مشاوره تحصیلی یازدهم تجربی

مشاوره نهم

رشته تجربی یکی از سخت ترین رشته ها است چرا که قبولی آن بسیار سخت تر و رقابت در آن شدید تر است دانشگاه های کمی رشته های پزشکی و پیرا پزشکی را ارائه می دهند و همچنین متقاضی در این رشته ها بسیار بالا است .به همین دلیل است که وجود یک مشاوره تحصیلی یازدهم تجربی بسیار پر اهمیت است.

 

 

قبولی در رشته های تجربی کار سختی است و نیاز به برنامه مدون و منظم دارد . برنامه ریزی که موجب پیشرفت شما شود . خیلی از داوطلبان فقط به دنبال یک برنامه ریزی یا افزایش ساعت مطالعه هستند اما اگر قرار است که در رشته تجربی در کنکور سراسری رتبه ای عالی کسب کنید باید خاص و متفاوت باشید .

همیشه اعتقاد ما بر این بوده است که رشته تجربی نیاز به برنامه ای سه ساله دارد و کار یک سال دوازدهم نیست اما اگر در سال های پایه به درستی از زمان خود استفاده نکردی و درس ها را به صورت جامع جمع بندی نکردی و یا از کیفیت کاری خودت راضی نیستی و نتیجه نگرفتی باید بهت بگم که باید کاری کنی تا سال دوازدهم برای تو به اندازه سه سال مفید و کاربردی بشه.

مراحل مشاوره و برنامه ریزی برای داوطلبان یازدهم تجربی و ورود به پایه دوازدهم :

در اینجا قصد داریم صفر تا 100 مراحلی که به شما کمک می کند به هدفتان برسید را منظم پشت سر بگذارید و 100 درصد خودتان را به نمایش بگذارید .

 مرحله اول : شناخت ویژگی های خود

شناخت ویژگی های شخصیتی خودتان در درجه اول بسیار مهم است . اینکه چه عادت هایی در مطالعه دارید ؟ ساعت خواب شما چگونه است ؟ روزانه چند ساعت می توانید مطالعه کنید ؟ منابع شما چه منابعی است ؟ نقاط ضعف و قوت شما در مطالعه چیست ؟

اگر شما نسبت به خودتان شناختی نداشته باشید نمی توانید به نتایج خوبی برسید . یادتان باشد در مورد خودتان و درس اتان کلمه نمی دانم را حذف کنید این کلمه آفت زندگی درسی و تحصیلی شما است . اگر نسبت به موضع خودتان آگاهی داشته باشید می توانید بسیار موفق باشید .

 

همچنین بخوانید: معرفی رشته پزشکی 

مرحله دوم :تعیین هدف و مقصد

مرحله دوم در کار مشاوره تحصیلی داوطلبان پایه یازدهم شناخت هدف و مقصد است . شاید کلیشه ای به نظر بیاید و در خیلی از مراکز مشاوره یا سایت های آموزشی با هدف و مقصد رو به رو شده اید اما بهتر است بگویم هدف من از انتخاب هدف و مقصد پیدا کردن مسیر و جهت است .

داوطلبی که نمی تواند به صورت مستمر و با انگیزه مطالعه نماید از ناحیه انتخاب هدف نقص دارد و یک مشاور وظیفه شناس در ابتدا باید برای این داوطلب یک هدف که مناسب با ویژگی های شخصیتی و استعدادهای او باشد انتخاب کند .

هدف مطمئن چه ویژگی هایی دارد ؟

  • واضح دقیق و کاملا مشخص باشد : هدف اگر مشخص نباشد هیچ گاه به وقوع نمی پیوندد . برای همین باید به صورت شفاف و روشن آن را انتخاب نمایید و برای رسیدن به آن زمان مشخص تعیین کنید .
  • متناسب با علاقه مندی های شما باشد : هدف که جز علاقه مندی های شما نیست موجب حرکت شما به سمت جلو نمی شود و حالت اجبار به خودش می گیرد . برای همین این هدفمندی در مشاوره و برنامه ریزی مخصوصا داوطلبان تجربی باید جز علاقه مندی های ناخود آگاه شما باشد یعنی هدفی که در آینده 30 ساله کاری و تحصیلی خود از انتخاب آن پشیمان نشوید .
  • متناسب با استعداد وتوانایی های شما باشد : خیلی از مواقع داوطلبان تجربی صرفا بر اساس علاقه این رشته را انتخاب کرده اند اما توانایی و استعداد این افراد در رشته تجربی نبوده است . برای قبولی در کنکور سراسری و کسب یک رتبه قابل قبول و پذیرش در یک رشته پر طرفدار شما باید برای آن رشته و هدف از استعداد کافی برخوردار باشید . در سال کنکور همه مطالعه می کنند و همه طبق برنامه ریزی پیش می روند اما چرا خیلی ها نتیجه ای که می خواهند را نمی گیرند ؟ چرا خیلی ها هر ساله پشت کنکور تجربی می مانند ؟ در درجه اول می توان به بحث استعداد اشاره کرد اگر شما در زمینه مورد نظر توانایی داشته باشید اما موفق نشوید آن زمان بحث برنامه ریزی و مشاوره تحصیلی یازدهم تجربی به میان می اید .

مرحله سوم: انتخاب یک مشاور با تجربه

انتخاب یک مشاور با تجربه و موفق می تواند در هموار کردن این مسیر به شما کمک شایانی بکند . چرا وجود یک مشاور در سال کنکور برای داوطلبان تجربی بسیار حائز اهمیت است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که کنکور کاری است علمی و تجربی و یک داوطلب در پایه یازدهم یا دوازدهم تجربه و علم کافی در زمینه رسیدن به هدف و مقصد را ندارد . برای همین برای اینکه از پیچ و خم های مسیر آگاه شود و بتواند راحت تر این مسیر را طی کند باید یک همراه داشته باشد . اگر قرار است یک سال کنکور شما به سه سال مفید و با کیفیت تبدیل شود حتما حتما از یک مشاور استفاده کنید .

مشاوره تحصیلی پایه نهم

وظایف یک مشاور تحصیلی چیست ؟

یک مشاور تحصیلی وظایف بسیاری دارد که تک تک این وظایف را برای شما شرح می دهم :

  • صبور و با حوصله : بله در درجه اول یک مشاور باید صبر و حوصله زیادی داشته باشد و بتواند یک گوش شنوا خوب برای داوطلب کنکوری باشد مشاوری که حوصله شنیدن صحبت ها ونگرانی ها و دغدغه های شما را ندارد مشاور خوبی برای شما نیست .
  • قابل اطمینان : در انتخاب مشاور تحصیلی خود حتما به این نکته توجه کنید که فردی که قرار است یک سال تحصیلی در کنار شما باشد باید فردی مطمئن و قابل اطمینان باشد که شما بتوانید تمامی راز های درسی خود را با او در میان بگذارید . این فرد باید همراه باشد و شما به سخنان او و نتیجه بخش بودن سخنان او اطمینان داشته باشید.
  • مسلط و با تجربه : متاسفانه در جامعه ما خیلی از داوطلبان بعد از اینکه کنکور خود را می دهند در غالب مشوار تحصیلی با تنها یک سال تجربه کنکور خودشان شروع به فعالیت مشاوره می کنند اما این اصلا ویژگی خوبی برای یک مشاور نیست . باید بدانید که مشاور شما باید تجربه کافی در این زمینه داشته باشد و شما جزو اولین تجربه های کاری او نباشید .
  • داشتن علم و آگاهی : هیچ گاه مشاوری که در یک رشته غیر مرتبط تحصیل کرده است را انتخاب نکنید . مشاور شما باید در زمینه مشاوره و مدیریت تحصیلی و آکادمیک تحصیلات دانشگاهی داشته باشد و اصول مشاوره و برنامه ریزی را به خصوص برای داوطلبان رشته تجربی به صورت علمی فرا گرفته باشد پس در دام های تبلیغاتی مشاوران جوان بی تجربه نیفتید .
  • شناخت ویژگی های شخصیتی شما : یک مشاور باید بتواند داوطلب کنکور خود را به سرعت بشناسد و مطابق با ویژگی های شخصیتی او برنامه بدهد . یک مشاور باید بتواند شما را انالیز کند و فقط به مسائل درسی شما نپردازد . بلکه تمامی موارد مورد نیاز شما برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب در کنکور تجربی را فراهم آورد . اعم از خواب ، تغذیه ، ورزش ، خانواده ، مدرسه ، ارتباط با خدا ، وضعیت های روانی و اضطراب و .. را شناسایی و بررسی نماید .
  • توانایی برقراری ارتباط : یک مشاور تحصیلی باید بتواند بیان خوبی داشته باشد . باید بتواند با داوطلب کنکوری خود و خانواده او ارتباط برقرار کند . یک مشاور عصبانی و عبوس شما را هیچ گاه به موفقیت نمی رساند  . داشتن فن بیان قوی و تاثیر گذار و پر انرژی برای یک مشاور تحصیلی جزو الزامات کاری است . گاهی مشاوران در جلسات مشاوره خود نیاز به انگیزه و انرژی دارند !!!!!!! اگر مشاور شما چنین ویژگی را دارد مطمئن باشید که راه شما اشتباه است .

همه چیز کنکور تجربی

 

همچنین بخوانید: معرف رشته مامایی

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی یازدهم و دوازدهم تجربی :

مشاوره و برنامه ریزی امری گسترده و پیچیده است و نیاز به صبر و زمان دارد . برای همین مجموعه ما با افتخار خدمات زیر را در زمینه مشاوره و برنامه ریزی درسی به داوطلبان رشته تجربی ارائه می دهد و این افتخار را دارد که با 12 سال سابقه تخصصی در این زمینه تمامی ویژگی های جهانی یک مشاور خوب را در کار خود رعایت نماید .

  • برنامه سازی درسی و تحصیلی
  • آنالیز و مشاوره
  • جلسات مشاوره انگیزشی و انتخاب هدف
  • آنالیز داوطلبان کنکور سراسری
  • بررسی وضعیت های غیر تحصیلی و مرتبط بر کنکور مثل خواب ، تغذیه ، استرس و..
  • بررسی منابع کمک آموزشی
  • ارائه متد های جهانی مطالعه بر اساس منابع جهانی مشاوره در دنیا
  • تکنیک های افزایش سرعت مطالعه بر مبنای تنها منبع تند خوانی دنیا
  • تکنیک های تقویت حافظه برمینای کتاب فراموشم مکن
  • و ده ها تکنیک که در زمان مشاوره با آنها آشنا می شوید . هر هفته برنامه های جدید برای شما داریم .
  • هفته اول مشاوره کاملا رایگان است .

با افتخار گروه آموزشی پرتوی با مدیریت آقای سید بهروز پرتوی در خدمت شما دانش اموزان و اولیا گرامی است .

4.5/5 - (13 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *