انتخاب رشته دانشگاه آزاد ورودی بهمن

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ورودی بهمن

دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر پذیرش دانشجو برای ترم تحصیلی مهر ماه، در بهمن ماه هر سال نیز اقدام به پذیرش دانشجو می کند. انتخاب رشته دانشگاه آزاد ورودی بهمن شامل انتخاب رشته بدون کنکور و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت می شود. که این دو از هم جدا می باشند.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت هم برای رشته های بدون آزمون و هم برای رشته با آزمون دانشگاه آزاد صورت می گیرد. که برای رشته ها و دانشگاه هایی که ظرفیت آنها در ورودی نیمسال اول تکمیل نشده است، می باشد.

اما انتخاب رشته دانشگاه آزاد ورودی بهمن دارای دفترچه بدون کنکور رشته های دانشگاهی است که یک مرتبه نیز در بهمن ماه پذیرش دارند. معمولا این انتخاب رشته از آذر ماه شروع می شود و داوطلب پس از تکمیل فرم انتخاب رشته می تواند در بهمن ماه همان سال در صورت پذیرش و قبولی برای ثبت نام در دانشگاه اقدام نماید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد

در بهمن ماه هر سال داوطلبانی که از انتخاب رشته جا مانده اند و یا در انتخاب رشته مرداد ماه مردود شده اند و تصمیمی برای مطالعه کنکور سال بعد ندارند، می توانند از میان کد رشته های اعلام شده از سوی دانشگاه آزاد در دفترچه بدون کنکور اقدام به انتخاب 20 کد رشته محل از میان رشته های متفاوت نمایند.

اما باید در نظر داشته باشید که این 20 رشته باید از میان یک زیر گروه ریاضی، تجربی و یا انسانی باشد. اما انتخاب رشته شما می تواند با رشته دیپلم شما یکسان نباشد.

نکته !!!

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ورودی بهمن ماه هر سال شامل پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته می باشد. و برای هر کدام از این مقاطع دفترچه کد رشته محل و دانشگاه جداگانه منتشر می شود.

بنابراین مهم است که در زمان انتخاب رشته دچار اشتباه نشوید و در مقطع مورد نظر خود اقدام به انتخاب رشته و ثبت نام نمایید.

انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد برای چه افرادی مناسب است؟

داوطلبانی در بهمن ماه برای انتخاب رشته اقدام نمایند که یا 1- از انتخاب رشته سراسری و آزاد در ورودی مهر جامانده اند و یا 2- از رشته ای که در آن تحصیل می کنند، رضایت ندارند و ومی خواهند انصراف دهند و وارد یک رشته دیگر شوند، یا 3- افرادی که در انتخاب رشته قبلی برای ورودی ماه مهر مردود شده اند و نتوانسته اند وارد دانشگاه شوند.

این فرصت دوباره دانشگاه آزاد برای خیلی از داوطلبان کنکور سراسری می تواند یک فرصت طلایی و حق انتخاب دوباره باشد. به شرط آنکه از یک انتخاب رشته خوب بهره ببرند.

  انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد

لیست رشته های دانشگاه آزاد

متاسفانه خیلی از افراد سودجو در بهمن ماه هر سال به بهانه قبولی در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی داوطلبان را به سمت خود می کشانند. اما برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد باید بدانید که رشته های پزشکی و پیراپزشکی شامل پرستاری، فیزیوتراپی و .. ارائه نمی شود.

بلکه رشته های بدون کنکور انتخاب رشته دانشگاه ازاد ورودی بهمن شامل رشته های علوم پایه مثل زیست و شیمی در رشته تجربی، رشته های مهندسی در زیر گروه ریاضی و رشته های انسانی و رشته های مشترک مثل حسابداری و … می باشد.

در کل می توان گفت که دفترچه انتخاب رشته ورودی بهمن به جز رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، دامپزشکی و رشته های پیرا پزشکی تمامی رشته ها را ارائه می دهد.

همچنین علاقه مندان به رشته های هنر و زبان نیز می توانند در یک فرم 20 تایی اقدام به انتخاب رشته نمایند.

انتخاب رشته ازاد

نحوه انتخاب رشته دانشگاه ازاد در نیمه دوم

برای ورودی بهمن ماه نیز مثل ورودی ماه مهر داوطلب باید از میان کد رشته های اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام به الویت بندی رشته ها و دانشگاه ها نماید. سپس کد رشته های انتخابی خود را پس از خرید کارت اعتباری در سایت دانشگاه آزاد وارد نماید.

برای الویت بندی انتخاب های خود می توانید از خدمات مشاوره انتخاب رشته گروه آموزشی دکتر پرتوی نیز بهره مند شوید تا با اطمینان خاطر در رشته و دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شوید.

  در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد تراز مهم است یا رتبه؟

نحوه ثبت نام در دانشگاه آزاد

برای ثبت انتخاب های خود در سایت دانشگاه آزاد در ابتدا باید وارد سایت این دانشگاه شوید. سپس مقطع خود را انتخاب کنید که باید از میان کاردانی پیوسته و ناپوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته انتخاب نمایید.

سپس بعد از خرید کارت اعتباری به تعداد فرم هایی که انتخاب رشته کرده اید، اطلاعات شخصی خود را تکمیل و تایید نمایید و سپس با اسکن عکس خود در سایت دانشگاه و وارد کردن کد رشته و کد دانشگاه، انتخاب های خود را ثبت کنید و در انتها تایید نمایید.

پس از وارد کردن انتخلب های خود باید منتظر نتیجه نهایی بمانید و پس از قبولی در هر رشته با در دست داتشن مدارک خود می توانید برای ثبت نام در آن رشته و دانشگاهی که پذیرفته شده اید اقدام نمایید.

انتخاب رشته دکتر پرتوی

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *