مشاغل رشته تجربی

هدف از انتخاب رشته در سال نهم این است که دانش آموز پایه نهم، بتواند رشته دانشگاهی و شغل خود را انتخاب کند. چرا که ورود به هر رشته، مشاغل مختلفی را ایجاب می کند. از آنجایی که طرفداران رشته تجربی بسیار بیشتر از سایر رشته های ریاضی و انسانی و فنی و حرفه ای است در این مقاله قصد داریم مشاغل رشته تجربی را معرفی کنیم و از همه مهم تر به داوطلبان پایه نهم، آموزش دهیم که چگونه انتخاب رشته خوبی داشته باشند و بدون احساس پشیمانی وارد پایه دهم شوند.

دانش آموزان پایه نهم، رشته تجربی را بیشتر به این دلیل انتخاب می کنند که به رشته های پزشکی و دندان پزشکی و دارو سازی برسند اما خیلی از دانش آموزان از نظر ویژگی های شخصیتی مناسب این رشته ها نیستند و یا باید انرژی زیادی برای قبولی در کنکور بگذارند که معمولا هم بی نتیجه می باشد و یا در اواسط تحصیلات دانشگاهی، انصراف می دهند و یا تغییر رشته می دهند. از این رو در کنار آشنایی با مشاغل رشته تجربی برای انتخاب رشته نهم به دهم، شیوه صحیح انتخاب رشته نهم به دهم را نیز توضیح می دهیم.

 

 

مسیر صحیح انتخاب رشته نهم به دهم

برای انتخاب رشته لازم است مراحلی طی شود تا بتوان به آن تصمیم و انتخاب مطمئن بود. متاسفانه خیلی از دانش آموزان در سال های دبیرستان پشیمان می شوند و تغییر رشته می دهند و یا در رشته مورد نظر خود تحصیل نمی کنند . دلیل این اتفاق این است که بدون آگاهی از مشاغل یک رشته  دست به انتخاب می زنند از همه مهم تر نیز علاقه وافعی دانش آموز و استعداد های او در نظر گرفته نمی شود. از این رو انتخاب رشته اصولی نهم به دهم صورت می گیرد تا دانش آموزان بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند.

چه عواملی موجب یک انتخاب رشته اشتباه می شود؟

خانواده ها و دانش آموزان در سال نهم معمولا دچار سو انتخاب می شوند. دلیل این امر  عواملی است که در ادامه کامل و دقیق آنها را توضیح می دهیم و اگر شما جز آن دسته از دانش اموزانی هستید که می خواهید انتخاب رشته نهم به دهم مطمئنی داشته باشید حتما موارد تاکید شده را به خوبی اجرا کنید دلیل انتخاب رشته اشتباه در سال نهم عبارتند از :

1- عدم شناخت کامل نسبت به رشته های دبیرستان

2- عدم شناخت کامل نسبت به رشته های دانشگاهی

3- عدم آشنایی با بازار کار هر رشته

4- توجه به نمره و نمره گرایی

5- تصمیم گیری از روی احساس

6- تصمیم بر اساس نظر والدین و اطرافیان

7- عدم شناخت ویژگی های فردی

8- عدم شناسایی صحیح استعداد ها

  ثبت نام انتخاب رشته نهم

چگونگی انتخاب رشته نهم به دهم

قبل از آشنایی با مشاغل رشته تجربی داوطلب باید به صورت کامل و دقیق بداند که آیا برای رشته تجربی مناسب می باشد یا خیر؟ از این رو انتخاب رشته اصولی نهم به دهم در گروه آموزشی دکتر پرتوی توسط روانشناس مجموعه اتفاق می افتد که بر اساس تست های معتبر روانشناسی علاقه مندی های واقعی به همراه استعداد های دانش آموز شناخته شود و سپس بر اساس رشته ای که برای او در دبیرستان مناسب تر می باشد، مشاغل مربوط به هر رشته را آموزش دهیم .

انتخاب رشته نهم

ویژگی های انتخاب رشته نهم به دهم

اگر می خواهید در گروه آموزشی پرتوی و توسط روانشناس مجموعه انتخاب رشته ورود به دبیرستان خود را انجام دهید، این خدمات شامل:

1- برگزاری تست شخصیت شناسی رغبت سنج شغلی

2- برگزاری تست شخصیت شناسی استعداد یابی

3- آموزش شیوه پاسخ دهی به تست های روانشناسی

4- تحلیل و تفسیر دقیق تست ها توسط روانشناس

5- جلسه مشاوره تحلیل و بررسی با داوطلب واولیا

6- معرفی رشته تحصیلی مناسب دانش آموز

7- معرفی رشته دانشگاهی مناسب با دانش آموز

8- معرفی رشته های دانشگاهی و بازار کار هر رشته

9- ارائه کتاب معرفی رشته های دانشگاهی

10- تضمین عودت وجه

 

آشنایی با مشاغل رشته تجربی

رشته تجربی دارای رشته های متنوعی است که هر کدام بازار کار مخصوص به خود را دارد و اگر داوطلب در رشته ای  مناسب با ویژگی های خودش وارد شود؛ می تواند به پیشرفت برسد و درآمد های کافی داشته باشد. بنابراین فقط سه رشته پزشکی و دندان پزشکی و دارو سازی این روزها مطرح نیست و با توجه به آمار 11 هزار پزشک بیکار در کشور،توصیه ما به دانش آموزان پایه نهم که می خواهند وارد رشته تجربی شوند، این است که راجع به تمامی مشاغل رشته تجربی شناخت کافی به دست آورند و سپس دست به انتخاب بزنند.

برای آشنایی با رشته ها و مشاغل رشته تجربی، می توانید از کتاب های انتخاب رشته دکتر پرتوی استفاده نمایید که مولف 3 جلد کتاب انتخاب رشته هستند که تمامی رشته های دانشگاهی، بازار کار هر رشته، توانایی های لازم برای ورود به هر رشته و دروس دانشگاهی را به صورت کامل و دقیق توضیح داده است. از این رو توصیه می کنیم که دانش اموزان پایه نهم حتما با اگاهی دست به انتخاب رشته بزنند.

معرفی رشته های تجربی  معرفی رشته های ریاضی  معرفی رشته های انسانی
کتاب معرفی رشته تجربی کتاب معرفی رشته های ریاضی
هزینه خرید کتاب ریاضی
دسترسی و خرید کتاب دسترسی و خرید کتاب

 

 

 

 

2.2/5 - (5 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *