بهترین مشاوران کنکور

بهترین مشاوران کنکور

مشاوران زیادی در زمینه کنکور فعالیت دارند و هر کدام هم سبک مشاوره ای خودشان را دارا می باشند. اگر به دنبال یک مشاور خوب برای کنکور هستی، در این بخش بهترین مشاوران کنکور برند تهران را به شما معرفی می کنیم، تا با آنها بیشتر آشنا شوید و بتوانید متوجه تفاوت های آنها بشوید و در نهایت با انتخاب بهترین مشاور کنکور، خود را به موفقیت نزدیک کنید. در انتخاب مشاور کنکور باید به عوامل مختلفی از جمله جلسات مشاوره، کیفیت برنامه ریزی ها، هزینه مشاوره و .. توجه کنیم.

معرفی 7 مشاور کنکور برتر در ایران

در این قسمت به معرفی بهترین مشاوران در زمینه کنکور و برنامه ریزی می پردازیم.

1- محمد رضا پوردستمالچی:

موسسه پوردستمالچی که او را زیاد در شبکه های صدا سیما می بینید هم مجموعه از دانشجویان برای مشاوره می باشد که با آموزش های مشاوران ارشد به مقام مشاوره رسیده اند. جلسات مشاوره در مجموعه پوردستمالچی به صورت 2 هفته یکبار می باشد. این مجموعه برای افرادی مناسب است که نمی خواهند برای یک سال هزینه بالایی پرداخت کنند. اما مشکل در این است که اگر در اواسط سال از مشاور خود ناراضی باشید، امکان عودت وجه وجود ندارد. جلسات با آقای پوردستمالچی به صورت کارگاهی برگزار می شود اما طولانی بودن جلسات و انتظار زیاد برای شروع جلسه از نقاط ضعف این مجموعه می باشد.

 

2- ایمان سرورپور:

ایمان سرور پور نامی است که با مشاوره انگیزشی عجین شده است. بیشتر جلسات مشاوره او به سخنوری و صحبت های انگیزشی می گذرد . در زمینه برنامه ریزی و مشاوره درسی و رتبه سازی، قوی عمل نمی کند و یا بهتر است بگوییم اگر به دنبال کسب آرامش و صحبت های انگیزشی هستید به او مراجعه کنید و انتظار یک برنامه ریزی دقیق و اصولی و یا نکات مشاوره ای رتبه سازی را از او نداشته باشید. همچنین برای حضور در جلسات انگیزشی او باید هزینه خوبی را کنار بگذارید.

 

  هزینه مشاور کنکور چه قدر است؟

3- علی میر صادقی :

این روزها بیشتر باید او را در مسائل مدیریتی و کسب و کار وفروش بیشتر بشناسید تا مسائل آموزشی و مشاوره تحصیلی. تمامی جلسات مشاوره در مرکز مشاوره ایشون به نام بارسا توسط دانشجویان انجام می شود و شما برخورد مستقیمی با علی میر صادقی نخواهید داشت مگر در همایش های گروهی ایشون شرکت کنید. بیشتر صحبت های علی میر صادقی پیرامون تغییر و مسائل روانشناسی می چرخد.

هزینه مشاوره با دانشجویان این مجموعه بسیار بالا می باشد و برای پاسخ گویی به سوالات مشاوره ای فقط به دانش آموزان خودشان پاسخ می دهند. علی میر صادقی مولف چندین کتاب در زمینه مشاوره و برنامه ریزی است و پر فروش ترین کتاب برنامه ریزی مربوط به او یعنی کتاب برنامه ریزی با دوربین مدار بسته است اما نقش او اینها روزها و فروش و بازار یابی پر رنگ تر از مشاوره می باشد.

 

4- سید بهروز پرتوی :

مشاور جوانی که با وجود جوان بودن سابقه کاری بالایی دارد و خاک صحنه مشاوره را خورده است. به او نمی توان رتبه پنجم مشاوره را اعطا کرد چرا که تمامی نقاط ضعف جلسات مشاوره و برنامه ریزی 4مشاور معروف دهه 80 را برطرف کرده است. سیناتهرانی، محمد رضا پوردستمالچی، ایمان سرور پور و علی میر صادقی همگی سبک های مشاوره ای مشابهی را در پیش گرفته اند و رقابت آنها بر سر رتبه هایی که هر ساله کسب می کنند، می باشد. اما بهروز پرتوی سبک جدیدی از مشاوره و برنامه ریزی برای رتبه سازی را ایجاد کرده است.

جلسات مشاوره درسی در مجموعه او به صورت کاملا فردی و خصوصی توسط خود آقای پرتوی برگزار می شود. او با وجود دانشجویان برای برنامه ریزی و مشاوره بسیار مخالف است و در موسسه او هیچ فرد دانشجو وتازه کاری را مشاهده نمی کنید. تمامی مشاوره ها و برنامه ریزی ها توسط خود او ارائه می شود و به همین دلیل تعدد دانش آموزانی که می گیرند، بسیار کم است تا فرصت کافی برای رسیدگی به هر دانش آموز را داشته باشند.

تضمین کیفیت ماهانه او موجب شده است تا دانش آموز هر ماه به اختیار خود در جلسه مشاوره شرکت کند. این موضوع با مجموعه پوردستمالچی که هزینه را به صورت یکجا دریافت می کند کاملا در تضاد است. همچنین مناسب با  هر بودجه و سلیقه ای خدمات مشاوره ای ارائه می دهد. از جلسات مشاوره VIPگرفته تا بسته های اقتصادی مشاوره .

بهروز پرتوی همچنین تنها مشاور برجسته کنکور می باشد که بسته های آموزشی، محاسبات سریع و تندخوانی را به دانش آموزان ارائه می دهد. در سال های اخیر نام او را افرادی شنیده اند که به دنبال مشاوری منحصر به فرد و پرانرژی و رتبه ساز  در زمینه کنکور بوده اند.

او با یک هوشمندی تمامی نقاط ضعف مراکز مشاوره را شناسایی کرده است و تمامی آنها را در موسسه خود تبدیل به نقاط قوت کرده است. کاری که در جلسات مشاوره با نقاط ضعف درسی دانش آموزان انجام می دهد.

 

5- امیر دیبازر:

یکی از مشاوران قدیمی تهران و تقریبا از اولین مشاوران تحصیلی که از رقبای محمد رضا پور دستمالچی و علی میر صادی می باشد.اما در دهه 90 با تبلیغات موسسات دی وی دی های آموزشی خود را به انحطاط کشاند. فردی قدیمی و با سابقه که با متدهای به روز مشاوره و برنامه ریزی همگام نشد و همین کم کم از محبوبیت ایشان کم کرد. این روزها به صورت فروش محصولات دی وی دی با یک موسسه در حال همکاری است.

 

6- رامین نیکخو:

نام او نیز با امیر دیبازر همیشه در کنار هم بوده است. از مشاوران نامی دهه 70 و 80 کنکور که او نیز مانند سایر رقبای خود از قافله مشاوران جا مانده و به سبک قدیم جلسات مشاوره خود را برگزار می کند. جلسات مشاوره در موسسه او توسط دانشجویان و سایر مشاوران برگزار می شود و او نیز مانند علی میر صادقی، به کارهای فروش و بازاریابی و سیستم دیریتی روی آورده است تا بلکه در این زمینه بتواند پیشرفت کند. اگر به دلیل نام قدیمی رامین نیکخو به موسسه او مراجعه می کنید، باید بگویم که اثری از او نمی یابید و جلسات شما با مشاوران تازه کار و دانشجو برگزار می شود.

 

  بهترین مرکز مشاوره تحصیلی تهران

ضرورت مشاوره تحصیلی :

مسلما اگر می خواهید در یک رقابت نفس گیر به هدف خود دست پیدا کنید باید فردی در کنار شما باشد که مسیر را به شما نشان دهد و راه گذر از این مسیر سخت را برای شما هموار کند. نقش مشاور تحصیلی و کنکور این است که با آموزش های دقیق و به روز، نه آموزش های قدیمی که دیگر کاربرد خود را از دست داده اند؛ اصول مطالعه را به شما آموزش بدهند. همچنین یک برنامه ریزی کامل و مناسب می تواند برای رسیدن به هدف در کنکور سراسری بسیار موثر عمل کند.پس حتما دقت کنید که یکی از بهترین مشاوران کنکور انتخاب کنید.

برنامه ریزی به شما جهت می دهد و می تواند مهم ترین عامل در قبولی در کنکور باشد. برای همین نقش یک مشاور تحصیلی خوب و یا به اصطلاح مشاورانی که لقب بهترین مشاوران کنکور را می گیرند، صرفا سخنرانی و برگزاری جلسات و کارگاه های گروهی نیست. بلکه باید دست به قلم شود و مناسب دانش آموز شروع به برنامه ریزی کند. برای همین برای پیمودن مسیر پر رقابت کنکور سراسری نیاز به مشاور تحصیلی در زمینه برنامه ریزی و کنکور دارید.

مشاوره درسی

در انتخاب مشاور درسی به چه عواملی باید توجه داشت:

در متن بالا مشاورانی که نام آنها را بیشتر شنیده اید، معرفی کردیم و توضیح کوتاهی در مورد هر کدام ارائه دادیم اما مسلما برای انتخاب فردی که می خواهد شما را به هدف درسی تان برساند باید ویژگی های بهترین مشاوران در زمینه کنکور را داشته باشد. این ویژگی های عبارتند از:

  • ارتباط خوب با دانش آموز یکی از عوامل مهم در انتخاب مشاور تحصیلی است.

زمانی که به خاطر نام یک مشاور در موسسه او ثبت نام می کنید مسلما باید آن مشاور با شما ارتباط خوبی برقرار کند و بتواند راهنمایی های کامل را در اختیار شما بگذارد. اما متاسفانه این روزها زمانی که وارد موسسات کنکور می شویم فقط با تعدادی دانشجو رو به رو هستیم و شاید مشاور مورد نظر ما تا انتهای سال یک بار هم با ما صحبت نکند. و حتی ما را نشناسد و اگر بخواهید با او جلسات مشاوره فردی داشته باشید، هزینه های بالایی پرداخت کنید. برای همین برای توجه به این عامل مهم در زمینه انتخاب مشاور دقت داشته باشید که حتما با مدیر موسسه بتوانید مشاوره و برنامه ریزی داشته باشید که به جرات می توان گفت در میان مشاوران به نام این آیتم فقط در موسسه آقای پرتوی قابل مشاهده است. که البته نیازی به صرف هزینه های بالا نیست.

 

  • در کنار عامل اول که بسیار مهم بود، پیگیری های دقیق و منظم یکی دیگر از عواملی است که باید به آن توجه داشته باشید.

معمولا مشاوران تحصیلی در پایان سال و یا بعد از گذشت چندین ماه کیفیت خود را از دست می دهند و در حساس ترین مراحل کنکور دانش آموز را رها می کنند. برای همین حتما یک تضمین از مشاور خود دریافت کنید و به هیچ عنوان هزینه کل سال را یکجا پرداخت نکنید.

 

  • به تجربه و تخصص مشاور دقت کنید.مشاوری که برای همراهی در سال کنکور انتخاب می کنید،باید متخصص و با تجربه در زمینه کنکور باشد.

جدای از اینکه تاکید کردیم وارد موسساتی که امر مشاوره درسی و برنامه ریزی انها بر عهده دانشجویان می باشد؛ نشوید. حتما به تخصص و تجربه مشاور خود نیز دقت کنید. تحصیلات مرتبط در زمینه مشاوره، خدماتی که در کنار مشاوره و برنامه ریزی ارائه می شود هم در موفقیت و رسیدن به هدف تاثیر گذار خواهد بود.

 

  • زمان خود را به هدر ندهید. خیلی از موسسات مشاوره ای زمان زیادی از دانش اموزان می گیرند.

انتظارهای طولانی برای شروع یک جلسه مشاوره، قرار دادن زمان زیادی در ماه برای جلسات گروهی و.. همه اینها زمان دانش آموز را در سال کنکور هدر می دهد. در حالی که یک مشاور مسئولیت پذیر بیشتر از هر چیز برای زمان دانش آموز در سال کنکور ارزش قائل است که بهترین انتخاب، استفاده از جلسات مشاوره کاملا خصوصی می باشد.

 

در نهایت بهتر است که در سال کنکور برنامه ریزی درسی دریافت کنید و یکی از بهترین مشاوران کنکور را در کنار خود داشته باشید. فردی که دائما نقاط ضعف شما را شناسایی کند و به شما راهکار ارائه کند.

فردی که در کنار مشاوره و برنامه ریزی های اصولی و به روز بتواند حال شما را خوب کند و به شما مهارت های کوناگونی برای موفقیت در کنکور آموزش دهد. مشاوری که ارتباط گرفتن با او سخت نباشد و بتوانید به راحتی با او صحبت کنید. حتما برای انتخاب بهترین مشاور کنکور تحقیق کنید، مقایسه کنید و سپس دست به انتخاب بزنید.

3/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *