برنامه ریزی رایگان اردوی مطالعاتی نوروزی

برنامه ریزی رایگان اردو مطالعاتی نوروز

اردوی مطالعاتی نوروزی نزدیک است و الان همه بچه ها در تکاپو این هستند که تمام درس هایی که نرسیدن مطالعه کنند رو در این دوران بخونند . دوران نوروز ، دوران جمع بندی دروس عقب افتاده هست .اسم عید که می آد و نزدیک عید که می شه بچه های کنکوری خیلی خوشحالن برای همین موضوع اهمیت دروان مطالعاتی نوروز بر هیچ فردی پوشیده نیست  برای همین امروز میخوام راجب اردوی نوروزی و برنامه ریزی رایگان اردوی مطالعاتی نوروزی صحبت کنیم.

چه چیزی در دوران نوروز از همه چیز مهم تره ؟

در دوران نوروز برنامه ریزی و داشتن یک برنامه ریزی صحیح از هر چیزی مهم تر است برای همین موضوع باید بدونی که یک برنامه ریزی صحیح اردوی مطالعاتی باید چه ویژگی هایی داشته باشه و چه جوری می تونی یک برنامه ریزی رایگان برای اردوی مطالعاتی نوروزی دریافت کنی .

اگر در دوران نوروز یک برنامه مطالعاتی داشته باشی و طبق برنامه ریزی پیش بری می تونی یک جمع بندی خوب داشته باشی برای همین موضوع مهم ترین بخش یک اردوی مطالعاتی خوب داشتن یک برنامه ریزی صحیح و اصولیه…

برنامه ریزی درسی دوران نوروز چه ویژگی هایی باید داشته باشه ؟

برنامه ریزی دوران جمع بندی ویژگی هایی دارد که باید حتما در برنامه ریزی که برای شما نوشته می شود این ویژگی ها رعایت شود تا بتوانید بعد از دوران عید و بعد از دوران جمع بندی یک احساس رضایت داشته باشید و تغییری در نتیجه شما حاصل شود برای همین موضوع خیلی باید در برنامه ریزی خود دقت کنید تا یک نتیجه خوب برای شما رقم بخورد . این برنامه ریزی باید ویژگی های زیر را داشته باشد :

  • شخصی سازی شده باشد : این برنامه ریزی باید به نحوی باشد که متناسب با خود شما باشد و مطابق با میزان مطالعه های شما و حجم دروسی که مطالعه نکرده اید باشد همچنین باید دید که عادات مطالعاتی شما چیست و مطابق با عادات مطالعاتی شما برنامه ریزی شود .
  • متناسب با هدف شما باشد : برنامه ریزی درسی دوران مطالعاتی نوروز باید متناسب با هدف شما باشد اگر شما روانشناسی بخواهید برنامه شما کاملا متفاوت خواهد شد با فردی که هدفش حقوق است یا به طور مثال فردی که می خواهد داروساز شود در برنامه او تفاوت های بسیاری به نسبت فردی که می خواهد فیزیوتراپیست شود وجود دارد .
  • تمامی دروس را پوشش دهد : یک برنامه ریزی جامع خوب برای دوران جمع بندی این است که تمامی مباحث را به الویت هدف شما پوشش بدهد تا یک بار مرور شود و به تثبیت برسد .
  • حذف مبحث یا درس ممنوع : هرگز این اشتباه را نکنید حذف مبحث فقط برای دانش آموزان اورژانسی است یعنی فردی که تا زمان نوروز هیچ مبحثی تاکید می کنم هیچ مبحثی مطالعه نکرده است فرض کنیم شما یک مبحث را حذف کردید و روی یک مبحث دیگه مانور دادید حالا سوالات کنکور از مبحثی که حذف کردید آسون بشه و از مبحثی که روی اون سرمایه گذاری کردید سخت بشه برای همین موضوع اون موقع بزرگ ترین ضرر در کنکور سراسری خود را متحمل شده اید .
  • حذف درس ممنوع : هیچگاه یک درس رو کلا حذف نکنید حذف یک درس در کنکور سراسری یعنی یک صفر به رتبه خودتون اضافه کردید برای همین موضوع هیچگاه یک درس رو کلا حذف نکنید .
  • تست به میزان کافی : سوالی که خیلی از بچه ها در زمانی که براشون برای دوران نوروز می کنم می پرسن در اینه که ما در دوران جمع بندی نوروز و با برنامه ای دریافت می کنیم چند تا تست باید بزنیم یک دانش آموز نرمال در دوران جمع بندی عید باید حداقل 5000تا تست بزند . برای همین موضوع باید برنامه ریزی درسی دوران نوروز شما کاملا تست محور باشد .
  • برنامه ریزی استاندارد : رتبه فلان کنکور سراسری 86 بار کتاب زیست اش رو خونده یا دوستم 23 ساعت در شبانه روز درس می خونده تا تونسته پزشکی قبول شه اینها رو بریز دور قرار نیست برنامه مطالعاتی تو جوری باشه که تو بعد از جمع بندی دیگه انرژی درس خوندن نداشته باشی برنامه ریزی تو باید نرمال باشه و همه جوانب رو در نظر بگیری .
  • اگر می خوای نتیجه بگیری باید هر چی گفتم رو اجرا کنی : سلام ربات عزیز !!!! بله ربات! متاسفانه خیلی از مشاوران می گن اگر می خوای نتیجه بگیری باید 0تا 100 برنامه رو اجرا کنی اگر حتی یه ذره طبق برنامه پیش نری خب نتیجه نمی گیری بعد نجومی بهت ساعت مطالعه می دن خب معلومه نمی شه اجرا کرد . برنامه عید شما باید آنالیز بشه مشکلاتت رو شناسایی کنیم و اون رو برطرف کنیم تا بتونید نتیجه بگیرید برنامه خوب برنامه ای هست که پیگیری و پشتبانی داشته باشه یادت باشه شما یک خلبان جنگنده هستی نه یک ربات !!!!
  • برنامه ریزی رایگان اردو مطالعاتی نوروز

چگونه در دروان نوروز برنامه ریزی کنیم ؟

برنامه ریزی در دوران نوروز باید تمام ویژگی های بالا رو داشته باشه تا بتون تبدیل بشه به یک برنامه ریزی خوب اما سوال اینجاست که در دوران نوروز چجوری باید برنامه ریزی کنیم ؟خب بیا تا با هم بررسی کنیم که روش برنامه ریزی خوب در دوران نوروز چیه ؟

برای برنامه ریزی اول از همه باید برای هر درس یه گزارش کامل داشته باشی که چه میزان مطالعه کردی ، چه میزان تست زدی ، چه میزان باقی مانده و چقدرمسلط هستی اول از همه یک نقشه راه که به تو نشون بده که تا کجا پیش رفتی و کجای مسیر هستی .

قدم بعدی اینه که تو ببینی کدوم مباحث مهم تر هستن و کدوم پر سوال تر هستن که باید در الویت مطالعه تو قرار بگیرن اینکه تو ببینی چه مباحثی پر سوال تر هستن مطالعه از درس های اول کار اشتباهیه اما چون مغز ما دوست داره منظم پیش بره همیشه می خواد که از درس های اول شروع کنه که خب اگر اون درس اول مهم و پر سوال نباشه زمانتون رو از دست دادید .

 

توجه کنید!

فرصت را از دست ندید…

 

 

بعد از اون باید بیای و زمان های خالی ات رو مشخص کنی اول ببینی چند روز فرصت مطالعه داری و توی هر روز چند تا پارت مطالعه می تونی داشته باشی زمان نهار و شام و خواب و هر چیزی که زمان تو رو می گیره باید مشخص کنی و بعد ببینی چند تا پارت مطالعه برای کل زمان نوروز داری . یکی دیگه از زمان هایی که باید در برنامه تو نباشه شب چهارشنبه سوری می تونی به اندازه 2 واحد درس نخونی روز عید می تونی استراحت داشته باشی روز 13 فروردین می تونی استراحت کنی .

زمان های باقی مانده تو بیشتر باید به دروس شاخص ات اولویت پیدا کنه بیشتر زمان های تو باید روی دروس شاخص ات باشه تا بتونی به یک نتیجه خوب برسی چون همین درس شاخص زیر گروه ات تو رو نجات می ده و به هدفت می رسونه.

 

شروع روزات با درس هایی باشه که بهش علاقه داری چون معمولا صبح ها خواب آلود تریم و خیلی حوصله مطالعه وجود نداره برای همین موضوع باید درسی که مسلط تری و اون رو بیشتر دوست داری در اولویت مطالعه ات قرار بگیره .

 

شب ها آخرین پارت مطالعه ات رو هم با یه درس آسون که دوست داری تموم کن یک برنامه ریزی خوب باید این ویژگی ها رو داشته باشه و مشاور تو باید تمام این بخش ها رو در برنامه ریزی تو قرار بده .

 

در برنامه خودتون حتما ثابت برنامه قرار بدید و در طول روز به صورت مقطعی تست های قرابت و لغت و املا و ترجمه عربی رو بزنید . در زمان هایی که مغزتون خسته است برای خودتون مطالعه مروری بذارید تا مغزتون آروم بشه

 

نکته بسیار بسیار مهم :

در تمام 12 سال کاری ام به هیچ دانش آموزی برنامه ریزی از قبل آماده شده ندادم و بر هر دانش آموزی متناسب با خود او و مطابق میزان مطالعه اش و هدفش برنامه ریزی کرده ام در این مطلب هیچ برنامه آماده ای نمی بینید چرا که به آن اعتقادی نداشته ام . هر دانش اموزی زمان و آینده اش برای من مهم و مقدسه برای همین هیچ وقت یک برنامه ارزان از پیش اماده شده صرفا برای کسب در آمد نمی دهم. برای همین تو این مطلب سبک های برنامه ریزی دوران نوروز رو  بهتون یاد  دادم . همزمان می توانید در طرح یک هفته مشاوره و برنامه ریزی رایگان اردوی مطالعاتی نوروزی  شرکت کنید و از یک هفته مشاوره و برنامه ریزی رایگان ما استفاده کنید .

برای ثبت نام در اردو مطالعاتی نوروزی .و مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید.
4/5 - (6 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *