همه چیز در مورد دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه امام صادق

دانشگاه امام صادق و دانشگاه فرهنگیان

خیلی از دانش آموزان اطلاعات زیادی در مورد دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه امام صادق ندارند ، همچنین منابع کمی وجود داره که بتونه به سوالای شما در مورد این دو دانشگاه پاسخ بده. برای همین ما امروز برای شما مطلبی رو نوشتیم که میتونه بهتون کمک زیادی بکنه تا در مورد دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه امام صادق اطلاعات کسب کنید.

دانشگاه فرهنگیان

سلام به تمامی داوطلبان کنکور سراسری و دانش آموزانی که هدف اشون رو مشخص کردند و دوست دارند که معلم بشن و می خوان در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته بشن از اونجایی که تعداد این داوطلبان اصلا کم نیست میخوام براتون راجع به دانشگاه فرهنگیان مفصلا صحبت کنم تا نسبت به این دانشگاه شناخت کافی داشته باشید.

شرایط دانشگاه فرهنگیان :

برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری گزینه علاقه مند به شرکت در دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنید که در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری مجاز شدن یا نشدن شما در دانشگاه فرهنگیان مشخص می شود که بر اون مبنا می توانید انتخاب رشته کنید و برای ورود و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان شرایط خاصی وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم .

  • تراز بالای 6500 در کنکور سراسری
  • شرط محدودیت سنی حداکثر 24 سال سن ( افراد بالای 24 سال نمی توانند شرکت کنند )
  • حداقل معدل 14 دپیلم ( هر سه سال متوسطه دوم ، دهم و یازدهم و دوازدهم )
  • بومی بودن
  • برخورداری از سلامت کامل جسم و روان

هدف از شرکت در دانشگاه فرهنگیان :

دانشگاه فرهنگیان با هدف آموزش و تربیت اختصاصی نیروی متخصص برای دبیری تاسیس شده است که افراد واجد شرایط را پذیرش می کند این دانشگاه هم دارای رشته های آزاد و هم دارای رشته های دارای تعهد است.

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان :

در صورتی که تمامی شرایط فوق را برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان داشتید و قصد انتخاب رشته برای این دانشگاه را داشته باشید کد رشته های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را در همان فرم 150 تایی سازمان سنجش وارد می کنید که در وارد کردن آنها نظم و ترتیب یا قانون خاصی وجود ندارد اما نکته ای که در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان وجود دارد در این است که حتما باید کد رشته های که شامل بوم شما است را انتخاب نمایید که در دفترچه انتخاب رشته منتشر شده از سوی سازمان سنجش کاملا مشخص است و محدودتی از لحاظ تعداد انتخاب ها وجود ندارد .

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان:

دانشگاه فرهنگیان علاوه بر آیتم شرایط ویژه برای انتخاب رشته به این شکل هست که باید در مصاحبه عمومی هم پذیرفته شوید بعد از انتخاب رشته کنکور و ارسال کد رشته های انتخابی برای سازمان سنجش حدودا دو هفته بعد دو الی سه برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان دعوت به مصاحبه می شوند که شرط قبولی در این دانشگاه قبولی در مصاحبه عمومی است که فرد باید در مصاحبه علمی و اعتقادی این دانشگاه هم پذرفته شود که برخی از سوالات مهم آن شامل :

  • توصیف داوطلب دعوت شده به مصاحبه برای سنجش بیان و اعتماد به نفس داوطلب برای همین حتما روی این موضوع کاملا کار کنید چرا که شرط اول معلمی بیان خوب و روان است.
  • معرفی ویژگی های برجسته خودتان: سعی کنید در این زمینه صادق باشید چون از تمامی ویژگی هایی که معرفی می کنید از شما سوال پرسیده می شود پس سعی کنید نه اغراق کنید و نه کم گویی کنید هر آنچه که هستید را صادقانه بگویید.
  • تا جای ممکن از ویژگی های بد خود چیزی به میان نیاورید یک معلم باید صبور و خوش اخلاق و مهربان باشد جدیت بیش از خنده یا خشم و ویژگی های منفی مسلما شانس قبولی شما را از دست می دهد .
  • علت اینکه دوست دارید معلم شوید حتما از شما پرسیده می شود پس حتما در این رابطه فکر کنید پاسخ هایی از قبیل چون خدمت کردن و کار با بچه ها رو دوست دارم چون دوست دارم وقتم را صرف آموزش کنم چون معلمی فرصت یادگیری بیشتری به خود من می دهد و پاسخ هایی از این قبیل می تواند به قبولی بهتر شما کمک کند برای همین موضوع اگر اسم شما در قبولی مصاحبه کنندگان بود حتما اینها رو از قبل تمرین کنید و به یاد داشته باشید که پذیرفته شدن اسم شما در اسامی مصاحبه شوندگان به معنای قبولی شما نیست و نتیجه مصاحبه شما بسیار سرنوشت ساز است .

دانشگاه امام صادق و دانشگاه فرهنگیان

تعهد خدمت دانشگاه فرهنگیان :

دانشگاه فرهنگیان به دو سبک کد رشته ارائه می دهد یکی کد رشته های آزاد این دانشگاه است که تعهد خدمتی ندارند و همچنین استخدام رسمی آموزش و پرورش و حقوق ماهانه هم ندارند اما رشته های دارای تعهد خدمت به این شکل است که پس از 4 سال پایان تحصیل به اندازه مدت تحصیل خود باید در مناطق محروم که در زمان انتخاب رشته برای شما مشخص شده بود خدمت کنید و شما به استخدام رسمی آموزش و پرورش در می آیید و از همان ترم اول حقوق ماهانه دریافت می کنید اما باید بدانید که تعهد خدمت آن اصلا راحت نیست.

رشته های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان :

هر ساله رشته هایی که ارائه می شود متفاوت است و بستگی به ظرفیت خالی آن رشته برای نیاز به معلم دارد گاهی برخی از رشته فقط برای یک جنسیت ارائه می شود اما به طور معمول بیشترین رشته ها عبارتند از :

دبیری الهیات و معارف اسلامی آموزش زبان و ادبیات فارسی
علوم تربیتی دبیری علوم اجتماعی
علوم ورزشی دبیری شیمی
راهنمایی و مشاوره دبیری زبان و ادبیات عرب
دبیری زبان انگلیسی دبیری ریاضی
دبیری تاریخ دبیری فیزیک
دبیری تربیت بدنی دبیری جغرافیا
دبیری زیست شناسی ارتباط تصویری

اعلام نتایج نهایی دانشگاه فرهنگیان :

دانشگاه فرهنگیان به دلیل مصاحبه ای که دارد جز دانشگاه های نیمه متمرکز محسوب نمی شود و دانشگاه متمرکز با مصاحبه است برای همین موضوع نتایج نهایی آن با اعلام نتایج نهایی دانشگاه سراسری اعلام می شود و کلا انتخاب رشته شما با یک نتیجه اعلام می شودو تفاوتی با دیگر دانشگاه ها ندارد .

 

بیشتر بخوانید:پذیرش متمرکز و نیمه متمرکز یعنی چی؟

 

دانشگاه امام صادق (ع) 

بعد از شرایط و معرفی دانشگاه فرهنگیان نوبت به دانشگاه امام صادق می رسد که این دانشگاه هم جز دانشگاه های با شرایط خاص محسوب می شود و نکته مهمی که وجود دارد در این است که مخاطب های خاص خودش را دارد و معمولا خیلی ارتباطی به انتخاب رشته و ثبت نام سایر دانشگاه های سراسری پیدا نمی کند .

شرایط ثبت نام در دانشگاه امام صادق ( ع) :

ثبت نام دانشگاه امام صادق از دانشگاه سراسری جداست در انتخاب رشته دانشگاه سراسری گزینه ای برای اعلام علاقه مندی در دانشگاه امام صادق ( ع) وجود دارد که باید آن گزینه حتما انتخاب شود اما به معنای ثبت نام قطعی نیست و اگر علاقه مند به شرکت در دانشگاه امام صادق ( ع) هستید باید به سایت خود دانشگاه مراجعه نمایید و فرم ثبت نام داخل سایت خود دانشگاه را پر نمایید .

کنکور سراسری و دانشگاه امام صادق ( ع) :

کنکور دانشگاه سراسری ارتباط با دانشگاه امام صادق پیدا نمی کند و این دانشگاه سنجش علمی خودش را دارد برای همین موضوع قبل از اعلام نتایج رتبه های دانشگاه سراسری اگر واجد شرایط باشید به مصاحبه این دانشگاه دعوت می شوید و در مصاحبه عقیدتی که بسیار سخت است شرکت می کنید و مورد سنجش علمی خود این دانشگاه قرار می گیرید .

ویژگی های دانشگاه امام صادق ( ع) :

این دانشگاه از سطح علمی بسیار بسیار بالایی برخوردار است بیشتر رشته های علوم و معارف انسانی را ارائه می دهد پردیس خواهران و برادران آن از هم جدا است الزام پوشش چادر برای خواهران وجود دارد و شرایط مذهبی بر آن حکم فر مااست مصاحبه عقیدتی آن بسیار سخت و پیچیده است و نمی توانید در آن نمایش  مذهبی بودن را اجرا کنید همچنین از شما تحقیقات محلی گرفته می شود و دانشجویان این دانشگاه در همه رشته ها واحد های زبان انگلیسی و زبان فرانسه را به طور جامع دارند سطح سواد علمی دانشجویان این دانشگاه بسیار بالا است و همچنین دارای خوابگاه دانشجویی در داخل خود دانشگاه می باشد .

انتخاب رشته دانشگاه امام صادق (ع) :

انتخاب رشته دانشگاه امام صادق ( ع) توسط خود دانشگاه انجام می شود و سازمان سنجش در این زمینه دخالتی ندارد و همچنین اعلام نتایج قبولی در این دانشگاه توسط خود دانشگاه امام صادق ( ع) به داوطلب گفته می شود.

دانشگاه امام صادق و دانشگاه فرهنگیان

شرایط ثبت نام در دانشگاه امام صادق :

  • تدین به دین اسلام و مذهب شیعه دوازده امامی
  • اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و تبعیت از آن
  • متولد 1378 به بعد
  • سلامت جسمانی و روانی
  • داشتن مدرک دیپلم در رشته های نظری ( ریاضی ، تجربی ، انسانی )

نکات ویژه دانشگاه امام صادق ( ع) :

  • پذیرفته شدن در این دانشگاه به معنای عدم پذیرش در دانشگاه های سراسری نیست و دانشجو از بین قبولی این دو حق انتخاب دارد.
  • این دانشگاه کد رشته های خود را در مقطع کارشناسی برای خواهران و برادران و در مقطع کارشناسی ارشد فقط برای برادران ارائه می دهد .
  • شرط پذیرش در این دانشگاه رتبه کنکور نیست بلکه معدل دیپلم است و عملکرد فرد
  • این دانشگاه پرداخت شهریه ندارد
  • برای قبولی در مصاحبه شفاهی عقیدتیو سیاسی دانشگاه امام صداق ( ع) بهتر است که کتاب استاد شهید مطهری را حتما مطالعه نمایید
  • این دانشگاه جز دانشگاه های روزانه محسوب می شود
  • مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی 5/4 سال و در مقطع ارشد 7 سال می باشد

رشته های ارائه شده در دانشگاه  امام صادق :

نام رشته عنوان دیپلم نوع پذیرش
الهیات ، معارف اسلامی و ارشاد – فقه و مبانی حقوق اسلامی کلیه رشته ها ارشد برادران
الهیات ، معارف اسلامی و ارشاد – فلسفه و کلام اسلامی
الهیات ، معارف اسلامی و ارشاد – علوم قرآن و حدیث
معارف اسلامی و اقتصاد علوم تجربی و ریاضی فیزیک
معارف اسلامی و حقوق – گرایش خصوصی کلیه رشته ها
معارف اسلامی و حقوق – گرایش جزا
معارف اسلامی و حقوق – گرایش حقوق عمومی
معارف اسلامی و علوم سیاسی
معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
معارف اسلامی و مدیریت – گرایش مدیریت مالی
معارف اسلامی و مدیریت – گرایش مدیریت بازرگانی
معارف اسلامی و مدیریت – گرایش مدیریت صنعتی
معارف اسلامی و مدیریت – گرایش مدیریت دولتی و سیاست گذاری عمومی

 

فقه و حقوق اسلامی – فلسفه و کلام اسلامی –معارف اسلامی و علوم تربیتی – حقوق کارشناسی خواهران

 

امیدوارم تونسته باشیم در مورد دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه امام صادق اطلاعات مناسبی رو بهتون بدیم. شما میتونید سوالات خودتون رو در این مورد همین جا کامنت بزارید تا در سریع ترین زمان بهشون جواب بدیم.

3.8/5 - (39 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *