انتخاب رشته مجازی سنجش

انتاخب رشته مجازی سنجش

یکی از مزایای سایت سازمان سنجش در زمان انتخاب رشته کنکور این است که می توانید از طریق نرم افزار انتخاب رشته مجازی با توجه به حدود رتبه ای که کسب کرده اید؛  انتخاب رشته مجازی سنجش را شرکت کنید.

این انتخاب رشته به این نحو می باشد که رتبه خود را وارد می کنید، اطلاعات شخصی خود را نیز وارد می نمایید و بر اساس سهمیه شما، رشته هایی که در فرم آن علامت زده اید، دانشگاه ها و شهرهای انتخابی خودتان به شما یک حدود قبولی می دهد. که با این رتبه در کدام رشته و شهر و دانشگاه شانس قبولی دارید.

که البته این فرم می تواند یک نمونه و مبنا برای انتخاب رشته اصلی داوطلب قرار بگیرد ولی نباید تمامی شانس انتخاب رشته خود را بر مبنای آن قرار دهید. چرا که انتخاب رشته مجازی سنجش توسط نرم افزار صورت می گیرد و مسلما امکان اشتباه و خطا دارد.

نرم افزار انتخاب رشته

تخمین رتبه و قبولی توسط سازمان سنجش

از آنجایی که هر ساله داوطلبان فرم نهایی انتخاب رشته خود را در سایت سازمان سنجش به همراه تمامی اطلاعات رتبه ای، سهمیه ای، منطقه محل سکونت و … وارد می کنند. این سازمان بانک اطلاعات کاملی به نسبت تمامی نرم افزار ها دارد. برای همین است که می تواند بر اساس سال گذشته آمار و احتمال قبولی به داوطلبان بدهد.

این نرم افزار می تواند هم قبل از اعلام نتایج کنکور رتبه فرد را بر اساس درصد هایی که کسب کرده با استفاده از آمار و ارقام سال گذشته تخمین بزند و هم می تواند بعد از اعلام نتایج اولیه یک معیاری برای قبولی در اختیار خانواده ها قرار بدهد.

انتخاب رشته مجازی سنجش کامل ترین نرم افزار!!!

در سال های اخیر موسسات متفاوتی نیز دست به انتخاب رشته مجازی زده اند چرا که طرفداران آن بیشمار است. داوطلبانی که از میزان استرس بالا به دنبال این هستند که آیا در رشته دلخواه خود پذیرفته می شوند و یا خیر

اما همانطور که اشاره کردم سازمان سنجش به اطلاعات خیلی کامل تری دسترسی دارد.چرا که تمامی افراد شرکت کننده در کنکور سراسری انتخاب رشته خود را در این سایت وارد می کنند. برای همین انتخاب رشته مجازی این سازمان بسیار قوی تر از موسسات دیگر است. که اطلاعات خود را به صورت پراکنده به دست آورده اند.

انتخاب رشته آنلاین

همیشه امکان خطا وجود دارد!!!

به هیچ عنوان به نتیجه انتخاب رشته مجازی سنجش دل خوش نکنید. چرا که امکان خطا و اشتباه همیشه وجود دارد. و این انتخاب مجازی دلیلی بر قطعیت نیست. دلایل زیر نشان می دهد که انتخاب رشته مجازی سنجش 100%قابل اعتماد نیست!!!

1- استفاده از نرم افزار های کامپیوتری همیشه با خطا روبه رو بوده است

2- تعداد شرکت کنندگان هر سال متفاوت است و این بر روی قبولی تاثیر می گذارد.

3- هر سال ظرفیت رشته ها و دانشگاه ها تغییر می کند ومی تواند کمتر و یا بیشتر شود

4- میزان علاقه به یک رشته خاص هر سال متفاوت است

نکته!!!

مثلا در یک سال علاقه به رشته مهندسی کامپیوتر خیلی خیلی بیشتر از مهندسی معماری می شود و همین موجب می شود در آن سال تقاضا برای مهندسی کامپیوتر بالا باشد و قبولی در آن سخت تر شود.

5- قبولی در یک رشته خاص بستگی به تعداد افرادی که آن سال تصمیم به انتخاب رشته می گیرند، دارد.

بنابراین نمی توان گفت که با استفاده از تخمین قبولی در دانشگاه می توان با اطمینات تصمیم گرفت. قبولی در یک رشته و دانشگاه خاص بستگی به این دارد که زمانی که انتخاب های شما مورد بررسی قرار می گیرد، چند درصد از ظرفیت دانشگاه ها باقی مانده باشد.

انتخاب رشته اشتباه

با انتخاب رشته مجازی انتخاب رشته نکنید

برخی از داوطلبان کنکور سراسری تصور می کنند که اگر در انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش شرگت کنند دیگر نیازی به مشاور انتخاب رشته ندارند.

اما این کار کاملا اشتباه است. چرا که مسلما برای انتخاب رشته عوامل علاقه، الویت بندی دانشگاه و دوره ها را در نظر بگیرید و منطقی چیدمان انجام دهید. مسلما یک نرم افزار نمی تواند علاقه و استعداد شما را الویت بندی کند. بلکه فقط شانس های قبولی شما را آن هم با احتمال 50% به شما نشان  می دهد.

  بررسی نکات مهم انتخاب رشته کنکور سراسری!

نحوه شرکت در انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

برای اینکار لازم است وارد سایت سازمان سنجش بشوید و در بخش سراسری، انتخاب رشته مجازی را انتخاب نمایید.

سپس با وارد کردن شماره پرونده و کد ملی خود وارد صفحه اصلی شده

سپس اطلاعات شخصی خود را تایید نمایید

ودر مرحله بعدی رشته های مورد و دانشگاه و .. را انتخاب نمایید

و در مرحله آخر بر مبنای انتخاب های شما و رتبه ای که کسب کرده اید یک لیست از رشته ها در مقابل شما قرار می گیرد.

 

چه افرادی می توانند در انتخاب رشته مجازی شرکت کنند؟

اگر می خواهید این کار را توسط نرم افزار سایت سازمان سنجش انجام دهید، باید حتما در کنکور سراسری آن سال شرکت کرده باشید. چرا که نیاز به شماره پرونده و یا شماره داوطلبی کنکور شما دارد. اگر شما متقاضی کنکور آن سال نباشید؛ امکان شرکت در انتخاب رشته مجازی را نخواهید داشت.

  چگونه انتخاب رشته کنیم؟

نکته!!!!

اگر می خواهید با اطمینان بیشتری انتخاب رشته کنید و یا از راهنمایی های مطمئن استفاده کنید تا در مهم ترین انتخاب تحصیلی خودتان بهترین تصمیم را بگیرید، می توانید با کلیلک بر روی عکس زیر مستقیما با مشاوران ما در ارتباط باشید.

انتخاب رشته دکتر پرتوی

 

5/5 - (53 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *