انتخاب رشته ریاضی نهم

انتخاب رشته ریاضی نهم

اگر سال نهم هستید و تصمیم نهایی خود را گرفته اید که وارد رشته ریاضی شوید و با آگاهی کامل دست به انتخاب رشته ریاضی نهم زده اید؛ باید در ارتباط با شرایط انتخاب رشته ریاضی در سال نهم اطلاعات دقیقی داشته باشید تا شرایط ورود به این رشته را دارا باشید.

معدل نهم برای ورود به رشته ریاضی

معدل سال نهم

علاقه و استعداد برای انتخاب رشته دبیرستان حرف اول را می زند. اما متاسفانه سیستم آموزش مدارس ما به گونه ای است که معدل ملاک انتخاب رشته پایه نهم می شود و معمولا معدل های پایین حق ورود به رشته دلخواه خود را ندارند.

برای همین موضوع باید برای ورود به رشته ریاضی در صورت داشتن علاقه و استعداد تلاش کنیم تا حد نصاب معدل مورد نیاز را کسب کنیم.

برای کسب حداقل نمره برای ورود به رشته ریاضی باید نمره علوم و ریاضی شما در سه سال هفتم و هشتم و نهم کمتر ار 42 نباشد.

البته که در تمامی مقالات حداقل معدل مورد نیاز رشته ریاضی را، نمره 14می دانند اما در عمل مدارس خوب با معدل زیر 18 ثبت نام از دانش آموز نهم در رشته ریاضی به عمل نمی آورند.

چه افرادی برای رشته ریاضی مناسب هستند؟

برای ورود به رشته ریاضی باید توانایی های لازم را دارا باشید. در غیر این صورت نمی توانید در این رشته و بازار کار رشته های دانشگاهی آن موفق عمل کنید.

فردی که می خواهد رشته او ریاضی باشد و در رشته های فنی و مهندسی مشغول به تحصیل و کار شود؛ باید در درجه اول از روحیه منطق گرا بهره مند باشد. افراد احساسی برای موفقیت در این رشته مناسب نیستند.

همچنین داشتن ذوق و خلاقیت هنری نیز برای موفقیت در رشته های دانشگاهی ریاضی به خصوص عمران و معماری لازم است. علاقه به درس های ریاضی و فیزیک نیز حرف اول را می زند و باید بدانید که عمده دروس شما در دانشگاه محاسباتی هستند.

اگر روحیه ورود به رشته ریاضی را نداشته باشید، مسلما این رشته ها برای شما خسته کننده می شود و نمی توانید به مشاغل خوب این رشته نیز دست پیداکنید. پس بهتر است برای داشتن یک انتخاب بهتر حتما از تست های شخصیت شناسی و رغبت سنجش شغلی استفاده نمایید.

افراد مناسب رشته ریاضی

اهمیت پایه هفتم و هشتم در انتخاب رشته

برای انتخاب رشته پایه نهم علاوه بر نمره خام برگه امتحانات نهایی، نمرات سالانه خرداد و یا شهریور ماه پایه هفتم و هشتم مخصوصا در درس ریاضی و علوم تاثیر داده می شود. اما تاثیر نمرات پایه نهم 3برابر پایه هفتم و هشتم می باشد. برای همین اگر در سال هفتم م هشتم کم کاری کرده اید، بهتر است تا در امتحانات خرداد نهایی مقطع نهم تمامی تلاش خود را بکنید تا به دلیل معدل پایین از ورود شما به رشته ریاضی ممانعت به عمل نیاید.

دروس مهم و طلایی در انتخاب رشته ریاضی نهم

همانطور که در رشته تجربی درس ریاضی و علوم اهمیت بسیار بالایی داشت، برای ورود به رشته ریاضی نیز نمره درس علوم و ریاضی اهمیت دارد. چرا که دانش آموزان رشته ریاضی نیز با مباحث فیزیک و شیمی در دوره دوم دبیرستان سر و کار دارند و اتفاقا فیزیک بخش اصلی دروس رشته ریاضی می باشد.

برای همین علاوه بر معدل کل سال نهم، نمره درس ریاضی و علوم نیز به صورت جداگانه در زمان انتخاب رشته اهمیت دارد. برای همین از الان برای انتحانات نهایی خود برنامه ریزی کنید تا بتوانید یک انتخاب رشته مطمئن و با علاقه داشته باشید.

آشنایی با رشته ریاضی در دوره دبیرستان

رشته ریاضی از دروس ریاضی و فیزیک تشکیل می شود که مناسب افرادی است که هوش تصویری و فضایی بالایی دارند تا بتوانند در این دروس موفق عمل کنند.

برای ورود به رشته ریاضی علاقه به درس ریاضی و فیزیک و سرعت پردازش مسائل ریاضی اهمیت بسیاری دارد. رشته های دانشگاهی آن شامل زیر گروه های مهندسی در تمامی شاخه ها می باشد.

بازار کار رشته ریاضی

بازار کار رشته های ریاضی

معمولا بازار کار افرادی که در رشته های دانشگاهی ریاضی تحصیل کرده اند، در کارخانه و ادارات می باشد. حتی برخی از آنها محدوده های غیر شهری را شامل می شوند مانند مهندسی معماری و یا مهندسی عمران

این رشته ها برای افرادی مناسب است که روحیه سازندگی دارند و از کار با ابزار آلات لذت می برند. داشتن روحیه منطقی برای دانشجویان این رشته اهمیت بالایی دارد. همچنین تمامی رشته های دانشگاهی آن تا مقطع دکتری امکان ادامه تحصیل دارند.

برخی از رشته های دانشگاهی رشته ریاضی

در جدول زیر بزخی از رشته های دانشگاهی رشته ریاضی را به شما توضیح می دهیم. چرا که باید علاوه بر شناخت رشته با بازار کار آن وحتی دروس دانشگاهی آن آشنایی پیدا کنید تا با اطلاعات کامل دست به انتخاب بزنید.

به طور مثال رشته مکانیک به افرادی توصیه می شود که به درس فیزیک علاقه دارند. و یا رشته های مهندسی برق به افرادی توصیه می شود که از ریاضیات لذت می برند. به جدول رشته های دانشگاهی رشته ریاضی توجه نمایید.

1) مهندسی عمران  2) مهندسی برق  3) مهندسی مکانیک  4) مهندسی معماری  5) مهندسی شیمی  6) مهندسی صنایع
7) مهندسی شهرسازی  8) مهندسی مواد 9) مهندسی کامپیوتر 10) مهندسی هوافضا 11) مهندسی نساجی 12) مهندسی پزشکی
13) مهندسی نفت 14) مهندسی رباتیک 15) مهندسی رباتیک 16) مدیریت  17) حسابداری  18) اقتصاد و روانشناسی

مهارت های لازم برای ورود به رشته ریاضی

اگر می خواهید در بین 150هزار شرکت کننده داوطلبان کنکور ریاضی به موفقیت برسید؛ از همان سال نهم باید بتوانید مهارت هایی را در خودتان پرورش دهید. یکی از این مهارت ها داشتن سرعت عمل در حل مسائل است. یکی دیگر از مهارت هایی که یک داوطلب رشته ریاضی که می خواهد انتخاب رشته ریاضی نهم انجام دهد؛ باید بداند این است که هوش تصویری و فضایی خود را تقویت کند و از همان سال نهم درس ریاضی خود را تقویت نماید.

مسلما اگر بدون این مهارت ها وارد رشته ریاضی شوید، چیزی به غیر از یک نتیجه معمولی کسب نخواهید کرد. قبولی در کنکور سراسری رشته ریاضی کار سختی نیست اما باید هوشمندانه عمل کرد.

چگونه برای انتخاب رشته ریاضی نهم اقدام کنیم؟

چگونگی انتخاب رشته نهم

اگر تصمیم شما برای ورود به رشته ریاضی قطعی است باید بگویم که در فرم انتخاب رشته که از سمت اداره آموزش و پرورش و مدرسه در اختیار شام قرار می گیرد، رشته های نظری و رشته ریاضی را در الویت اول قرار دهید و اگر بسیار به رشته های فنی علاقه دارید، در مرحله دوم بعد از انتخاب رشته ریاضی به عنوان الویت اول، رشته های فنی حرفه ای زیر شاخه صنعت را الویت دوم قرارددهید و سپس رشته های کار و دانش، زیر شاخه صنعت را در الویت سوم قرار دهید. و سپس به سراغ باقی رشته های نظری و فنی بروید.

1- رشته نظری شاخه ریاضی و فیزیک 

2- رشته فنی حرفه ای شاخه صنعت

3- رشته کار ودانش شاخه صنعت

تردید در انتخاب رشته ریاضی نهم

اگر به رشته ریاضی علاقه دارید اما هنوز از انتخاب خود مطمئن نیستید؛ پیشنهاد ما به شما استفاده از تست های شخصیت شناسی معتبر برای انتخاب رشته نهم می باشد. که به شما کمک می کند که بر مبنای علاقه و استعداد های دورنی خود وارد رشته ای شوید که شانس موفقیت تحصیلی و شغلی بالاتری دارید.

نحوه برگزاری جلسات انتخاب رشته

اگر می خواهید انتخاب رشته شما به صورت تخصصی و توسط متخصص روانشناس انجام پذیرد. بعد از اعلام آمادگی و ثبت نام از شما تست های شخصیت شناسی معتبر آنلاین گرفته می شود که تمامی تیپ های شخصیتی شما را مشخص می کند و پس از تحلیل و تفسیر توسط روانشناس طی یک جلسه مشاوره آنلاین نتیجه تست در اختیار شما قرار می گیرد و سپس با دلیل و سند و بر مبنای نتیجه آزمون شما روانشناس رشته مناسب بر مبنای علاقه ناخود اگاه و استعدادهای شما را معرفی می کند تا با خیالی آسوده دست به انتخاب بزنید.

روند اجرای تست های شخصیت شناسی گروه آموزشی دکتر پرتوی عبارتند از:

1- برگزاری تست شخصیت شناسی شناخت رغبت های ناخودآگاه 

2- برگزاری تست شخصیت شناسی استعداد یابی 

3- تحلیل و تفسیر دستی تست توسط روانشناس

4- برگزاری جلسه آنلاین تحلیل تست با حضور اولیا و دانش آموز 

5- معرفی رشته مناسب دانش آموز در دبیرستان 

6- معرفی رشته های دانشگاهی و بازار کار انها 

7- ارائه کتاب معرفی رشته های دانشگاهی تالیف دکتر پرتوی 

8- تضمین کیفیت عودت وجه 

انتخاب رشته نهم

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *