زمانی الزامی کی دانی که مطالعه دروس دانشگاهی برای شما  اهمیت بسایری دارد اما زمان کافی ندارید. تندخوانی یعنی در مدت زمان کم حجم زیادی از مطالب را مطالعه کنی.

تندخوانی برای دانشجویان پزشکی

دانشجویان رشته های پزشکی و … که حجم زیادی از مباحث را با یادگیری 100% باید مطالعه کنند، بیش از سایر دانشجویان نیاز به یادگیری مهارتی به نام تندخوانی دارند. کتاب های سخت با اصطلاحات طولانی مسلما بدون تمرین های تندخوانی و تقویت حافظه امکان پذیر نیست. برای همین موضع حتما باید تندخوانی را چه به روش های حضوری و چه به روش های آنلاین آموزش ببینند.

تندخوانی پزشکی

آموزش تندخوانی برای کنکوری ها

دانش آموزان کنکوری تصور میکنند که هر چه آرام تر مطالعه کنند، یادگیری آنها بیشتر است. تصوری اشتباه که موجب می شوددر ماه های اولیه مطالعه فقط حجم کمی از دروس را جمع بندی کنند.

آن دسته از دانش آموزان کنکوری که در کلاس های آموزش تندخوانی شرکت کرده اند، می دانند که با استفاده از افزایش سرعت مطالعه می توانند در مدت زمان کمی منابع زیادی را بخوانند و بیشتر زمان خود را بر روی تست زنی و مرور مطالب قرار دهند.

نگرانی خیلی از این افراد این است که نکند با روش تندخوانی کیفیت مطالعه کم شود و یا مطالب را یاد نگیرند. اما اصلا چنین نیست. نمودار یادگیری کاملا ثابت می کند که هر چه سرعت مطالعه شما کم تر باشد و یا به اصطلاح کندخوان باشید، عوامل حواس پرتی بیشتر به ذهن شما خطور می کند.

بنابر این تندخوانی به هیچ عنوان کیفیت مطالعه را کاهش نمی دهد، بلکه موجب افزایش یادگیری و تمرکز در زمان مطالعه می شود و زمان بیشتری را برای مطالعه مباحث ذخیره می کند.

  تندخوانی کنکور

تندخوانی برای دانش آموزان در شب های امتحان

علاوه بر مطالعه کنکور، دانش آموزان هم می توانند در طول سال تحصیلی از تندخوانی استفاده کنند. تندخوانی برای شب های امتحان برای آن دسته از دانش آموزانی که تا صبح بیدار می مانند، تا برسند که کتاب درسی را یک دور تمام کنند. بسیار کاربردی است.

خیلی از دانش آموزان من عادت داشتند تا برای مطالعه یک فصل از کتاب درسی، ساعت ها زمان بگذارند. اما بعد از آنکه تکنیک های تندخوانی در 7 روز را به آنها آموزش دادم علاوه بر آنکه تمرکز بالاتری پیدا کردند، توانستند سریع تر نیز مباحث کتاب درسی خود را بخوانند.

تندخوانی دانش آموزان

آموزش تندخوانی برای رونق کسب و کار

تندخوانی برای تحصیل و دوران مدرسه و دانشجویی نیست. مسلما بدون آموزش دیدن نمی توانی کسب و کار خودت رو توسعه بدی.

افرادی که در زمینه کاری خود می خواهند پیشرفت کنند، باید در ابتدا برای آن مطالعه داشته باشندو از مطالعه کتاب های گوناگون روز دنیا تا مقالات متفاوت اما از انجایی که این افراد همیشه پر مشغله هستند، فرصتی برای انجام این کار ندارند.

برای همین آموزش تندخوانی می تواند بسیار موثر واقع شود و در زمان کوتاه به مطالعه انواع کتاب ها و مقالات کمک کند.

بهترین سرعت مطالعه

در ابتدا لازم است که با مطالعه یک متن به روش عادی سرعت مطالعه خود را اندازه بگیرید. برای این کار لازم است بدانید که در یک دقیقه چند کلمه مطالعه می کنید. معمولا سرعت مطالعه افراد از 100کلمه در دقیقه شروع می شود تا 1000کلمه!!!

مسلما رسیدن به سرعت 1000کلمه در دقیقه کار سختی نیست اگر تمرین های تندخوانی را انجام دهید. اما در جامعه ما بدون آموزش تندخوانی نمی توان به سرعت بالا در مطالعه رسید. برای همین موضوع بهترین سرعت مطالعه در کمترین حالت ممکن از 400کلمه در دقیقه شروع می شود به بالا.

توصیه ما به شما این است که در ابتدا قبل از آموزش تکنیک های تندخوانی، سرعت خود را اندازه بگیرید و پس از انجام دادن تمرین های تندخوانی نیز مجددا سرعت خود را اندازه گیری کنید. حال تفاوت بین این دو عدد نمایانگر تغییر سرعت مطالعه شما می باشد.

متاسفانه در کشور ما حتی افرادی که مدرک دکتری دارند نیز، سرعت مطالعه آنها از 400کلمه در دقیقه کمتر است. در صورتی که در سایر کشورها دانش آموزان ابتدایی حداقل 400کلمه در دقیقه مطالعه می کنند.

اگر سرعت  مطالعه شما اکنون بین 150الی 200کلمه در دقیقه است؛ بعد از انجام دادن تمرین های تندخوانی در 7 روز می توانید سرعت خود را به میزان نرمال تندخوانی یعنی 400کلمه برسانید اما این میزان نیز هنوز کافی نیست و باید تمرینات پیشرفته تندخوانی را انجام دهید.

اگر قبل از گذراندن دوره تندخوانی 7روزه سرعت مطالعه شما بین 300الی 400کلمه در دقیقه است به شما تبریک می گویم و به نسبت سرعت خوبی نسبت به آمار جامعه دارید. اما بعد از این 7روز می توانید سرعت خود را به 800کلمه در دقیقه برسانید و این فوق العاده می باشد.

سرعت مطالعه

آموزش تندخوانی در 7روز(کاملا رایگان)

در خیلی از مطالب و مقاله ها با تکنیک هی متفاوت تندخوانی رو به رو می شوید. اعم از: روش های مطالعه برعکس کتاب، روش های افزایش حوزه دید، روش های عبارت خوانی و پیدا کردن کلمات مهم و ..

اما مسلما تندخوانی مهارتی عملی است و با استفاده از متن و کتاب و مطالعه به تنهایی نمی توان این مهارت را یاد گرفت. تمامی تکنیک های مقدماتی تندخوانی در دوره رایگان و آنلاین 7 روزه دکتر پرتوی قابل دستیابی است که توسط آموزش تصویری و ویدئویی این مهارت را با کیفیت بالایی به شما آموزش می دهد.

با استفاده از دوره تندخوانی رایگان دکتر پرتوی می توانید، در 7روز بر اساس برنامه ریزی دوره سرعت خودتان را افزایش دهید. این دوره برای دانش آموزان، دانشجویان و افراد شاغل بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

در این آموزش تندخوانی 7روزه می توانید هر روز بر اساس برنامه ریزی که برای شما قرار داده شده است، پیش بروید و تمرین های مربوط به آن را انجام دهید.و در پایان دوره تغییر سرعت مطالعه خودتان را مشاهده کنید.

خیلی از دانش آموزان و دانشجویان من بعد از استفاده از این تمرین ها توانسته اند سرعت خود را افزایش دهند و در روند درسی و شغلی خود تغییرات بزرگ و مهمی ایجاد کنند.

با استفاده از این دوره دیگر نیازی به تمرین های ابتدایی و تئوری ندارید. بلکه می توانید در 7روز تمامی اصول مقدماتی تندخوانی را آموزش ببنید و مهم تر از همه سرعت خود  را حداقل 2 برابر کنید.

تندخوانی رایگان

آموزش تندخوانی آنلاین

مسلما در این روزها کلاس های حضوری خیلی طرفداران زیادی ندارد. برای همین استفاده از دوره های آموزشی آنلاین بیشتر مورد استقبال مردم قرار می گیرد. برای همین تمامی دوره های موجود در زمینه تندخوانی به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام می شود. البته از آنجایی که تندخوانی نیاز به انجام روزانه تمرینات برای به ثمر نشستن دارد؛ مسلما آموزش آنلاین آن صرفه جویی بیشتری در زمان دارد.

 

 

 

1.3/5 - (55 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *