انتخاب رشته انسانی نهم

انتخاب رشته انسانی نهم

اهمیت انتخاب رشته در سال نهم بر هیچ دانش آموزی پوشیده نیست. اما کسب اطلاعات در زمینه انتخاب رشته بسیار مهم است. چرا که پشیمانی در انتخاب رشته در سال های بعدی هم زمان ارزشمند شما و هم هزینه شما را از بین می برد. برای همین برای آن دسته از دانش آموزانی که می خواهند، انتخاب رشته انسانی نهم انجام دهند؛ شرایط و قوانین آن را کامل و دقیق توضیح داده ایم تا بتوانند راحت تر تصمیمی بگیرند و دست به انتخاب بزنند.

 

دانش آموزان نهم

 

شرایط لازم برای ورود به رشته انسانی

اگر در سال نهم تصمیم گرفته اید که در رشته انسانی تحصیل کنید، باید در ابتدا شرایط ورود به این رشته را بدانید تا بتوانید آن را فراهم کنید. متاسفانه اگر تصمیم شما کاملا درست نباشد و عوامل زیر را در انتخاب رشته خود اجرا نکنید؛ در سال های بعدی تحصیل خود دچار پشیمانی می شوید.

این شرایط از علاقه و استعداد شخصی داوطلب تا شرایط نمره و معدل از جانب آموزش و پرورش و مدرسه می باشد. متاسفانه حتی اگر یکی از این عوامل برای ورود به رشته انسانی نباشد، عملا انتخاب رشته انسانی نهم برای شما فایده ای نخواهد داشت. این عوامل عبارتند از

 

1- علاقه نا خودآگاه به رشته انسانی

در ابتدا باید به صورت واقعی و نه بر اساس صحبت و نظر دیگران به این رشته علاقه باشید. یعنی کامل و دقیق آینده خود را با انتخاب رشته انسانی نهم به تصویر کشیده باشید. بدون وجود علاقه مسلما نمی توانید انگیزه کافی برای مطالعه و موفقیت در این رشته را دارا باشید.

انتخاب شما باید به صورت ناخودآگاه باشد. یعنی از اعماق وجود شما نشات گرفته باشد. نه اینکه حرف اطرافیان و یا دیدن موفقیت دوستان موجب تصمیم گیری شما برای ورود به رشته انسانی باشد.علاقه ناخودآگاه موجب می شود که شما تا سالیان سال هم از انتخاب خود راضی و خشنود باشید.

 

2- استعداد کافی برای ورود به رشته انسانی

موضوع بعدی شناخت توانایی ها و استعداد های شما می باشد. مسلما بدون وجود استعداد نمی توانید در این رشته موفق باشید. برای ورود به رشته انسانی باید ویزگی های اخلاقی و شخصیتی خاصی را داشته باشید. تا بتوانید در این رشته به رتبه خوبی دست پیداک نید و وارد رشته دانشگاهی و دانشگاه مورد علاقه خود شوید. در غیر این صورت نمی توانید در رشته انسانی در دبیرستان موفق عمل کنید.

بنابراین بهتر است قبل از انتخاب رشته انسانی نهم، استعداد های خود را شناسایی کنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و متوجه شوید که آیا برای ورود به این رشته تحصیلی مناسب هستید و یا خیر و چه عواملی را باید در خود تقویت کنید.

 

3- کسب حداقل نمره برای رشته انسانی

در سال های قبل هر دانش آموزی که نمره کمتری کسب می کرد باید به ناچار وارد رشته انسانی می شد و به اصطلاح این رشته را برای دانش اموزان تنبل مناسب می دیدند. اما خوشبختانه به این اشتباه پی برده شده است و برای ورود به رشته انسانی هم باید از نظر نمره و معدل شرایطی را دارا باشید.

اگر علاقه و استعداد کافی در شما برای ورود به رشته انسانی وجود داشته باشد اما متاسفانه نمره شما و معدل کل شما برای ورود به رشته انسانی کافی نباشد، نمی توانید در سال نهم برای انتخاب رشته انسانی اقدام نمایید.

این شرایط نمره و معدل عبارتند از :

الف) نمره درس ادبیات شما با ضریب 4 محاسبه می گردد و مجموع نمرات سه سال هفتم و هشتم و نهم این درس نباید کمتر از 42 باشد.

ب) نمره درس مطالعات اجتماعی شما با ضریب 3 محاسبه می گردد. بنابراین در سال هفتم و هشتم و نهم باید در این درس به مجموع 42 برسید. 

ج) نمره درس عربی با ضریب 2 محاسبه می گردد و برای این درس نیز در هر سه سال هفتم و هشتم و نهم باید مجموع نمرات کمتر از 42 نباشد. 

د) معدل کل داوطلب کمتر از 14 نباید باشد که مهم ترین معدل، معدل کتبی ترم دوم سال نهم با ضریب 3 می باشد. البته معدل سال هفتم و هشتم و ترم اول نهم نیز بی تاثیر نیست اما تاثیر آن خیلی زیاد نمی باشد.  

شرایط ورود به رشته انسانی

 

چه افرادی برای ورود به رشته انسانی مناسب تر می باشند؟

ویژگی های اخلاقی برای انتخاب رشته انسانی نهم بسیار مه است. افرادی باید وارد رشته انسانی شوند که از ارتباطات اجتماعی لذت می برند و افراد برون گرایی هستند. همچنین این افراد باید روحیه قدرت و رهبری بالایی داشته باشند و از همه مهم تر باید منطقی و عمل گرا باشند.

دانش اموزان رشته انسانی باید اهل کاوش و مطالعه باشند و خلاقیت و ذوق هنری در آنها خیلی پررنگ نباشد. همچنین نظم ذهنی آنها خیلی بالا نیست و معمولا قانون مدار نیستند و بی نظمی را بیشتر دوست دارند.

از سال نهم هدف دانشگاهی ات رو مشخص کن

از آنجایی که رشته انسانی دارای 5 زیر گروه با ضرایب متفاوت می باشد، از همان سال نهم باید بدانید که در دانشگاه می خواهید وارد چه رشته ای شوید. چرا که بر اساس هدف شما برنامه ریزی که دریافت می کنید متفاوت می باشد. مثلا اگر بخواهید وارد رشته حقوق بشوید باید درس عربی و فارسی را در دوره دوم دبیرستان جدی بگیرید. اما اگر علاقه مند به مدیریت هستید درس ریاضی و اقتصاد برای شما پر ضریب خواهد بود.

همچنین برای رشته انسانی که جز زیر گروه 5 می باشد؛ درس فلسفه و جامعه و روانشناسی اهمیت بسیار دارد. از آنجایی که رشته انسانی در دانشگاه دارای 5 زیر گروه با ضرایب متفاوت می باشد، برای همین باید در ابتدا هدف دانشگاهی خود را نیز انتخاب کنید و از سال دهم برای آن برنامه ریزی نمایید.

  همه چیز در مورد کنکور انسانی

انتخاب هدف در سال نهم

 

رشته های دانشگاهی رشته انسانی

در زمان انتخاب رشته نهم باید با رشته های دانشگاهی آن و بازار کار آن نیز آشنایی داشته باشید تا توانید به درستی تصمیم گیری کنید. در ابتدا رشته های دانشگاهی را بشناسید و سپس با بازار کار ان و از همه مهم تر با دروس دانشگاهی آن آشنا شوید. اینکار به انتخاب صحیح تر شما کمک می کند و موجب می شود بتوانید آگاهانه تر انتخاب کنید.

رشته حقوق  رشته فقه و حقوق  رشته فقه و مبانی حقوق  رشته روانشناسی  رشته علوم تربیتی 
رشته مددکاری اجتماعی  رشته مشاوره  رشته مدیریت  رشته اقتصاد  رشته حسابداری 
رشته جامعه شناسی  رشته فلسفه  رشته روزنامه نگاری  رشته تاریخ و جغرافی  رشته زبان و ادبیات فارسی 
رشته زبان و ادبیات عرب رشته علوم قضایی  رشته علوم انتظامی  رشته های فرهنگیان رشته کتابداری

آشنایی با رشته های دانشگاهی انسانی

اگر می خواهید که بدانید که هر رشته چه بازار کاری دارد و با این رشته بتوانید به خوبی آشنا شوید و دروس دانشگاهی هر رشته را به خوبی بشناسید و با امکان ادامه تحصیل هر رشته در مقطع ارشد و دکتری و گرایش های آن آشنا شوید، توصیه می کنم که کتاب معرفی رشته های دانشگاهی دکتر پرتوی را حتما مطالعه نمایید و در صورت داشتن هر گونه سوالی با مشاوران ما در ارتباط باشید.

معرفی رشته انسانی

  انتخاب رشته ریاضی نهم

چگونه در سال نهم انتخاب رشته کنیم؟

حتی اگر تصمیم قطعی به انتخاب رشته انسانی گرفته اید، مجددا با یک مشاور مشورت نمایید. بهترین فردی که می وتاند در این زمینه به شما کمک کند یک روانشناس تحصیلی است که با استفاده از تست های استعداد یابی، علاقه ناخودآگاه و استعداد های شما را بسنجد تا متوجه شود که ویژگی های اخلاقی و شخصیتی شما تا چه اندازه برای ورود به انسانی مناسب می باشد.

بعد از اجرای تست های معتبر روانشناسی باید با رشته های دانشگاهی و بازار کار آنها آشنا شوید که مجددا می توانید از مشاور روانشناس خود کمک بگیرید و انتخاب رشته ای مطمئن داشته باشید. یک توصیه بسیار مهم ما به شما این است که حتما از یک راهنمایی و مشاوره بهره مند شوید و به هیچ عنوان بر اساس تصمیم گیری های مقطعی آینده خود را رقم نزنید.

 

انتخاب رشته نهم در گروه آموزشی دکتر پرتوی

همانطور که گفته شد امر انتخاب رشته پایه نهم باید توسط روانشناس تحصیلی انجام پذیرد. این کار در مجموعه آموزشی دکتر پرتوی به صورت کاملا تخصصی انجام می شود که خدمات آن عبارتند از :

1- اجرای تست شخصیت شناسی معتبر در زمینه سنجش علاقه ناخودآگاه 

2- اجرای تست روانشناسی معتبر در جهت سنجش استعداد های دانش اموزان پایه نهم 

3- تحلیل و تفسیر تست به صورت دستی توسط روانشناس 

4- برگزاری جلسه مشاوره آنلاین با حضور دانش آموز و اولیا

5- تحلیل و تفسیر تست در جلسه 

6- معرفی رشته مناسب دانش آموز در دبیرستان و در دانشگاه 

7- معرفی رشته های دانشگاهی و ارائه کتاب معرفی رشته های دکتر پرتوی 

8- تضمیت کیفیت عودت وجه در صورت عدم رضایت 

مشاوره در واتس آپ

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *