روش مطالعه درس زیست

داوطلبی در کره خاکی پیدا نمی شه که هدف داشته باشه و درس نخونه حتی تنبل ترین دانش آموز هم حتی شب های امتحان می شینه و درس اش رو می خونه اما اینکه چجوری درس بخونیم خیلی مهمه.کلا من مثل بقیه مشاورا نیستم که توی جلسات مشاوره و برنامه ریزی درسی با زیاد درس خوندن موافق باشم و فقط دنبال ساعت مطالعه باشم بلکه من معتقدم که مطالعه باید با بیشترین ضریب کیفیت یادگیری باشه ساعت مطالعه بالا مهم نیست اما مطالعه با کیفیت اهمیت زیادی داره .اگر دانش آموز رشته تجربی هستی یا دوره اول دبیرستانی قسمت زیست علوم ات و یا کتاب زیست دوره دبیرستان ات رو باید با دقت بخونی چون این درس همونطور که خودت می دونی ضریب بالایی داره و باید خیلی بهش توجه کنی  .برای همین موضوع خیلی با دقت توجه کن که زمانی که داری برای مطالعه درس زیست ات می ذاری به هدر نره و بتونی خوب مطالعه کنی . اگه هنوز روش مطالعه درس زیست رو بلد نیستی حتما این مقاله رو تا انتهاش بخون.

روش مطالعه درس زیست

  • روش مطالعه به روش گلوله برفی : در این روش مطالعه بعد از مطالعه هر پاراگراف باید برگردی و نکات مهم پاراگراف های قبلی رو مرور کنی این کار شاید زمان بر باشه اما به شدت معجزه می کنه .این روش به این دلیل روش گلوله برفی اسم گرفته که گلوله برف رو هر چی روی برف غلط بدی بزرگ و بزرگ تر می شه این روش هم همینه هر چی جلو می ری تعداد پاراگراف ها بزرگ و بزرگ تر می شه و باید جملات مرتبط رو به هم ربط بدی .
  • رد پا گذاری : این جمله رو از همه بچه های تجربی شنیدیم که زیست همه اش نکته است . بله زیست همش نکته است ولی نباید به اشتباه بیفتیم و تمام نکات رو یادداشت کنیم از نکات مهم یک رد پا ایجاد کنید تا در زمان های مرور همان رد پاها رو مرور کنید
  • خلاصه نویسی ممنوع : هیچ وقت برای درس زیست خلاصه نویسی نکنید زیست پر از نکته است و نوشتن آن فقط شما را دچار وسواس می کند که تمامی نکات را بنویسید و زمان زیادی از شما می گیرد برای همین موضوع در درس زیست حتما رد پا گذاری کنید .
  • مطالعه کتاب درسی و درسنامه : یکی از سوالات متداول داوطلبان آزمون سراسری در این است که کتاب درسی رو بخونیم یا درسنامه رو من جواب سوالت رو می دهم هر دو رو حتما هر دو را در کنار هم و با هم مطالعه کنید و رد پا گذاری کنید .

روش مطالعه درس زیست

قید ها وشکل ها در کتاب زیست چگونه باید مطالعه شوند؟

درس زیست شناسی ریزه کاری های زیادی دارد و مطالعه قید ها وشکل های کتاب که پر از نکته هست و اشتباه یاد گرفتن یک قید می تواند کل آن تست را اشتباه کند اهمیت متن کتاب زیست شناسی را دو چندان می کند برای همین موضوع باید در درس زیست شناسی کد گذاری و داستان سازی انجام دهید و مرور زیاد و تست بالا کمک کننده یادگیری بهتر این مطلب است .

چگونه یک مطالعه ترکیبی از درس زیست شناسی داشته باشیم ؟

خیلی از مشاوران یا معلمان زیست شناسی تاکید دارند که اگر می خواهید ترکیبی بخوانید باید هر آنچه به طور مثال در رابطه با حشرات در کتاب سال دهم و یازدهم و دوازدهم آمده است را در کنار هم مطالعه کنید اما کدام دانش آموزی چنین دقتی در مطالعه درس زیست دارد حتی اگر دقت و حوصله آن باشد ، زمان آن نیست برای همین استفاده از یک درسنامه یا جزوه خوب در این زمینه کمک کننده است .

میزان مطالعه هفتگی درس زیست شناسی باید چقدر باشد؟

اگر هدف شما در زیر گروه 1 رشته تجربی وجود دارد باید درس زیست شناسی را به عنوان درس شاخص قرار دهید که برای مطالعه آن حدودا 40 درصد مطالعه هفتگی خود را باید به مطالعه و تست این درس اختصاص دهید

میزان تست هفتگی برای درس زیست شناسی باید چه میزان باشد ؟

اگر به دنبال کسب یک درصد خوب در درس زیست شناسی هستی یادت نره که فقط و فقط باید تست بزنی و نکات ریز کتاب درسی رو فقط با تست یاد می گیری برای همین حداقل در طول هفته باید بین 300 الی 350 تا تست برای این درس بزنی یعنی حداقل روزی 50 عدد و در این زمینه داشتن منابع کمک آموزشی مناسب برای درس زیست شناسی بسیار بسیار مهم است .

 

بیشتر بخوانید : همه چیز در مورد کنکور تجربی

 

منابع کمک آموزشی مناسب برای درس زیست شناسی :

  • کتاب فاگو زیست :برای درس زیست شناسی یک درسنامه به شدت قوی و کامل است برای همین موضوع حتما لازم است در کنار کتاب درسی این کتاب نیز مطالعه شود .

روش مطالعه درس زیست

  • کتاب خیلی سبز : یکی از منابع تستی است که برای سری اول تست های آموزشی کتاب خوبی است و به نسبت تست های آسان تری دارد و درسنامه جامعی هم دارد .

روش مطالعه درس زیست

  • کتاب نشر الگو : یکی دیگر از کتاب های درس زیست شناسی که به عنوان منبع دوم می تواند مورد استفاده قرار گیرد و تست های خوبی دارد و به نسبت خیلی سبز سخت تر و مفهومی تر است.

روش مطالعه درس زیست

  • کتاب IQ گاج : که جز بهترین منبع تست زنی برای درس زیست شناسی است این کتاب دارای بهترین و متنوع ترین و مفهومی ترین تست ها برای درس زیست می باشد .

 

روش مطالعه درس زیست

  • آزمون های آزمایشی : یکی دیگر از منابع کمک اموزشی مناسب برای درس زیست شناسی سوالات آزمون های ازمایشی به خصوص آزمون گاج و گزینه 2 است که می تواند به عنوان نمونه سوال در اختیار عموم قرار گیرد .

مباحث درس زیست شناسی و الویت بندی مباحث در این درس :

زیست شناسی پایه دهم الویت
دنیای زنده معمولا سوال مستقیمی در کنکور ندارد
گوارش و جذب مواد بسیار مهم
تبادلات گازی بسیار مهم
گردش مواد در بدن بسیار بسیار مهم
تنظیم اسمزی و دفع مواد در بدن مهم ( 1سوال در کنکور )
از یاخته تا گیاه تا حدی مهم
جذب و انتقال مواد در گیاهان
زیست شناسی پایه یازدهم الویت
تنظیم عصبی مهم
حواس مهم
دستگاه حرکتی مهم
تنظیم شیمیایی بسیار مهم و پر سوال
ایمنی بسیار مهم و سوالات ترکیبی با دوازدهم
تقسیم یاخته مهم
تولید مثل بسیار مهم و پر از سوالات مفهومی و ترکیبی
تولید مثل نهاندانگان مهم
پاسخ گیاهان به محرک ها نیاز است مطالعه شود .
زیست شناسی پایه دوازدهم الویت
مولکول های اطلاعاتی بسیار سخت و مهم
جریان اطلاعات در یاخته بسیار سخت و مهم
انتقال اطلاعات در نسل ها مهم
تغییر در اطلاعات وراثتی تا حدی مهم
از انرژی به ماده خیلی مهم
فناوری های نوین زیستی مهم
رفتار های جانوران نیاز است مطالعه شود .

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *