محاسبات سریع رشته انسانی

محاسبات سریع رشته انسانی

وقتی صحبت از حل سریع مسائل به میان می آید، رشته تجربی و رشته ریاضی در ذهن تداعی می شود. اما دانش آموزان انسانی تصور می کنند که به دلیل دروس تخصصی علوم و فنون، فلسفه و منطق و .. نیازی به درس ریاضی ندارند . برای همین محاسبات سریع ریاضی برای رشته انسانی اهمیتی ندارد.

اما این تصور کاملا اشتباه است چرا که در سال های اخیر توجه به زیر گروه ها در رشته انسانی بسیار زیاد شده و می دانیم که اگر داوطلبی خواهان قبولی در رشته های زیر گروه 3 باشد باید حتما در درس ریاضی و انسانی خوش بدرخشد. علاوه بر آن یک درصد پایین در بین سایر دروس در کنکور سراسری موجب کاهش میانگین می شودو  موجب افت رتبه و تراز دانش آموز می گردد. برای همین برای درس ریاضی و اقتصاد هم دانش آموزان انسانی باید محاسبات سریع ریاضی را جدی بگیرند و مهارت آن را بیاموزند.

کاربرد محاسبات سریع ریاضی در ریاضی دهم انسانی :

ریاضی دهم رشته انسانی دارای 4فصل می باشد که فصل اول آن در رابطه با معادله های درجه دوم می باشد. در این فصل ریشته گیری و توجه به منفی و مثبت اعداد و جمع و تفریق و ضرب کاربرد دارد که نیاز به مرحله 1 محاسبات سریع ریاضی، یعنی اصول اولیه ضرب و جمع و تفریق دارد. که با ترفندهای محاسباتی می توانید در حل هر مسئله زمان خوبی صرفه جویی کنید. مسلما حل کردن مسائل معادله درجه 2 با روش سنتی هم امکان پذیر است اما بحث در جلسه آزمون ها و کنکور سراسری بر روی صدم ثانیه ها است و محاسبات به صرفه جویی در زمان بسیار کمک می کند.

در فصل دوم ریاضیات دهم انسانی با موضوع تابع رو به رو هستیم که شاید در نگاه اول خیلی نشان دهنده کاربرد محاسبات سریع نباشد اما انجام ضرب و تقسیم و جمع و تفریق سرعتی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

بیشترین میزان کاربرد محاسبات سریع در فصل سوم و چهارم ریاضی دهم انسانی است که با موضوع آمار رو به رو هستیم در بحث میانگین گیری اعداد بسیار نیاز داریم تا سرعت عمل خود در جمع اعداد و تقسیم اعداد را افزایش دهیم. و مسلما اگر می خواهید از جمع اعداد به صورت طبیعی استفاده کنید برای حل مسائل آمار باید بین 5الی 7 دقیقه زمان بگذارید. و این همان دلیلی است که اکثر دانش آموزان انسانی این فصل را در زمان مطالعه رها می کنند. اما با تکنیک جمع سریع ریاضی می توانید به سرعت هر مسئله را در کمتر از 60 ثانیه حل کنید.

کاربرد محاسبات سریع ریاضی در ریاضی یازدهم انسانی:

ریاضی یازدهم رشته انسانی هم مثل ریاضی دهم دارای فصل تابع و آمار می باشد. با این تفاوت که مباحث سنگین تری را در بر دارد و همچنین در بحث امار به مسائل واریانس و انحراف از معیار و… می پردازد که نیاز به جمع و تفریق و ضرب های طولانی دارد که بعد از یادگیری تکنیک های محاسبات ذهنی و سریع حل مسئله می توانید درصد خود را در این درس افزایش داده و با یک میانگین خوب درس ریاضی در کنکور سراسری شرکت کنید.

 

کاربرد محاسبات سریع ریاضی در 3فصل ریاضی دوازدهم :

شمارش و احتمال و دنباله های حسابی و هندسی مباحثی در ریاضی دوازدهم رشته انسانی هستند که بدون داشتن مهارت و سرعت عمل نمی توان مسائل آن را حل کرد. مسائل فاکتوریل در احتمال، روند های جمع و تفریق اعداد در الگو یابی دنباله ها و… همگی مسائلی هستند که نیاز به آموزش روش های حل سریع مسائل دارند. بنابراین یادگیری ترفندهای محاسباتی نه تنها برای دانش آموزان ریاضی و تجربی بسیار ضروری است بلکه به شدت برای دانش آموزان رشته انسانی هم توصیه می شود.

  محاسبات سریع ریاضی کنکور

محاسبات سریع ریاضی درمانی برای اقتصاد:

محاسبات سریع ریاضی برای اقتصاد

به این مسئله که از کتاب اقتصاد سال دهم طراحی شده است توجه کنید، از گزینه های آن و اعدادی که در صورت مسئله به کار رفته است مشخص می باشد که ما با تعداد زیادی عدد و رقم سر و کار داریم که مسلما انجام محاسبات آن سخت و طولانی است. حال به روش حل مسئله به صورت عادی توجه کنید:

مسئله ریاضی از کتاب اقتصاد

همانطور که مشاهده می کنید شامل ضرب و جمع و تفریق اعداد طولانی هستیم که کوچک ترین اشتباهی می تواند مسیر مسئله را به طور کل به اشتباه بیندازد. اما اگر در دوره محاسبات سریع دکتر پرتوی شرکت کرده باشید دقیقا تمامی تکنیک های لازم برای حل این مسئله اعم از: ضرب 5، ضرب اعداد 2 رقمی در 2 رقمی مثل 12×18 که در مسئله مشاهده می کنید، جمع و تفریق سریع اعداد و.. را آموزش داده اند.

مسلما حل این مسئله در جلسه کنکور بیشتر از زمان استاندارد آن که حدودا 50 ثانیه است زمان می برد. و نکته غم انگیز این جا است که این 50 ثانیه زمان برای این سوال فقط شامل حل مسئله نمی شود و قسمت بیشتر زمان سوال برای مطالعه و درک سوال و نوشتن راه حل می رود. برای همین است که فقط تعداد کمی از داوطلبان کنکور سراسری می توانند درصد خوبی در کنکور در درس ریاضی و اقتصاد کسب کنند. چرا که مسائل سخت نیست بلکه زمان بر است و به دلیل محدودیت زمان دانش اموز ان را رها می کند تا برای سایر سوالات و دروس زمان کم نیاورد. اما اگر محاسبات سریع ریاضی را بدانید به سرعت و دقت می توانید این مسئله را حل کنید.

آموزش محاسبات برای دانش آموزان انسانی چه قدر زمان نیاز دارد؟

اگر فکر می کنیدیادگرفتن محاسبات زمان بر می باشد و فرصت یادگیری آن را ندارید باید بگویم که 0تا 100 دوره محاسبات سریع دکتر پرتوی فقط در 5 ساعت قابل مشاهده و یادگیری است و به دلیل ماهیت تمرین محور آموزش در دوره بعد از پایان مشاهده ویدئوهای آموزشی می توانید هر مسئله را حل کنید چرا که دکتر پرتوی به نحوی محاسبات سریع را آموزش داده اند که در زمان مشاهده ویدئوها تمامی ترفندهای محاسباتی در حافظه شما نقش می بندد و جز مهارت های اصلی شما در مطالعه می شود.

  محاسبات سریع کنکور چالش حل تست زیر 15 ثانیه!

دانش آموزان رشته انسانی از چه زمانی یادگیری محاسبات سریع را شروع کنند؟

برای یادگیری محاسبات سریع هیچ وقت دیر نیست حتی اگر الان که این مطلب را می خوانید 2iفته تا کنکور سراسری فرصت باقی است باز هم می توانید آن را آموزش ببنید و در حل مسائل استقاده کنید اما بهترین زمان استفاده از آن از شروع سال تحصیلی دهم است تا همزمان با آموزش های دبیر شما بر روی افزایش سرعت حل مسئله خود نیز کار کنید.

پس همانطور که مشاهده کردید تکنیک های محاسباتی برای داوطلبان رشته انسانی هم کاربرد دارد. و به افزایش درصد درس ریاضی و اقتصاد کمک می کند. زمانی که درصد این دور درس در کنکور سراسری بالا باشد فارغ از زیر گروه مورد نظر شما، رتبه و تراز بهتری کسب می کنید هر چند که برای داوطلبانی که متقاضی رشته های مدیریت و حسابداری و اقتصاد هستند بسیار کاربردی است و همچنین علاقه مندان به رشته های فرهنگیان نیز باید در همه دروس قوی باشند و میانگین درصدی خوبی کسب کنند.

2.3/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *