چگونه پزشکی قبول بشم ؟

چگونه پزشکی قبول بشم

اگر قصد دارید که در کنکور سراسری در رشته پزشکی قبول بشید حتما این مطلب رو مطالعه کنید چون قراره ما بهتون بگیم که برای قبولی در رشته پزشکی در کنکور سراسری چه اقداماتی انجام بدید و از همه مهم تر چه منابعی مطالعه کنید ، چه آزمونی شرکت کنید و چه کلاس هایی برید پس اصلا این مطلب رو از دست ندهید.پس ما در این مقاله به سوال شما ( چگونه پزشکی قبول بشم ؟) کامل ترین جوابو میدیم.

قبولی در رشته پزشکی با طرفداران زیادی که دارد و رتبه مطلوبی که می خواهد مسلما با این میزان رقابت کار ساده ای نیست. اما غیر ممکن نیز وجود دارد. برای قبولی در رشته پزشکی باید علاوه بر هوش تحصیلی بالا و استفاده از تکنیک های مطالعاتی، هوش هیجانی بالایی نیز داشته باشید و از همه مهم تر بتوانید مهارت های خود از قبیل مهارت آزمون دادن، مهارت کنترل هیجانات و استرس، افزایش سرعت مطالعه، حل سریع مسائل و …را افزایش دهید.

 

 

برای قبولی در رشته پزشکی روزانه چند ساعت باید مطالعه کرد؟

ببینید برای قبولی در این رشته علاوه بر ساعت مطالعه لازم و کافی باید حتما از تکنیک های دقیقی برای مطالعه بهره مند باشید باید بتونید که تست های آموزشی خود را به درستی دسته بندی کنید.باید بتونید تست گزینه به گزینه و بقچه ای را درست جلو ببرید . .

ساعت مطالعه روزانه برای قبولی در رشته پزشکی بین 12 تا 14  ساعت مفید با کیفیت 90 درصد به بالا است که داشتن کیفیت بالا در مطالعه نیاز به داشتن درک درست از اصول مطالعه دارد برای همین موضوع شما برای قبولی در  رشته پزشکی اصلا لازم نیست کار ویژه ای بکیند فقط باید بلد باشید که تبدیل به یک خلبان جنگنده شوید .

البته ساعت مطالعه استاندارد برای آن دسته از دانش آموزان سال دوازدهم که در کلاس های مدرسه شرکت می کنند در هفته بین 40 الی 45  ساعت می باشد و برای داوطلبان پشت کنکوری بین 75 الی 80 ساعت در نظر گرفته می شود.

قبولی پزشکی

 

چه کار باید انجام دهم تا بتوانم رتبه لازم برای قبولی در رشته پزشکی را کسب کنم؟

در واقع سوال چگونه پزشکی قبول بشم و برای قبولی تو این رشته به چه رتبه ای نیاز دارم ، سوال همه دانش آموزان رشته تجربی هست .

برای کسب رتبه قبولی در رشته پزشکی در درجه اول باید دروس شاخص انتخاب نمایید و حداقل 3 ماه نصف روز از مطالعه خود را بر روی دروس مشخص متمرکز شوید و فقط این دروس را قوی کنید به شکلی که مطمئن شوید می توانید در کنکور 90 به بالا این دو درس را بزنید بهتر یکی از این دروس در درس های عمومی و یکی دیگر در درس های اختصاصی باشد .در اصل درس شاخص یکی از اصلی ترین عامل های رتبه سازی در کنکور تجربی است و موجب قبولی در رشته پزشکی می شود.

  آخرین رتبه قبولی پزشکی

برای قبولی در رشته پزشکی درس زیست شناسی در دروس اختصاصی بالاترین ضریب را دارد و بهتر است به عنوان درس شاخص در نظر گرفته شود و در دروس عمومی به دلبخواه می توانید درسی که مسلط تر هستید را انتخاب نمایید.

داشتن منابع مناسب و کتاب های کمک آموزشی مناسب یکی از راه های تضمینی برای قبولی در رشته پزشکی است . یک داوطلب کنکوری باید میزان تست هفتگی بسیار بالایی با اصول صحیح داشته باشد.تا به این سوال چگونه پزشکی قبول شوم برسد.

قبولی پزشکی

مسلما فقط با مطالعه کتاب درسی هر چه قدر هم که کنکور محتوایی شود و از کتاب درسی سوالات مطرح شود؛ باز هم نیاز به یک منبع کمک آموزشی می باشد. مسلما مطالعه به تنهایی کافی نیست و حتما باید تست های آموزشی را برای تسلط بر کتاب درسی کار کرد.

همچنین تعداد تست هفتگی دانش آموزان اگر کمتر از 1000 عدد باشد مسلما میزان تسلط بر جزییات کتاب درسی بالا نخواهد بود و موجب افت درصد ها در روز کنکور سراسری می شود.

علاوه بر آن یک دانش آموز کنکوری برای قبولی در رشته پزشکی باید حتی روی ساعت خواب ، تغذیه ، ورزش ، سبک حمام کردن هم کار کند .

تغذیه یک دانش آموز کنکوری برای قبولی پزشکی باید زیر نظر یک فرد متخصص باشد الگوی خواب شما باید کاملا تحت نظر باشد روحیه شما باید دائما کنترل شود خستگی های زیاد ناشی از مطالعه های بالا فرسودگی روانی ایجاد می کند برای همین نیاز به فردی دارید که بتواند در مدت زمان طولانی روحیه شما را حفظ کند و بهترین شکل ممکن شما را به پیش ببرد برای همین حتی سبک تفریحات شما سبک حمام کردن شا باید خاص و متفاوت باشد.

 

  معرفی و قبولی رشته پزشکی

برای قبولی در رشته پزشکی چه منابعی باید تهیه کنم؟

با توجه به اینکه رشته پزشکی جز زیر گروه 1 رشته تجربی است برای همین بهتر است که حتما درس شاخص شما در دروس اختصاصی درس زیست شناسی باشد.

داشتن حداقل یک منبع قوی برای مطالعه و درسنامه طور برای این درس الزامی است برای همین توصیه می شود یا از جزوات دبیران به نام استفاده کنید یا حتما حتما کتاب فاگو زیست را مطالعه کنید که درسنامه به شدت قوی دارد و می تواند تمامی نکات را به خوبی به شما آموزش دهد اما باید صبر داشته باشید و در مطالعه آن کوشا باشید چرا که بسیار طولانی است اما به شدت توسط مشاورین ما توصیه می گردد.

  بهترین مسیر برای مشاوره کنکور تجربی تا پزشکی

اما نکته لازم این که باید بلد باشید مانند یک طراح کنکور کتاب درسی خود را زیر و رو کنید بلد بودن اینکه کتاب درسی را مطالعه کنید و تمامی نکات آن را یاد بگیرید جز یکی از مهارت ها و دانش های بسیار مهم است که تخصص ما آموزش این موضوع به شما است . در درس زیست شناسی حداقل 3 کتاب تست با شیوه های صحیح تست زنی باید کار شود و حتما یک دور هم باید تست های نشان دار را کار کنید و از همه مهم تر آرشیو تمامی آزمون های آزمایشی هم هست که منبعی بسیار قوی در این زمینه است .

علاوه بر آن در دروس دیگر باید متناسب به سطحی که دارید در ابتدا شروع کنید و با کتاب های تک درس آزمونی به انتها برسونید که میتوانید از مشاوره های رایگان منابع کمک آموزشی استفاده نمایید.

منابع کمک آموزشی مناسب

برای قبولی در رشته پزشکی حداقل در هفته چند عدد تست باید زد ؟

برای اینکه بتوانید در جلسه کنکور سراسری یکی یکی تست ها را پاسخ دهید و درصد های طلایی کسب نماید به شما توصیه می کنم که حتما در هفته بین 2000 تا 2500 تا تست بزنید !!

شاید برایتان تعجب برانگیز باشد که با وجود کلاس های مختلفی که شرکت می کنید یا با توجه به مدرسه و تکالیف دبیران و .. . چطور همچین چیزی ممکن است اما من به شما تضمین می کنم که اگر مدیریت زمان را یاد گرفته باشید و تکنیک های خاص و متفاوت تست زنی رو یاد بگیرید اصلا کار سختی نیست

تعداد تست هفتگی

.هر چقدر بیشتر تست بزنید مسلط تر می شوید و با دید طراحان سوال آزمون سراسری بیشتر آشنا می شوید اما نه اینکه همینجوری تست بزنید  و برید بلکه بتونید روی هر تست به درستی کار کنید و لکه برداری کنید .

 

 

 

برنامه ریزی یک دانش آموز کنکوری که می خواهد پزشکی قبول شود باید چگونه باشد؟

مسلما برنامه ریزی نیاز به تخصص و تجربه دارد. اگر قرار باشد در رقابت آزمون سراسری به رتبه دو رقمی و سه رقمی دست پیدا کنید، مسلما نمی توان سرنوشت به این مهمی را به دست افراد دانشجو سپرد.

از این رو راهنمایی از یک مشاور متخصص و با تجربه برای انکه بدانید چگونه پزشکی قبول شوید استفاده نمایید:

  • برنامه ریزی هفتگی منظم و دقیق مناسب با هدف
  • رعایت تعادل در مطالعه 
  • برنامه ریزی متعادل و قابل اجرا 
  • پیگیری و پشتیبانی و نظارت بر روند اجرای برنامه ریزی 
  • آموزش روش های اصولی مطالعه 
  • نظارت بر نتیجه آزمون و مهندسی تراز
  • چیدمان صحیح برای اجرا تست های هفتگی 

و….

نمونه برنامه ریزی

این یکی از مهم ترین آیتم هایی است که باید به آن توجه شود یک دانش اموز کنکوری با هدف قبولی رشته پزشکی نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و اصولی دارد.

این برنامه ریزی باید شامل مطالعه تمامی دروس با سبک های نوین و رد پا گذاری باشد یک دانش آموز کنکوری با هدف قبولی در رشته پزشکی باید بتواند به درستی نقشه کشی ذهنی انجام دهد .

برنامه این دانش آموز باید منعطف باشد و به شکلی طراحی شود که بتواند تمامی دروس را حداقل 5 الی 6 مرتبه مرور کند .برای چگونه به پزشکی برسم باید تمامی عوامل مستقیم و غیر مستقیم در قبولی به خوبی رعایت شود.

درس های شاخص به خوبی در این برنامه باید تنظیم شود آزمون های جامع و تک درس را باید شامل شود . شکست زمان ، تحلیل شعاعی ، بقچه های تست زدن ، آزمون های زماندار دو زمانه ، خلا ذهنی و … تکنیک هایی است که در برنامه این دانش آموز بادی قرار داده شود .

مسلما هر فردی برنامه ریزی شخصی سازی شده و منحصر به فرد خوش را دارا می باشد اما مهم این است برنامه ریزی دریافت کنید که علاوه بر آنکه با اطمینان بالا شما را به هدفتان برساند قابل اجرا باشد و مخصوص شما طراحی شده باشد.

مشاور مطمئن برنامه ریزی کنکور

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *